Fotomeeting Honden - Utrecht 4 dec. (plek voor 4 fotografen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:20

Ivonka schreef:
borrie01 schreef:
maar bij oypo kunnen de modellen niet de foto's met copyright opslaan

Ook dat :j

Maar betekend dat, dat je als model van je honden helemaal geen foto´s krijgt (cq. kan downloaden/opslaan), ook niet verkleind en met logo/watermerk/copyright, tenzij je er voor betaald? En wat is verkleind? Spreek je dan over een 10x15 formaat foto, of kleiner/groter?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:24

Ivonka schreef:
Ik gebruik bordermaker om te verkleinen en van logo te voorzien en is binnen 10 min klaar :D

Mocht je de beschikking hebben over Lightstroom. Daar zitten gewoon tig opties in om te verkleinen, hernoemen en van watermerk te voorzien.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:24

van mij kun je de foto's met copyright dus met tekst wel gewoon opslaan hoor. ik zet ze in picassa klein formaat is opzich geen hele kleine foto maar betekend dat de resolutie te laag is om mooie afdruk van te maken.

alleen als je een orgineel bestand wilt of een afdruk zonder copyright dan vraag ik er wel geld voor.

Milan_lover

Re: Fotomeeting Honden - Utrecht 4 dec. (plek voor 4 fotografen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:34

Hier hetzelfde :)
Mijn foto's die je zo krijgt met copyright erop is netzoals je ze op bokt zet 600x800 groot geloof ik :)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:34

Bagheera_206 schreef:
Ivonka schreef:
Ik gebruik bordermaker om te verkleinen en van logo te voorzien en is binnen 10 min klaar :D

Mocht je de beschikking hebben over Lightstroom. Daar zitten gewoon tig opties in om te verkleinen, hernoemen en van watermerk te voorzien.

Ik vind LR een k*t programma :')
Gebruik het alleen om soms online albums te maken en speciale bewerkingen :j

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:36

Bij de meeste meetings (zo doe ik het ook) krijg je de verkleinde foto's met logo gratis en afdrukken of grote digitale bestanden betaal je voor naar de prijzen van de fotograaf :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:37

Mijn moeder zegt dat photoshop ergens ook een optie heeft om de foto's achter mekaar door van copyright te voorzien, maar waar? :') Ja dat moet ik dus nog vinden _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:37

Ik kan eigenlijk niet meer zonder. := Gelukkig bestaan er tig paketten zodat iedereen iets kan vinden wat bij hem/haar past. :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:39

Ja klopt! Omdat ik nu photoshop helemaal gewend ben kan ik niet meer overweg met dat soort simpelere programma'tjes als Gimp enzo, ik vind photoshop heel lekker werken := Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om dat te krijgen natuurlijk...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:39

Milan_lover schreef:
Mijn moeder zegt dat photoshop ergens ook een optie heeft om de foto's achter mekaar door van copyright te voorzien, maar waar? :') Ja dat moet ik dus nog vinden _O-

Moet je een batch maken. Maar dan ook de staande en liggende foto's apart ofzo? Laat maar... Bordermaker rules! :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:42

Haha :P Zoals ik het nu doe werkt het ook gewoon, de foto's bewerk ik namelijk ook nog lichtjes na :) Maar volgensmij draait mijn comp ze gewoon automatisch al ;)
Volgensmij kan ik bij Bridge zo direct wel een knopje vinden om ze allemaal direct van logo te voorzien...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:12

Dit is Damita, Mastin Español kruising van op moment van de meeting 10 maanden
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Amigo, Mastin Español kruising van op moment van de meeting 7 maanden
Afbeelding
Afbeelding

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:14

Is er nog plek voor een Rhodesian Ridgeback van 2 jaar met 1 wit pootje??

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:15

't kán wel kopieren vanaf oypo! Vraag me niet hoe, maar ik heb toch echt al regelmatig foto's van me voorbij zien komen. 'k heb het aan 1 persoon gevraagd en die zei dat het wel kon als je een mac hebt.. maar goed... die heeft niet iedereen dus da's inderdaad niet handig.
Via photoshop moet je inderdaad ook hele mappen kunnen verkleinen enzo, maar ik weet ook nog niet hoe dat moet! Zitten zoooo veel mogelijkheden op en ik ken er veeeeel te weinig. Ik probeer ook zo min mogelijk aan m'n foto's te bewerken. 'k ga a.s. weekend eens kijken naar dat bordermaker. Als dat allemaal lukt vind ik een forum o.i.d. ook geen probleem.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:40

Milan_lover schreef:

Droplet maken :j Kun je laten bijv. verkleinen, eventueel. kleurcorrectie, naverscherpen, kader en copyright bij alle foto's doen.
Kwestie van droplet maken en de map naar de droplet slepen, de rest gaat vanzelf. Op youtube staan hele duidelijke tutorials.
Dat doe ik altijd bij bijv. foto's van wedstrijden, als ik 200 foto's heb geschoten ga ik die echt niet ieder voor zich nabewerken hihi.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:45

Dankje! Dat ga ik proberen!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:52

Schiet jij in raw Rianne? Ik bewerk elke foto. 200 of 500 stuks maakt niet uit. Het contrast, belichting etc gebeurd in camera raw.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:08

pinopics schreef:
't kán wel kopieren vanaf oypo! Vraag me niet hoe, maar ik heb toch echt al regelmatig foto's van me voorbij zien komen. 'k heb het aan 1 persoon gevraagd en die zei dat het wel kon als je een mac hebt.. maar goed... die heeft niet iedereen dus da's inderdaad niet handig.
Via photoshop moet je inderdaad ook hele mappen kunnen verkleinen enzo, maar ik weet ook nog niet hoe dat moet! Zitten zoooo veel mogelijkheden op en ik ken er veeeeel te weinig. Ik probeer ook zo min mogelijk aan m'n foto's te bewerken. 'k ga a.s. weekend eens kijken naar dat bordermaker. Als dat allemaal lukt vind ik een forum o.i.d. ook geen probleem.

Ik heb ook wel eens gezien dat ze ze van Oypo kopiëren, maar krijg het zelf ook niet voor elkaar..?! Ik laad mijn foto's wel op in Oypo, degene die graag foto's op webformaat willen ontvangen met mijn handtekening erin kunnen dit dan gewoon via een mailtje doorgeven...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:17

Gewoon print screen ;)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:57

monique1983 schreef:
zijn er toevallig nog mensen uit mijn buurt? om eventueel te carpoolen :P

Wij kunnen anders misschien wel carpoolen? Woon in Vianen! ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:08

Ivonka schreef:
Gewoon print screen ;)

gewoon printscreen inderdaad, dan even uitknippen in paint (of een ander programma) en dan heb je alsnog de foto. wel mindere kwaliteit natuurlijk en me een logo erop

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:34

Damelza schreef:
Ivonka schreef:
Gewoon print screen ;)

gewoon printscreen inderdaad, dan even uitknippen in paint (of een ander programma) en dan heb je alsnog de foto. wel mindere kwaliteit natuurlijk en me een logo erop

En moeten de modellen zo aan hun foto's komen dan?
Vind ik niet kunnen :n

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:36

ik zeg ook alleen hoe ze het doen :P

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:41

Damelza schreef:
ik zeg ook alleen hoe ze het doen :P

Ow schrok al :')

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:05

Hadden jullie al genoeg fotograven? Ik heb Loiz gepbt maar helaas niks terug gehad. Ik kan eventueel wel komen als fotograaf, maar alleen met de eerste groep, in verband met sinterklaasviering.
Ik weet niet of er nog een plekje vrij is en of het dan een probleem is als ik alleen tijdens de eerste groep kom?