25-01-09 Utrecht Kattententoonstelling Neocat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: 25-01-09 Utrecht Kattententoonstelling Neocat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:17

Tot morgen!! :wave:

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 21:19

Ik zit te bedenken wat ik nog meer mee moet nemen, ik heb gewoon de curverbakken van zolder gehaald, daar moet in principe alles standaard inzitten :=

doei doei, tot morgen !!

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:23

Ik meldt mij ookeven. Ga morgen ook naar show met de fokker van mijn maine coon kitten. "t is een creme kleurige kitten. Ben echt blij met 'r. Na show mag ze meteen mee naar huis :). Wij komen met meerdere katten trouwens: een jonge blauwe dekkater, een browntabby poes en drie kittens. Zijn helaas te oud om als nest gekeurd te worden maar doen mee in de categorie 3 tot 6 mnd. Zal mij benieuwen wat de tabby poes gaat doen.Vorige keer kreeg ze een U1. En liet daarmee een langsteich kat achter zich. Ja had dat vrouwtje van die poes moeten zien kijken. Vind het wel jammer dat je zo lang aanwezig moet blijven. Wij zijn er morgen vanaf 7 uur al. Betekent dat ik me om 6 uur moet melden bij de fokker :(.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:31

Je moet er wat voor over hebben, Montreux ;)
Vorig jaar heb ik Satin ook aan het einde van de laaaange dag meegekregen :j ;)

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:14

Ja heb je gelijk in hoor. Een vriendin van mij showt met een shpynx. Die is al voorbereid. heeft een hele picknick mand vol eten en neemt ook altijd wijn o rose mee. Zou mij benieuwen of ze er morgen ook is ;) Ach en de eerste kitten is het ook niet hoor. Kan bijna een eigen cattery beginnen :o Heb er namelijk naast die uk die morgen komt nog 9 zitten: twee huistuinkeuken-katten, een mix britse korthaar x maine coon, een heilige birmaan, twee blauwe russen, een twijfelrus (heeft namelijk gele ogen en is 6 jaar) en nog twee maine coons. Bijna allemaal dames en een gecastreerde blauwe rus. Heb ze op 2 na allemaal als kitten gekregen. Mijn ervaring is dat kittens meestal snel in de groep worden opgenomen. Twijfel er niet aan dat het met Sienna ook zal gebeuren. Dat is de kitten die ik morgen krijg.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:44

* ziet topic nu pas* :+

ik doe morgen ook mee :j ga met mamamiesje mee op een zeer ongoddelijke tijd zodat we op tijd in de rij staan daar.
ik doe mee met m'n "huiskat" Zara

Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 06:07

Mogge :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:41

Helleuw...ik ben net weer een half uurtje thuis :z

Het was een laaaaaaange maar gezellige dag.
Helaas alleen niet super succesvol; geen 3e CAC vandaag :(:)
Maar wel een net rapport, dat gewoon goed was en klopte :j

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 04:49

We hebben je niet gezien M.M.

Ik heb verder ook een leuke dag gehad, alle titels binnen, en Lue werd teruggeroepen voor voordracht bis, en werd door mijn keurmeester uit 4 prachtige poezels gekozen voor de voordracht.
Bij de BIS verloor ze het van de poes die uiteindelijk BOB was, dus voel me geen verliezer :D

Kaia moest ook terugkomen, maar de keurmeester moest toen kiezen uit haar, en weer die poes die bob was. Dus wederom voel ik me geen verliezer :')

Lue heeft dr laatste CAC, en Ivar en Kaia hebben hun CACIB gehaald,allemaal met een keurig en leuk keurrapport.

Show was dit jaar goed geregeld.
Veel katten geweigerd vanwege schimmel ( !!!!!) en vlooien. Goede zaak dus, want soms vind ik de veterinaire keuring echt te slap.

En we waren een keer redelijk op tijd naar huis +:)+

Al met al een geslaagde dag, heel wat gekletst en gelachen :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:53

Ohja, dat is ook zo...één van jouw katten heet Ivar :=
:oo
*eurocentje valt*
Nou weet ik ook waar jij zat! Vlakbij de keurruimte, op de hoek van carré Q Want daar zag ik een papier hangen met "Planning 2009 (naam weet ik niet meer) X Ivar! :oo

Ik zat in G :')

_O-

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:19

Yes, daar zaten wij :D

Die Planning was idd van mij :P

En ik had twee bakjes met spekjes op de kooien staan, vooral de stewards waren daar erg blij mee :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:29

Oh DIE heb ik ook nog wel zien staan :9 :')

God, wat stom he? Hahaha :=
Zaten we gewoon vlak naast elkaar en ik heb er ook niet aan gedacht om in de deelnemerslijst ofzo te kijken of bij de rassen :roll:

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:30

Ik wist jouw naam niet,dus kon je niet zoeken.

Ik had ook Allison aan de kooi hangen zoals beloofd :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:39

Ik had in je profiel gezien wat je voornaam was en dat onthouden, dus ik had zo in de deelnemerslijst kunnen kijken ;)
Maar ja, het was weer veel te gezellig: hele dag zitten beppen en lachen met de andere Bengaleneigenaren ;)

Satin was dus krols...gisteren GEEN ENKEL piepje whatsoever en vandaag....haalt ze alles gewoon ff in :roll:

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:06

Ohw ja, wat vinden jullie katten van de kattenkaviaar die je gratis kreeg na invullen kleine enquete?

Pfff hier is er wel 1 !!! van de 9 die het blieft :+

De rest snuffelde eraan, Silke likte er wat aan.
Uiteindelijk allemaal die vieze dingen aan de kragen hangen,maar niemand die het vrat :+

Alleen Loebas at zijn buikje er vol aan :+

Hoezo verwende katten?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:57

hellloooooo, ben er ook weer!
beetje brak van gisteren, maar was wel geslaagde dag!
Ik zat naast CM dus voor de kijkers rechts van de spekkies, lag op mijn kooi ook een zak met blauw/grijze spekkies ;)

Hier ook een U1 en een voorgedragen BIS-je, toch leuk voor zo´n jonge poezel.
Ik was rondje shoppen en toen moest de poezel weer terug voor waarschijnlijk BIV of misschien al de BIS? geen idee, maar ik was huppelen dus CM met mijn rooie uk op sjouw. Ze was gelukkig braaf ;)

Ik heb het zakje kaviaar nog niet open gehad, het stinkkussen is wel uitgebreid aan gesabbeld en gekwijld (men wat stinkt dat ding!) en het grijze mandje is ook al volop in gebruik.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:28

Zo'n stinkkussen heb ik ook eens gekocht; ze waren er niet echt dol enthousiast over :n
De muisjes met catnip daarentegen.... ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 06:08

Oh ja mandje zal ik vanmiddag ff foto's van plaatsen, daar werd al ruzie om gemaakt :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:47

zoooo ook even mijn verslagje :j
heeej wat grappig crossmonster, dan zaten we dus tegenover elkaar :+ ( ik zat ook in vak Q)
Zara kreeg redelijk veel aandacht vond ik zelf, veel mensen die geintreseerd naar d'r keken, op het briefje op de kooi lazen dat ze huiskat was, en stomverbaasd bleven staan :+
in ieder geval een superleuke ( hetzij lange := ) dag gehad, waarbij madam redelijk evil was.
de arme keurmeester ( subliem mens trouwens!) heeft d'r nagenoeg niet aangeraakt vanwege d'r klauwtjes en tandjes en Zaar zat op m'n schoot uit pure ellende.
er kwamen alleen maar een soort oergeluiden uit d'r, dus we hebben d'r daar maar lekker laten zitten :j
uiteindelijk wel een zeer positief rapport gekregen, stonden alleen maar positieve dingen in!
een Uitmunted, dus was tevreden. :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:36

Ze zag er schitterend uit Lowara, die oogkleur!

Cissy nog bedankt! Ze zijn er blij mee!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:49

Erg jammer dat ik dit topic nu pas zie. Wij hebben een kruising main coon, niets om te mogen showen iig, maar vind het wel heel gaaf om katten zo te zien. Was het ook voor 'buitenstaanders/bezoekers'?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:54

LovingTweety schreef:
Erg jammer dat ik dit topic nu pas zie. Wij hebben een kruising main coon, niets om te mogen showen iig, maar vind het wel heel gaaf om katten zo te zien. Was het ook voor 'buitenstaanders/bezoekers'?

Ook met een kruising kun je showen, alleen valt je katje dan binnen de huiskattenklasse. Hierin zitten alle HTK'tjes, kruisingen of niet erkende rassen.

En je kan idd bij elke show als bezoeker komen :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:54

Ja hoor, LT. Je kunt als bezoeker altijd naar een kattenshow, mits je de toegangsprijs betaald ;)

edit:
Leo was me te vlug af ;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:14

Ok! Lijkt mij sowieso wel leuk een keer met Vicky (profiel) te gaan. Persoonlijk vind ik haar best mooi maar ben wel benieuwd of dat 'moeder'liefde is of ook echt :+

Hoe schrijf je in?

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:31

Ha ha ik ook weer thuis van show.Was inderdaad erg gezellig. Inmiddels Sienna hier ook thuis. Kleine is al helemaal ingeburgerd. Heb haar op show al een paar keer kunnen verkopen maar helaas de kleineblijft lekker bij mij. Zat trouwens in vak N met de kleine tut en haar zusjes. Ook ik heb de andere niet gezien maar wist ook geen namen.

De kleine Sienna heeft in de kittenklasse een U1 gehaald. Ben er erg tevreden mee. Maar denk niet dat het een showcat wordt hoor. Haar snuit mocht langer zijn volgens de keurmeester en hij zei ook dat ie niet verwachtte dat dat zou bijtrekken :(. Ach ja heb nu eenmaal een classic type en geen langsteichtype.

Aan het einde van de dag was er nog even consternatie in ons vak. Een vrouwtje was gevallen en heeft haar pols gebroken. Die mocht dus nog even naar het ziekenhuis. De katten zijn bij het secretariaat opgevangen. Echt sneu voor dat mensje.

Na show nog doorgereden naar Apeldoorn om het zusje van Sienna naar de nieuwe eigenaar te brengen. Was na het afzetten van de fokker pasom 12 uur thuis. Maar leuke dag gehad!