Wie wil er in het voorjaar mee naar het Dwingelderveld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLauraax

Re: Wie wil er in het voorjaar mee naar het Dwingelderveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:54

Er zijn inderdaad veel mensen die mee willen! :)

Ik weet ook niet zeker of mijn paard mee kan, en als er iemand met paard & wagen mee zou gaan,
zou ik wel mee willen om bijv. foto's te maken oid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:25

Het overnachten is denk ik het grootste 'probleem'. Ik ken de omgeving daar helaas niet zo goed, dus ook ik ben afhankelijk van de dames die er in de buurt wonen (en/of de omgeving kennen)
Een camping is zo geregeld eventueel, alleen waar kunnen de paarden staan? Bij een Bokker thuis zou erg mooi zijn :) Want een nachtje kamperen in het bos is met 1 tentje misschien nog te doen, maar ik denk niet dat de boswachter(s) het zo leuk vinden als er 20 tentjes staan :P Krijgen we nog een boete ook!
En bij de Bokker thuis, daarvan moeten de ouders het ook maar goed vinden...+/- 20 extra paarden die in 1 nacht het weiland hebben leeggegeten. En we moeten goed opletten dat ALLE paarden het goed met elkaar kunnen vinden, anders moet je ze dus ook nog apart gaan indelen.
Gelukkig is het nog lang geen voorjaar en kunnen we er nog wel even over filosoferen hoe we de trektocht gaan organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:42

Ohh.. zie ik nou dat iedereen 15/16/17 jaar is? met een uitschieter van 18 en 25?
Hmm ik hoop eigenlijk wel dat er meer 20-ers zich aanmelden, anders voel ik me zo oud... (samen met degene van 25 denk ik)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:38

Ik ben achter de schermen al druk bezig. Ik ga wel een maximum stellen. Laat jullie snel meer weten. Ik ben nu op school.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:28

Zinia schreef:
Ohh.. zie ik nou dat iedereen 15/16/17 jaar is? met een uitschieter van 18 en 25?
Hmm ik hoop eigenlijk wel dat er meer 20-ers zich aanmelden, anders voel ik me zo oud... (samen met degene van 25 denk ik)

Ohhhh jaaaa ik zie het nu ook....

Als er niet meer 20+ bijkomt haak ik af :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:34

Ik wil niet de oudste zijn hoor! Ik vind dat je wel moet blijven Sabine... 18/19 jarigen gaat ook nog wel :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:13

En bedankt maar weer :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 16:12

Beste mensen,

Ik ben momenteel aan het proberen iets meer vorm te geven aan het idee.

Wanneer: week 29, 18 tm 24 juli.
Hoe lang: Ongeveer 4 dagen.

Tot nu toe heb ik de volgende opgave's:
1. Merel
2. Jolanda
3. Jorinda
4. Yanou
5. Elin
6. Sabine
7. Laura
8. Jenny
9. Claudia
10. Anina
11. Gina
12. Anouk
13. Celeste
14. Margot
*Lotte
*Margo

Totaal: 14 (16 met mij en Margo erbij)
Ik ga ervan uit dat er nog wel wat afvallers zullen zijn, dus ben aan het rondvragen voor accommodatie van ongeveer 10 personen. Ik ga de volgende overnachtingsplaatsen mailen morgen of donderdag (di en wo zijn bij mij erg druk met school, paard en werken)

1. De merelhof te Ruinen. Verhuurd in de zomer helaas niet per midweek of weekend.
Maar ze hebben genoeg land, dus wie weet mogen wij tegen vergoeding wel bij de paarden in het land kamperen.
http://www.demerelhof.nl/
2. Hoeve den Anholt te Anholt. Helaas wederom geen mogelijkheid tot groepen voor 1 nacht, maar ook genoeg land dacht ik zo.
http://www.hoevedenanholt.nl/
3. Vakantiepark de zonnetij te Dwingeloo. Dit lijkt haast perfect.
http://www.hoevedenanholt.nl/

Daarnaast weet ik in Pesse nog wel een adresje waar we misschien welkom zijn (he Margo ;) ) en de eigenaar van de jaarling van mij is ook de beroerdste niet, dus wie weet dat hij de paarden voor een nachtje wel kwijt kan. En dan hebben we Milan_Lover nog :)

Over de paarden bij elkaar, gewoon een boel prikpaaltjes mee, en ze dan 2 aan 2 zetten. Moet helaas wel bekennen dat die van mij daar wss niet achter zal blijven, dus die moet genoeg te eten te hebben :+

Tot slot, dagjesmensen heb ik niet verwerkt, het is denk ik handig om een dag te nemen die men-proof is, en waar ook mensen die graag een dagtocht mee willen doen aan deel kunnen nemen.

Praktisch nog even: Ik heb geen tent, die moeten dus of van andere bokkers komen, of gehuurd worden. Kosten hangen vooral van de overnachtingen af, maar zullen tussen de 50 en 100 uitkomen (hou dit aan als een eerste Richtlijn, er kan nog veel wijzigen!)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:43

Overnachten zou hier dus evt. ook mogen, en we hebben hier ook 3 hectare land ;)
Ik denk wel dat er dan een maximum aantal paarden moet zijn, want als er ineens 20 paarden extra staan weet ik niet of hun haar daarvan overeind gaat staan :=
Maar mijn voorkeur gaat dan wel uit naar bijv. 2 dagen rondzwerven in het dwingelderveld ipv verder weg gaan.. :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:45

Ik ben 21 en ik zou ook wel mee willen? Onder voorbehoud van vervoer natuurlijk :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:48

Ik ben 17 (dan 18 :+ ) en zou ook wel mee willen! Ik weet alleen niet hoe mijn paard reageert in zo'n grote groep

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:15

Ik ben dan 17. Ziet er goed uit Lotte! Ik moet wel even kijken want ik heb nog meer plannen in de zomervakantie hihi, en weet ook niet hoe Piket reageert en hoe eigenaar erover denkt, maar ik wil anders ook altijd wel mee op de kar :)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:18

Dat ziet er goed uit Lotte, ik ga even met mijn ouders kijken of ik kan en of ze het goed vinden want ze kennen jullie niet (A)
Maar ik heb er nu al zin in!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:18

Zinia schreef:
Ik wil niet de oudste zijn hoor! Ik vind dat je wel moet blijven Sabine... 18/19 jarigen gaat ook nog wel :)

Ghehe alleen als er nog meer 20+ers bij komen :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:07

__nina schreef:
Ik zou ook wel meer info willen want dan kan ik ook een trailer enzo gaan regelen.
& misschien dat ik met celeste of yanou wat kan regelen qua vervoer?

Ja, dat we samen een trailer huren of zo inderdaad :j

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:26

Wat super leuk dat er zoveel mee willen :D! Ik ben alleen helaas nog niet verzekerd van een paard.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:34

Ik moet alleen nog wel even kijken
is niet zeker of ik mee ga.
Zowieso vervoer , Verzekering even checken en kijken of er nog meer van mijn leeftijd meedoen :o

daraxhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:02

ik ben die vriendin van anouk waar ze het over had, en het lijkt mij ook erg leuk om mee te gaan :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:15

Ik ben voor 3 dagen en 2 nachten. 4 dagen vind ik denk ik teveel..

Moet wel bekennen dat ik geen idee heb wat ik allemaal mee moet nemen, behalve een tentje. Want moet ook voer voor paard, eigen eten?! en schone kleren mee... Zijn er hier trektocht experts? Zo ja zou ik graag willen zien hoe iedereen de boel inpakt. Ik krijg waarsch. van mijn vriend een Barefood-zadeltje met ruimte voor zadeltassen, maar goed dan ben je er geloof ik nog niet.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:35

Zinia schreef:

Moet wel bekennen dat ik geen idee heb wat ik allemaal mee moet nemen, behalve een tentje. Want moet ook voer voor paard, eigen eten?! en schone kleren mee... Zijn er hier trektocht experts? Zo ja zou ik graag willen zien hoe iedereen de boel inpakt. Ik krijg waarsch. van mijn vriend een Barefood-zadeltje met ruimte voor zadeltassen, maar goed dan ben je er geloof ik nog niet.

Ik ben ook nog nooit op trektoch geweest en heb daar dus eigelijk ook geen spullen voor, dus we moeten het wel goed regelen.
Misschien een ouder die de spullen naar de plek brengt en dat we zelf alleen wat eten & drinken mee hebben.
En hoeveel rijden we op een dag want de paarden zijn dat ook niet gewend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:52

sabine1985 schreef:
Ghehe alleen als er nog meer 20+ers bij komen :P

Bij hoeveel 20+ mensen ga je wel mee?

Niet om iemand persoonlijk aan te vallen maar bij erg jonge meiden heb ik mijn twijfels, of dat wel mag van de ouders en of het wel echt leuk voor ze is, als de rest toch iets ouder is.. Maar dat is niet aan mij om te beslissen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:07

@Zinia daarom wacht ik af of er nog jongere komen ;)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:11

Camping Zonnetij is prima hoor; kun je ook paarden huren als je geen eigen paard hebt. Overnachten moet je eens even informeren daar; camperen kan, maar misschien hebben ze ook nog wel betere ideeen!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:09

Zinia schreef:

Misschien kunnen we iemand regelen die met een bestelbusje (of gewoon een grote auto) spullen kan vervoeren van A naar B, zoals hooi, enz, voor pauzes onderweg? Dingen die je niet even zo op het paard meeneemt?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 02:33

Nog meer aanmeldingen, pff. Vind het onwijs leuk, maar met zovelen is het wel heel moeilijk organiseren...
Op zich ben ik dan wel voor twee keer, misschien ook een keer eind augustus, maar dat betekent ook twee keer de kosten, twee keer vervoer voor mn paard regelen en noem zo maar op, ik weet niet of ik dat zie zitten.

Misschien dat je ook twee groepen kan maken, als je dan inderdaad twee nachten doet (of vier) kunnen deze tegen elkaar inrijden en dan hebben de overnachtingsplekken dus twee keer een wat kleinere groep, dan kan je ook indelen op leeftijd/ervaring/snelheidswensen.

Wat betreft leeftijdsverschil, soms zit het mee, soms valt het tegen. Ik sta op een stalling waar voor de rest iedereen 20+ is, ik was net 18 toen ik daar kwam, en dat gaat prima (ik mocht er ook eerst niet bij omdat ik jonger dan 20 was, maar die mening is bijgeschaafd :) ) Maar ik heb ook wel meiden waar ik het goed mee kan vinden die pas 14/15 zijn...