Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk, 1e post lezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:50

daarom zou ik ook wel meewillen.
het zal vast wel veel emotie bij me los maken, maar daarom des te meer dat ik weet hoe het er aan toe gaat.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:53

Ik verbaas me er zo over hoe SNEL een paard op de grond valt als hij die pin erin schiet... Heb het filmpje een aantal keer bekeken en denk echt dat een paard niet sneller kan overlijden. Bij het inslapen hoor je ook vaak dat ze nog gaan vechten, en ik heb echt het idee dat dit paard het helemaal niet door had.
Ik vind het echt goed dat jullie dit op internet hebben gezet, want ik had er hele andere ideeën bij!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:55

Ik vond het vreemd dat er gewoon een tankstation naast staat... Er was nu niemand aan het tanken omdat we al voor 07.00 daar waren maar anders hadden die mensen ons gewoon zien staan...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:57

Dat had ik ook rianne, ik dacht dat inslapen heel vredig en snel ging, tot ik het zelf meemaakte, met een paard van een vriendin van me. dat duurde 45 min.

maar goed de slacht was voor mij nog steeds taboe,,
tot ik de filmpjes zag hierzo, van het eerste topic.
ik twijfelde nog wel,had nog geen beslissing gemaakt.

maar op het moment dat mij gevraagd werd wat ik dan wel zou beslissen, op het moment dat ik moest beslissen,heb ik voor de slacht gekozen,en ik ben blij dat ik mijn paard niet heb zien vechtten.
hij kreeg een appeltje, en liep zo mee naar binnen.. zonder twijfelen, heel rustig, het duurde een paar seconden, de deur ging dicht, klap,en de deur ging open, zo snel!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:59

flair schreef:
Ik vond het vreemd dat er gewoon een tankstation naast staat... Er was nu niemand aan het tanken omdat we al voor 07.00 daar waren maar anders hadden die mensen ons gewoon zien staan...

dat vond ik ook vreemd, maar al staan daar mensen te tanken, de trailer word tussen de muur en een hek gereden, en het paard word achter een deur geschoten, hoogstens dat ze het horen, maar zien zal niemand het, behalve de mensen binnen.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:00

Oke... Nou ik ben er echt heel anders over gaan denken! Kan me wel voorstellen dat het onwijs moeilijk is als eigenaar, maar denk ook dat, dat wel zo blijft. Ben je er bij gebleven? Of naar buiten gegaan?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:03

schieten op eigen terrein houd natuurlijk ook in dat het paard gestoken moet worden..
en dat lijkt me niet echt overal haalbaar, ivm de afvoer van het bloed..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:04

Je bedoelt mij rianne?

IK ben buiten gebeleven, ik kon het niet aan mijn paard te zien vallen, hij werd bij me "weggetrokken "
en toen liep hij heel rustig mee de ruimte in, en ik ben gaan staan,met mijn handen op mijn oren, mijn moeder en vriendin hun handen op mijn oren,en toen ik de knal hoorde, zakte ik in elkaar, ik werd helemaal gek (en moet nu ook weer even slikken)

het volgende moment rukte ik me los, en ben ik naar binnen gerend naar mijn paardje.
hij lag er vredig bij, in tegenstelling tot de meeste paarden, die opzij vallen,lagen zijn benen onder hem gevallen, hij lag,alsof hij lag te slapen, met zijn hoofdje nog rechtop, heb zijn oogjes trouwens niet gezien, heb hem tussen zijn oortjes geknuffeld Lovers was dol op zijn oortjes

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:07

@ snackie, jaa bedoelde inderdaad jou! haha... Haha!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:08

Pff klinkt ook wel heftig hoor...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:11

Het is als je je dier uit "liefde" wegbrengt ook heel erg heftig,
mijn paard is alles voor me , zo;n band als ik met hem had, heb ik nooit gehad met een dier,en zal ik nooit meer krijgen.

we waren echt 2 handen op buik, durfde ik niet, dan hielp hij me er overheen,en andersom, we vulden elkaar zo goed aan,door hem al mijn vertrouwen terug,

Ik kan echt oprecht zeggen, dat ik van hem hou, meer dan van wie dan ook ,meer dan van mijn vriend, meer als van mijn moeder (sorry mam Kusje )

als hij een vent was, was ik ermee getrouwd, ik kan onze band niet beschrijven..

en als je dan je dier weg brengt, of het nu slachten of inslapen is, dan ga je er helemaal aan..

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:13

Jaa dat geloof ik... Ik hoop dat ik er in ieder geval voorlopig nog niet mee te maken krijg!!!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:15

Ik hoop het voor je, Maar hoe dan ook, als je met dieren omgaat kom je ongetwijfeld een keer voor de keuze te staan,
En in het geval van je paard, is het goed om van te voren te weten wat je zou doen.

kijk,een hond word niet geslacht, maar ingeslapen, dat is heel anders.

Van veen zei ook, dat als zijn hond op zou zijn,en zijn tijd zou er zijn,dat hij zijn hond zelf zou schieten.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:15

Na geslaagde dag dus weer. Jammer dat er zo weinig filmpjes zijn eigenlijk. En jammer dat crossmonster en nog wat anderen die er in eerste instantie bij wouden zijn er toch niet waren, kan me voorstellen hoe dat is gekomen.

Als jullie nog een keer gaan dan wat meer filmpjes aub.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:17

Marigold schreef:
schieten op eigen terrein houd natuurlijk ook in dat het paard gestoken moet worden..
en dat lijkt me niet echt overal haalbaar, ivm de afvoer van het bloed..

idd, dat is o.a ook de reden waarom het aan zoveel regeltjes en eisen vast zit.

@snackie: ik vind het heel knap dat je de keuze hebt gemaakt en voor je beestje hebt gekozen. idd maakt het geen drol uit of het de slacht is of inslapen, je beste maatje verliezen is één van de ergste dingen die je kunnen overkomen, dat heb ik ook ervaren toen ik mijn pony heb laten inslapen.... daarna ben ik ook letterlijk ingestort.

@sony: de mogelijkheid om zelf mee te gaan is er uiteraard ook. de filmpjes om een beeld neer te zetten, zijn er. de dingen die verder erg interessant waren, kun je wel op film zetten, maar komen lang niet zo over.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:20

Jah heb er zelf niet veel behoefte aan, ik bedoel vaker gezien enzo. Ben meerdere malen meegeweest toen eigen paarden na slacht werden gebracht en ja ook in Nijkerk, ben in kippenslachterij geweest ook in omgeving Nijkerk, en varkenslachterij in Meppel en alles gezien.

Achja en roofvogels eten ook geen sla dus op dat gebied ben ik niet zo,n watje zeg maar Lachen Reden van filmpjes is vind het altijd wel interresant.

Enige waar ik kan echt niet tegen kan op gebied van slachten is Halal slachten dus dier word al in gesneden en het sterft langzame pijnlijke dood. Ja en wasbeertjes en andere dieren die levend gevild o.d. worden. Daar kan ik zo pissed om worden dat ik degene die het doet zelf om kan leggen zonder gein Vork

Slachten geen probleem! Als het dier maar een snelle en pijnloze dood sterft, vind dat je als mens dan wel verplicht bent om dier niet onnodig te laten lijden. Achja en in de meeste slachthuizen gebeurt dat ook niet, ook van Veen is daar heel netjes in vind ik persoonlijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:59

idd, dat halal slachten vind ik ook zielig voor de beesten, dat is gewoon dood bloeden...

slachten is 1 seconde, knal en weg.

@ rosita, ik weet hoe je je moest voelen toen je pony ingeslapen werd, je hebt er alles altijd voor gedaan,en dan is het op, en moet je er omwille van het beestje een eind aan maken.
en om dat alleen al te beslissen is zooo zwaar!

en daarna raak je in een soort van put/dal, en ik moet mezelf daar uit slepen, ik ben niet een hysterische janker, maar ik schreeuw vanbinnen hoor.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 22:19

jeej, 't gaat weer snel hiero Lachen Ben nog even Shark aan 't kijken (favo serie Lachen ) zal straks nog wel even reageren op bovenstaande reacties.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:27

ja, anders loop je achter joyce Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:34

Ik ben al helemaal kapot dat mijn verzorgpaard zaterdag weggaat, gelukkig neit naar de slacht of inslapen, gewoon naar de eigenarese

t moest er eens bijkomen dat ze dood zou moetne Scheve mond

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:45

Jol, je hebt een andere ava, mooi is die.

als je eenmaal aan een dier gehecht bent..is het vreselijk als ze weggaan, om welke reden dan ook. sterkte zaterdag

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:49

Dankjewel.. Lachen

Tis gewoon ff kl*te, en ook als je paard geslacht word, of ingeslapen...
het blijft iets wat je dierbaar is Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 22:50

heej, moest even paar keer goed kijken, jolliegirl Knipoog Mooie ava ja. (Ik herken mensen áltijd aan de ava, veranderd dat, dan moet je daar eerst aan wennen Knipoog )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:51

daar hebben meer mensen last van idd Tong uitsteken
ik herken jou ook aan je ava, van je mooie haffie Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:52

Shetje Haha! toch?