1 JULI 2007 - excursie dierencrematorium Roermond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Re: 1 JULI 2007 - excursie dierencrematorium Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 18:08

mensen lees nou even.. (had al zo het vermoeden dat ik dit niet had moeten zeggen maargoed...)

Niet iemands dierbare paard dat "zomaar" even "weggesmokkeld" word van de slacht om m maar ff te cremeren....
Het gaat echt wel via eigenaar en hoe en wat, en tzja, liever mn paard gratis gecremeerd en uitgestrooid over zee dan in de frikandel als ik die keuze had.

En om even de feiten te geven, ze cremeren gemiddeld 6 paarden per week...

Dus, ga er nu niet vanuit dat er hier zomaar even een (gezond) paard opgekocht word zonder dat er toestemming ed gaat worden gegeven.
En het hoort er nu eenmaal bij, ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon heel geinteresseerd ben in het hoe en wat. En dat ik eigenlijk ook wel teleurgesteld zou zijn als er geen paard is.
Hoe luguber je dat zelf dan ook moge vinden.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:09

Tja, lezen... Een ding wat veel mensen op bokt niet kunnen Clown

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:15

ik zou ook teleurgestelt zijn als er géén paard is.
maar dan ga ik alsnog hellaas niet mee, al wordt het met ene hond gedaan zoals iemand zei.

nee ik ga er lekker vanuit dat er een paard ter beschikking is Lachen
en ik wil dit graag zien wegens interese!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:27

Ik ook, en ik persoonlijk wil ook weten wat er met mijn eigen paard zou gebeuren als dat dood gaat. Ammenooitniet wordt Bubs een frikandel! Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 02:14

wat " zeurt" iedereen nu eigenlijk?
ullie willen me eop excurie om te zien hoe paard gecremeerd word, en nu ineens moeilijk doen, of er een paard te zien is, en hoe en wat.
Die mensne hebben wel wat geregeld, en zullen alles netjes afhandelen en regelen.
Word niet speciaal paard voor ons afgemaakt hoor.

Ik ga in elk geval nog graag mee, vind intresant om te zien. Gelukkig dat het voor mij in de buurt is en dat paard al gestorven is ( niet zoals bij slacht, zou ik niet tegen kunnen ben ik bang, terwijl ik in slagerijwinkel gewerkt heb)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 06:48

ik ga zowieso wel mee,ik kan me voorstellen als een eigenaar niet wil dat wij meekijken.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 06:59

Wat het zeuren betreft, als je mij daarmee bedoelt. Ik vroeg het me gewoon af nadat iemand erover begon, er bestaat toch altijd de kans dat er géén paard is? Maar nou zie ik ook hoe dat opgelost wordt.

Heel aardig van die mensen dat zij zulke moeite voor ons doen. Hoewel ik ook wel snap dat de kosten van een paar 100 euro voor zo'n slachtpaard niks zijn in vergelijking met de opbrengsten die wij voor hen kunnen gaan zijn... Is natuurlijk allemaal goedkope reclame voor zijn bedrijfje. Een clubje van die paardenliefhebbers kunnen uiteindelijk een hoop centen opleveren. Haha!

Maar het "gezeur" is hierbij opgehouden. Ik snap nu wat de noodoplossingen zijn, ik ga nog gewoon mee. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:07

Lynn_Nikita schreef:
Ik ga in elk geval nog graag mee, vind intresant om te zien. Gelukkig dat het voor mij in de buurt is en dat paard al gestorven is ( niet zoals bij slacht, zou ik niet tegen kunnen ben ik bang, terwijl ik in slagerijwinkel gewerkt heb)

bij mij ligt het er dus ook aan dat ik NIET in de buurt woon, en ALS er geen paard is vind ik het de moeiteniet waard.

maargoed zie dat er noodoplossingen zijn, dus ik ga gewoon lekker mee Lachen

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:50

er stond in het begin al dat het niet zeker was dat er een paard zou zijn, als mensen nu ineens gaan zeuren dat ze niet mee gaan als er geen paard is vind ik een gevalletje van slecht lezen Knipoog.
ga gewoon mee, ook al is er geen paard, je kan toch zien waar die terecht komt dan?

en jolliegirl, dan zou ik ook maar netjes even tegen liannes zeggen hoe of wat Knipoog

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:44

Stacey schreef:
Wat het zeuren betreft, als je mij daarmee bedoelt. Ik vroeg het me gewoon af nadat iemand erover begon, er bestaat toch altijd de kans dat er géén paard is? Maar nou zie ik ook hoe dat opgelost wordt.

Dat 'gezeur' kwam van mij dan denk ik, maar dat was gewoon een simpele vaststelling dat er misschien helemaal geen paard zou kunnen zijn. Het was alleen bedoeld als opmerking, niet als zeur Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:50

het "gezeur" bedoelde ik niet op 1 persoon. Ik vind alleen dat er veel mensen ineens zeggen is me te ver, of als geen paard is kom ik niet kijken. In het begin staat al aangegeven waar het te doen is, en dat er hopelijk paard is, maar niet 100% zekerheid is.
Vind vreemd dat na 18 pagina`s ineens mensen zeggen dat ze niet meer mee willlen als geen paard te zien is. gaat er toch om om te zien hoe het inz ijn werk gaat, kun je toch ook zien zonder dat er een paard ligt en oven ingeschoven word.
was niemand persoonlijk bedoeld, vond alleen erg raar dat in begin dingen vbrij duidleijk gezegt worden en dan ineens toch wer dezelfde vragen en opmerkingen getypt worden

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:14

Wat een gezeur allemaal Tong uitsteken.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:37

Lol Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:44

ik wil ook niet zeuren hoor Knipoog maar we kunnen het nu beter on-topic houden voordat het op slot gaat o.i.d...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:29

_MelloW_ schreef:
er stond in het begin al dat het niet zeker was dat er een paard zou zijn, als mensen nu ineens gaan zeuren dat ze niet mee gaan als er geen paard is vind ik een gevalletje van slecht lezen Knipoog.
ga gewoon mee, ook al is er geen paard, je kan toch zien waar die terecht komt dan?

en jolliegirl, dan zou ik ook maar netjes even tegen liannes zeggen hoe of wat Knipoog

tot nu toe heb ik alle wijzigingen van mij netjes gemeld aan liannes, dus daar hoef ik niet op gewezen te worden.
óók weet ik dat erbij stond dat er evt. een mogenlijkheid is dat er geen paard is.
dan ga ik dus gewoon niet mee, klaar.

Ik kom daar niet om te kijken hoe het eruitziet, dat kan ik ookwel ergens anders doen waar ze honden en katten cremeren.
ik wil graag zien hoe een paard daar geleverd word, hoe ze te werk gaan in het verplaatsen naar de oven, op welke manier alles gebeurt enzo. en niet hoe alles eruit ziet zonder beest ofwat erin.

Ook kost het me al vrij veel geld, en aangezien ik niet zoveel heb. (reizen met de trein)
wil ik het liever niet uitgeven als we niets te zien krijgen.

dit is en blijft (mischien hellaas) mijn mening

maar oke, ook ik zal weer ontopic zijn.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:02

ik moet me ook wel bij jolliegirl aansluiten. ook ik ben zeer benieuwd naar alles eromheen..... hoe gaan ze ermee om, hoe gaat het de oven in en alles eromheen.
net wat zij zegt... het kost mij een hoop geld (benzine) om daar te komen, ik rij er 2 uur over, dan hoop iok ook wel dat ik daar echt iets voor te zien krijg.

er is een tijdje geleden sprake geweest van een excursie naar de uithof ( kliniek in utrecht) is hier iemand ondertussen al op zoek naar mogelijkheden? vind ook dat zéér interessant

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:03

dat begrijp ik wel, maar er stond in de beginpost al dat het niet zeker was dat er een paard zou zijn maar dat je wel zeker moest zijn dat als je je opgeeft je mee zou.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:03

en een crematorium voor alleen honden en katten is heel wat anders dan waar wij heen gaan dacht ik zo Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:07

daarom, wil ik juist een paard zien.
ook hier worden andere dieren ge cremeert las ik op de site.. dus erg vele verschil zal er niet inzitten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:15

Zullen we het gezellig en ontopic houden Lachen Anders wordt deze straks gesloten en dan is het niet zo overzichtelijk meer Lachen

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:15

de verbrandingsoven waar dat paard in zal gaan lijkt mij wel ietsjepietsje groter dan waar een kat of hond in gaat....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:25

Nessah schreef:
Zullen we het gezellig en ontopic houden Lachen Anders wordt deze straks gesloten en dan is het niet zo overzichtelijk meer Lachen

oke Lachen
ik pb even

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:29

ik zou ook graag mee willen ,maar wilde even vragen hoe laat jullie daar naartoe gaan
aangezien ik rekening moet houden met het thuisfront
mijn vriend komt dan uit de nachtdienst en heb anders geen oppas voor mijn zoontje.

wie wilt er dan evt met mij carpoolen omg maastricht

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 22:42

ilona1980 schreef:
ik zou ook graag mee willen ,maar wilde even vragen hoe laat jullie daar naartoe gaan
aangezien ik rekening moet houden met het thuisfront
mijn vriend komt dan uit de nachtdienst en heb anders geen oppas voor mijn zoontje.

wie wilt er dan evt met mij carpoolen omg maastricht

12 is de tijd dat we afgesproken hebben. Dan beginnen we dus.
Hopelijk lukt het dan oppas te vinden Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:53

Nogsteeds, als iemand nog vervoer nodig heeft omg. hunsel, stramproy, weert, grathem enz. enz. enz... Mijn ferrari en ik kunnen nog 3 mensen vervoeren