ok vertigo afspraak staat dan om 10.15 voor zondag as....hoop dat er nog meer bij komen.... tomtom staat ingesteld gr connie en ramon en dirk super hoor weekend frankrijk ik kan zelf alleen nooooit op zaterdag,op zich geen probleem want dan kom ik zondag en ga ik maandag weer naar huis.. tot kijk allen
uhh heb net tomtom ingesteld en zie dat stekene 225 km (!!!!!!)van mijn huis vandaan is.Dat houdt dus in dat ik om 6 u ochtends moet vertrekken en ik vind dat echt echt te veel van t goede voor een buitenrit van anderhalf uur.Ben heus bereid om uurtje of 2 uurtjes te rijden maar dit vind ik te ver sorry. Zijn er nog andere opties?? jammer hoor
zucht sorry sorry ben blond en blijkbaar ernstig dom!!!!Tomtom stond nog ingesteld op apeldoorn (laatste bestemming)niks aan de hand oostburg en stekene is 51 km!!!!!!hoera vorige bericht als niet geplaatst beschouwen
nickyu heb je geen sterk paard wat kan trekken (uhh denkt alleen maar met je mee..)of niemand in je omgeving die mee wil..? en allegandra tuurlijk leuk als je langskomt!!!
nickyu
Geplaatst: 15-02-09 21:34
zal eens spieken heb evt wel 2e paard maar niet de gemakkelijkste
trekruiter
Geplaatst: 15-02-09 23:58
Connie,als ik het zaterdag kan halen,t'zal wel met een origenele openingszin zijn. en anders tot zondagmorgen,zal voor mij wel rond de 90 a' 100 km zijn. Wordt vroeg op,en dan nog eerst via torhout om. De vrw van katleen staat in panne,en op verre afstand combineren we sowieso om beurten. Paard van katleen is wel 20jr oud,maar het kan ons nog allemaal een poepje laten ruiken. Ze was er vandaag trouwens mee op jachtrit in sijsele,25 hindernissen en grachten op 30 km! Niets meer voor mij,laatste jachtrit ,2jr terug,paard van 1m84. En trekruiterje is er afgedonderd,z'on hoogte,kon er nooit meer alleen op. Homburg is 1m67,en dat is goed te doen. T'is een duitse draver,die altijd met een hollandse pikeur gelopen heeft,en nu in vlaanderen zit. Pas op wat je er tegen zegt,hij verstaat duits,hollands en vlaams,.ik denk dat ie na zondag ook zeeuws verstaat!
mariska32
Geplaatst: 16-02-09 00:50
nickyu schreef:
zal eens spieken heb evt wel 2e paard maar niet de gemakkelijkste
zal eens kijken wat ik kan doen. zit ook al met de stroa zaterdags dus moet even kijken of dat nog lukt.
Dana82
Geplaatst: 16-02-09 10:42
Voor mij is zondag geen probleem! De ruitershoeve was in mijn jonge tijd zowat mijn tweede thuis , dus mijn tomtom instellen zal niet nodig zijn! Dus daar tegen 10u15? No problem. Maar zodra ik merk dat de tempo te hoog ligt, splitsen wij af. Mijn vriend zijn paard is wat onderkomen (we hebben hem nog maar sinds gisteren) en bij mijn jonge paard is het belangrijk rust in zijn hoofd te brengen. Na een kwartier heb ik wel door hoe zijn pet staat, dus dan kan een drafje er waarschijnlijk wel af. Het is ook de eerste keer dat die in groep meerijdt, dus dat wordt spannend. Ik leg mijn vertrouwen helemaal in jullie handen.
boika wil ook in een vreemde groep iets paniekeren denk dat we allemaal wijs doen zo vroeg in het zeisoen rustig te beginnen , een gezellige groep past zich aan het langzaamste paard aan , aan het paard met de minste conditie aan en gaat de rest in overleg zodat het voor IEDEREEN leuk is en blijft maar dat mag geen probleem opleveren toch ?
hahah gevonden.Ik merk dat er diverse mensen zijn die t echt rustig willen houden,gaat gewoon gebeuren!!!!!desnoods alleen stappen!!!we hebben t hele seizoen nog jongens dus de conditie en dergelijke bouwen we lekker rustig op.Ik vind t erg leuk dat er zoveel aanmeldingen zijn en voor nikyu je ziet dat er meerdere wat moeilijkere paarden meegaan dus geen probleem toch.En voor bolieke natuurlijk splits je niet af..samen uit samen thuis!!!Kijk er naar uit lui!!
tweety_be
Geplaatst: 16-02-09 15:16
@ bolieke, bedankt nog voor je reactie Als ik in het juiste profiel hebt gespiek, dan denk ik dat ik op de paardenweiding in Stekene eventjes naast jou en je paardje heb gereden, kan dat? Op weg naar het Zomerhuis na de weiding, als ik het me goed kan herinneren toch, haha.
Zaterdag moet ik normaal altijd werken, maar deze zaterdag ben ik toevallig thuis Als het weer meezit en mijn bontje wilt meewerken, dan wil ik dolgraag mee!
Probleem is vervoer... Nu is de Ruitershoeve voor mij nie zo ver te paard (een 5-tal km), maar alleen met men bontje de baan op, dat lukt niet altijd even goed... Nu heb ik best een paard dat koel in het hoofd is, maar hier en daar botst het op rijgebied nog wat daar moeten we een beetje aan werken. Ook als ik alleen ben, dan heb ik er niet altijd ten volste vertrouwen in en mijn bontje voelt dit zo goed aan, dat ze zich dus wel durft aanstellen. En tja mijn vertrouwen in het rijden is niet wat het is geweest, dus ja... Mijn bontje is ook niet altijd de makkelijkste met paarden die ze niet kent, maar op de paardenweiding gaf dit geen enkel probleem, dus dat moet wel lukken! Mijn paardje heeft trouwens niet veel conditie, met de winter ligt het rijden namelijk nogal stil... En als ik dan al te voet moet komen van de wei te Klein-Sinaai, tja, dan is een te lange rit mss ook niet ideaal. Maar als we enkel stappen (en heel mss een drafje ertussen enzo) dan denk ik dat dit wel haalbaar is hoor! Ze staat namelijk dag en nacht op de wei, dus ze heeft wel iets of wat conditie
Het lijkt me alvast heel erg leuk om mee te doen! Enneuh, ik wil het ook liefst zo rustig mogelijk houden! Vooral omdat mijn paard geen conditie heeft, maar ook omdat ze anders te opgefokt wordt en dan is het ook niet plezant meer. En zo als ik al zei, op rijgebied is er nog wel wat werk aan de winkel, dus hou ik het liever rustig en veilig
vertigo
Geplaatst: 16-02-09 16:16
@ tweety_be : datum is zondag ipv zaterdag, ben je zondag vrij? Zou leuk zijn als je meekan! Als dat voor jou en je paard gemakkelijker is, kan ik wel via jullie weide vertrekken, dan hoef je geen eind alleen .
En het is hier al meermaals herhaald, maar ik voorzie inderdaad een stapwandeling, met eventueel een mogelijkheid om onderweg 1 dreef te splitsen voor degenen die even sneller willen gaan.
tweety_be
Geplaatst: 16-02-09 21:19
Owh, heb ik me weer vergist van datum? *lol* Hmmmm zondag gaat dus moeilijk worden vrees ik... Helaas, zal voor een andere keer zijn dan.
Maar wel alvast bedankt om me evt. te willen komen halen, dat apprecieer ik zeker Ach, dat ritje zal nog wel es komen zekers
@ Tweety: ik herinner me je wel!! Jammer dat je niet meekan, misschien tot een volgende keer.
Vind het iemand erg dat mijn vriend misschien per mountainbike meegaat? Paarden die daar totaal op flippen bv ; )(het is maar een vraag hé). Want jammer genoeg is zijn nieuwe aanwinst afgekeurd voor wat er mee willen doen. Het hele verhaal horen jullie dan nog wel zondag.
nickyu
Geplaatst: 17-02-09 11:30
nee , tegen deel , goede training voor boika die heeft het niet zo op mountain bike´s
nee , tegen deel , goede training voor boika die heeft het niet zo op mountain bike´s
Het is nou niet dat hij ineens uit de bosjes komt gecrossed met zijn fiets hé. Hij blijft mooi naast of achter ons rijden. Allé, als hij nog mee wilt tenminste.
nickyu
Geplaatst: 17-02-09 12:29
je kent boika nog niet bussen autos traktoren bruggen treinen zijn allemaal niet eng maar fietsers ai ai ..vooral als ze m tegemoed komen
Dana82
Geplaatst: 17-02-09 13:40
Dat heeft mijn paard ook wel een beetje! Maar als de fietser van in het begin meerijden, dan laat hem dat volledig koud.