Kan ik me voorstellen! Maar heb je dat zelf gedaan bij bessie??
Ah ik weet niet of ik t gister ook al had gezegd, maar we zijn dus buiten gaan lopen met tuig om. En bij 1 van de buren stond paard buiten het draad. Tussen draad en sloot. Iemand gebeld en die zou de eigenaar bellen. Paardje wilde achter ons aan en dat kon niet. En de kudde waar ie normaal in staat was hevig aan t heen en weer galoperen en dat was allemaal nieuw en spannend voor Zac.
Pff. Veulen van 1 van de paarden bij ons op stal is gister bij de moeder weggehaald. Moeder op stal gezet de hele dag. Is die moeder in de stal weggegleden en gevallen. Ben me rotgeschrokken Ff haar benen gecontroleerd en kon niks zien of voelen. Wel ff bij stalbaas gemeld voor t geval ze vandaag kreupel was. Had heel erg met dr te doen. Heb nog nooit ene paard zo over dr zeik gezien.
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 17:35
Heb dus helaas geen foto van Jimmy met het zadel. Wel van het zadel alleen.....
Gaaaaaf ! echt heel mooi geworden. ben benieuwd over 3 weken.
wij (stalgenoot en ik) doen de hoeven eigenlijk altijd zelf, bij Julia houd ik de hoeven alleen bij en bessie doe ik zelf met controle van de hoefsmid. Bessie is gewoon heel bang voor vreemde en de vorige hoefsmid stond daardoor ineens ooghoogte met haar. vandaar dat ik het zelf doe, eigenlijk gaat dat altijd ook prima maar nu loopt ze gevoelig.
Is het ook heb er laatst ook een compliment over gekregen van de hoefsmid vond ik wel erg leuk. vind het nu alleen zo sneu voor Bessie maar lees overal dat het een periode van wennen is.
aalstreep
Geplaatst: 30-09-12 19:12
heb zelf geen cursus gevolgt maar mn stalgenoot wel, heb het min of meer van haar en de hoefsmid geleerd. Als je paard goede hoeven heeft is het ook gewoon heel leuk en makkelijk.
aalstreep
Geplaatst: 30-09-12 19:54
heb jij eigenlijk ook die extra korte kussens onder je zadel sandra?
@saskia ik bekap ook altijd zelf, maar dan met een nijptang. Ik zou nog altijd met een kapmes willen leren bekappen, kan jij dat?
Het inrijden van mn friesje gaat erg voorspoedig, ik ga zaterdag kijken! En neem een buuf mee, die wil misschien haar tinker ook laten beleren door haar.
Pff. Kan van niemand een trailer lenen helaas. Dus dat word huren. Heb nog een mail uitgedaan naar 1 bedrijf wat kennelijk redelijk goedkoop verhuurt. En anders word het de knalgele
Silence
18,5. Massimo heeft geen 18. 17,5 ging ook maar omdat ik niet weet of ik het red zonder bontje hebben we voor 18,5 gekozen aangezien dat de zitting weer zou verkleinen.
hihihi, ik heb op Zac gezeten Eerst gewoon zonder mij stap, draf en galop aan de longe. En daarna het 'uitstappen' met mij erop en mijn moeder ernaast. eerst aan de longeerlijn en daarna een stukje los. Hij wandelt als een pup achter mijn moeder aan xD Hij was helemaal moe na de tijd (en ik heb niet veel gedaan, 5 min ene kant 5 min andere kant en 5 min uitstappen). Ga dit nog een aantal keren zo doen, en dan aan de longe stappen en draven met mij erop
aalstreep
Geplaatst: 01-10-12 15:16
GAAAAAf Lianne ! supper Zac.
ik heb ook korte kussens, dan kon het op Julia ook net aan, en ook maat 18,5. Bij massimo schijnt dat hetzelfde te vallen als een 17,5 van andere zadels. misschien door die kussentjes ?
Ik bekap ook met tang maar vooral met de vijl, die mesjes ben ik zelf niet zo weg van en daardoor ook niet zo handig mee maar het is me wel meerdere keren uitgelegt.