2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Re: 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:43

JoyCiej007 schreef:
Lachen dat had ik ook hoor, miryamk........

Maar, als je 'sterk' bent en gewoon doorzet, niet te veel aan denken, dan komt het allemaal goed. Het word voor menigeen een vrij indrukwekkende dag, maar daarom is het ook best fijn dat je dan daarna nog met zijn allen (tenminste, de mensen die willen) nog even ergens wat gaat eten/drinken, dan kun je het hebben over de hele excursie (vaak is dan de hele spanning weg) en natuurlijk ook over andere, gezellige dingen Knipoog

Blabla in het dorp van Nijkerk kan je heeeeul lekker lunchen (oh God, die saté daar!), alleen moet je wel reserveren vantevoren als je met een grote groep komt. Misschien een idee ipv de Mac in Barneveld? Clown Ik ben zelf ook best "nerveus" voor de excursie, het lijkt me zo indrukwekkend allemaal maar toch ook weer zo interessant om te zien. Hoogstens dat ik me even om moet draaien als de ingewanden in de kliko vallen Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 00:17

Vind ik een geweldig idee Haha! en aangezien ik toch al van plan was om naar iets anders te gaan ipv. de mac, kunnen we dat mooi doen Haha! (heb best een hekel aan de mac Tong uitsteken ) bovendien vind ik dat zelf een gezelligere sfeer dan 'vreten bij de mac' want dat is eigenlijk hoe ik over de mac denk Clown

Wat betreft die ingewanden een klein adviesje:
ga NIET met je kop en fototoestel boven de 'afvalbak' hangen om daar foto's van te maken Haha! Clown

Er was namelijk een bokker die een briljant idee kreeg: 'ik ga daar foto's van maken'. whahaha, die eh, ging bijna over haar nek. Weet zo even niet meer wie het was, maar het was ontzettend grappig. (ook zoiets, daar hadden we wel lol om, dat verlicht ook de spanning).

Guardian: ik snap precies wat je bedoeld hoor, zo voelde ik mij ook vlak voor de excursie.

Ik at zelfs tot voorkort nooit paardenvlees, uit principe. Inderdaad heel hypocriet, dat vond ik ook altijd wel, maar op de één of andere manier kon ik ook geen paardenvlees eten, alleen al dat idee.

na de excursie (het heeft eerst een tijdje moeten 'bezinken') eet ik dus tegenwoordig wel eens af en toe een boterham met paardenrookvlees oid. Niet dat ik nu denk 'he, gezellig, ik ga vanavond een lekkere paardenbiefstuk eten', maar ik eet het zonder problemen op.

Het maakt veel indruk, en het is zeker niet 'leuk' soms, maar je leert er zo ontzettend veel van, al kijk je maar naar het lichaam van zo'n paard van binnen. Daar hoef je geen geneeskunde voor te studeren, dat is best interessant. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 00:19

p.s het was eigenlijk zowiezo al half mijn plan om naar iets anders te gaan dan de mac, ook gezelliger sfeertje, kun je ook rustig kopje thee/koffie oid drinken en iets lékkers eten Tong uitsteken

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 00:24

WHAHAH Jocie dat was sharona met mijn camera Nagelbijten / Gniffelen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 00:36

Haha! ze trok zóoooo'n ontzettende kop dat ik dacht, 'hmm, dat moet ik ook eens eventjes VOORZICHTIG ruiken' Clown

Nou, dat heb ik wel geweten inderdaad Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:12

Lang lang geleden spookte ik vaak rond bij de afvalbakken van de dierenkliniek in Utrecht, was idd niet erg fris....Vooral die ingewanden, zó wat stonk dat... Misselijk Haha!

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:20

Ik ben al een tijdje aan het meelezen. Heb in het verleden (ochtend van de vorige excursie) mijn eigen paardje naar van Veen moeten brengen. Vond het echt heel netjes gaan! Binnenkort moet ik er helaas weer heen met een paardje van een vriendin van mij. Als er mensen zijn die foto's maken zou ik die graag willen zien. Van de vorige excursie heb ik ze niet gezien bang dat ik mijn eigen paardje tegen zou komen....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:01

oei ebaatje
dat is wel akelig.
maar we hebben voornamelijk foto's gemaakt van het voor ons bestemde paard. er zijn ook foto's gemaakt in de koeling, maar daar kun je een paard niet meer herkennen.

dapper dat je voor je vriendin het paard wegbrengt ebaatje.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:17

eebaatje schreef:
Ik ben al een tijdje aan het meelezen. Heb in het verleden (ochtend van de vorige excursie) mijn eigen paardje naar van Veen moeten brengen. Vond het echt heel netjes gaan! Binnenkort moet ik er helaas weer heen met een paardje van een vriendin van mij. Als er mensen zijn die foto's maken zou ik die graag willen zien. Van de vorige excursie heb ik ze niet gezien bang dat ik mijn eigen paardje tegen zou komen....

Je eigen paard zullen we niet hebben gezien, hooguit in de koeling (tenzij jou paard die belg was met die gigantische ontsteking in haar been....)

Foto's en filmpjes zijn dus veilig te bekijken Knipoog

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:28

Nee die belg was niet van mij...heb hem/haar wel zien staan. Mijn paardje staat onderin mijn profiel. Koeling vind ik niet zo erg, dat is onherkenbaar.
Nou als er binnenkort weer een excursie is wil ik misschien wel mee...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:34

vrijdag 5 oktober is die dus Knipoog er is nog plek genoeg!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 20:22

ik meen dat ze met jouw paard bezig waren (hamilton) net voordat wij aankwamen, toen heb ik even een blik in de ruimte geworpen.

Je kunt nog mee voor 5 oktober, er zijn nog plaatsen vrij op de definitieve lijst. Knipoog

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:32

JoyCiej007 schreef:
Vind ik een geweldig idee Haha! en aangezien ik toch al van plan was om naar iets anders te gaan ipv. de mac, kunnen we dat mooi doen Haha! (heb best een hekel aan de mac Tong uitsteken ) bovendien vind ik dat zelf een gezelligere sfeer dan 'vreten bij de mac' want dat is eigenlijk hoe ik over de mac denk Clown

Wat betreft die ingewanden een klein adviesje:
ga NIET met je kop en fototoestel boven de 'afvalbak' hangen om daar foto's van te maken Haha! Clown

Niet bij de mac vind ik een eul goed idee!! er werken is al genoeg....

En ik geloof dat na die bulkbak bij de rendac, die ontplofte glijbaan en dat rotte bloed ik alles wel gezien heb....zie me zelf er nog wel voor aan ook boven die prullenbak te gaan hangen...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 22:31

Aangezien ik initiatiefnemer ben Tong uitsteken Zeg ik nu dat we NIET naar de mac gaan, maar naar dat leuke lunch-café Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:41

Het zou wel prettig zijn als de tijd wat later gesteld zou kunnen worden als 8 uur zeg maar, ivm de haalbaarheid als je verder weg woont Tong uitsteken

10 uur is zeker te laat? Dat zou namelijk goed uitkomen Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 22:45

Nou..... 10 uur is zéker te laat.

Maar, je kunt in dat geval misschien wel zeggen 'het kan écht niet anders, ik kom bij uitzondering later'.

Veel later dan 8.30 uiterlijk zal het niet worden, slagers zijn nu eenmaal vroege vogels, meestal hangt alles al rond 12/13 uur Knipoog

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:47

JoyCiej007 schreef:
ik meen dat ze met jouw paard bezig waren (hamilton) net voordat wij aankwamen, toen heb ik even een blik in de ruimte geworpen.

Je kunt nog mee voor 5 oktober, er zijn nog plaatsen vrij op de definitieve lijst. Knipoog

Zou kunnen dat je hem nog gezien hebt...
5 oktober denk ik nog even over mag dat?
Wil eerst vrijdag even meemaken....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:52

Tja ver rijden he Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 23:20

snap ik hoor, ebaatje...

Kijk maar wat je doet, we kunnen niet garanderen dat er dan nog plaatsen over zijn, maar zoals het er nu uitziet hebben we nog plek zat...

Brittkitt: tsja, i know, maar later kan echt niet. Denk dat je dan of gewoon vroeg moet vertrekken, of er voor kiezen om later te vertrekken, maar een gedeelte van de excursie te missen, dus niet het volledige proces mee te maken...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:14

eebaatje, er lag een vos toen we kwamen, dus wss hebben we die van jou niet gezien,

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:09

crossmonster schreef:
eebaatje, er lag een vos toen we kwamen, dus wss hebben we die van jou niet gezien,

Nee een vos was het niet...Maar ben blij dat jullie reactie over de 1e excursie positief waren.
Ik laat het nog weten!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:20

JoyCiej007 schreef:
Aangezien ik initiatiefnemer ben Tong uitsteken Zeg ik nu dat we NIET naar de mac gaan, maar naar dat leuke lunch-café Haha!

Moet ik reserveren als de lijst helemaal afgesloten is? Lachen
Btw Britt: met de auto naar Nijkerk is niet altijd even leuk, tenzij je de A50 via Nijmegen pakt. Dat is ietsjes langer dan de A2/A28, maar vaak rustiger rijden en minder files. Met de trein doe je er trouwens 2 uur op (incl een half uur wachten op Utrecht..).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 12:51

crossmonster schreef:

Oh, ik meende toch echt een beetje een bruin paard, maarja, jij zult het wel beter weten aangezien jij er eerder was dan ik Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 12:54

Dioxide: ja, is goed hoor, als het te kort dag word om te reserveren laat ik je dat wel even weten. In iedergeval zal de groep komen te liggen rond de 20 personen dus (als er niet op het laatste moment nog heel veel mensen afzeggen)...

half uur wachten op de trein utrecht? Jeej, wat een rare aansluiting...!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:55

Ik moet helaas afzien, ik wist niet dat we zo vroeg al daar moeten zijn. Ik kan pas om half 8 hier het huis uit aangezien mijn moeder niets mag weten, anders laat ze me niet gaan namelijk. Helaas moeten we ook om half 8 in Nijkerk zijn.. Dat gaat niet lukken dus. Scheve mond