[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 22:49

Een goede verzorgen is goud waard!!!!! (kan ik zeggen, mijne is onbetaalbaar!) Iemand die je kan vertrouwen, waar je op kan rekenen, die verstand heeft van zaken met niet jou als eigenaar even gaat vertellen wat wel of niet, iemand die aansluiting heeft op jouw opvattingen over training, verzorging en mgang als eigenaar enz.

Die klik is echt belangrijk, fijn dat zij zn super gevoel hadden bij jou!!!!!

Oew, dat gevoel snap ik wel... Ben zelf ook niet meer zn held als ik was, niet dat ik bang ben maar je denkt er toch over na ofzo he? Fijn dat zij ook gewoon rustig aan willen doen, eerst leren kennen en dan erop als er iemand bij is enz. Daarna gaat het allemaal wel weer gewoon als normaal joh :) kan je! :D

Een wat!? := Heb even gegoogled, maar idd die zijn echt gaaf!!!!!!! (jammer dat ze zo klein zijn hihi)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:50

Mijn vorige paard was wel mijn droompaard. Half Gelder, lekker breed, speknek, maar wel een mooi koppie (paste van halster gewoon een cob). Was echt een gaaf dier. En gruwelijk lief en toen hij ouder werd ook bomproof. Ging gewoon op zaterdag door de topdrukte door de winkelstraat bij ons. Beest keek nergens naar.

Ik heb 10 jaar eigen paarden gehad (eerst een pony en toen m'n paard), dus weet hoe lastig het is om een goede te vinden. Hoop dat ik die nu wel ga zijn!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 22:52

ja, dat is echt fijn. Dat zijn namelijk mensnen die weten dat zn beest niet is voor leuke facebook verhaaltjes, selfys en mooi weer ritjes maar je ook moet wanneer ti kreupel is, ziek is, het koud en nat is buiten of andere dingen waar je soms echt niet op zit te wachten!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:53

Ja dat is inderdaad even heel wat anders! Wel heel leuk :D. Een goede verzorgster is inderdaad zeldzaam en super fijn :j.
Ik ga voor het eerst een paard zelf beleren, dat is ook best spannend x). 16 Augustus komt Evelien van Euro Horse om een zadel aan te meten :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:10

Zelf beleren lijkt me doodeng :P Knap dat je dat gaat doen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:25

Hallo stelletje stoere bikkels!
Wat gaan jullie vreselijk hard.
Ik ga voorlopig helemaal niet hard want ik zit in het gips nadat gisteravond een paard midden op m'n voet sprong. En ik had gisteren net m'n nieuwe zadel gekregen... -O- _O-

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:45

Dat is balen zeg Karin. Beterschap!

Blehhh m'n hartslag was niet helemaal hersteld (ook niet bijzonder hoor), HRV wel in orde, mijn lijf voelt lam maar ik heb zin om te rennen en om een chipper workout te doen :)) Die heb ik pas een keer gedaan en dat was zó lekker.
Dit is een chipper; http://www.muscleandfitness.com/workout ... it-history

Vorige keer hadden we 25 deadlifts / 50 pull ups / 75 burpees / 100 double unders (als je gaat touwtjespringen maar dan gaat je touw twee keer rond terwijl je één keer springt). Je had er max 16 minuten voor. Heerlijk even helemaal stuk gaan. Probleem is dat ik niet van tevoren weet of het iets geweldigs is zoals dit.. of een drama workout :P

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:16

Karin wat ontzettend zuur! 6 weken gips? En is het al loopgips of krijg je dat op een gegeven moment?

Kiwi Manon, dat is pittig! Ben lang niet goed genoeg in shape om dat te kunnen doen maar snap dat het heerlijk is.
Ja ik leg wel een goede basis vanaf de grond hoor, ben al weken bezig met grondwerk. Doe alles rustig aan, ze heeft tot nu toe nog geen bok gelaten richting het zadel oid. Alleen als ze schrikt komen er een paar bokken uit xD. Ik ga absoluut niet op een rillerige 3-jarige zitten, 1x m'n nek breken is wel voldoende.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:23

Dat is wel zwaar Kiwi! :wow:
Nee Kasmir, dat zou ik ook niet doen.
Hoewel ik ook gezegd heb dat ik nooit meer een 3-jarige wilde hebben en dat deed ik toch ook weer. :D

Ik heb nu eerst een gipsspalk. Volgende week nieuw gips en pas daarna eventueel iets waarmee ik de hak kan belasten. Voorlopig moet mijn been omhoog omdat de voet erg dik was.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 11:02

karin, wat staan jouw sterren en planeten slecht! Heb je in je vorige leven iets slechts gedaan ofzo? :(
Hoe was het bij de orthopeed? Wel nieuwe shockwave gehad???

burpees, vreselijk!!!! Vind ze echt zn gedoe dat ik het altijd afraffel met als gevolg dat het nul effect heeft hahaha

Gisteren trouwens echt lekker getraind, krachttraining is zoveel meer mijn ding dat hardlopen eigenlijk hahaha

kas, geef je groot gelijk!!! Zadelmak maken is echt een vak, inrijden is iets anders. als je op kan stappen en een ronde stappen, draven enz is heel anders dan de eerste keer opstappen en een kruisje slaan ;)

Ben wel heel benieuwd! Hoe doet ze het???

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:11

Ja, ik weet het ook niet.
Sommige mensen zijn geboren. Oor het geluk, ik duidelijk niet. :))
Ik ben me gebeld door het ziekenhuis, ik moet morgen alweer komen. Omdat het, zoals ze zei, "een behoorlijk zwaar trauma" is en omdat het zo dik was.

Je, vorige week shockwave gehad en dat zou vrijdag weer, maar dat kan voorlopig dus ook niet omdat mijn hele onderbreken ook in het gips zit.
Afbeelding

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 11:13

Wowwwww hahaha dat is ook echte gips, niet dat lichte kunststof spul maar gewoon mega kg knallers!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:34

Pffff Karin ik geloof dat jij bij deze het zieligst bent in dit topic :P. Beterschap, echt zuur dit!

Manon ze pakt het leuk op maar vind het nog erg lastig. Ben nu bezig met wat wijken, apart voor en achterhand besturen en travers aan de hand. Ik merk dat ze op de volte erg veel moeite heeft haar balans te houden en als ze dan teveel naar buiten zakt maakt ze rare huppeltjes om die buitenschouder maar genoeg op te tillen. Is wel al een verbetering, voorheen ging ze er gewoon met haar volle gewicht in hangen, dat doet ze nu niet meer maar hoe ze het wel moet oplossen vind ze duidelijk nog lastig. Wel schattig hoe ze dan haar best doet maar er amper uit komt, echt nog onhandig met haar lijf.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:43

Nou Kasmir dat was puur een kwestie van niet te hard gaan en gewoon doorgaan. Ik ben conditioneel denk ik ook niet zo heel goed :=

Haha Manon ik vind burpees ook vreselijk maar hou mezelf altijd maar voor dat het 100x beter is dan wallballs en dan valt het mee. Die haat ik echt intens namelijk.

Nohhhh Karen wat balen zeg! Echt dikke klomp gips.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:56

Hou jullie ff niet helemaal bij hoor........ heb gruwelijke last van m'n arm. Gok overbelaste spier/pees in m'n onderarm door vele computerwerk oid. Heel handig als je hele dag niks anders doet op werk.
Al het overige beperk ik dus even nu (bokt ook dus).

LiedjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:26

Oh my, een halve is ook al bizar heftig Manon... Jeumig. Zo te horen heb je al besloten om niet te starten dus? Krachttraining doen en droog trainen it is? Heb je een vb plaatje van wat je doel ongeveer is? :D
Sterkte met de crematie vandaag.

Andere Manon: Hiit = High intensity interval training
http://fitnessjunk.nl/cardio-fitness/hi ... -training/
En ja opbouwen. Ben ik al een tijd mee bezig. :)

Kiwipitje schreef:
Oh man wat klinkt dat zwaar Manon. En dan zeg je ook van dan heb je wel 2 uur nodig.. ik heb sowieso 2 uur nodig voor een halve marathon :+ := Ik begreep van 'sommige mensen' dat je er dan niks te zoeken hebt :') maar ik doe lekker m'n ding.

Dat méén je? Is dat echt gezegd? :=

Romyv schreef:
Collega van me (super leuke ,bloedmooie, slimme en.succesvolle vrouw.. Eigelijk best irritant :+) doet ook triathlon. Zij liep op de halve na een bergrit gewoon nog even 1.31 :roll:

Dat ga ik alleen redden als ik zn 4 km afsnijdt ofzo :')

HIIT staat voor high intensitive interval training..

Super kort, mega heftig en zwaar, daarna rust en dan meerdere rondes.

:') :') :') _O- _O- _O-
Oh andere Manon zegt ook al wat hiit is!

Gefeliciteerd Liz!! Te gek! Super leuk! :)

Vergeet niet dat je niet in sommige mensen en hun levens kan kijken. ;) Het kan perfect lijken, maar hoeft natuurlijk niet te zijn. :)

Aaah nee Karin!! Hoe lang moet je dat gips, is dat bekend? Dikke pech :n

Beterschap met je arm manzano!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:42

Oh even ego post maar ik heb zo'n fijne spierpijn in m'n armen van push ups / pull ups gisteren.. vooral de push ups gingen ook echt goedddd :j

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:45

Oh neee, Karin. Wat een ellende weer :(

Kiwipitje, spierpijn is fijn. Voel me altijd zo tevreden als ik spierpijn heb :D

Hier even een weekje algehele 'nergens zin in'. Al zag ik gister iemand lopen en kriebelde het wel weer. Maar me er toe zetten om m'n pakkie aan te trekken en te gaan... Pffff.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:54

Ohhh man hier is de zin om te sporten ook echt nul.. en dan die scriptie :P haha echt geen zin om te gaan , maar aan de andere kant vind ik wel weer dat ik zou moeten gaan. Vermoeiend :z

LiedjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:55

Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:57

Ja jong maak het nog wat erger := :+

LiedjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:59

:D :D :D

Train, want abs!

Afbeelding

En geluksgevoel, gezondheid, stemming. :+:

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:01

Haha al train ik elke dag heel de week dan heb ik nog niet zo'n buik. Wel super mooi hoor Li!

Ben echt zooooo duf van hele dag achter de computer. My god -_-

LiedjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:02

Dit is ook een lucky shot hoor :P Mijn vet zit precies op m'n buik, helaas. :+

Nou, dan helemaal trainen *\o/*

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:04

Áls ik al zou gaan crossfitten dan kan dat vanavond pas dus dat gaat helaas niet helpen tegen m'n dufheid. Ga straks wel een klein stukje rennen :) dat gaat wel helpen tegen de dufheid :j en dan kan ik daarna ook nog even profiteren van een opgeklaard hoofd.

Haha ja zal wel Lianne.. mijn buik is fluffy vanuit elke hoek.

Afbeelding