Ja ik was zo kwaad Ik regel iemand voor donderdag, die persoon mag toch niet werken omdat ie een x aantal weken terug is geopereerd. Nouja, dit kan gebeuren, maar hij had toch ook tegen mij kunnen zeggen: Ik mag nog niet van de artsen.? Dus wordt ik gisteren door hem gebeld van; Ja, ik mag nog niet en D. (leidinggevende) heeft gezegd dat jij het maar moet oplossen.
Ja sorry hoor, het was nu niet meer mijn dienst maar van G. (jongen die voor me zou werken) dan mag D. 'm niet zomaar terugschuiven naar mij. Als iemand een dienst heeft en door een medische oorzaak mag die nog niet werken, dan heeft het bedrijf het op te lossen.
Maar D. wou niet toegeven en toen zei ik het.
Anoniem
Geplaatst: 17-02-10 14:06
Ik had het ook gedaan En ik had hem waarschijnlijk ook nog verteld dat ik dat risico wel durfde te lopen omdat dit geen reden is voor ontslag op staande voet.
Laat hem nou snel een eind omhoog waaien, beetje jou proberen te intimideren... Zak!
Maar is dat zo? Is het bedrijf dan verplicht om iemand anders te zoeken?
Anoniem
Geplaatst: 17-02-10 14:09
Dat weet ik niet, eerlijk gezegd. Maar dan nog vind ik de houding van haar leidinggevende echt te erg.
het is sowieso geen reden tot ontslag op staande voet en hij had het ook op een andere manier kunnen brengen ipv te gaan dreigen met ontslag.
Kaitlyn
Geplaatst: 17-02-10 14:10
*Knip*
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 17-02-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
IVfotos
Geplaatst: 17-02-10 14:10
iemand op deze manier onslaan mag niet. maar of het bedrijf verantwoordelijk is om iemand anders te zoeken weet ik ook niet
Kaitlyn
Geplaatst: 17-02-10 14:11
Bellatrix schreef:
Maar is dat zo? Is het bedrijf dan verplicht om iemand anders te zoeken?
Nou ik in ieder geval niet
Het was mijn dienst niet meer, het was de dienst van G. egworden (eenmalig) hij stond zelfs al op zijn naam. Maar G. kon toch niet want het mocht toch niet van de artsen en toen werd die dienst mij weer in de schoenen geschoven. Dat kan dus niet, dat wordt dan gewoon een open dienst die ze zelf op meoten lossen..
Hmmm... Ik vind jou ook behoorlijk onbeschoft geweest als ik zo naar het gesprek kijk
Dat zou ik als leidinggevende ook niet gepikt hebben en ik zou ook uit mijn slof geschoten zijn.
In feite is het jou dienst, dat jij iemand vraagt om je te vervangen is prima, maar als diegene toch niet kan, is het feitelijk wel weer jou dienst en ben jij verantwoordelijk dat er iemand aanwezig is.
Mocht hij je dus ontslaan, dan staat hij in zijn recht want zwart-wit gezien is het inderdaad werkweigering.
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 17-02-10 14:14
Ik leer wel een andere kant van je kennen Leane. Ik zou het niet in mijn hoofd durven halen om op die manier tegen een leidinggevende te praten. Wat niet wegneemt dat hij het anders had kunnen brengen hoor en als hij officieel een ander moet regelen dat snap ik ook niet dat hij het jou weer in de schoenen heeft geschoven...heb je nu al een ander?
Onali
Geplaatst: 17-02-10 14:15
Beetje aso/raar om te zeggen dat je je laatste salaris niet krijgt
IndianLady schreef:
Ik had mezelf niet op de kleine meetinglijst gezet. Er gaat teveel gebeuren in maart/april dus ik kan niks vastleggen
Even mezelf quoten
Laatst bijgewerkt door Onali op 17-02-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Kaitlyn
Geplaatst: 17-02-10 14:17
het was overigens een kroket die ik kapotgooide (was m'n eigen eten, en was nog de sjaak want het is vieze zooi om op te ruimen )
Op zich zijn we allemaal niet heilig bij de bedrijf hoor. Is ook vrij informeel en je kan erg ver gaan tegen de leiding. Over het algemeen kan ik erg goed met 'm, maar dit was alweer het zoveelste wat er gebeurde in korte tijd daarzo en ik denk dat ik daarom even flink kwaad werd. Plus dat erbij kwam dat het gewoon erg belangrijk voor me is (donderdag, anders moet ik weer een tijd wachten en daar had ik ook geen trek in)
Ik verwijder dat ene bericht trouwens wel, niet iedereen hoeft het te lezen