interesse meeting omgeving amersfoort/ermelo/putten/nijkerk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: interesse meeting omgeving amersfoort/ermelo/putten/nijkerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:46

Ik denk ook niet dat je die kan halen voor deze buitenrit, maar neem aan dat je gewoon WA verzekerd bent? (s immers verplicht in Nederland) en dit zal wel dekking geven :)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:48

Je moet zowiezo Wa verzekerd zijn maar dat heb je als het goed is gewoon want dat is iedereen verplicht om te hebben.
Ik geloof wel dat op hun site staat dat je er 1 moet hebben of 1 iemand die mee rijd maar de keren dat ik er gereden heb is er nooit naar gevraagd heb hem wel.

Ook even een puntje er word daar nooit geluisterd naar wat je wil ik heb de keren dat ik reserveerde aangegeven geen tinker te willen en beide keren kreeg ik een tinker :S

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:51

Oke ja ik heb een Wa verzekering maar onze verzekeringmanmens(geenideewieofwatofhoe dat mens is?) maar die deed er heel raar over en zei dat er geen verzekering bestaat voor een verzorgpony ofzo maar dat de eigenaar verzekerd voor de pony/paard moet zijn.
Dus als er iemand is met een paspoort dan kan ik ook gewoon mee ook al worden we gecontroleerd?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:56

Bij mij zijn mijn paarden ook meegenomen in de verzekering kwa sloopwerk whaha weet niet hoe het met andere paarden eigenaren hier zit? Als ze een deuk in een auto trappen of iets ben ik hier gewoon voor verzekerd.
Maar ik zou me er niet druk om maken hoor

Verzekering van het ruiterbewijs weet ik eigenlijk geeneens hoe dat zit volgens mij komt het toch eigenlijk vrijwel altijd op de wa.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:00

Oke gelijk tegen mijn moeder zeggen! Anders mag ik niett!

Maar hoe kan ik mijn ruiterpaspoort halen?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:02

http://www.ruiterpaspoort.nl/ hier kan je heel veel informatie op vinden vaak word het ook op grotere maneges georganiseerd maar vergis je er niet in hoor ik weet dat ik destijds flink moest leren was toen 10 ofzo ik weet niet hoe het nu gaat.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:05

ow wacht ik zie nu weer dat een ruiterbewijs en een ruiterpaspoort weer iets heel anders zijn.
ruiterbewijs heb ik wel ruiterpaspoort niet ook geen idee wat dat inhoud.

Vaak vragen ze met paarden verhuren een ruiterbewijs maar ik heb hem eigenlijk nog nooit laten zien

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:08

Oke maar wat nou als ze die nu wel vragen dan kan ik niet mee?

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:14

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat een ruiterbewijs moet ik dan toch hebben? Is dat dan met vragen die je moet invullen ofzo?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:14

Als iemand zijn ruiterbewijs heeft mag hij naar mijn weten ik geloof 3 mensen onder begeleiding mee nemen.

Ik ben wel van mening dat als je in een groep gaat buiten rijden je wel redelijk goed moet kunnen rijden anders breng je of jezelf of anderen alleen maar in gevaar als je geen controle hebt over het paard.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:25

Nou ik heb genoeg ervaring met rijden maar nog niet heel vaak een buitenrit gemaakt maar weet daar ook wel wat vanaf hoor! Oke gelukkig kan ik teminste wel mee(als mijn ouders eindelijk overlegt hebben)

Ayla_Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:57

Ik heb ook (nog) geen ruiterbewijs/paspoort. Tot nu toe ook nooit naar gevraagd voor een buitenrit. Meeste buitenritten waren dan wel onder begeleiding, op 1 na, maar is bij mij nog nooit een probleem geweest.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:02

Oke gelukkig maar als iemand dan een ruiterbewijs mee heeft en mag dan 'samen doen' dan is dat voor mij geen probleem dan hoef ik neit ineens te gaan haasten met een ruiterbewijs

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:29

nou kleine kans dat je die anders voor 4 maart haalt het is theorie en praktijk je moet je dus op een lokatie opgeven en er moet maar net plek zijn.
Maar niet druk maken dus

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:14

Ja klopt maar heb je dan een pony nodig?
Oke zal ik niet doen haha.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:57

maneges houden het vaak even in de gaten houden dus dan kan je op een manegepony.
Weet niet waar je vandaan komt maar er zullen vast maneges in de buurt zijn die het organiseren anders even contact opnemen met het knhs

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:03

Ja ik reed op manege monique in horst en daar deden ze dat dacht ik ook maar had er niet bijnagedacht dat ik dat nodig had

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:04

mara168 schreef:
wie gaan er mee iets drinken op 4 maart:
1. Ymor
2. (Als we op locatie iets kunnen drinken) Anne_Mieke88
3.Ayla_Auriana (onder voorbehoud)
4. mara168(nog even overleggen verder met ouders)

Wie gaan er mee rijden met een gehuurd paard:
1. Ymor
2. Ayla_Auriana (onder voorbehoud)
3.mara168(^^)

Wie gaan er mee met een eigen paard
1.Anne_Mieke88
2.Loonew
3.

Ik zou nog steeds heel graag mee willen maar ik zeg wel tegen mijn ouders maar denk dat het niet echt doordringt bij hun. Zondag toch nog met ze goed over hebben.
Ik wil dan graag een pony(het liefst een e-pony) huren dan weet ik zeker dat ik er nog makkelijk op pas;p

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:05

Sorry als ik het verkeerde lijstje heb maar zit mobiel te bokken! Voel me echt niet lekker en geen put om op de computer te gaan zitten beneden hihi,

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:21

Mara ik denk dat je iets minder paniekerig moet doen. Als je ouders vragen hebben dan mogen ze mij mailen (moet je me eerst een pb sturen voor mijn email adres). Het komt allemaal goed. En Marieke jij hebt mij nog nooit iets zien regelen :p

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:23

Ymor schreef:
wie gaan er mee iets drinken op 4 maart vanaf 12 uur:
1. Ymor
2. Anne_Mieke88
3.Ayla_Auriana
4. Mara168
5. LooneW

Wie gaan er mee rijden met een gehuurd paard op 4 maart vanaf half twee:
1. Ymor
2. Ayla_Auriana (onder voorbehoud)
3. Mara168

Wie gaan er mee met een eigen paard op 4 maart vanaf half twee.
1.Anne_Mieke88
2. LooneW
3.

Wie willen er mennend mee op de huifkar 4 maart vanaf half twee(* achter je naam als je kan mennen)
1.
2.
3.

Website: http://www.stalhouderijvanbijnen.nl

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:23

Haha zal ik doen Romy ik pb je wel en geef het morgen ochtend aan mijn moeder door. Ik kan nou eenmaal snel in paniek raken;p

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:42

Gezellig nog iemand met eigen paardje :)

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:13

Jaa !
Ik zal me even voorstellen!!

Lione wittebol 21 lentes! 25 mei ben ik jarig, ik rij paard vanaf me 3.5 jaar toen ik 6 werd kreeg ik een lease pony eigen pony toen ik 9 was, toen ben ik gestopt na een ongeluk. Heb het na een jaar weer opgepakt ,op een manege die toen nog heel klein was.
Ik heb daar erg veel geleerd veel plezier gehad maar ook veel ruzie ,tranen bloed en zweet, en een te gekke pony!,6 jaar voltige gedaan tot ik met een vervelende gewrichtsziekte kwam te zitten.

Op de manege kreeg ik mijn droom pony een fell pony Veulen , en kort daarna een "gevaarlijke" welsh manege pony die eigenlijk naar de slacht moest (gerrit in profiel)

Vanaf me 13 e sta ik met 3 ponys op een eigen stukje grond, fell shet en welsh ,toen ik een Ford erbij kreeg, kreeg ik een lease haflinger er ook bij, toen zijn we verhuisd, en ben cowboy geworden, we hebben inmiddels een kudde van 12 ponys, t is een dure hobby en daarom verkopen we er ook een paar.

Vanaf april geef ik weer buitenritten voorgevorderen, dagtochten en spelletjes dagen.

Ben ik wat vergeten? Zeg t me maar

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:19

loonew schreef:
Jaa !
Ik zal me even voorstellen!!

Lione wittebol 21 lentes! 25 mei ben ik jarig, ik rij paard vanaf me 3.5 jaar toen ik 6 werd kreeg ik een lease pony eigen pony toen ik 9 was, toen ben ik gestopt na een ongeluk. Heb het na een jaar weer opgepakt ,op een manege die toen nog heel klein was.
Ik heb daar erg veel geleerd veel plezier gehad maar ook veel ruzie ,tranen bloed en zweet, en een te gekke pony!,6 jaar voltige gedaan tot ik met een vervelende gewrichtsziekte kwam te zitten.

Op de manege kreeg ik mijn droom pony een fell pony Veulen , en kort daarna een "gevaarlijke" welsh manege pony die eigenlijk naar de slacht moest (gerrit in profiel)

Vanaf me 13 e sta ik met 3 ponys op een eigen stukje grond, fell shet en welsh ,toen ik een Ford erbij kreeg, kreeg ik een lease haflinger er ook bij, toen zijn we verhuisd, en ben cowboy geworden, we hebben inmiddels een kudde van 12 ponys, t is een dure hobby en daarom verkopen we er ook een paar.

Vanaf april geef ik weer buitenritten voorgevorderen, dagtochten en spelletjes dagen.

Ben ik wat vergeten? Zeg t me maar

Wat grappig ik 26 mei;p