23-2-07 excursie paardenslachterij nijkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: 23-2-07 excursie paardenslachterij nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:11

als het goed is gaan we met zijn allen nog even napraten bijn de macdonalds
ik neem aan dat we rond een uur of 12 altijd wel weer terug zijn...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:33

Ja dat neem ik ook aan. Ik neem geen fototoestel mee want mijn vriend heeft mijn geheugenkaart Boos!. Ik wordt nu een beetje zenuwachtig. Maar ja, gewoon verstand op nul!
Mensen, tot morgen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:33

hoelaat komen jullie me halen??
en draumpje, wat doe jij nu?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:38

Ik denk tussen kwart voor 7 en 7 uur. Misschien ietsje eerder. Ik moet nog even met griebels kortsluiten hoelaat ze bij mij is.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:04

Okee nu ga ik de meest domme vraag van de avond stellen Koe maar zie je ook dat het paard gedoodt wordt?

Omdat sommige bokkers wat zenuwachtig zijn, vraag ik me dit toch af, ik bedoel voor alleen een rondleiding met uitleg kan ik me dat wat moeilijk indenken, vandaar!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:09

crossmonster schreef:
als het goed is gaan we met zijn allen nog even napraten bijn de macdonalds
ik neem aan dat we rond een uur of 12 altijd wel weer terug zijn...

Hmm, daar moet ik me dan maar even overheen zetten. Ik ben namelijk geen macdonalds fan, eigenlijk vind ik het gewoon smerige troep wat ze daar verkopen. Lachen

Maarja, dan voor mij alleen wat te drinken, of misschien een chocomelk met muffin oid, dat vind ik het enige wat nog een beetje te eten is daar. Knipoog

Is er geen leuk café of broodjeszaak ergens in de buurt van de slachterij oid? Bloos sorry, wil plannen niet veranderen, maar misschien wil niet íedereen persé naar de mac? Lachen

@ Cissie: het 'slachten' bekijken, daar kun je volgens mij zelf voor kiezen. (tenminste, zo heeft het wel altijd in dit topic gestaan). Wil je dit liever niet zien, dan kun je er voor kiezen om even bij 'het vlees' te blijven, of in iedergeval in een andere ruimte te verblijven dan waar je het paard geslacht ziet worden. Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:18

ach,, als je niks te eten neemt, koffie is er wel lekker!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:36

ma_rie_tje schreef:
ach,, als je niks te eten neemt, koffie is er wel lekker!

Misschien ben ik een zeikerd, maar ik ben geen koffiedrinker Lachen nee, doe mij dan maar een thee of warme choco met slagroom, da's ook lekker Lachen

Je hebt tegenwoordig ook van die macdonalds (de nieuwere, zag ze laatst in duitsland) die zo'n hele coffee corner hebben, ook met gebak en broodjes enzo. Kijk, dát vind ik wel weer goed van ze, beetje verbetering Vork

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:39

hahahaha ik drink ook geen koffie, maar wel hete choco en thee.

had gehoopt dat morgen mn paard terug naar huis had gemogen (vanuit de kliniek) maar helaas wordt dat op zn vroegst zaterdag middag. Anders maandag Boos!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:13

hey meiden...

tot morgen, allemaal vroeg gaan slapen want de meeste moeten er heel vroeg uit...haha

Groetjes sharona

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:15

ga inderdaad erg snel naar bed nu!

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:17

Ben benieuwd naar alle berichten die er morgen geplaatst zullen worden naar aanleiding van jullie excursie! Succes allemaal en weltrusten! Slapen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:27

ma_rie_tje schreef:
hahahaha ik drink ook geen koffie, maar wel hete choco en thee.

had gehoopt dat morgen mn paard terug naar huis had gemogen (vanuit de kliniek) maar helaas wordt dat op zn vroegst zaterdag middag. Anders maandag Boos!

Mooi, doe je dan mee, thee of choco leuten? Clown Tong uitsteken

He gut, is wel vervelend dat het later wordt. maarja, je moet maar denken; het is waarschijnlijk beter voor hem als hij nog eventjes 1 of 2 dagen in de kliniek blijft, toch? dan kunnen ze misschien nog net iets meer voor hem doen.

Maar, kan ik naar aanleiding van dit bericht concluderen dat het weer wat beter gaat? Situatie niet meer zo kritiek als eerst? Hoop echt dat het goed komt met je paardje... Ach gut

Wat betreft het slapen; ja mensen, ik ga ook denk ik rond een uur of 11, 11.30. Morgen ontbijtje (ja als ik niets in mijn maag heb, dan ga ik flauwvallen, niet van het bloed oid, maar van spanning en combinatie met niet eten Knipoog ) en dan gelijk een Bullit erachter aan, muziekje aan, tomtom aan, en in de auto Knipoog

Nou, bij deze iedereen; welterusten alvast, en tot morgen! Lachen

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:36

Weltrusten iedereen!!
Ik surf nog even op bokt en dan ga ik de hond uitlaten en naar bed.
Hopen dat ik morgen niet de file inrijd, ik ga daarom maar wat vroeger weg.
Moet het met een route beschrijving doen want me pa kon het niet redden om morgen thuis te zijn met de tom tom Verdrietig .
Route beschrijving lukt ook wel. Grotendeels snelweg.
Ik denk dat ik er al om 8 uur ben aangezien ik wat eerder weg ga ivm eventuele files en verkeerd rijden Koe .

Ik ga morgenochtend gewoon ontbijten, ik heb een sterke maag Tong uitsteken .

Tot morgen iedereen, ik neem ook mijn fotocamera mee.
Altijd leuk voor de groepsfoto Haha! .

Weltrusten Dromen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:42

Ik 'bok' ook nog even wat rond, hondje uitlaten, laatste sigaretje, en dan huppa het bedje in. Maar begin nou wel te twijfelen of ik wel zou kunnen slapen Knipoog heb zowiezo laatste tijd problemen om in slaap te komen.. denk dat ik toch maar leuk muziekje opzet en dan lekker proberen aan iets anders te denken; morgen is morgen, en vannacht ga ik slapen Tong uitsteken

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:46

Mijn maag is ook niet helemaal gerust geloof ik, zal morgen geen ontbijtje door mn keel krijgen ben ik bang Vork .
Wat doe ik mezelf aan vraag ik me af........ik wil graag weten hoe het reilen en zeilen is daarbinnen en wil graag wat antwoorden, maar ik hoef echt geen paard te zien dan ga ik buiten wel effe een pafje doen denk ik Tong uitsteken

Trusten!!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:48

Ik slaap altijd als een roos Bloos .
Ik denk dat ik wel ga kijken als het paard geschoten wordt.

Misschien denk ik daar morgen heel anders over Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:51

Inky_devil schreef:
Ik slaap altijd als een roos Bloos .
Ik denk dat ik wel ga kijken als het paard geschoten wordt.

Misschien denk ik daar morgen heel anders over Tong uitsteken

Ja, daar kan ik ook nog geen 100% zekere uitspraak over doen, hoor. In principe vind ik het wel zo voor mezelf, ik gá er heen, ik wíl het weten, en heb hier zelf voor gekozen om mee te gaan. en ja, het belangrijkste om later een goede keuze te maken, is toch wel het zien hoe het 'slachten' nou precies gaat, dat paarden in stukken vlees worden gesneden, ja dat wist ik ook wel...

Maargoed, als ik morgen al super emotioneel wordt van alleen een kaal stuk vlees zonder huid, ja dan werkt het ook niet om verder te kijken. Maar ik denk dat áls ik ga kijken, er zeker wel een traantje zal vloeien... zoiets is toch heel ingrijpend om te zien....

Nou mensen; succes allemaal, kom op tijd, hou rekening met file's, welterusten, en tot morgen!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:57

Ik zal tijdens het schieten ook wel een traantje laten Verdrietig , maar ik denk niet dat er mensen zijn die dat erg vinden Knipoog .

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:04

Hoi dames,
nogmaals: succes morgen allemaal!
Wat ik me eigenlijk nog een beetje afvroeg (wellicht een beetje een domme vraag hoor maar kwam me toch te binnen schieten):
weten de 'eigenaren' van de te slachten paarden eigenlijk van jullie komst af?
Als het mijn eigen paard zou zijn die geslacht zou worden zou ik echt niet mijn paard als "bokt-excursie" willen laten gebruiken! Kan me zo voorstellen dat er meer paardeneigenaren zo over denken dat ze bij zo'n moeilijk moment geen "pottenkijkers" willen hebben.
Weet iemand hier iets van , gehoord van de slachterij bijvoorbeeld? Of er ook paarden bij zijn waar je bv niet bij mag zijn ofzo? Of wellicht horen jullie dat morgen nog.
Ben ook wel benieuwd of je dit als eigenaar aan kunt geven of dat het zo is van "verkocht is verkocht"

Veel sterkte morgen en ben zoals ik de vorige post al zei nieuwsgierig naar jullie verhalen maar ga zelf niet mee Bloos

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:16

ben ik nou de enige die denkt aan al die lieve dieren die nu nog hooi staan te eten op stal?
en die morgen dus langskomen als jullie er staan?

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:18

klinkt misschien raar maar ik denk altijd.

Als wij er niet zijn gaan ze ook gewoon dood Verdrietig

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:21

Libella schreef:
Ben benieuwd naar alle berichten die er morgen geplaatst zullen worden naar aanleiding van jullie excursie! Succes allemaal en weltrusten! Slapen

k ook, heel veel plezier (is dat het goede woord) en verslag snel plaatsen

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:24

ik volg deze topic al sinds het topic begon met rendac excursie en daarbij kwam het slachthuis idee. Ik ben nieuwschierig maar heb het lef niet om mee te gaan, daarom ben ik heel benieuwd hoe het was en zal daarom zekers de computer in de gaten houden. Heel veel sterkte morgen enne tranen mogen echt wel vloeien hoor, is niet erg. Is mensenlijk!

kop op! toi toi

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:26

Marigold schreef:
ben ik nou de enige die denkt aan al die lieve dieren die nu nog hooi staan te eten op stal?
en die morgen dus langskomen als jullie er staan?

Nee, ik denk daar ook wel aan. Maar je maakt je zelf er alleen maar 'gek' mee, om zo op die manier te denken. En inderdaad, ook al zijn we er niet morgen, die beestjes worden toch geslacht, ongeacht of we er zijn of niet.