Die in dongen zit denk ik aan de rand en niet echt dongen zelf als ik goed gok. De kommer is ook prima te doen. Wel even oversteken voor de bossen langs drukke wegen.
Jolijn hou je nou nog 2 paarden of alleen de schimmel?
Ik heb vandaag carnavals kleren ingeslagen. Rijden werd niks met dit weer. Veulentje heeft veel energie en wil graag rennen maar kan nu niet
Heb mezelf iig weer redelijk snel bij elkaar kunnen vegen en ga straks naar mijn crisis opvang toe en dan lekker een filmpje kijken. Heb nu iig een koffer, scheelt gezeul met tassen.
Ronbijntjah, wat heb jij een heftige periode zo te lezen! Hopen dat het snel beter gaat en je snel weer de draad op kunt pakken. Wel goed dat je van de week al nieuwe woonruimtes gaat bekijken.
LukieBradley wat heb je voor carnavalskleren gekocht?
Ik heb vandaag m'n laatste werkdag gehad en volgende week begin ik bij een nieuw filiaal. Best raar na anderhalf jaar de laatste keer naar je werk gaan..
Kunnen we al die stallen niet eens op een overzichtelijk rijtje zetten waar ze zijn en wat ze kosten en dan natuurlijk wie waar staat? Geeft wat meer overzicht voor de zoekende mens haha.
Carnaval. Enjoy degene die het gaan vieren. Volgende week toch? Hoe gaan jullie verkleed?
Mooie vloer hoor! Sjiek
Dat went vast snel CHar! En een mooie nieuw uitdaging wellicht?
Ik heb een vreselijk finding nemo jurkje en een leger pakje Ga sowieso 2 dagen carnaval vieren en voor de rest staat niks vast. Ik ken wel wat stallen in de buurt maar mijn Shetlanders kon ik nergens kwijt dus van prijzen weet ik niet veel. Zitten er wel genoeg in de buurt
Omdat ik al weer anderhalf uur wakker lig, doe ik toch mijn verhaal hier maar even.... Sinds donderdag is mijn leven op z'n kop gezet. Ik ben gebroken. Wat een uitstapje naar de kliniek waarvan je dacht dat het wel mee zou vallen, zich kan uiten in een nachtmerrie....
Sparky heeft in t verleden een flinke peesblessure gehad. Pees is helemaal kapot... heeft toen waarschijnlijk rust gehad en toen te koop gezet. Omdat het rust heeft gehad zag het er allemaal goed uit en kwam ze Door de buigproef heen die ik heb laten doen toen ze bij mij kwam.
MooI droog beenwerk en loopt goed werd er Door meerderen gezegd.
Nadat da was gewest ben ik gaan rijden. Rustig opgebouwd natuurlijk maargoed alles is teveel geweest... Bij de kliniek eerst buigproeven. Door alles kwam ze goed heen ook links de kogel... het zat echt in dr linker knie dachten de dierenartsen. Dus het onderste gedeelte uitverdoofd weer een buigproef en ze liep stukken beter. Dierenartsen vonden het ook gek omdat het zo overduidelijk uit dr knie leek te komen...
Foto gemaakt en er was heel veel kalk te zien.. maar zouden het niet kunnen zeggen zonder echo wat nu precies. Dus echo gemaakt.. duurde maar en t duurde maar... ik voelde de bui al hangen dit is niet goed.. zag de dierenartsen ook af en toe kijken dat het exht niet goed was. Toen ze klaar waren zat ik al half te huilen. Ik zeg zo: t is echt niet goed he? Knikt nee.. en ik barstte uit... ze heeft nog uitgelegd wat er precies was.. maar dit gaat nooit meer over.. beestje zal altijd pijn hebben.... genezingskans na een jaar rust is nog minder dan een procent....
Ik heb nagedacht en nog met de dierenarts gebeld. Het is niet paardwaardig om haar te laten leven, het is niet eerlijk. Sparky zou minimaal 3 maanden op boxrust moeten om minimaal te herstellen, zou nooit 24/7 op de wei kunnen ivm dat ze bevangen is geweest.
Gisteren was ik bij haar, ze was zo chagerijnig dat ik haar even los had gezet. Ze ging helemaal uit haar dak. Dit is niet eerlijk ik kan haar niet zolang op stal zetten. Na 4 dagen boxrust is ze gewoon helemaal veranderd...
Het is echt niet eerlijk, ik bel vandaag de dierenarts nog eens voor uitleg en een afspraak.
Welkom in de paardenwereld meid...Alles draait om geld (en macht). Paarden zelf zijn dan niet belangrijk als ze er maar genoeg op verdienen. Ik zie het zelf heel erg vaak bij de boer in kaatsheuvel en het is echt om te janken.
Gelukkig is sparky bij jou terecht gekomen, weet zeker dat ondanks het enorm zwaar is je de juiste keuze zal maken voor de pony en meer lijden bespaard zal blijven. Hou je taai en veel sterkte. Het moet enorm zwaar zijn
Net nog eens met de dierenarts gebeld, gezegd dat ik bang ben voor het vechten. Op de kliniek is het sowieso rustiger dan op stal..
Ze zei ook laat haar nog maar even doen, in de bak laat dr maar rennen. Heeft ze het nog even leuk. Ze zei wel dat ik een goede keuze heb gemaakt, dit is niet paardwaardig. Dit is niet eerlijk tegenover haar...