Lunterenrit part 4, eerste inventarisatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:44

Heeft hij ook al vaker in (grote) groepen gelopen?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:51

paardjuhsz schreef:
Koos staat niet in barneveld...
maar toch vind ik het jammer dat jullie denken dat koos dit niet kan en dat het van jurga niet mag..
koos heeft wel vaker lange ritten gemaakt.. ( naar kootwijk bv. dat duurde nog langer)
we zien wel wat er gebeurt..Scheve mond

Er zijn wel meer paarden die het 'kunnen' maar je moet je afvragen of het wel goed voor ze is. Nimondro gaat ook door als dat van hem gevraagd wordt, al duurt het de hele dag, maar dat is echt niet goed voor hem...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 10:54

Dat is inderdaad een doodloper en ik zoek geen problemen met hem op. Bovendien zou ik met een jong paard zeker niet zulke intensive ritten maken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:10

doodloper... dat is de mijne ook
Een belg... IMO zijn het grote logge trage paarden, die je vooral geen uren moet laten draven...
Ik vind het de keus van Ilona, en ik weet zeker dat die de juiste keuze wel kan maken

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:11

Dealer"]
[quote="Merens schreef:
Alsof er niet genoeg mis kan gaan; is mn paard weer heel, nu is mn zadel weer stuk... ik hoop dat ie voor die tijd gemaakt is want er is bij ons op stal geen een ander zadel dat past... ik hou je op de hoogte\

anders ga ik als groom mee (heb een nieuwe digicam yihoee)!

Wat voor zadel heb je nodig?
Ik heb nog een ijslander met korte 'trachten' en brede boom als reserve bij me.
Of past dat helemaal niet. Scheve mond
[/quote]

Misschien dat het wel past!!! Ik laat het je weten als ik het zadel nodig heb! Iig heeeele erg bedankt voor je aanbod!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:47

Ik heb geen idee of een/deze Bels het qua conditie wel/niet aankan. Maar ik kan me wel indenken dat paarden van hem onder de indruk kunnen/zullen zijn. Beau van BBL is snel geïmponeerd door grote paarden, dus ik gok dat hij voor deze onder een stoeptegel zal willen kruipen *LOL* Nu laat Beau het niet merken door te rennen of iets anders en blijft gewoon braaf onder je, maar je voelt hem wel degelijk klein en nerveus zijn *LOL*

Ik weet iig dat Iloon altijd alles doet in het belang van een goed, veilig en natuurlijk gezellig verloop. Helaas zijn daar soms keuzes bij nodig die niet leuk zijn. Ik kon vorig jaar ook niet mee met de droes, maar ik snapte absoluut wel waarom en dan alsnog degene die de rit organiseerd heeft toch het eindwoord IMO. Welke beslissing gemaakt wordt, ik kan er achter staan, want ik weet dat ze om de juiste reden gemaakt zijn Lachen

Persoonlijk zou ik ook m'n twijfels hebben met een Bels erbij. Het is wel erg groot en sterk en geen idee hoe te zien of zo'n paard de juiste conditie heeft...

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:36

Richtje schreef:
Heeft hij ook al vaker in (grote) groepen gelopen?

Ja, we gingen in kootwijk rijden en daar was een groep van een club met eigen paarden die op kamp waren en daar mochten wij toen bij meerijden waren er denk ik 20/25 en dat ging super

machie koos is helemaal niet sloom.. eerder snel..

Mensen dat ik in barneveld woon betekent niet gelijk ook dat het paard daar staat. hij staat namenlijk in lunteren vlakbij de goudsberg.

en sypheron er is 1 keer een beugel gebroken ja, verder is er niks van het tuig kapot gegaan, dus ik weet niet waar je dat vandaan halt? en ik rij er al 1,5 jaar mee ofzo. en het is nu alweer in orde. Verder ben ik 16 en dat hij groot is en sterk betekent niet gelijk dattie met mij aan de kletter gaat.. zowat iedere pony die echt weg wil kan je niet houden als ie echt aan de kletter gaat, dus dat hij zo groot en sterk is en dat ik "maar" een meisje van 15/16 ben is grote onzin

miss_petit, ik weet dat een beetje zadel niet heel duur is, maar ik zou het dan zelf moeten betalen en ik krijg maar 5 € zakgeld per week en het is niet eens mijn paard... Dit zadel wat ik nu heb ligt in ieder geval niet verkeerd op hem

Voor jurga: Graag zou ik de eerste helft nog mee willen rijden wat dealer en billy ook voorstelde. Zou dat misschien mogen en dat als jij denkt dat het niet gaat ofzo ik rechtsomkeer en naar huis ga?/

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 14:44

Ik ben er zowiezo niet voor dat je meegaat, dus ook niet een helft. Probleem daarnaast is dat ik nog niet weet welke richting we opgaan en dat het dan moeilijk te zeggen is waar de helft is en of dat uberhaupt niet een eindje van huis is.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:44

ilovehorses4ever schreef:
en sypheron er is 1 keer een beugel gebroken ja, verder is er niks van het tuig kapot gegaan, dus ik weet niet waar je dat vandaan halt? en ik rij er al 1,5 jaar mee ofzo. en het is nu alweer in orde. Verder ben ik 16 en dat hij groot is en sterk betekent niet gelijk dattie met mij aan de kletter gaat.. zowat iedere pony die echt weg wil kan je niet houden als ie echt aan de kletter gaat, dus dat hij zo groot en sterk is en dat ik "maar" een meisje van 15/16 ben is grote onzin

Dat is helemaal geen onzin, de belg hoeft maar weinig kracht te brengen om jou uit evenwicht te brengen, daar heeft een pony van 1.50 al meer moeite mee.
Daarnaast bedoelde ik niets van het tuig, maar het belachelijke hoofdstel waar je mee reedt... als je het al zo kan noemen. En dan zou je op deze rit wel met een fatsoenlijk hoofdstel rijden, maar het feit DAT je er al mee rijdt zegt voor mij meer dan genoeg.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:49

miss_petit, ik weet dat een beetje zadel niet heel duur is, maar ik zou het dan zelf moeten betalen en ik krijg maar 5 € zakgeld per week en het is niet eens mijn paard... Dit zadel wat ik nu heb ligt in ieder geval niet verkeerd op hem.

Ik ging op Jurga's opmerking dat jij zou denken dat je niet mee mocht vanwege dat je geen dure spullen had.

Zoals meerdere al zeiden, hun hebben ook niet het duurste van het duurste erop liggen. Belangrijkste is dat het degelijk is Lachen
En degelijk betekent niet altijd duur.

Roy, we weten je mening. Ilona moet de beslissing maken.
Ze weet aardig wat meningen. Ik zie geen nut in ilovehorses4ever, met de grond gelijk te maken.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:52

Ik maak haar niet met de grond gelijk, ik verdedig alleen mijn mening nogmaals omdat deze door ilovehorses4ever niet helemaal goed opgevat werd.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:54

Sypheron schreef:
maar het belachelijke hoofdstel waar je mee reedt... als je het al zo kan noemen

Laat jezelf dan niet zo kennen, en blijf netjes Lachen
Ben anders van je gewend Lachen

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:56

Miss_Petit schreef:
Ze weet aardig wat meningen. Ik zie geen nut in ilovehorses4ever, met de grond gelijk te maken.

ach joh laat m als ie nix beters te doen heeft. Ik rij wel gewoon daar in de buurt en misschien zie ik jullie wel, sluit ik gewoon achteraan. bos is van iedereen scheit aan jullie allemaal dan. Als ilona niet zo lang had gewacht en gewoon ff gelijk aan het begin had gezegt dat ik niet mocht komen was dat wel fijn geweest. Dat ze het via pb zei dat ik nie mag komen vond k nog niet eens zo erg, maar nee maar schrijf gelijk een heel verhaal gewoon op bokt over mij, leuk, fijn mensen... zoek t trouwens ook maar uit verder...

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:00

Sypheron schreef:
Ik maak haar niet met de grond gelijk, ik verdedig alleen mijn mening nogmaals omdat deze door ilovehorses4ever niet helemaal goed opgevat werd.

nee maar denk dr ook ff om dat niet iedereen zoveel geld heeft om alles te kopen wat die maar wilt met je leuke opmerking..

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:00

ik heb daar 2 keer mee gereden, zie je die schimmel op de foto hiernaast
<--- jaa met dat hoofdstel reed ik verder, was geleend.... maar nu heb k dus eigen

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:02

ilovehorses4ever"]
[quote="Miss_Petit schreef:

ach joh laat m als ie nix beters te doen heeft.

scheit aan jullie allemaal dan.

een heel verhaal gewoon op bokt over mij, leuk, fijn mensen... zoek t trouwens ook maar uit verder...
[/quote]

Dan mag jij ook wel netjes blijven, jezelf niet laten kennen, en respect voor anderen tonen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:02

nee maar denk dr ook ff om dat niet iedereen zoveel geld heeft om alles te kopen wat die maar wilt met je leuke opmerking..

Als je geen geld hebt om je veiligheid te waarborgen op een paard, kun je beter niet rijden imo, zou ik ook niet doen. Als jij een auto hebt waar de remmen het niet van doen ga je toch ook niet rijden?
Ik hou er over op, maar ik blijf wel bij mijn standpunt. Je materiaal hoeft niet duur te zijn maar wel fatsoenlijk, en als je met aan warmbloed klaar had gestaan had ik er ook geen problemen mee gehad, want dat had ik vorig jaar ook niet.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:09

Ik kan niet zonder rijden dus ik rij gewoon... Om het nou met een auto te vergelijken zonder remmen vind ik een beetje overdreven maar fijn dat je dr over op houd, dan zal ik er bij jou ook niet verder over op in gaan....

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:10

miss_petit dat is wel waar, maar ja jij ziet het niet van mijn kant... hoe zou jij het vinden om ff lekker aangevallen te worden en dat ze je op t laatste moment nog ff weigeren

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:12

Vorige jaar had ik hetzelfde ivm droes, dus weet waar ik over praat.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:19

Het is nog lang niet het laatste moment, Ilona heeft je een paar dagen geleden al een pb gestuurd maar jij bent een tijd niet online geweest, dat is niet de schuld van Ilona, toch? Ilona en ik hebben ook vaker gepraat of het wel slim zou zijn om een grote Belg mee te laten lopen, dat plus al die andere factoren is iig voor ons tweeen genoeg geweest om jou liever niet te laten meerijden, maargoed Ilona wilde je toch nog een kans gegeven door de rest van de groep te vragen, echter zoals je al hebt kunnen lezen zijn meer mensen het er ook niet mee eens.
En daarnaast valt imo niemand jou aan, ik heb gezegd wat ik ervan vind, that's it. Dit is helemaal niets persoonlijks en heeft alleen met jouw plannen voor deze rit te maken.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:24

het is wel het laatste moment als je ziet hoe lang geleden k me al heb opgegeven en ik heb volgends mij ook al vanaf t begin gezegt dat ik op een belg kwam... Groot valt trouwens wel mee want hij is net zo groot als ik ongeveer, kan je wel een foto geven waar ik er naast sta. Ik ben ongeveer 1.70 en ik stond er niet helemaal recht naast en daar issie maar een paar centimeter groter dan ik (2/3 cm denk ik) maar dat maakt even niet uit..

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:26

De mijne is ook groot, ook zo'n 1.75m.
Ik denk dat bouw wordt bedoeld.

De jouwe is forser en breder als de andere paarden.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:34

'k vind het een beetje genant hoor!
Kind wordt redelijk persoonlijk in het zonnetje gezet.
En wat heeft ze nu helemaal op haar geweten?!
Mss discussie sluiten?

Ilona is deze rit de baas; haar overwegingen zijn
helder en in het belang van de groep genomen
dus ilovehorses4ever rijdt niet mee. Heeft
ilovehorses4ever vast wel vrede mee.

En als ilovehorses4ever toch per ongeluk in de buurt is
rijd ik wel even bij haar langs om haar 'reus' te bekijken Cheese!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:59

Van mij had je mee gemogen hoor, maar ja rijd zelf niet mee dus heb niks te zeggen..