Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:daar hebben meer mensen last van idd
ik herken jou ook aan je ava, van je mooie haffie
Snackie schreef:nou das makkelijk toch!
kunnen we niet een slow chat topic maken? denk niet dat dit topic hier voor bestemd isof mag dat hier?
Jolliegirl schreef:Jongens ik ga pitten
sharoontje schreef:Mooi verslag..En beter ook wel opzich want nu kunnen mensen zien hoe het er echt aan toe gaat in een slachthuis, zou het opzich ook wel een keer met eigen ogen willen zien, maar durf het aan de andere kant niet, bang dat ik naar ga dromen ofzo
anniee schreef:Wat ik me afvraag; wat gebeurt er met delen van het paard waar iets mee is? Dus bv een paard heeft een wond ergens en wordt daarom geslacht, wat gebeurt er dan met dat deel van het paard als het verder nog gezond is zeg maar?
Worden die dingen ter plekke uitgezocht, of moet degene die het erna krijgt dat zelf doen. Bv met de benen; stel een paard heeft iets met zijn been gehad en er zitten maden in die wond, wat gebeurt er dan met dat been? (wat komen er toch rare vragen in je op bij een topic als deze)
benen gaan sowieso naar de rendac. even als delen die niet eetbaar zijn of waar door bv ontstekingen niets eetbaars meer vanaf te halen is.
Als je een paard wel wilt laten schieten maar niet slachten, moet een paard dan perse gestoken worden?
ja, steken moet sowieso omdat het paard daarvoor hersendood is en daarna pas klinisch dood
De paarden moeten voor het slachten gekeurd worden of ze daar lopend heenkunnen om het zo maar te zeggen. Betekent dit dat iedere slachterij zijn eigen "keurmeneer" in dienst heeft, deze op afspraak langskomt of steeksproefgewijs controleert; hoe moet ik dit voor me zien op alle slachterijen in Nederland?
volgens mij is hier geen keurmeester of iets voor, maar dat weet ik niet helemaal zeker.... dusse... als iemand er heel zeker van is, verbeter vooral;)
JoyCiej007 schreef:Even een duidelijk verzoek hier:
Mensen die het slachten maar 'zielugh' vinden, of commentaar hebben op bepaalde foto's: Deze reacties worden hier NIET op prijs gesteld, en zullen dan ook door de mods worden verwijderd. Er zal, net als in het 1e verslagtopic, streng worden opgetreden door de mods bij off-topic reacties en discussies. Gelieve hier dus ontopic te blijven, en niet maar constant je mening lopen spuien hoe zielig het is, of hoe 'onrespectloos' of whatever men er van kan denken!
anniee schreef:Wederom, net als het eerste topic weer heel erg interessant en heb daarom ook keurig alle pagina's doorgespit
Wat ik me afvraag; wat gebeurt er met delen van het paard waar iets mee is? Dus bv een paard heeft een wond ergens en wordt daarom geslacht, wat gebeurt er dan met dat deel van het paard als het verder nog gezond is zeg maar?
Worden die dingen ter plekke uitgezocht, of moet degene die het erna krijgt dat zelf doen. Bv met de benen; stel een paard heeft iets met zijn been gehad en er zitten maden in die wond, wat gebeurt er dan met dat been? (wat komen er toch rare vragen in je op bij een topic als deze)
Als je een paard wel wilt laten schieten maar niet slachten, moet een paard dan perse gestoken worden?
De paarden moeten voor het slachten gekeurd worden of ze daar lopend heenkunnen om het zo maar te zeggen. Betekent dit dat iedere slachterij zijn eigen "keurmeneer" in dienst heeft, deze op afspraak langskomt of steeksproefgewijs controleert; hoe moet ik dit voor me zien op alle slachterijen in Nederland?
Zijn hier ook mensen die zelf vegetarisch zijn maar wel voor de slacht kiezen?
Benieuwd naar de antwoorden. Dames wederom bedankt voor het interessante verslag!
anniee schreef:Wederom, net als het eerste topic weer heel erg interessant en heb daarom ook keurig alle pagina's doorgespit
Wat ik me afvraag; wat gebeurt er met delen van het paard waar iets mee is? Dus bv een paard heeft een wond ergens en wordt daarom geslacht, wat gebeurt er dan met dat deel van het paard als het verder nog gezond is zeg maar?
ALLES GAAT NAAR DE RENDAC, SOMMIGE SCHOLEN/UNIVERSITEITEN HALEN DERGELIJKE SPULLEN OP, DENK AAN DEURNE DIE PAARDENPOTEN HAALT VOOR DE SMEDEN.
WORD AFGEVOERD NAAR DE RENDAC, OF ALS JE WILT KUN JE HET OPSTUREN VOOR ONDERZOEK.
JEP, DIT IS VERPLICHT. OOK BIJ VARKENS, ALS EEN VARKEN NIET GESLACHT MAG WORDEN, EN DUS AFGEMAAKT, MOET OOK DEZE VERBLOED WORDEN, DIT OM ER ZEKER VAN TE ZIJN DAT DEZE NIET LATER OPSTAAT EN DE SLACHTERIJ UITWANDELD
IN HEEL NEDERLAND KEUREN DAARVOOR BEVOEGDE DIERENARTSEN.
DIT ZIJN DIERENARTSEN DIE AANGESLOTEN ZIJN BIJ DE RVV DEZE DIENST KEURT LEVENDE EN GESLACHTE DIEREN. HET ZIJN MEESTAL DIERENARTSEN DIE GEEN PRAKTIJK VOEREN MAAR PUUR VOOR DE RVV WERKEN, JE HEBT REGIO'S DUS HIER BIJ MIJ REGIO ZUID KOMEN ALLEEN RVVERS UIT REGIO ZUID. DE RVV BEPAALD WAAR ZE DIE DAG KEUREN EN DUS WERKEN.
IN NIJKERK HOEFT DUS GEEN VASTE KEURARTS TE KOMEN, MAAR TELKENS EEN DIE IS AANGEWEZEN DOOR RVV.
Zijn hier ook mensen die zelf vegetarisch zijn maar wel voor de slacht kiezen?
Benieuwd naar de antwoorden. Dames wederom bedankt voor het interessante verslag!
Jackey schreef:Dacht dat censuur verboden was?
Vrije meningsuiting?
Belachelijk
Ziek
Morbide
heb t niet eens over de slachting
wel over jullie ziekelijke , morbide hobby/interesse of hoe je het ook wil noemen