[BESLOTEN]De Kontenkletsers gaan weer op Tinkerweekend '13!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jippie_G

Re: [BESLOTEN]De Kontenkletsers gaan weer op Tinkerweekend '13!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:27

Aah, het scheelt; als de rest flink draaft, kan Kai in galop, hihi ;-). Kas heeft geen meter gegaloppeerd namelijk..
Maar goed, eerst maar eens zien hoe hij zich in de groep gedraagt en hoe hij het qua conditie trekt. Maar het geeft wel vertrouwen hoor! :-)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:36

nou balou kan in het begin flink door gaan tegen woordig maar als we richting huis gaan is de gas eraf haha.
maar galoperen is voor mij geen must hoor, lekker van de natuur genieten, een drafje hier en daar voor de spieren van paard en ruiter soepel te houden, en gewoon genieten enalles in ons op nemen,

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:39

eens :j

we zien het wel; het gaat om de ontspanning.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:16

We zien wel toch, wie weet kunnen liefhebbers bijv. even een stukje anders rijden of idd in de pauze ofzo. Ik ga vooral genieten!

Maar 't was wel gaaf Esther! :j

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:16

O, en ik heb er ook ZO'N ZIN in! Vind het ook super dat jij ook gezellig meegaat Janet! Eindelijk op je eigen knollie!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:09

Super Esther dat het zo goed ging!

Arya maakt het wel spannend zo....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:49

Hihi ik ook marleen!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:23

Hoi hoi,

wij zitten hier ook al flink in de voorbereidingen...... het gaat goed met Max dus datt wordt helemaal leuk.!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:39

oliebol oliebol oliebol isa loopt helemaal niet lekker... baal ontzettend hoop dat het weer goed komt voor het weekendje...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 02:36

hé wat jammer Janet, loopt ze kreupel ? of is er een algemene oorzaak waardoor ze nu slechter loopt?
hopen dat het goed komt en anders is rust toch echt belangrijker als weekendje rijden toch? lekker komen BBQ'en dan hoor!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 07:16

He wat rot Janet! Ik duim dat het snel beter gaat!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:38

Ik ben bang dat het niet op tijd goed komt. Maar dat hoor ik maandag of woensdag avond wanneer se oateopaath langs komt. Via de telefoon kon ze alwel melden dat het wel eens een behoorlijke blessuure kon zijn. oliebol wat baal ik allemachtig

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:23

Resi_lover schreef:
Boodschappenlijst

Ontbijt 2 maal/lunch 2 maal:
- brood - Maartje
- kadetjes (lunch) - Maartje
- boter - Lois
- vleeswaren/kaas - Esther
- hagelslag - Lois
- pindakaas - Lois

BBQ pakket - Halen we ter plekke bij de supermarkt

Drinken:
- koffie, kmelk, suiker, zoetjes + senseoapparaat - Ingrid
- thee - Lois
- sinas - Janet
- cola - Janet
- sapjes - Maartje
- melk - Esther
- ranja - Maartje

Voor onderweg:
- Pakjes drinken - Ingrid
- Verpakte koekjes - Lois

Bij de koffie/'s avonds:
- Chips - Rebecca
- Nootjes - sharon
- Koek - Rebecca
- Gebak-achtigs voor vrijdag - Maartje

Overig:
- wc papier - Sharon (hoeveel grote boodschappen zijn jullie van plan om te maken haha
- keukenrol/ doekjes - Sharon
- plastic bekers en borden - Angela
- boterhamzakjes/folie - Rebecca
- droogdoeken voor keuken - Esther
- vuilniszakken -Angela

even weer opgesnord. *\o/* dames nog 2 weken en dan is het eindelijk zo ver!!!! *\o/*

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:04

Ik heb er nog steeds MEGAVEEL zin in!

Janet, ik hoop echt heel erg voor jullie dat je gewoon mee kunt! Na al die pech dat je steeds niet mee kon hebben jullie dat wel verdiend!

Jongens, ik sta niet op het lijstje, kan ik nog wat extra's meenemen of wat van iemand overnemen?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:05

Hoe doen we het nu eigenlijk op zaterdag tijdens de lange rit? Zelf lunchpakketje meenemen? Of bij dat ene restaurant wat halen als dat kan?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:44

Resi_lover schreef:
Stal en Minicamping Jagtlust
Henk Vosselman
Jagtlustweg 6
8162 NJ EPE
0578-615137
stalenminicampingjagtlust@kpnmail.nl

Rebecca& Sharon zijn er donderdag al.
Volgens mij komen de meesten vrijdag rond de middag tussen 15:00 en 18:00 uur?

"Vrijdag een ritje van een uur of anderhalf.
Rond 19.00 uur vertrekken en als iemand het niet redt of niet wil is 't ook niet erg toch?"

Zullen we ook even een telefoonlijst maken? Vind het altijd wel prettig als ik iemand kan bereiken voor als er iets is :)
Als iedereen even zijn 06-nummer in een pb'tje naar mij stuurt, maak ik er een overzichtje van en stuur dit overzicht door naar iedereen die meegaat :j

is er ondertussen een lijst gemaakt van 06 nummers??

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:50

Ohh Janet -O- ik Gun het je zó dat je mee kunt... hopelijk valt t mee...

grrr schreef:
Hoe doen we het nu eigenlijk op zaterdag tijdens de lange rit? Zelf lunchpakketje meenemen? Of bij dat ene restaurant wat halen als dat kan?

Lijkt me wel handig om íets mee te nemen voor onderweg :Y) Ik koop in ieder geval pakjes drinken voor onderweg dat kan dan ieder voor zichzelf dan denk ik meenemen 8-) evt past er voor 1 iemand ook nog wel bij mij in tas mocht een paard er niet aan gewend zijn dat je heup of zadeltas of zo bij hebt ;)
Denk wel handig om niet helemaal afhankelijk te zijn van restaurant (denk ook aan verkeerd rijden bv :Y) :') )
Kon je daar eigenlijk je paard vastzetten?!
Had wel gezien dat je er op zich middels die knooppunten kaart in principe mooi uit kan stippelen :j dus als we daar een goede route uitstippelen moeten we er op zich wel rond lunchtijd mooi daar kunnen kunnen zijn :D 8-)
http://www.paardenroute.nl/kaart.htm

Zag pas op facebook pas ook nog leuk dekje voorbij komen 8-) Die ga ik in ieder geval bestellen :D :P
Afbeelding

Voorbereidingen van ons zijn trouwens ook niet echt optimaal :o maar ach komt best goed denk :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:19

Alvast even wat beter op kaart gekeken http://www.paardenroute.nl/kaart.htm en Jagtlust ligt tussen nr 23 en 28 op de kaart, dus denk dat we wel mooi richting de Schaapskooi (tussen 38-40) zouden kunnen rijden daar is nu ook plek voor paarden staat op site :) staat helaas wel niet bij hoeveel plek en hoe uitziet?!
http://www.opdeveluwe.eu/index.php/schaapskooi
Via 28-25-26-34-36-37-38 daarheen is ca 6 km (afstand van jagdlust tot 28 en afstand voorbij 38 erbij geschat)
of evt vanaf 26 nog via 27-33 da's dan ca 7 da's in een rustige rit met stap en een drafje volgens mij goed te doen in ca 1,5u en hooguit 2u als we érg rustig gaan :D (stap ca 4-5 draf ca 10-12)

@marleen Zijn wij vorige keer naar de Ossenstal geweest?! daarbij staat idd ook Restaurant met rustplaats met stands 8-)
http://www.ossenstal.nl/
Da's wel dichtbij de Jagtlust, maar daar kun je natuurlijk ook via omweg heen rijden en daarna ook nog een ander rondje maken :D en mochten we het niet meer zien zitten :') zijn we ook wel weer dicht bij "huis" :+

[edit] O := en zie nu dat we ook nog hélemaal de andere kant op zouden kunnen bij nr 9 zit dan ook nog iets :P
Laatst bijgewerkt door grid op 04-05-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:25

Ja, vorige keer waren we bij De Ossenstal. Maar daar zijn maar 3 stands geloof ik en die zijn totaal niet veilig vond ik, Kas wandelt er denk ik zo onderdoor.
Dan kunnen we idd beter allemaal lekker een lunch meenemen en evt. daar nog wat lekkers halen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:29

grrr schreef:
Ja, vorige keer waren we bij De Ossenstal. Maar daar zijn maar 3 stands geloof ik en die zijn totaal niet veilig vond ik, Kas wandelt er denk ik zo onderdoor.
Dan kunnen we idd beter allemaal lekker een lunch meenemen en evt. daar nog wat lekkers halen.

Ohh dat schiet dan idd ook niet op :') Bij schaapskooi is het er sinds kort staat op site 8-) dus dat is dan misschien steviger gebouwd ?! :+

Zoiets bv =:) (ff wat naar rechtsbovenin kijken en zelf nog inzoomen :+ en eronder staan de kms :) )
http://www.paardenroute.nl/modules/Knoo ... %2C22%2C23
Laatst bijgewerkt door grid op 04-05-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:38

En anders houden we ze gewoon vast toch, ook prima. Schaapskooi is dan wel leuk ja!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:41

Ja idd vasthouden ook prima :) maar dan ook zeker wel handig om zelf wat bij te hebben :Y) Of ze moeten het dan bij je paard komen brengen :P

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:39

Ik krijg helemaal zin van deze voorbereidingsplannen :-).

Janet, wat ontzettend balen! Ik hoop echt dat ze voor die tijd weer goed loopt. Maar de stress nu is ook niet leuk :(:)

Marleen, kun jij niet iets van Maartje overnemen? Volgens mij heeft die best veel, ook qua kosten (brood + limo + vrijdagmiddaggebak).

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:08

Even zitten neuzen in de links van Grid: de schaapskooi lijkt mij een mooie lunchplek! Op de site staat dat ze een aanlegplaats naast het terras hebben en een parkeerplaats voor trailers/ zadelen. Dus bij elkaar is er vast plek genoeg. Kunnen we misschien niet op het terras zitten, maar er is vast iets te regelen.

Eten/drinken mee is altijd een goed idee. En ik kon een zadeltasje lenen, toch Marleen? ;-). Ik heb niet het idee dat Kai daar erg van onder de indruk zal zijn, maar we oefenen binnenkort wel even.

De afstanden vind ik wel geruststellend trouwens. 2x 6-7 km gaat vast wel lukken. Vooral als ik een deel ernaast ga (Kai en ik kunnen heel goed hardlopen samen!).

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:50

Ik heb eventueel een hele grote zadeltas........met 3 grote vakken.
Dus Max en ik zouden eventueel wel iets voor iemand kunnen meedragen hoor. ;)