nou ga dr ff voor zitten pak wat te eten en drinken want nu komt er een vrhaal 
de merries die een veulen hebben gehad (zijn er 3) die krijgen nu wat extra voer omdat ze wat terug gevallen zijn.. vanochtend om 11 uur pakte ik een van de merries en ging lekker rijden.. er is niks fijner dan op zondag ochtens als het nog koud is in de zon lekker in je eentje door het bos rijden.. ik kwam helemaal blij terug van die rit want ze liep egt lekker (is overigens ook die merrie die ik 10 nov. mee neem) daarna ik denk kan er nog wel een rijden dus ik pak een van de andere merries (is 4 jaar en in het begin heel onzeker) ik rij rustig weg daar langs allemaal auto's niks aan de hand. rijd er op het pad een busje achter me houd netjes 10m afstand. sta ik voor de weg te wachten om over te steken komt een auto aan draait ze om en wil naar huis peren... dat moet je bij ij dus niet proberen
dus ik loop terug naar de weg komt er nog een auto aan staat ze zo te kijken van moet ik daar nou bang voor zijn... dus ik steek rustig over komen er 2 fietser tegemoed ik denk nou die laat ik ff voorgaan dus ik sta stil op de weg en wil aan lopen dat ging nog wel, een beetje aan de snelle kant maar het ging nog. dan moet je een stukje naar boven lopen dus ik loop naar boven komen er ietsers aan die kwamen van rechts en gingen gewoon recht door dus sociaal als ik ben wacht gewoon even netjes. dus ik spoor aan om verder te gaan hoor ik dr ineens miepen en begint ze kei hard te draven... dus ik had het al gehad was helemaal alleen en zag het al wel fout gaan t was kei druk in het bos. dus ik rij rustig verder. kom ik op een gegeven moment bij een weggetje waar ik naar rechts moet en ga gewoon rustig rechts (normaal draven of galloperen we daar) maar de lieve merrie krijgt mee voer en had energie teveel dus peert hem gewoon en er zat egt geen rem meer op en ze zit links vast (dus naar rechts kijken gaan niet) maar links lag een fietspad dus omtrekken naar links ging niet nou dan maar naar rechts proberen dat lukte niet dus ben ik uiteindelijk met 2 handen en mijn hele gewicht aan de rechtse teugel gaan hangen (klinkt miss zieleig maar ik ging recht op een cafe af dus MOEST stoppen) dus heb ik een afslag eerder naar huis genomen en toen was er niks meer aan de hand en kon ik doen wat ik wou. dus ik kom terug vraagt die man ging het goed (ze is net kreupel geweest) dus ik zeg nee zegtie "met haar been" ik zo ja dat wel want ze peerden hem gewoon en liep allemaal te klieren.... hij lachen haha uiteindelijk was het ook wel grappig maar op dat moment niet... (nou heb ik jullie de andere helft van het verhaal bespaard anders ben je morgen vroeg nog niet klaar met lezen.....)