[BESLOTEN]De Kontenkletsers gaan weer op Tinkerweekend '13!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [BESLOTEN]De Kontenkletsers gaan weer op Tinkerweekend '13!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:15

Zou echt jammer zijn Dagmar...

Ik had gister na het in de bak rijden van zondag ineens spierpijn :P Had ook flink gereden.

Indy en Izzy zijn hier altijd wel rustig. Ik weet niet hoe ze in een groep zijn. Izzy is geen goede bumper, die is er niet van gediend en mept dan.

Stiekem is het altijd een hele volksverhuizing als ik met de paarden weg ga :+ Zelf heb ik altijd een bescheiden tas, maar voor de paarden gaat zo ongeveer een hele huisraad mee :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:21

Hebben we ook aan ehbo spullen gedacht? Zowel voor onszelf als de paarden?

Mijn auto blijft ook niet.... Durf mijn bobje niet zomaar overal te dumpen :=
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 19-03-13 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:23

Ik heb altijd mn eigen setje bij. (simpele dingen zoals pleisters, pijnstillers, arnicazalf. voor de paarden een ontsmettingszalfje en een hoefvijl, bij ergere dingen bel ik de dierenarts of ga ik naar huis)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:25

Ik kan wel noodverband en polster meenemen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:27

ja zat ik ook aan te denken lois om dan ff patat te eten bij jullie haha. tis niet ver met trailer was het drie kwartier dus zonder miss eens een dik half uur.
eens kijkrn wat mayo vind en hoe ze is tegen die tijd ^^

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 09:56

EHBO-setje stond inderdaad in de "wat-mee-te-nemen-lijst" die ik hier heb geplaatst :D

Dat zou leuk zijn, Dagmar! :D

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:03

gezellig Dagmar!

hier ook een EHBO tasje mee en het noodzakelijke voor de paarden, denk dat er inderdaad stiekem heel wat mee gaat.
we willen van te voren ook alles een beetje klaar hebben en dit evt al in mijn auto leggen, maar die is dan ook niet zo groot meer als er 2 zadels op de achterbank gaan, 2 poetskoffers 2 hoofdstellen, en dan nog onze eigen spullen pff. plus eten voor het eerste etmaal als jullie er nog niet zijn... aiai ga nog een karretje moeten meenemen hahaha!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 11:41

Maar Trea en John brengen jullie toch met de bus? Rijden jullie daar niet in mee?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:44

Nope rijden er zelf achteraan.Stel dat er iets met de beestenboel is thuis kunnen we in elk geval zelf weg.

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:31

grid schreef:
Haha sommige berichten zijn wel echt hoop/ rustgevend _O- Naja zal Vast wel goed komen met paar oudere wijze paarden erbij :7 Die kunnen als het nodig is ook wel voor Bumper pelen :D

Wat Kai betreft gaat het wel goed komen hoor. Hij vindt het lollig, maar ik heb mijn eigen privé bumper (lees Kascha), als hij té lollig vindt gaat'ie het eerste stuk aan de hand mee (gaat ook prima in draf) en hij zal echt nog geen goede conditie hebben dus die praatjes zijn snel verdwenen. En vooral: ik bereid hem en mezelf goed voor. Afgelopen weekend kwamen we ook langs een groep paarden waar hij wel graag even mee wilde dollen. Maar ondanks dat hij nog maar net onder het zadel is en wel even liet merken dat hij iets anders wilde, deed hij netjes wat ik vroeg. En we blijven dit oefenen!
Ik hoop niet dat mensen zich ongerust maken om de aanwezigheid van Kai; hij is nog speels, maar ook erg lief en zeker niet schrikkerig. Zelf ben ik niet het type dat onverantwoorde dingen gaat doen en blijf altijd rustig. Ik hoop dat dit gerust stelt :-).

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 16:25

o, maar Rebecca en Sharon, dan kunnen de zadels toch in de bus :P

Haha, komt goed met Kai! Volgens mij maakt niemand zich druk om hem, toch? En de groep is (voor de paarden) al gauw vertrouwd :j

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:50

O joh Esther, volgens mij zit er niemand over Kai in hoor! Ik niet in ieder geval! Zadels kunnen ook wel evt. in voortent ofzo toch? Ik ben er alleen vrijdagnacht maar dan mag er bij mij ook best wat hoor.

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:06

Nou ja, alleen maar mooi als niemand er over in zit! Ik proefde het een beetje (altijd lastig interpreteren achter de pc) en komt misschien ook door mijn eigen posts. Maar ik wil gewoon geen onrust zaaien. Vandaar ;-).

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:57

Esther ook ik maak me geen zorgen hoor, eerder over eigen paard, beetje dominant, maar geen idee verder hoe dit met vreemde paarden op langere tijd is.
hopelijk kan ik binnenkort een keer meerijden met een meid hier in de buurt met een relaxte tinker, zodat die vanmij al wat wend aan vreemd volk haha.

vind het juist erg knap dat je met zo;n jonkie al meegaat en dit aandurft, zeker als je je eigen en zijn grenzen kent vind ik dit alleen maar goed.
op de heen en terug weg wel maar weet niet of ik mijn zadel (duur merk) wel in een tent wil hebben, of afgedekt in auto.
als er veel paardenvolk in de buurt is met de eventing? die plaatsvind,

zal even kijken worden, meestal ben ik niet zo materiaal gericht, maar zulke spullen kosten toch algauw een hoop geld, wat ik niet nog een keer kan neertellen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:02

Ook ik vind het alleen maar leuk en gezellig dat Kai mee gaat! Ik heb mijn eigen bumper (Indy) bij :)

Na het leuke nieuws van vandaag is het natuurlijk ietsjes minder zeker of ik mee kan. Ik ga er vanuit dat we mee gaan hoor, maar als Arya op knappen staat gaat dat natuurlijk voor!
Voor hetzelfde geval huppelt er dan al een gezond veulentje naast, maar het blijft een grote gok.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:09

Dat begrijp ik Maartje! Maar denk wel dat je dat op tijd moet aangeven voor de reservering?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:18

Eventueel gemaakte kosten betaal ik natuurlijk gewoon. Ik kan er nu echt niets van zeggen omdat we niet eens een dek datum hebben. Ik kan het nu wel af zeggen, maar dat is misschien nog wat te voorbarig?

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:30

Maar Sharon, op de vrijdag avond tijdens eten na is er altijd wel iemand bij de tenten en zo niet, zijn we op rit en heb je het zadel bij je :D

Even afwachten dus Maartje, maar dat kan je natuurlijk pas tegen die tijd beslissen :)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:53

draaakje schreef:
Eventueel gemaakte kosten betaal ik natuurlijk gewoon. Ik kan er nu echt niets van zeggen omdat we niet eens een dek datum hebben. Ik kan het nu wel af zeggen, maar dat is misschien nog wat te voorbarig?

Ik denk niet dat Henk kosten zal vragen, maar 't is misschien dan wel netjes idd wat te vergoeden, aangezien ze nu wel op dat aantal personen rekenen. Maar dat kun je beter tegen die tijd beslissen idd. Hopelijk is het kleintje er dan al!

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:54

Wat leuk Maartje, een veulentje! Onverwacht dus?! Spannend wat eruit komt

Wb de zadels: die kunnen toch gewoon in de caravans erbij? Of gaat dat niet passen? Ik ben niet zo groot, dus er past nog wel iets aan mijn voeteinde... :+

Iedereen bedankt voor de positieve reacties wb mijn (dus onnodige) zorgen. Ik ga maar eens kijken bij de meneer in kwestie :D .

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:04

Esther ik doelde vooral op deze quotes ;) :D
_janet_ schreef:
Dinsdag heb ik op isa gereden. Zo dat heb ik geweten, 1 bom spanning onder zadel hihi

grrr schreef:
En er was er nog een met een stuiterballetje toch Rebecca? Komt goed dames! ;)

draaakje schreef:
Hier ook twee vrolijke tinkers door het lekkere weer. Geef ze eens ongelijk ;)

Paintlinger schreef:
Max was erg braaf op onze eerste ritjes na de vorst.
Maar hij kan ook wel hyper zijn, zeker in een groep hahaha..... maar toch wel een hele goeie training voor hem, zo'n weekend :j

Wat ik zo gezien heb van Kai en gehoord heb van Marleen verwacht ik dat dat prima gaat :) en idd als ze nog niet zo veel conditie hebben is het vaak ook snel klaar :+

Maaruh Sayla is ook gewend om bumper te spelen :j bij vreemde paarden zal ze wellicht iéts minder gecharmeerd zijn, maar dat laat ze dan hooguit merken door een "hupsje" (Lees billen ff 2cm hoger) :+ ;) maar dat is dan ook echt alles :) Say is wat dat betreft een ervaren "voorloper" voor jonge paarden :j :D
en volgens mij is Boncho ook niet zo snel onder de indruk dus voor zaterdag hebben we een extra brede bumper :D

@lois o ja die hadden we in mijne gelegd toen we friet gingen eten enzo :)* maaruh als dat paste dan past dat van Say & Fleur ook wel samen :)) toch wel zo "veilig" als we zelf niet op terrein zijn ;)

@Dagmar zou gezellig zijn 8-)

@maartje Spannend! maar wie weet huppelt er dan al lang een uk bij :D

Ik heb idd ook altijd ehbospullen in auto en het hoogst nodige voor paarden in poetskist :) maar als daar echt iets mee is bel ik toch al heûl snel een DA vooral als t dichtgenaaid moet worden.
Laatst bijgewerkt door grid op 19-03-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:09

Hé Grid, voorzichtig met je extra brede bumper he?? Hihi!
Nou ja, breed is Bons inderdaad wel... Hihi
En inderdaad hij kan ook zeker als bumper fungeren. Als er iemand echt te dicht op zit zal misschien ook wel even zijn billen de lucht in doen maar verder valt het wel mee.

Denk ook echt dat de meeste paarden wel in zullen dammen in zo'n groep.

Moet nog even kijken wat betreft bbq-en op zaterdag. Ligt er een beetje aan hoe laat we dat gaan doen enzo. Wil ook niet te laat terug met Bons, mijn vader moet ons natuurlijk weer ophalen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:10

De eventing start in Ermelo hè denk niet dat ze té paard iets zouden kunnen jatten ;)

Als ik bij caravan ben/ slaap durf ik mijn zadel daar ook wel te laten liggen ik merk het meteen mocht er iemand de voortent in komen :j
maar als we met z'n allen van terrein af zijn (denk dat dat alleen vrijdag is ivm naar friettent) dan liggen ze in auto beter :) daarmee rijden we dan denk toch ook naar friettent ;) :Y)
voor de rest zitten we er denk ik op of zijn we in de buurt :)

[edit] Haha ja hoor ben wel voorzichtig met mijn bumper :')
Als we de BBQ spullen zaterdag na t rijden nog moeten gaan halen zal t denk niet al te vroeg zijn :o want dan 1st natuurlijk op gemakkie de paarden en onszelf verzorgen na de rit 8-)
MAAR we hebben dan natuurlijk vast ook wel Trekkk :Y) Als de meesten vrijdag al op tijd zijn kunnen we misschien dan wel al e.e.a. voor BBQ kopen?! dan kunnen we op zaterdag wellicht eerder beginnen met BBQ :)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 22:53

O, dat is misschien wel een goed idee, Grid, als er vrijdag al wat spullen gehAld worden, maar weet niet of we genoeg ruimte hebben in de koelkast voor het vlees?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:57

Resi_lover schreef:
O, dat is misschien wel een goed idee, Grid, als er vrijdag al wat spullen gehAld worden, maar weet niet of we genoeg ruimte hebben in de koelkast voor het vlees?

Nee da's ook weer waar :o dan zouden we denk ik toch wel in 2 caravans een koelkast moeten hebben?!