Nieuwe mensen ontmoeten (omgeving Utrecht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Nieuwe mensen ontmoeten (omgeving Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:35

spinnen?????????????????????????????? :x _-:( %) #)

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:25

Fijn dat je je sleutels hebt terug gevonden Captain!

Hihi mijn naam staat helemaal op pagina 1 Linn. Ik heet Ingrid.

Ik rijd mijn paard onder andere met sidepull. Neusriem schuurt dan nog wel eens over haar neus, dat geeft dan kale plekken. Maar ik denk dat ik een passend bontje heb gevonden, nog even afwachten tot het binnen is.

Fijn dat je weer een passend zadel hebt voor King!

Dat is wel een lange schooldag Linn. Wat studeer je?

Welkom Mandarijn!

Woow Felicity! Vogelspinnen?! Dat lijkt me echt eng! Wat nou als er een ontsnapt?! Wat doe je ermee als huisdier als ik vragen mag?

Ik heb vrijdag weer een cursus dag, dus morgen maar hard leren op mn vrije dag..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:59

Captain goed dat je de sleutels weer hebt gevonden.

Felicity hoe kom je er op om vogelspinnen als huisdier te nemen?

Ingrid succes met leren.

Mijn pony heeft een Myler bitje loopt hij goed op.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 01:05

Een greep uit mijn collectie dieren:

Stitch (mannetje)
Afbeelding

Lilo (Vrouwtje)
Afbeelding

Eén van mijn favoriete spinnen (Chromatopelma cyaneopubescens). Nu is ze nog klein, maar ze zal een spanwijdte bereiken van 12 tot 15 cm. Afbeelding

De spin waar het allemaal mee is begonnen. Mevrouw Pluizebol (G. rosea).
Afbeelding

Ik heb nog 7 andere spinnen, maar de meesten zitten in een potje/bakje waardoor ik geen goede foto's kan maken. Zo heb ik nog een O. diamantinensis (moeite waard om te googlen), H. incei gold, A. geniculata vrouw, twee B. smithi's, een B. emilia en een A. versicolor (ook de moeite waard om te googlen).

Vrouwen blijven over het algemeen (veel) langer in leven dan mannen. Spinnen vervellen eens in de zoveel tijd en daarmee vervangen ze hun gehele buitenkant (ze hebben een exoskelet). Met die vervelling kan je het geslacht bepalen. Zo ben ik er vorige maand achter gekomen dat Pluizebol een dame is. Ze is ook nog het soort spin die heel oud kan worden: wel twintig tot dertig jaar. Van de meeste spinnen weet ik het geslacht nog niet. De spinnen zijn te klein, of maken hun vervellingen kapot waardoor ik het geslacht niet kan bepalen. Tja, en wat doe ik met mijn spinnen. Het zijn eigenlijk net vissen in een aquarium. Ik richt het terrarium mooi in en kijk naar ze. Zo eens in de week/ twee weken krijgen ze van mij een krekel en dan blijf ik kijken tot ze 'm te pakken krijgen. :+ En als er één ontsnapt? Dan vang ik 'm, als ik daar de moed voor heb.

Ooit is mijn O. diamantinensis ontsnapt bij de Mac Donalds. Ik verzin dit niet, true story. Ik deed zijn bakje open om het schors op te tillen dat op 'm was gevallen en hij sprintte er zo uit. Het was toen nog een vrij klein spinnetje hoor, niet groter dan een kleine huisspin. De mensen achter me meldde me heel droog dat hij ergens onder mijn bankje moest zitten. Gelukkig was hij nergens tussen gekropen en kon ik 'm zo in het bakje scheppen. Ik had die spin nog diezelfde dag gekocht op de beurs in Houten. Dat was 25 euro aan spin dat de benen nam. :D Dat vergeet ik echt nooit meer.

En om al die horror van jullie netvlies te wissen, hier een foto van mijn hammie Fudge:

Afbeelding

Egopost. :o

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 01:07

Ik krijg al de kriebels bij de foto s.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 01:08

Ik ook, weltrusten hé hahaha

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 01:09

gnagnagnagna ~~}>

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:10

Felicity je hebt toch wel een erg aparte dieren collectie zo bij elkaar := nu nog een slang en het is compleet, al zou ik dan wel bang zijn voor het leven van de hamster :+

Ingrid ondanks dat je moet leren is het wel lekker om een vrije dag te hebben!

Wesco (ik weet je naam niet :o ) ik hoor echt super veel mensen over een myler bit is het nou echt zoiets anders als bijvoorbeeld een sprenger bit?

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:45

Blij dat ik je verzameling nu pas zie en niet gisteravond voor het slapen gaan, Felicity _O-

Ik vind het leren ook niet erg hoor Melisding, het is hele leuke en leerzame stof. Kan mn vrije dag alleen altijd wel gebruiken om even bij te komen. Ik had gewoon eerder moeten beginnen met leren :Y)

Zie trouwens dat jij ook een Farrington hebt. Mijn paardje is van moeders kant een Farrington.
Is die van jou ook zo'n echte merrie met een koppige eigen wil? En dan vooral op het moment dat je iets 'moeilijkers' van haar vraagt? Ben er nog niet over uit of het van haar moeder of vader (oo seven) af komt. Of van haar zelf natuurlijk.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:45

Gefeliciteerd trouwens!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:13

En ontsnapt bij de mac, gadverdamme! :oo

Ik kan vandaag weer lekker voor school bezig, morgen afsluitend tentamen voor 1 vak en dan vrijdag een dagje naar Maastricht.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:56

Nee ik wil geen slang. Vind ik een beetje saai. :o

Gefeliciteerd Melisding.

Succes met leren, Marlinde en Ingrid.

Fijn dat je sleutels terrecht zijn, Captain.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:44

Ik vind de vogelspinnen wel tof, weer eens wat anders dan een hond! :D
Heb ze even gegoogeld en er gaat een wereld voor me open, zoveel kleurtjes haha.

Gefeliciteerd Melisding! Y)(^)

Ik ga vandaag ook maar eens aan de studie. Succes Marlinde & Ingrid!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:10

Moet je met baardagamen veel rekening houden met licht/luchtvochtigheid enz?

Adamootje schreef:

Stitch (mannetje)
[ [url=m/z6R3y4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lilo (Vrouwtje)
[ [url=m/VyRZDZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eén van mijn favoriete spinnen (Chromatopelma cyaneopubescens). Nu is ze nog klein, maar ze zal een spanwijdte bereiken van 12 tot 15 cm. [ [url=m/9jbx64.png]Afbeelding[/url] ]

De spin waar het allemaal mee is begonnen. Mevrouw Pluizebol (G. rosea).
[ [url=m/pGhU3Q.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nog 7 andere spinnen, maar de meesten zitten in een potje/bakje waardoor ik geen goede foto's kan maken. Zo heb ik nog een O. diamantinensis (moeite waard om te googlen), H. incei gold, A. geniculata vrouw, twee B. smithi's, een B. emilia en een A. versicolor (ook de moeite waard om te googlen).

Vrouwen blijven over het algemeen (veel) langer in leven dan mannen. Spinnen vervellen eens in de zoveel tijd en daarmee vervangen ze hun gehele buitenkant (ze hebben een exoskelet). Met die vervelling kan je het geslacht bepalen. Zo ben ik er vorige maand achter gekomen dat Pluizebol een dame is. Ze is ook nog het soort spin die heel oud kan worden: wel twintig tot dertig jaar. Van de meeste spinnen weet ik het geslacht nog niet. De spinnen zijn te klein, of maken hun vervellingen kapot waardoor ik het geslacht niet kan bepalen. Tja, en wat doe ik met mijn spinnen. Het zijn eigenlijk net vissen in een aquarium. Ik richt het terrarium mooi in en kijk naar ze. Zo eens in de week/ twee weken krijgen ze van mij een krekel en dan blijf ik kijken tot ze 'm te pakken krijgen. :+ En als er één ontsnapt? Dan vang ik 'm, als ik daar de moed voor heb.

Ooit is mijn O. diamantinensis ontsnapt bij de Mac Donalds. Ik verzin dit niet, true story. Ik deed zijn bakje open om het schors op te tillen dat op 'm was gevallen en hij sprintte er zo uit. Het was toen nog een vrij klein spinnetje hoor, niet groter dan een kleine huisspin. De mensen achter me meldde me heel droog dat hij ergens onder mijn bankje moest zitten. Gelukkig was hij nergens tussen gekropen en kon ik 'm zo in het bakje scheppen. Ik had die spin nog diezelfde dag gekocht op de beurs in Houten. Dat was 25 euro aan spin dat de benen nam. :D Dat vergeet ik echt nooit meer.

En om al die horror van jullie netvlies te wissen, hier een foto van mijn hammie Fudge:

[ [url=m/DWmSgQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:32

Wel met de lamp, met de luchtvochtigheid iets minder. Ze hebben allebei een Solar raptor lamp. Het licht van deze lampen lijkt het meest op dat van zonlicht. Daarnaast geven ze veel licht ad.
Ik heb wel een luchtvochtigheidsmeter in het terrarium, maar die is eigenlijk een beetje overbodig. Er staat namelijk geen waterbak in het terrarium en ze staan bij mij nog gewoon op kranten (lekker makkelijk met schoonmaken en ze kunnen er niet door verstopt raken). Sproeien doe ik niet, want dat is niet goed voor de baardjes en al helemaal niet voor de lampen. De baardjes gaan wel 1x per week in bad.

Ja, mooie kleurtjes hé Lian?

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:38

Adamootje schreef:

[ [url=m/DWmSgQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig die dieren! ik heb vind ze erg interessant. Maar net als vissen zou ik geen huisdieren willen waar ik alleen naar kan kijken. Doe me dan maar zo'n schattige hamster ;)
Mooi verhaal van die Mc donalds! zou je toch een hap van je broodje nemen en mrs spin zit je zo aan te kijken. hihi

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:39

Melisding schreef:
Felicity je hebt toch wel een erg aparte dieren collectie zo bij elkaar := nu nog een slang en het is compleet, al zou ik dan wel bang zijn voor het leven van de hamster :+

Ingrid ondanks dat je moet leren is het wel lekker om een vrije dag te hebben!

Wesco (ik weet je naam niet :o ) ik hoor echt super veel mensen over een myler bit is het nou echt zoiets anders als bijvoorbeeld een sprenger bit?

Van harte gefeliciteerd!!!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:42

Maar die hamster zie ik echt nooit. Die zit er ook echt niet op te wachten dat ik hem overdag uit zijn hok haal om hem een aai te geven. :D Spinnen vind ik wat dat betreft wel leuker. Die gaan regelmatig aan de wandel, ook overdag.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:16

Vogelspinnen? Brrr.

Citaat:

Ik werk bij de Mac.... Spontaan bang dat we ergens zo'n spin vinden nu. :oo _O-

Gefeliciteerd Melisding!!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:41

wat een enge foto's :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:47

Ik had vorige week een portfolioshoot met m'n hondje. Kreeg vandaag de foto's, vind ze zo leuk geworden <3
Afbeelding
Afbeelding

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:56

Achos wat een schatje! klein wollig beestje.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:16

Aahh wat een schatje! <3 Wel wat te dik of niet?

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:24

Wauw jouw haar, zo gaaf! En je hondje heeft echt een superschattig koppie. <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:27

Captain schreef:
Aahh wat een schatje! <3 Wel wat te dik of niet?

Winter is coming!

En wat een lief hondje!

Nu mis ik mijn hondje nog meer. |( Mis mijn prinsesje echt enorm als ik in Utrecht ben. :o