Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk, 1e post lezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:53

Shet toch Bloos

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 22:54

Jolliegirl schreef:
daar hebben meer mensen last van idd Tong uitsteken
ik herken jou ook aan je ava, van je mooie haffie Haha!

ROFL ROFL ROFL

Whahahaha! *rolt bijna van der stoel af* Dat heb ik nou nog noooooit van een bokker gehoord, wel van kindjes van een jaartje of 8.

Hahaha, deze 'mooie haf' is slechts 1.05m hoog en een rasechte shetdame Haha! Vork

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 22:55

Check mijn profiel maar Tong uitsteken
Al is het inderdaad, hélemaal in de zomer, net een mini-hafje. Zijn ze overigens allemaal, behalve dan moorkop switch, die valt eh, nogal op tussen de rest Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:55

ROFL Geweldig!

geeft niets hoor jol!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:56

die had je toch gewonnen , door het gewicht te raden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:57

Dit meen je niet? Tong uitsteken Nú zie ik het whahaahhahahaa

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 23:03

Lachen jaahwel, meen ik wel Knipoog

Inderdaad snackie, héul apart verhaal. link naar topic staat ook wel in mijn profiel. Dit maakt een mens maar 1 x in zijn leven mee (eh, toch? straks raad ik volgend jaar weer goed, haha, da's snel kudde uitbouwen). Clown

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:06

Mooi verslag.. Lachen En beter ook wel opzich want nu kunnen mensen zien hoe het er echt aan toe gaat in een slachthuis, zou het opzich ook wel een keer met eigen ogen willen zien, maar durf het aan de andere kant niet, bang dat ik naar ga dromen ofzo Tong uitsteken

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:07

nou das makkelijk toch!
kunnen we niet een slow chat topic maken? denk niet dat dit topic hier voor bestemd is Nagelbijten / Gniffelen of mag dat hier?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:09

Int topic zelf niet volgens mij, kzou het eerlijk gezegd niet weten Bloos

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:11

Snackie schreef:
nou das makkelijk toch!
kunnen we niet een slow chat topic maken? denk niet dat dit topic hier voor bestemd is Nagelbijten / Gniffelen of mag dat hier?

dan zou deze naar HK moeten.. dat doen ze wel eens met meetingtopics iig de meeting die ik had de bokt-snuffelmarkt wel Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:21

Jongens ik ga pitten Lachen
Doei!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:24

Jolliegirl schreef:
Jongens ik ga pitten Lachen
Doei!

Ik ook Doei, doei

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 23:24

Truste Jol. Edit: én snackie Lachen

Oké, aangezien het niet mijn intentie is om dit, toch zéer leerzame topic naar de HK te zien verschijnen, laten we dan maar weer even ontopic gaan.

Blijkbaar kunnen we erg gezellig kletsen savonds Tong uitsteken Maar laten we dat anders desnoods via pb doen Lachen (sorry, ik doe er net zo hard aan mee Clown Maarja, vind dit topic wel belangrijk om open te blijven) Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:25

We kunnen wel een 'slachtkleppers' topic openen op HK Lachen
hebben we t anders morgen wel ff over

weltrusten en jij ook voor straks! en doe je ''haf'' morgen de groeten Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 23:27

sharoontje schreef:
Mooi verslag.. Lachen En beter ook wel opzich want nu kunnen mensen zien hoe het er echt aan toe gaat in een slachthuis, zou het opzich ook wel een keer met eigen ogen willen zien, maar durf het aan de andere kant niet, bang dat ik naar ga dromen ofzo Tong uitsteken

Dankje voor het compliment, Sharona. Het is inderdaad nogal heftig, maar ik denk dat je eerder vóór de dag zelf slecht zal slapen, als daarna. De sfeer is daar altijd zó goed, dat je eigenlijk toch wel met een enigzins 'voldaan' gevoel weer huiswaarts keert.

@ Jol: (nog heul ff offtopic dan: Bedankt, maar voordat ik slaap duurt nog wel ffjes... 'miss haf' staat in overijssel, ikke zelf slaap vannacht en morgennacht in Grunn, zie haar woensdag weer Bloos )

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:32

Wederom, net als het eerste topic weer heel erg interessant en heb daarom ook keurig alle pagina's doorgespit Haha!

Wat ik me afvraag; wat gebeurt er met delen van het paard waar iets mee is? Dus bv een paard heeft een wond ergens en wordt daarom geslacht, wat gebeurt er dan met dat deel van het paard als het verder nog gezond is zeg maar?

Worden die dingen ter plekke uitgezocht, of moet degene die het erna krijgt dat zelf doen. Bv met de benen; stel een paard heeft iets met zijn been gehad en er zitten maden in die wond, wat gebeurt er dan met dat been? (wat komen er toch rare vragen in je op bij een topic als deze Clown )

Als je een paard wel wilt laten schieten maar niet slachten, moet een paard dan perse gestoken worden?

De paarden moeten voor het slachten gekeurd worden of ze daar lopend heenkunnen om het zo maar te zeggen. Betekent dit dat iedere slachterij zijn eigen "keurmeneer" in dienst heeft, deze op afspraak langskomt of steeksproefgewijs controleert; hoe moet ik dit voor me zien op alle slachterijen in Nederland?

Zijn hier ook mensen die zelf vegetarisch zijn maar wel voor de slacht kiezen?

Benieuwd naar de antwoorden. Dames wederom bedankt voor het interessante verslag! Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 07:44

anniee schreef:
Wat ik me afvraag; wat gebeurt er met delen van het paard waar iets mee is? Dus bv een paard heeft een wond ergens en wordt daarom geslacht, wat gebeurt er dan met dat deel van het paard als het verder nog gezond is zeg maar?

Worden die dingen ter plekke uitgezocht, of moet degene die het erna krijgt dat zelf doen. Bv met de benen; stel een paard heeft iets met zijn been gehad en er zitten maden in die wond, wat gebeurt er dan met dat been? (wat komen er toch rare vragen in je op bij een topic als deze Clown )

benen gaan sowieso naar de rendac. even als delen die niet eetbaar zijn of waar door bv ontstekingen niets eetbaars meer vanaf te halen is.

Als je een paard wel wilt laten schieten maar niet slachten, moet een paard dan perse gestoken worden?
ja, steken moet sowieso omdat het paard daarvoor hersendood is en daarna pas klinisch dood

De paarden moeten voor het slachten gekeurd worden of ze daar lopend heenkunnen om het zo maar te zeggen. Betekent dit dat iedere slachterij zijn eigen "keurmeneer" in dienst heeft, deze op afspraak langskomt of steeksproefgewijs controleert; hoe moet ik dit voor me zien op alle slachterijen in Nederland?
volgens mij is hier geen keurmeester of iets voor, maar dat weet ik niet helemaal zeker.... dusse... als iemand er heel zeker van is, verbeter vooral;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:32

Die meneer, de dierenarts die controleerd of de paarden geen wonden hebben, en staand aangevoerd worden. (schaafwondjes en oppervlakkig mag) maar diep niet. ivm bacterien.

hij keurt elk beest wat daar aan komt, tenminste, elk paard, of hij ook de koeien etc bekijkt, geen idee.

Jackey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:22

JoyCiej007 schreef:
Even een duidelijk verzoek hier:
Mensen die het slachten maar 'zielugh' vinden, of commentaar hebben op bepaalde foto's: Deze reacties worden hier NIET op prijs gesteld, en zullen dan ook door de mods worden verwijderd. Er zal, net als in het 1e verslagtopic, streng worden opgetreden door de mods bij off-topic reacties en discussies. Gelieve hier dus ontopic te blijven, en niet maar constant je mening lopen spuien hoe zielig het is, of hoe 'onrespectloos' of whatever men er van kan denken!

Dacht dat censuur verboden was?
Vrije meningsuiting?

Belachelijk
Ziek
Morbide

heb t niet eens over de slachting
wel over jullie ziekelijke , morbide hobby/interesse of hoe je het ook wil noemen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:28

jeetje Jackey overdrijf niet zo,ik heb even getemd want je hoeft niet zo grof te reageren.
wie zegt dat het een hobby is,deze meiden zijn gewoon geintresseerd in wat er met je paard gebeurd na zijn dood als je niet wil laten spuiten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:43

anniee schreef:
Wederom, net als het eerste topic weer heel erg interessant en heb daarom ook keurig alle pagina's doorgespit Haha!

Benieuwd naar de antwoorden. Dames wederom bedankt voor het interessante verslag! Lachen

Alles wat niet gebruikt wordt (ingewandenen) gaan naar de rendac. Benen gaan naar scholen (om te leren bekappen) staart gaat naar een "paarden kapster" die er paarden staart extensions van maakt.

Een been met maden wordt denkik weg gedaan (bij naar de rendac), maar een been als uit het 1e excursie werd voor ons ontleed.
Een been zoals die (te zien in het 1e verslag topic) gaat wel naar scholen, omdat het al dicht is, en er alleen veel wildvlees zit. (was een hele nare diepe ontsteking, zie topic: viewtopic.php?f=48&t=730842&hilit=)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:48

anniee schreef:

ALLES GAAT NAAR DE RENDAC, SOMMIGE SCHOLEN/UNIVERSITEITEN HALEN DERGELIJKE SPULLEN OP, DENK AAN DEURNE DIE PAARDENPOTEN HAALT VOOR DE SMEDEN.
WORD AFGEVOERD NAAR DE RENDAC, OF ALS JE WILT KUN JE HET OPSTUREN VOOR ONDERZOEK.

JEP, DIT IS VERPLICHT. OOK BIJ VARKENS, ALS EEN VARKEN NIET GESLACHT MAG WORDEN, EN DUS AFGEMAAKT, MOET OOK DEZE VERBLOED WORDEN, DIT OM ER ZEKER VAN TE ZIJN DAT DEZE NIET LATER OPSTAAT EN DE SLACHTERIJ UITWANDELD

IN HEEL NEDERLAND KEUREN DAARVOOR BEVOEGDE DIERENARTSEN.
DIT ZIJN DIERENARTSEN DIE AANGESLOTEN ZIJN BIJ DE RVV DEZE DIENST KEURT LEVENDE EN GESLACHTE DIEREN. HET ZIJN MEESTAL DIERENARTSEN DIE GEEN PRAKTIJK VOEREN MAAR PUUR VOOR DE RVV WERKEN, JE HEBT REGIO'S DUS HIER BIJ MIJ REGIO ZUID KOMEN ALLEEN RVVERS UIT REGIO ZUID. DE RVV BEPAALD WAAR ZE DIE DAG KEUREN EN DUS WERKEN.
IN NIJKERK HOEFT DUS GEEN VASTE KEURARTS TE KOMEN, MAAR TELKENS EEN DIE IS AANGEWEZEN DOOR RVV.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:23

Jackey schreef:
Dacht dat censuur verboden was?
Vrije meningsuiting?

Belachelijk
Ziek
Morbide

heb t niet eens over de slachting
wel over jullie ziekelijke , morbide hobby/interesse of hoe je het ook wil noemen

jackey... je probeert moeilijke woorden te gebuiken en doet of je zeer intelligent bent. gedraag je daar dan ook naar en geef niet zo'n idioot on-onderbouwd commentaar!
steek jij lekker je kop in het zand en blijf daar fijn! jouw paard gaat gelukkig nooit dood en jij hoeft ook vast nooit een keuze te maken, wilt ook geen keuze maken die goed doordacht is, want hey....dat is morbide!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:45

Jammer dat er weer iemand is, die zo moet reageren