KNHS instructieweek 4A M/Z dressuur paarden 2011!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: KNHS instructieweek 4A M/Z dressuur paarden 2011!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 18:52

Ben je daar alles van vergeten dan?? :D

Ik zou morgen even bellen als je dan nog geen bevestiging hebt..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:58

Nee, maar dat ging er allemaal niet zo aan toe als dat jullie vertellen qua instructie enzo. :P Dat was daar echt mega gezellig met superleuke instructeurs/-trices die je echt onwijs goed hielpen. Ze hadden me daar geleerd hoe ik mn pony het beste een schouderbinnenwaarts kon aanleren enzo. Wel geinig. En verder natuurlijk crossen en springen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:00

Met mijn dressuur-instructie was ik wel heel blij hoor :D

Mijn overnachting van zondag op maandag is geregeld.
Ik slaap lekker bij www.boerderij-ruimzicht.nl :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:01

Verplaatst van [EV naar BM].

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:31

Mijn paard wilde ook niet door de waterbak, ook niet achter eentje aan.. maar ik heb ook niet zo heel lang geprobeerd.

Deze week zijn ook hele fijne en leuke instructeurs/trice.
Maar qua beleving is deze week wel anders dan alle andere weken denk ik. Misschien wel saai... als ik wel eens die verhalen over de andere weken, dan is de m/z week super saai. Geen zwemmen in de waterbak, of snachts rennen over gang bij de slaapzalen en door ramen klimmen, vetes tussen kamers....Tuurlijk is wel een keer een geluidruchtige avond, kijken er een paar wat dieper in het glaasje of gaan er een paar later naar bed, maar bij veel kamers is om 12 echt het licht uit en slaapt iedereen...

Maar het is wel gezellig en zo leuk/leerzaam dat ik al voor de vierde keer ga. Sommige gaan al veel vaker zelfs, dus zo saai zal het wel niet zijn.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:34

Tjah, allrounders hebben nou eenmaal meer ballen dan de dressuurprikkers, dus ook buiten de paarden om, zijn we rustiger, haha. :D Maar zeker weten dat ik een poging ga doen de waterbak in te gaan en een springles ga ik ook zeker volgen.

Is er ook de mogelijkheid een buitenrit te volgen? Want je kunt daar prachtig buitenrijden.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:43

Tijdens de dressuurweek wordt er geen buitenrit georganiseerd, maar je mag wel zelf gaan. Ze vinden het dan wel fijn als je het even doorgeeft aan de gene die die week de leiding heeft.

Het kan zijn dat week 4b (SGW) wel een buitenrit in hun programma heeft.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:11

Aaah wat zou ik blij zijn als ik eindelijk eens lékker kan slapen haha. Op die allround pony's was het elke nacht gedonder, en ik praat in mijn slaap, dus zit ik mij de hele avond al te ergeren aan iemand dan komt dat er snachts ook niet al te vriendelijk uit blijkt het (ik weet dat dan zelf niet, maar vorig jaar werd ik op een ochtend wakker en de hele kamer keek me afwachtend aan, niemand zei wat, waarna mijn vriendin vroeg ''was je vannacht echt zo boos?'' dus ik ''huh? waar heb je het over''. Toen bleek dus dat ik een stel meiden echt compleet verrot gescholden had in mijn slaap := )

Gelukkig ben ik dit jaar weer met een vriendin die dat weet dus die kan dan zeggen dat ik slaap :')

Weten jullie hoe die vrouw heete van de cross les? Ik wil sowieso een spring en cross les, alleen ik heb al gehoord dat in de M/Z week bijna niemand het rondje mag crossen wat ik wel erg jammer vind want dat deed ik voorgaande jaren wel.. Mijne wilde eerst ook nooit de waterbak in, nu loopt ze er meestal wel in als je het eventjes rustig aan laat wennen.

Longeerles ga ik niet doen, vind ik zonde van de moeite en inspanning want ik longeer nooit dus rij ik daarvoor in de plaats liever een les.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 23:14

Vorig jaar mochten er wel een paar die ronde crossen :j
Die kregen de keuze. Die ronde of nog iets anders.

In de plaats voor de longeerles zit geen andere les :P
En longeren is goed voor je paard hoor.
Ik doe het ook regelmatig.

Kunnen we je ook uithoren in je slaap?? O:)

Ik kan een behoorlijke nachtbraker zijn..... Maar niet als ik de volgende dag weer op mijn knol serieus moet gaan lopen doen :P
Vind dat ik voor die week ook teveel betaal om te nachtbraken waardoor ik de dag erna weinig van mijn les meekrijg of iig minder dan als ik fris&fruitig ben :+

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:34

Ik vind het ook zonde om te gaan nachtbraken tijdens zo'n week. Je hebt toch betaald voor 5 dagen wat bijleren en als ik brak ben dan heb ik daar meestal niet zon zin in... Ik wil zelf zo fit mogelijk zo om zoveel mogelijk uit de lessen te halen.

En zoals PartoutZ zegt, er is geen andere les ipv longeren. Als je geen longeerles neemt heb je dus die dag alleen een dressuurles.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 09:18

Iloonie.. Zullen we dan maar samen een kamer nemen??
En dan pesten we iedereen weg die wel van nachtbraken houdt die week }>

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:36

Oh dat wist ik niet, nouja dan kijk ik gewoon hoe paardje erbij staat, is 'ie moe krijgt 'ie een middagje rust en anders wel longeren maar dat ziet er wel stom uit denk ik want dat doet ie vrijwel nooit haha.

Uithoren weet ik dus niet of dat lukt, heb al wel vaker gevraagd aan vriendinnnen of ik antwoord maar sommige vinden het eng aangezien ik als wakker eruit zie en loop dus dan zeggen ze maar niks, en een ander vriendinnetje zegt boos dat ik mijn mond moet houden en dat helpt soms wel, soms niet :')

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 14:48

Haha :')

Vorig jaar had ik dinsdagochtend al longeerles :)
Je zal verbaasd staan van wat ze voorelkaar krijgen met je paardje.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:06

Ja het zou wel mooi zijn als ik dan in ga zien dat het wel leuk, maar vooral nuttig kán zijn. Want de manier waarop ik normaal longeer (gewoon longeerlijntje, stap-draf-galop-stilstaan, bijzetje klaar) zie ik het niet als echt nuttig dus zet ik hem dan met rust gewoon in de molen of paddock en voor de rest rij ik alleen maar.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 15:09

Voor de bespiering is het echt wel goed :j
Ik heb daar geleerd om alleen met hoofdstel & longeer je paard nageefelijk te laten lopen..
Stond met open mond te kijken! Was voor mij een nieuwe wereld :+

Tegenwoordig longeer ik hem met alleen een slof & dan natuurlijk aan de longeerlijn.

Is meer voor als je zelf een luie dag hebt & je paard toch wel aan het werk mag :D

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:14

Hmm ben benieuwd, ben sowieso erg benieuwd naar wat mensen gaan zeggen. Ik reedt voorheen dus tussen de pony's, en nu sinds januari tussen de paarden en eigenlijk pikt ze dingen nu toch best wel goed op terwijl mijn instructeur dat niet verwacht had.. Het is zeg maar heel onduidelijk ofdat ze een beetje mee blijft werken, ze staakt nogal snel en dan is madam niet thuis, om die reden rij ik (tijdens trainen) altijd met slof en daar ben ik ook wel heel benieuwd naar hoe ze dat gaan vinden..

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 15:18

Die slof hangt erbij als noodrem?
Denk dat je daar weinig over zult horen hoor :)

Ik vond het vooral erg fijn om een ander is te horen over mijn paardje.
Zo iemand vertelt je toch dingen op een andere manier & kan je op andere manieren helpen dan je thuis doet.
Vind dat altijd wel fijn :j

Je bent 5 dagen met dezelfde instructeur bezig, dus zat tijd om aan dingen te werken!

Ben trouwens benieuwd wie er dit jaar allemaal komen voor de dressuurlessen :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:19

Yay, ik heb net schriftelijk bevestiging gekregen dat ik meekan naar week 4A. :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 15:21

Joepiiie *\o/*

Ik ben benieuwd of de mijne dan ook al op de mat ligt!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:25

Leuk Esmee, dat je toch gaat! Ik heb ook de bevestiging. Die slof is inderdaad noodrem, anders rent ze weg net voordat ik een moeilijke oefening wil doen, zodra ik de oefening in zet peerd het op het lopen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 15:26

Wat een draakie! :P
En in je proeven heb je daar geen last van??

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:00

Nee want zolang je niks nieuws begint is het prima te doen, en in de proeven doe ik niks nieuws en ik kan wel een beetje voelen hoe dr pet staat zeg maar dus dan rij ik schouderbinnenwaarts ofzo gewoon minder scherp.

Het zit hem echt in het trainen omdat je dan wil dat ze verder gaat dan ze al doet zeg maar, bijvoorbeeld met schouderbinnenwaarts net wat schuiner inzetten of net wat actiever houden, of nu met travers beginnen. Maar ook met wijken, wil je haar op een kort stukje flink zijwaarts rijden dan loopt ze weg (en nu met slof gaat ze, als je door dramt met je been, zitten en achterover hangen maar als je dan even rustig wacht doet ze het daarna wel). Het zijn dus echt de moeilijke stukjes waarbij ze nog wat bespiering mist, maarja die komt er ook niet als ze weigert het te doen :P Maar nu met die slof merken we echt dat we nu wél door die stukjes heen komen, dan staakt ze wel af en toe maar we komen erdoor heen en ze wordt er uiteindelijk beter van.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:23

Ook ik heb de bevestiging binnen :D:D:D Voor mij word het de 1ste keer

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 09:28

Dat is wel lastig dan, superlise :)
Heb je haar ook al door de medische molen heen gehaald?
Miss heeft ze wel gewoon pijn & protesteert ze daarom zo.
Of het zadel ligt niet helemaal je van het?
Mijn zadel is pasgeleden nagekeken door een andere zadelmaker.
Mijn paard heeft nog nooit zo goed gelopen als nu <3 & dat na een maand niks kunnen doen.

Ik had gister ook mijn bevestiging via de post binnen :D :D

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:39

Jawel, DA is er bij geweest, hoefsmid natuurlijk gewoon, zadel is aangemeten door zadelmaker, tandarts is er geweest toen het echt erg was, tandarts komt volgende week weer omdat ik dus wil dat daar nog een keer naar gekeken wordt. Maarja ze is niet van mij, en ik betaal eigenlijk alles al (de zadels zijn van mij + alle andere spullen behalve 1 winterdeken, de tandarts betaal ik nu, ze is nu schraal en voer ik haar bij, ik betaal wedstrijden en les). Dus ik heb het er wel met mijn instructeur over gehad maar die denkt niet dat we veel baat zullen hebben om een kraker oid te laten komen (daar zat ik nog aan te denken) dus proberen we het nu rijtechnisch op te lossen en dat gaat best wel goed, het is al stukken minder als eerst maar het blijft gewoon vreemd.