[besloten] Amateur-fotografen samen op weg naar profs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natalie1993

Re: [besloten] Amateur-fotografen samen op weg naar profs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:41

Maar je moet er wel rekening mee houden, dat scholieren (zoals ik) niet zomaar 200 euro klaar hebben liggen. Ik vind wel dat de prijs betaalbaar moet zijn, en ik denk dat er best een groepsprijsje gemaakt kan worden.

Als ik eerlijk ben, en het kost over de 100 euro, dan haak ik af, want dat vind ik gewoon zonde van mijn spaargeld Knipoog[/quote]
Helemaal mee eens! Zoveel geld heeft niet iedereen klaarliggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:42

Workshop is toch 75,- ?????

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:42

Ik begin er al voor te sparen ROFL

Workshop idd wel, maar cursus is 175 Ja

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:43

Ja maar cursus is in kleine groepjes zover ik had begrepen. Dus dat gaat toch niet echt op nu.......

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:44

nee, we zijn zowieso nu al met zijn 8e.
100 euro red ik wel Ja
200 moet ik nog iets harder sparen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:20

Ah, topic gevonden en ik ben inmiddels weer lekker op kantoor, op m'n eigen computer...

Super idee van jullie dames!
En voor de mensen die uit Brabant komen en met de trein zouden moeten; ik kan evt. nog wel iemand meenemen in de auto :-P
Uden bijvoorbeeld, is helemaal niet zover omreizen Knipoog

Ik begrijp dat het een soort van mix moet gaan worden tussen de workshop en de cursus qua theorie/praktijk tijd?
Dus wat minder theorie dan in de workshop, en juist meer praktijktijd, zoals in de cursus?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:22

Carpoolen is een goed idee idd Ja Ja

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 13:34

Hypofocus schreef:
Ik begrijp dat het een soort van mix moet gaan worden tussen de workshop en de cursus qua theorie/praktijk tijd?
Dus wat minder theorie dan in de workshop, en juist meer praktijktijd, zoals in de cursus?

Leuk dat je al zo snel reageert en dat je positief bent! Lachen

Klopt idd. Denk dat iedereen hier wel meer geeft om een wat langer praktijkgedeelte, omdat we allemaal al best veel theorie beheersen, ook door hier samen te praten enzo. Ja We hebben hier zelfs al heel veel tips van jou gehad. Haha!

Maarja, we zijn dus met meer mensen dan 6, dus in dat opzicht is het idd geen cursus. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:45

We kunnen het exact zo indelen zoals jullie zelf willen natuurlijk!
Ik ben erg flexibel, wat de workshops en cursussen betreft... Als er behoefte is aan een bepaald onderwerp, of iets waar we extra diep op in moeten gaan, dan doe ik dat graag!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:19

Discussieren jullie maar *LOL* ik zie aan het einde wel hoe het uiteindelijk loopt, ik kan dus zorgen voor paarden in Utrecht (met mooie omgeving). En misschien doe ik zelf nog mee.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:22

Citaat:
hallo, dit topic is me helemaal voorbij gegaan Bloos!

Wie wil er allemaal mee?
1. Susan - Noord Brabant - Uden - afhankelijk van het openbaar vervoer
2. Else - Utrecht - Vleuten - Bijna alles kan, maar ligt wel aan de datum. Ja
3. Esmee - Gelderland - Hoevelaken - Afhankelijk van openbaar vervoer; Midden en NoordHolland prima te bereiken.
4. Mariska - Noord-Brabant - Drunen - auto, kan eventueel mensen op pikken in omgeving Tilburg of Den Bosch
5. Carlijn - Gelderland - Eerbeek - afhankelijk van openbaar vervoer, maar heb er veel voor over.
6. Natalie - Utrecht - Utrecht - Eigenlijk overal wel .
7. Marjolijn - Utrecht - Leusden - Tenzij fietsbaar afhankelijk van mijn ouders.
8. Danique - NoordHolland- Enkhuizen- afhankelijk van OV, heb er ook veel voor over (misschien kan ik ouders lief aan kijken Schijnheilig )
9. Murielle - Gelderland - Hoenderloo - Afhankelijk van OV, heb er veel voor over. (3 personen kunnen met mij met 40% korting reizen)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:48

Hypofocus schreef:
Ah, topic gevonden en ik ben inmiddels weer lekker op kantoor, op m'n eigen computer...

Super idee van jullie dames!
En voor de mensen die uit Brabant komen en met de trein zouden moeten; ik kan evt. nog wel iemand meenemen in de auto :-P
Uden bijvoorbeeld, is helemaal niet zover omreizen Knipoog

Dat zou natuurlijk altijd fijn zijn, zou evt. ook naar Eindhoven CS kunnen komen, of Den Bosch, dat is verder allemaal weinig moeite en ben best bereid de brandstofkosten mee te betalen Knipoog

Agnes, ik vind jou berichtje niet helemaal reëel. Je weet dat er een hoop jonge meiden zijn in het topic die niet zomaar 200 euro uit de mouw schudden. Ik heb veel over voor de workshop, maar zie het daarnaast ook als een gezellige meeting. 100, hooguit 125 is gewoon echt mijn maximum.

Onderwerpen die wat mij betreft aan bod mogen komen:
- Het maken van blackfoto's bij zwarte/donkere paarden
- Het fotograferen van bonte paarden
- Een mooie hals bij een paard zien te krijgen
- Hoe zoek je een goed paard voor (gratis) fotoreportages (vind ik nog steeds erg moeilijk)

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:13

Leuk Femke dat je zo enthousiast ben Haha!!
Ik zou ook graag willen weten, hoe een goede actie foto kan maken Ja

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:14

Evt. ook over de beenstand (actiefoto's) bij verschillende paarden, hoe ze dit bij een fries willen zien, bij een warmbloed of bij een ijslander enzo Knipoog

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 19:01

Goede actiefoto's idd. Is soms nog lastig om die hoeven netjes scherp te krijgen. Ook met hoge sluitertijden. Ja

Wat ik ook interessant zou vinden is verschillende lichtinvallen. Dus tegenlicht, zijlicht en licht in je rug. Ja

De hals ook idd. Ja En natuurlijk de goede punten van een paard leren zien en die benadrukken in je foto's. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:18

Als het definitieve 'programma' bekend is en er komen veel onderwerpen aan bod ben ik zeker bereid er ook gewoon een leuk bedrag voor neer te tellen zoals 'hoort', maar we moeten denk ik vrij ruim plannen omdat de meeste van ons het bedrag toch niet uit de mouw zullen schudden maar even moeten sparen, denk ik?

Onderwerpen die ikzelf interessant zou vinden:

Ik zou het ook wel interessant vinden om meer te weten te komen over het gebruik van verschillende soorten licht, en hoe je daarmee kan omgaan/wat je ermee kan. Ook over hoe reflectieschermen gebruikt worden door jouzelf, Femke, als dat kan Lachen

Over standfoto's, wat doe je met de benen? Hoe komen ze het beste uit? Wat doe je met bijv. een onderstandig paard?

Wellicht verschillende soorten types paarden en hoe ze over het algemeen het mooist uitkomen, in wat voor houding, en wat over het algemeen het liefst wordt gezien door liefhebbers? (Bijv. barokke rassen, paarden met een zeer fijne bouw, etc).

Citaat:
1. Susan - Noord Brabant - Uden - afhankelijk van het openbaar vervoer
2. Else - Utrecht - Vleuten - Bijna alles kan, maar ligt wel aan de datum. Ja
3. Esmee - Gelderland - Hoevelaken - Afhankelijk van openbaar vervoer; Midden en NoordHolland prima te bereiken.
4. Mariska - Noord-Brabant - Drunen - auto, kan eventueel mensen op pikken in omgeving Tilburg of Den Bosch
5. Carlijn - Gelderland - Eerbeek - afhankelijk van openbaar vervoer, maar heb er veel voor over.
6. Natalie - Utrecht - Utrecht - Eigenlijk overal wel .
7. Marjolijn - Utrecht - Leusden - Tenzij fietsbaar afhankelijk van mijn ouders.
8. Danique - NoordHolland- Enkhuizen- afhankelijk van OV, heb er ook veel voor over (misschien kan ik ouders lief aan kijken )
9. Murielle - Gelderland - Hoenderloo - Afhankelijk van OV, heb er veel voor over. (3 personen kunnen met mij met 40% korting reizen)
10. Nikki (Wildwings) - Noord-Holland- Hilversum- Afhankelijk van het OV, mensen kunnen met 40% korting met mij meereizen vanaf Hilversum.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:31

Nikki, kan ik misschien vanaf Hilversum met jou mee reizen Schijnheilig Weet ik iig niet dat ik verdwaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:49

Nouja, dat je niet ALLEEN verdwaalt iig Huilen van het lachen Schijnheilig Is prima hoor, leuk!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:51

volgens mij gaik verdwalen op A'dam CS

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:55

Ik durf me helaas nog niet op te geven. Vind het een geweldig idee en heb momenteel genoeg spaargeld. Maar ik heb vandaag mijn lens weggebracht en ze zeggen dat ik 6 weken zal moeten wachten Scheve mond. Net zoals Jacqueline al zei, vind ook ik het niet prettig om op het laatste moment aan te geven dat ik toch afhaak.
Overigens vond ik het wel een heel gaaf idee om naar Sherif te gaan!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:08

Ik zou graag blackfotos leren maken Lachen en theorie vind ik ook niet erg Lachen Misschien een idee om dat uit te typen tot een soort boekje met tips?
Bijvoorbeeld welke instellingen bij veel of weinig zonlicht enzo...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 08:49

Wat leuk Femke dat je er zo positief over bent! Lachen
Ik vind zelf Sherif nog het leukst, vanwege de omgeving en de paarden. Andere stallen met KWPNers worden gauw al wat gewoner. Iedereen wil ons wel naar je eigen stal hebben, hihi.

Mijn onderwerp is toch wel lichtinval waar ik soms moeilijkheden mee heb.

Misschien is het mooi om een middenweg tussen de workshop en de cursus tenemen qua tarief? Praktijk zal idd belangrijker zijn dan de theorie die in de workshops aan bod komt. Het gaat voornamelijk om het fijne. En de meeste van ons zitten wel op een redelijk gelijke hoogte qua ervaring dus dat scheelt ook.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:30

Heb het topic gevonden, en hou het eventjes in de gaten Lachen Heb zeker interesse, maar eerst maar eens zien of het door gaat Knipoog

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:05

ik zat stiekem te hopen op Taco en Perla Schijnheilig

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:06

Qua modellen... Sherif lijkt me erg leuk, maar het lijkt me eigenlijk leuker om meerdere verschillende paarden te hebben van verschillende rassen zeg maar Knipoog

Bijv. een andalusier, arabier én kwpn ofzo, zodat je vanalles wat kunt oefenen Lachen Maarja dat zal wel iets lastiger te vinden zijn...