Meeting oosterpark R.R.E.O.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Meeting oosterpark R.R.E.O.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:18

@ Sharona, het Oosterpark is niet van de gemeente, dus met deze brief bereik je niets Lachen . Ik zal van de week degen bij GVZH mailen waar we toendertijd contact mee hebben gehad.

@Esmeralda, dat soort dingen staan volgens mij in de APV van Ridderkerk aangegeven. Zal t is opzoeken.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 08:30

Mis kan die brief dan naar de persoon die er wel over gaat?
Dan laten wij toch van onze kant zien dat we zeker mee denken en niet expres over de normale paden rijden.
Het is leuk dat ze ruiterpaden aan leggen, maar dit is 3x niks. Hadden ze net zo goed niks kunnen doen als ze de paden niet bij houden.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:34

Nee, maar ze hadden ook niets kunnen doen als we vtv wisten dat van de ruiterkant de afspraken ook niet nagekomen worden Lachen

Ik ga m weleens mailen, als dat niets bereikt kunnen we die brief naar het algemene adres sturen.. maar over het algemeen hebben we toen al gemerkt dat dat weinig uithaalt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:46

Citaat:
Afdeling 4 Crossterreinen en gemotoriseerd en ruiterverkeer in natuurgebieden

Artikel 5.4.1 Crossterreinen

1. Het is verboden op enig terrein, geen weg zijnde, met een motorvoertuig als bedoeld in
artikel 1, onderdeel z, en een bromfiets als bedoeld in artikel 1, onderdeel i van het
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 een wedstrijd dan wel, ter
voorbereiding van een wedstrijd, een trainings- of proefrit te houden of te doen houden dan
wel daaraan deel te nemen, dan wel een motorvoertuig of een bromfiets met het kennelijke
doel daartoe aanwezig te hebben.
2. Het college kan terreinen aanwijzen waarvoor het in het eerste lid gestelde verbod niet van
toepassing is. Zij kunnen daarbij regels stellen ten aanzien van het gebruik van deze
terreinen:
a. in het belang van het voorkomen of beperken van overlast;
b. in het belang van de bescherming van het uiterlijk aanzien van de omgeving en ter
bescherming van andere milieuwaarden;
c. in het belang van de veiligheid van de deelnemers van de in het eerste lid
bedoelde wedstrijden en ritten en/of van het publiek.
3. Voor de toepassing van het eerste lid wordt onder weg verstaan hetgeen artikel 1 van de
Wegenverkeerswet 1994 daaronder verstaat.
4. Het in dit artikel bepaalde geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt
voorzien door de Wet milieubeheer of het Besluit geluidsproductie sportmotoren.

Artikel 5.4.2 Beperking verkeer in natuurgebieden

1. Het is verboden binnen voor publiek toegankelijke natuurgebieden, parken, plantsoenen of
voor recreatief gebruik beschikbare terreinen te rijden of zich te bevinden met een
motorvoertuig als bedoeld in artikel 1, onder z of een bromfiets als bedoeld in artikel 1,
onder i, Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 of met een fiets of een paard.
2. Het college kan terreinen aanwijzen waarvoor het in het eerste lid gestelde verbod niet van
toepassing is. Het kan daarbij regels stellen ten aanzien van het gebruik van deze
terreinen in het belang van:
a. het voorkomen van overlast;
b. de bescherming van natuur- of milieuwaarden;
c. de veiligheid van het publiek.

3. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor bestuurders van motorvoertuigen en
bromfietsen en voor fietsers of berijders van paarden:
a. ten dienste van politie, brandweer en geneeskundige hulpverlening en van andere
krachtens artikel 29 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990
aangewezen hulpverleningsdiensten;
b. die worden gebruikt in verband met beheer, onderhoud of exploitatie van de door
het college aangewezen plaatsen;
c. die worden gebruikt in verband met werken welke krachtens wettelijk voorschrift
moeten worden uitgevoerd;
d. van de zakelijke gerechtigden en huurders en pachters van percelen gelegen
binnen de door het college aangewezen plaatsen;
e. voor het verkeer ten behoeve van bezoek en van de verzorging van de onder d.
bedoelde personen.
4. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt voorts niet:
a. op primaire en secundaire wegen als bedoeld in de Wegenverkeerswet 1994;
b. op wegen die krachtens de Wet van 14 mei 1981, Stb. 287, voor motorrijtuigen of
categorieën daarvan gesloten zijn verklaard;
c. op wegen gelegen binnen de krachtens de provinciale 'Verordening
verkeersbeperking ter bescherming van de natuur' aangewezen natuurgebieden;
d. binnen de bij of krachtens de provinciale 'Verordening stiltegebieden' aangewezen
stiltegebieden, ten aanzien van motorrijtuigen die bij of krachtens die verordening
zijn aangewezen als 'toestel';
e. indien voor een bepaald gebied een regionale verordening geldig is.
5. Het college kan ontheffing verlenen van het in het eerste lid gestelde verbod.

Oftewel: Je mag niet in openbare natuurgebieden rijden, tenzij daar aparte paden zijn aangegeven dmv bijvoorbeeld dat blauwe bord in het Oosterpark.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:33

Elaine schreef:
Nee, maar ze hadden ook niets kunnen doen als we vtv wisten dat van de ruiterkant de afspraken ook niet nagekomen worden Lachen

Ik ga m weleens mailen, als dat niets bereikt kunnen we die brief naar het algemene adres sturen.. maar over het algemeen hebben we toen al gemerkt dat dat weinig uithaalt.

Ik vind dat de brief van sharona er net zo. Goed heen kan als dat jij ze gaat mailen..

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 09:39

Ja die brief kan idd toch gemaild worden..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:45

Ja maar niet naar de gemeente Knipoog
Heb Sharona het adres al gepbt van Groenvoorziening Zuid Holland

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:55

Gemeente is inderdaad zinloos. En Elaine, je kunt niet verwachten dat het gros van de ruiters op de hoogte is van een APV. In het reyerpark staat tenminste nog aangegeven dat je niet buiten de ruiterpaden mag treden. Dat zou beter zijn.

En inderdaad, er heeft in de krant gestaan dat de paden eigenlijk alleen in de zomer goed te rijden zou zijn. Maar doordat ze het verziekt hebben met trekkers, en hier achter bij mijn huis de bagger uit de sloot op gegooid hebben, is het zelfs gevaarlijk geworden om er met je hond te lopen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:05

Je mag wel verwachten dat iedereen op de hoogte van een APV is. In theorie ben je verplicht die te kennen. Maar 99% van de mensen leest het niet, daardoor mis je dergelijke regels Lachen

Maar het ging erom dat het dus wel ergens aangegeven staat en dat ze dus niet verplicht zijn om nog extra borden te plaatsen zoals in het Reyerpark.

Ben het ermee eens hoor dat de paden slecht zijn! Echt waar, maar vind altijd dat er dan ten onrechte argumenten genoemd zijn die zeer gemakkelijk te weerleggen zijn. Zeker voor een instante als Groenvoorzienging Zuid Holland

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:08

Elaine schreef:
Je mag wel verwachten dat iedereen op de hoogte van een APV is. In theorie ben je verplicht die te kennen. Maar 99% van de mensen leest het niet, daardoor mis je dergelijke regels Lachen

Maar het ging erom dat het dus wel ergens aangegeven staat en dat ze dus niet verplicht zijn om nog extra borden te plaatsen zoals in het Reyerpark.

Ben het ermee eens hoor dat de paden slecht zijn! Echt waar, maar vind altijd dat er dan ten onrechte argumenten genoemd zijn die zeer gemakkelijk te weerleggen zijn. Zeker voor een instante als Groenvoorzienging Zuid Holland

Je hoeft mij niet te vertellen dat mensen op de hoogte van de wet horen te zijn hoor, dat weet ik al enkele jaren. Maar men vergeet dat een groot gedeelte van de ruiters niet eens de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:09

Nee het maakt mij ook niet uit. Maar als je met een argument komt dat niemand het weet krijg je binnen 10 sec de APV onder je neus, dat bedoelde ik.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:18

De belangrijkste regel die ik weet is dat je op het ruiterpad moet blijven haha.

Maar onder deze omstandigheden vertik ik het! Maar ipv met z'n alle ernaast te rijden, kunnen we allicht iets gaan proberen zodat ze wel netjes worden/blijven

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:32

Inderdaad tulandro , dat stuk achter jou huis zakken ze als het meezit tot hun knieen weg als het niet verder is.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:39

dank je elaine ik stuur hem ook naar groenvoorziening zuid-holland.

De gemeente krijgt hem ook, want die is al op de post Tong uitsteken

Ik ben het er mee eens, dat als de paden aangepast worden, de mensen zich erook aan zullen houden.
Ik ben best bereid om brieven te schrijven en die bij elke stal op te hangen.
Zodat iedereen op de hoogte is... stukje in de krant noem maar op Tong uitsteken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:58

en ik blijf erbij, dat wanneer je aangesproken word in welke taalvorm dan ook, blijft beleeft. Want er rijden een stel heksen rond op paarden, daar lusten de honden geen brood van. En dat zijn de gene die het verpeste voor de rest.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:00

Esmeralda schreef:
en ik blijf erbij, dat wanneer je aangesproken word in welke taalvorm dan ook, blijft beleeft. Want er rijden een stel heksen rond op paarden, daar lusten de honden geen brood van. En dat zijn de gene die het verpeste voor de rest.

Is ook zo! die verpesten het voor de gene die het wel netjes houden..
Ben er wel is een aantal tegen gekomen toen ik me honden uit liet, het was jammer dat ik ze niet herkende..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:03

Don_Zhivago schreef:
dank je [***] ik stuur hem ook naar groenvoorziening zuid-holland.

De gemeente krijgt hem ook, want die is al op de post Tong uitsteken

Ik ben het er mee eens, dat als de paden aangepast worden, de mensen zich erook aan zullen houden.
Ik ben best bereid om brieven te schrijven en die bij elke stal op te hangen.
Zodat iedereen op de hoogte is... stukje in de krant noem maar op Tong uitsteken

Mocht het zover komen kunnen we best Rijnmond weer faxen Knipoog

Maar laten we eerst de reacties op de brieven afwachten Lachen Wie weet komt daar al genoeg uit en zijn ze zelf wel bereid om de regels kenbaar te maken.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:05

Ik vind het van Sharona wel een goed idee om die brief te schrijven moet ik bekennen misschien kan die brief echt wat betekenen Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:10

pris87 schreef:
Esmeralda schreef:

Is ook zo! die verpesten het voor de gene die het wel netjes houden..
Ben er wel is een aantal tegen gekomen toen ik me honden uit liet, het was jammer dat ik ze niet herkende..

nou kan er zo 4 aanwijzen, en die ouders ken ik ook, en die reageren net zo!!!! Jammer hoor

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:42

ben net terug van een weekend center parcs.. maar de brief is op vrijdag verstuurd.. dus ff afwachten Knipoog

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:39

ik denk dat ik er toch maar van afzie om mee te gaan Knipoog

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:47

Hoezo??

Ik heb nog niks gehoord van groenvoorziening zuid-holland... hoor ik aankomende week nog niks, dan ga ik maar eens bellen..

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 09:01

Mag je dan nog niet naar buiten kim? Ik ben gewoon nog wel van de partij hoor..

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:47

ik zat me te bedenken het is nog 4 goede weken, en ik ga zieozo nu eerst nog even een aantal keer in de bak rijden met hem. En ik vind het niet zo wijs als ik pas 1/2 keer met hem buiten geweest ben met een hele groep te gaan Knipoog

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:05

Juist in een hele groep gaat het meestal goed he Knipoog dat is juist de reden dat ik met Zhiv mee wil