[Besloten] Tinkerkletsers weekend naar Loon op Zand!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: [Besloten] Tinkerkletsers weekend naar Loon op Zand!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:11

Maya schreef:
Bedankt voor omhoog bumpen Clown

Ik ga morgen definitief reserveren!

gaaf, veel plezier luitjes!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:20

Ow joy, heb er ook zin in!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:23

Maya schreef:
dat overleven ze heus wel voor een paar dagen, dat het wat minder is dan normaal. Ze lopen genoeg in zo'n weekend... Kijk maar naar de ritten. En het is maar 2 nachten dat ze eventueel op stal moeten Lachen

Vrijdag : aankomst in de namiddag, paarden laten rusten, wij eten, 's avonds een uur rijden, met terugkomst op stal.
Zaterdag : vertrek om 10 u, terugkomst in de namiddag (zeg 4 u) 's avonds aan de hand laten grazen. In de pauze kunnen ze niet heel veel grazen, want dan staan ze in van die stands rustig te wachten, terwijl wij wat eten of drinken Lachen Zie bijv. deze foto of anders deze foto Lachen
Zondag : rit van 10 tot 12. Bij terugkomst inladen en wegwezen.

/Edit. Echt, het is lovenswaardig dat jullie je paarden zoveel mogelijk weidegang willen geven. Maar, soms moet je gewoon een beetje schikken naar de beperkingen die zo'n vakantie met paard inhoudt is mijn mening hierover...

De andere optie is namelijk om naar een andere stal te gaan zoeken. Ik heb de FAQ van BRT er eens op nageslagen.

- Paardenpension de Zandkant in Biezenmortel : http://www.zandkant.nl/paardenpension.html Heeft wel weidegang, maar zouden we tenten moeten zien te organiseren, en geen huurpaarden mogelijk.
- Stal Uilenbroek in Boxtel : http://wwww.staluilenbroek.nl/ is weidegang, is een eenvoudige ruimte (verder geen details), en weet niet of je daar paarden kan huren.
- PCK Eersel : http://www.pck-eersel.nl/ zo te zien ook weidegang, overnachting, huurpaarden?
- Luyksgestel : http://www.weijergaerde.nl/nl/index.htm alleen geen huurpaarden, wel volop weidegang mogelijk, ook alleen weidegang. Ziet er alleen wel wat duurder uit qua overnachtingsmogelijkheden.
- Riel. Manege t Hoefke : http://www.manegehoefke.nl/indexx.html een kamphuis, weides, paarden huren mogelijk.
- Soerendonk : http://www.de-boschhoeve.nl/Boschhoeve_Home.html overnachten, huurpaarden, weide geloof ik ook, arrangementen.
- Venhorst : http://www.peelhoven.nl/vakantiewoning.html 8 personen max, geen huurpaarden, wel weidegang.

Of we moeten compleet ergens anders heen.

/Edit. Grid, hun paarden gaan in grote groepen in een soort grondpaddock.

Ik zie dit natuurlijk weer veel te laat, jullie hebben volgens mij al geboekt, maar wellicht iets voor de volgende keer, wij hebben wel 2 paarden die mensen die van ons vakantiehuis gebruik maken, mogen rijden!

grid schreef:
Clown Venhorst is bijna thuiswedstrijd, maar daar is niks te beleven Bloos Bos van Uden en omgeving is leuk *LOL*, maar da's vanuit Venhorst nog een eind rijden Nagelbijten / Gniffelen

Zo heel erg thuis ben je hier toch niet Haha! , want de staatsbossen van St.Anthonis bij Wanroy (waar ieder jaar de peelrand endurance gehouden wordt van 105 km) ligt hier een kwartiertje draven vandaan. Een dan begint dat kwartiertje draven ook nog eens achter het vakantiehuis en gaat over brede zandpaden tussen bomenrijen en langs weilanden.............

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:47

Kwartiertje rijden, dat heb ik thuis ook nog wel Clown
Bij de Drunense duinen is het 1 minuut rijden?
Vakantie houdt dan natuurlijk wel in, dat je ook ECHT ergens middeninzit Bloos

Maar was dus wel een optie geweest voor sommige, zeker met die 2 paarden erbij! En idd hebben we ws al geboekt als Maya weer online komt... en anders moet ik zeggen: We hebben al zo goed als geboekt, maar staat al wel vast voor onszelf. Het was nl nog best een gedoe om alles op een rijtje te krijgen zodat het voor iedereen past.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:10

snowdon schreef:
Kwartiertje rijden, dat heb ik thuis ook nog wel Clown
Bij de Drunense duinen is het 1 minuut rijden?
Vakantie houdt dan natuurlijk wel in, dat je ook ECHT ergens middeninzit Bloos

Maar was dus wel een optie geweest voor sommige, zeker met die 2 paarden erbij! En idd hebben we ws al geboekt als Maya weer online komt... en anders moet ik zeggen: We hebben al zo goed als geboekt, maar staat al wel vast voor onszelf. Het was nl nog best een gedoe om alles op een rijtje te krijgen zodat het voor iedereen past.

Wellicht was ik niet helemaal duidelijk maar we liggen ECHT middenin de ruitterroute (Euregio ruiterroute). Deze ruiterroute gaat dus naar het bos, je hoeft dus niet een kwartier te rijden voordat je op het ruiterpad bent, maar een kwartier over in velden/lanen gelegen ruiterpaden voordat je echt door de bomen het bos niet meer ziet!!! Haha!

Toch heel veel plezier met zijn allen, het wordt vast leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:50

Ik heb nóg niet geboekt nee...

Maar... het zou dan financieel wel een stuk aantrekkelijker moeten zijn wil ik dit overwegen Clown Lachen Anders heb ik zoiets van, laat maar zitten, en we houden ons bij ons oorspronkelijke plan.

Noppert, wij betalen per persoon 145 en 125 en 135 voor een weekend rijden. Ik heb op je website gekeken, maar zie geen prijzen... Clown

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:50

Ah, dan las ik het verkeerd Noppert Lachen

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:29

Maya schreef:
Ik heb nóg niet geboekt nee...

Maar... het zou dan financieel wel een stuk aantrekkelijker moeten zijn wil ik dit overwegen Clown Lachen Anders heb ik zoiets van, laat maar zitten, en we houden ons bij ons oorspronkelijke plan.

Noppert, wij betalen per persoon 145 en 125 en 135 voor een weekend rijden. Ik heb op je website gekeken, maar zie geen prijzen... Clown

Als je me laat weten met hoeveel personen je komt en met hoeveel paarden, hoeveel nachten je blijft en wat je wensen zijn heb je vandaag nog een prijsopgave!

Edit: de huur van het vakantiehuis in een doorsnee weekend is overigens 300 euro voor 8 personen, incl. gas/water/licht. Verblijf van de paarden is 10 euro per paard per nacht incl. box/stro/weidegang (3ha.!),basisbrok en hooi.

Laat me je overige wensen maar even weten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:22

Ik heb info opgevraagd en gekregen. We blijven bij het oude plan Clown

De situatie van de stallen is dermate (geen enge dingen denken hoor Knipoog ) dat ik het wijzer acht, vanwege Amy, om het bij het oude plan te laten Lachen We weten daar wat we precies aantreffen, wat we kunnen doen, en dat zal goed gaan Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 19:30

Hoe zijn de stallen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:36

Weide was geen probleem, geen schuilstal, wel tegen een bosrand, maar dat is dus hetzelfde als bij Van Loon eigenlijk Lachen

Ik heb specifiek gevraagd voor een stal die van voren afgesloten kon worden en dan met 'open wand' (as in tralies) voor een stal aan de zijkant waar Aman dan in kon.

Maar ze hebben 1 geheel dichte stal (dichte deur en 4 betonnen wanden) maar daar kan het paard alleen op een raam in de wei uitkijken. Rest van de stallen is op de website ook te zien. Ze zei nog wel dat er 6 aan de bovenkant open zijn, en verder met tralies. En 2 stallen zijn aan de zijkant dicht, maar wel open voorkant. Alle deuren zijn dus open en hebben een weefrek (dus zo'n V-gat), dus dat kan verder niet dicht, en ik denk dat het handiger is om een stal te hebben die van voren ook dicht kan (vanwege mogelijk jumpen... Lachen ) Stallen zijn wel klein met 2,5 * 3 Lachen

Zo dus :
Afbeelding

Ze voeren Subli basisbrok en hooi (geen voordroog). Weet alleen niet of dat weidehooi of graszaadhooi is Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 19:39

Oh ja.. Nee, dat durf ik niet echt aan.. Hopelijk is het niet nodig om de stallen dicht te doen, maar dit durf ik niet zo.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:43

Ja... daarom dus dat ik bedankt heb... Clown Lachen Ik vind het verder wel een mooie locatie, situatie en prijs is heel netjes, zeker om voor de toekomst te onthouden. Maar met Amy speel ik gewoon even liever op safe... Misschien is het glad niet nodig, maarja.. je weet het nooit.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 19:46

Máár.. Aan de andere kant.. Als dit goedkoper en misschien vernieuwender.. Dan wil ik anders ook best mee zonder Amy?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:48

En dan? Wil je dan op een van hun paarden ofzo?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 19:49

Nja.. Als ze braaf zijn.. Schijnheilig Watvoor paarden zijn het?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:19

Maya heeft ondertussen al gemaild dat jullie bij het oude plan blijven, geen pobleem, als je weet wat je hebt en dat is goed voor je paard, die toch wat problemen heeft met een andere omgeving, dan denk ik dat je een juiste beslissing hebt genomen, ik hoop dat jullie een super weekend hebben! Ik wil toch nog wel graag even reageren op een aantal vragen die jullie hebben ten aanzien van onze accommodatie.

Maya schreef:
Weide was geen probleem, geen schuilstal, wel tegen een bosrand, maar dat is dus hetzelfde als bij Van Loon eigenlijk Lachen

Ik heb specifiek gevraagd voor een stal die van voren afgesloten kon worden en dan met 'open wand' (as in tralies) voor een stal aan de zijkant waar Aman dan in kon.

Maar ze hebben 1 geheel dichte stal (dichte deur en 4 betonnen wanden) maar daar kan het paard alleen op een raam in de wei uitkijken. Rest van de stallen is op de website ook te zien. Ze zei nog wel dat er 6 aan de bovenkant open zijn, en verder met tralies. En 2 stallen zijn aan de zijkant dicht, maar wel open voorkant. Alle deuren zijn dus open en hebben een weefrek (dus zo'n V-gat), dus dat kan verder niet dicht, en ik denk dat het handiger is om een stal te hebben die van voren ook dicht kan (vanwege mogelijk jumpen... Lachen ) Stallen zijn wel klein met 2,5 * 3 Lachen

Zo dus :
http://www.peelhoven.nl/images/huis%20v ... border.jpg

Ze voeren Subli basisbrok en hooi (geen voordroog). Weet alleen niet of dat weidehooi of graszaadhooi is Lachen

De 8 stallen zijn ongeveer 2.30 meter hoog, dus er uit springen lijkt me godsonmogelijk Haha! en 6 stallen hebben aan de bovenkant tralies. Het weefrek zit overigens aan de bovenzijde ook dicht.
Het hooi dat wij voeren is weidehooi.
Sita_ schreef:
Nja.. Als ze braaf zijn.. Schijnheilig Watvoor paarden zijn het?

Wij hebben 2 paarden voor onze vakantiegasten. Farras, een superbrave fjord van 1.45, een braver paard ben ik echt nog niet tegengekomen (onze dochter van 8 rijd hem zonder problemen op een halstertouwtje zonder zadel in de wei) en Krypto een KWPN-er van 1.73 die ook heel braaf is maar wel een wat ervaren ruiter nodig heeft. Hij zal nooit bokken/steigeren of op hol slaan, maar heeft in het verleden Z2 gelopen en er zitten nogal wat knopjes op (ik vergeet nooit dat ik een gewone arbeidsdraf wilde en mijnheer zich zo verzamelde in de galop dat we haast aan het piafferen waren, voelde wel stoer! Haha! ) Buitenrijden vind hij heerlijk en in de groep heb je er echt geen kind aan!

Heel veel plezier bij Van Loon!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:22

Bedankt voor de uitleg Noppert! Ja

Ik ga jullie accomodatie zeker in mijn hoofd houden. Misschien iets om met mijn andere merrie eens heen te gaan. Met mijn Tinker durf ik het niet aan, ik weet dat ze bij van Loon 'rustig' blijft door een antal maatregelen die we dan nemen. Het is zo'n figuur dat ik moeilijk ergens anders heen durf te gaan omdat ik bang bent dat ik jullie veel overlast ga bezorgen.. Bloos

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:38

Sita_ schreef:
Bedankt voor de uitleg Noppert! Ja

Ik ga jullie accomodatie zeker in mijn hoofd houden. Misschien iets om met mijn andere merrie eens heen te gaan. Met mijn Tinker durf ik het niet aan, ik weet dat ze bij van Loon 'rustig' blijft door een antal maatregelen die we dan nemen. Het is zo'n figuur dat ik moeilijk ergens anders heen durf te gaan omdat ik bang bent dat ik jullie veel overlast ga bezorgen.. Bloos

We zijn wel wat gewend Haha! , maar misschien is het een optie dat je voor een eventueel toekomstig bezoek gewoon eens bij ons komt kijken, dan kun je met eigen ogen zien hoe het er uitziet. Jij weet zelf wel wat het beste is voor je paard.
Als je dit wilt of je bent eens in de buurt, kun je me altijd bellen, dan maken we een afspraak, geef ik je een rondleiding, drinken we gezellig koffie en dan kun je altijd nog beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:06

Noppert, probleem is dat het betreffende paard rustig haar ijzers over de bovenste rand slaat. Dat heeft ze al eens geflikt op een andere locatie... (en dat was niet grappig Scheve mond ) En door de opening mócht ze eens gaan denken dat ze daar doorheen wilt gaan, kijken of dat past... Clown

Ik durf dat risico gewoon niet te nemen Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 22:11

Als jij het al niet durft hoe moet ik me dan niet voelen.. Tong uitsteken

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:12

Maya schreef:
Noppert, probleem is dat het betreffende paard rustig haar ijzers over de bovenste rand slaat. Dat heeft ze al eens geflikt op een andere locatie... (en dat was niet grappig Scheve mond ) En door de opening mócht ze eens gaan denken dat ze daar doorheen wilt gaan, kijken of dat past... Clown

Ik durf dat risico gewoon niet te nemen Lachen

Dat risico moet je ook zeker niet nemen, veiligheid voor alles!! Vakantie behoort ontspanning te zijn, voor zowel paard als ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:15

Precies Lachen En dat is ook de reden... dat we ervanaf zien. Komt een eventuele volgende keer wel. Het moet voor iedereen leuk en gezellig zijn Ja alle paarden happy, alle mensen happy, dan komt 't goe Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:34

Even terzijde van onze vakantie, ben ik nog wel benieuwd of bij Noppert de paarden dag en nacht buiten konden verblijven? Misschien nog iets voor de toekomst Lachen

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:41

snowdon schreef:
Even terzijde van onze vakantie, ben ik nog wel benieuwd of bij Noppert de paarden dag en nacht buiten konden verblijven? Misschien nog iets voor de toekomst Lachen

Ja hoor, geen enkel probleem Haha! Onze weides zijn zomer en winter in prima conditie.