Bokkers omgeving Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:56

Anoniem

Re: Bokkers omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:10

Wij hebben net een avondritje gemaakt met nieuws snelheidsrecord door het panbos :D
Afbeelding
Afbeelding

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:14

Lekker fluo :D Lol jouw hoofstel is wel zo complex dat je mij als een gebraadje helemaal in de knoop naast m'n knol zou vinden _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:19

Hoppit schreef:
Lekker fluo :D Lol jouw hoofstel is wel zo complex dat je mij als een gebraadje helemaal in de knoop naast m'n knol zou vinden _/-\o_

_O- Ziet er heel ingewikkeld en eng uit, maar is gewoon een mexicaanse neusriem, met een bit met dubbele teugels :D
Afbeelding

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:21

Haha dat snelheidsrecord, geweldig. Lijkt me heerlijk om een paard te hebben om gewoon mee t bos in te rijden en te kunnen racen, maar eerst maar even mijn studies afmaken en een baan en huis vinden, daarna kan ik wel verder kijken haha

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:24

Oeh puur uit nieuwsgierigheid; die dubbele teugels lijken aan dezelfde ringen te zitten, wat hebben ze dan voor nut? *voelt zich blond :D*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:41

Zwaar zand zoek ik niet op. Vorig jaar peesblessure gehad en veel te bang dat dit weer terugkomt.

Jeetje 65 km per uur :oo zo hard durf ik niet hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:48

Ik vind het heerlijk, echt het puurste gevoel van vrijheid wat er is! <3

Seni schreef:
Oeh puur uit nieuwsgierigheid; die dubbele teugels lijken aan dezelfde ringen te zitten, wat hebben ze dan voor nut? *voelt zich blond :D*

Haha hier zie je het beter:
Afbeelding

Zitten dus door 2 verschillende "gaatjes" in het bit, zo zorgt de onderste teugel voor een scherpere hefboomwerking, en de bovenste voor een lichte inwerking van de hefboom. Door die 2 teugels lijkt het heel heftig, maar is eigenlijk dus vriendelijker omdat ik dan niet constant op die scherpe hoef te rijden maar die er wel bij kan pakken indien nodig :)
Duidelijk zo? :) (kan je het zo goed zien? anders zoek ik een andere ;) )

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:26

Hoppit - Magali - Leersum - pony Dora - buitenrijden/academisch & RR/mennen
SteffiiY - Steffie - Nieuwegein - 3 merrie's - dressuur
Geerte - Geerte - Zeist
Nanne02 - Nanja - Renswoude - 3 mini ponys - /
SaskiaB - Saskia - Leusden - fjord Sjors - recreatief
Bommeltje_ -Hilde - Rhenen - Verzorg ijslander - recreatief
Melisding - Melissa - Vianen - 1 ruin Farlant - dressuur
_yvonne- Yvonne- Maarsbergen - 1 paard 3 pony's Overberg
DarkCupid - Fabienne - Maarsbergen - 1 paard in Woudenberg - Dressuur/ springen/ recreatief
EMMAxSAMMY - Emma - Utrecht (zuilen) - pony in Maarssen, paard in Nijkerk - springen en dressuur
Sweetgirl1 - Patricia - Nieuwegein - Geen eigen paard/verzorgpaard ( Wel opzoek )
Britt_sisi- Britt - Utrecht - geen paard
ArankaM- Aranka - Utrecht - Kwpn merrie - recreatief
SusanH- Susan - Veenendaal - 1 paard, Chaplin du Keske Z - dressuur en recreatief
Sterre34 - Sem - Maarssen - haflinger
Mandarijn - Claudia - Amersfoort/Driebergen - Haflinger & Shet - dressuur/nh
Wilmatj - wilma - montfoort - 5 paarden/ponys - dressuur/recreatief
Saaams - Samantha - Soest/Baarn - connemara Beauty - allround.
Dropneus95 - Lisa - Nieuwegein - tinker en shet - recreatief
xJikke - Jikke - Utrecht - x - x
Calanddra - Jennifer - Hilversum - 2 tinkers - recreatief
xZiva_ - Jerney - Culemborg -shet en bijrijdpaard bwp (in hei en boeicop), stage in vianen.
Lillian__ - Lillian - Wijk bij duurstede - Shetlander Floris en bijrijdpaard Tinker Angus - werkzaam in nieuwegein
Seni - Angelique - Leerdam - geen eigen/verzorgpaarden meer - maar wel een hele toffe hond en kat!
_Dreamer - Franka - De Bilt, Stal Griftenstein - KWPN merrie en Golden Retriever
Animal - Elise- Zuilen- geen dieren helaas
Chiave - Chiave - Bunschoten - Geen paarden op het moment, wel andere leuke beestjes.
Benthhh - Benthe - Maartensdijk - Wave, paint x fries, 2 doggos > een kortharige teckel en een bastaardje
Miiej - Michelle - Utrecht centrum -
Noukie - Utrecht Oost - 1 paard, voornamelijk dressuur
Straww_ - Eva - Utrecht (Hoograven) - 1 ruin, Kenzo - recreatief dressuur
Antics - Maike - Amersfoort - bijrijdpaard, haflingermerrie Ginny, hond (Tibetaanse Terriër) en kat (Britse Korthaar) - Recreatief en NH
theadora99 - Thea - Amersfoort - rijd op de manege - 1 hond (vuilnisbak) en 3 katten
duplo - Mandy - Hilversum - Bijrijdpaard in Hollandsche Rading - recreatief, NH, buitenrijden - 1 poes
Kitlover- Suze- Wijk bij Duurstede - bijrijdpaard in doorn (waar Magali ook staat :)) - recreatief western/dressuur, buiten rondcrossen en begonnen met mennen.
Amburtjoz - Amber - Utrecht LR - geen paard
Dani199764- Doorn
Nathalie18x-Veenendaal- op zoek naar een bijrijdpaard/pony
Sanned - Sanne - Utrecht - KWPN ruin Vic (in regio Amsterdam) - dressuur en springen

Jeetje wat is dit topic onwijs hard gegaan :wow: Ik had me aan het begin al eens gemeld maar nog niet uitgebreid voorgesteld.
Ik ben Sanne, woon in Utrecht centrum/oost en studeer ook in Utrecht. Ik heb een 10-jarige kwpn ruin die nog bij m'n ouders in de buurt staat. Daarnaast heb ik kat Gijs en vanaf aanstaande vrijdag ook een hond, een 7-jarige bordercollie kruising :D

Ik ga heel graag een keer mee op buitenrit! Ik beschik over een trailer dus ik rij wel ergens heen. Mijn paard is super braaf en ik ben overal voor in, vind zowel rustige ritjes als wat meer tempo leuk. Ik weet alleen totaal de weg niet. We zijn laatst voor het eerst naar de Lage Vuursche geweest, erg lekker gereden. Ik rijd verder nooit in de Utrechtse bossen, het is toch best een stukje rijden voor ons. En wat me vooral tegenhoudt is dat ik overal hopeloos weet te verdwalen :+ Maar ik wil het wel vaker gaan doen. Weet iemand een gebied wat een beetje redelijk bewegwijzerd is? Of klein genoeg om niet te verdwalen?
We gaan wel met enige regelmaat in Hilversum, Hollandse Rading of Soest op wedstrijd. En soms ook naar Houten.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:33

De hele Utrechtse Heuvelrug heeft een knooppuntensysteem. De knooppunten zijn te vinden op twee kaarten (noord en zuid), maar ook op ruiterenenmennen.nl (handige site, maar niet alle aangegeven paden zijn daadwerkelijk ruiterpaden).

Hou wel de penninggebieden in de gaten, trouwens.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:36

Franka: ik wou dat ik jou lef had, want dan durf ik met stan ook alleen haha.

Als ik alleen ga ben ik bang dat ik eraf lazer wn dat me paard vandoor gaat..

Met menhoofdstel ben ik paar keer op rit geweest. Wil ik van zomer weer doen. Of me vriend mee op de fiets

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:00

Zal ik ook een topic maken voor een keer samen wat eten?
Ik ben fan van sushi, ik weet niet of er meer mensen zijn? :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:04

Aangezien ik geen eigen paard heb en het geopende topic volgensmij gaat voor een andere locatie waar je geen paarden kan huren zou ik best mee willen sushi eten! Haha. Sinds kort gek op sushi!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:08

Eten ben ik ook voor in, ben alleen wel vegetarisch dus dan stem ik voor iets waar dat geen probleem is. :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:19

Mandarijn schreef:
Eten ben ik ook voor in, ben alleen wel vegetarisch dus dan stem ik voor iets waar dat geen probleem is. :o

Vega sushi? :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:28

Britt_Sisi schreef:
Aangezien ik geen eigen paard heb en het geopende topic volgensmij gaat voor een andere locatie waar je geen paarden kan huren zou ik best mee willen sushi eten! Haha. Sinds kort gek op sushi!

Er kan natuurlijk nog een topic geopend worden voor ruiters die graag een rustigere rit willen en eventueel een paard willen huren, dat kan op het Leersumse veld.

Eten ben ik eventueel ook wel voor in, misschien is de wok een idee? Daar kan je sushi eten, maar ook andere dingen, ik ben ook vega en daar heb je eigenlijks voor iedereen wel iets.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:28

Gezellig uiteten :D ik ben ook vega! Ik eet meestal vega sushi inderdaad en vaak hebben ze veel opties :)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:48

Helaas ook geen beschikking over een paard, dus zal ook moeten huren :P en ik houd ook wel van een rustige rit :+

Iets anders vind ik overigens ook prima (zoals uit eten, wat hierboven gezegd wordt).

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:59

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 06:55

Toen ik nog jong was ging ik ook echt op de max hoor, kijken hoe hard het paard kon. Prachtig vond ik dat. Maar sinds ik moeder ben ben ik echt een stuk voorzichtiger geworden. Ik trek het gas nog wel eens open als ik alleen rijd en goed overzicht heb, of puur functioneel als er galoptraining op de planning staat en mijn man die dag niet kan. Dan gaat het springzadel erop en gaan we de baan op. Maar dan ga je niet helemaal op de max zitten, omdat je niet in het rood mag gaan. Het gaat er dan puur om dat je een bepaalde snelheid vast kan houden een x aantal meters, zoals dat in de cross ook gaat. Ook in het bos ga ik wel hard, maar niet super hard. Ik wil altijd kunnen voelen dat ik ieder gewenst moment af kan remmen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:08

Ik mag ook graag Dax lekker laten gaan op plekjes waar dat kan, helemaal blij word ie daarvan. Afbeelding
Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:09

Overigens in Loonse en Drunense duinen waar ik veel rijd. PS 65 halen we niet, geloof iets van 47 km PU haha hij moet 730 kilo tinker biefstukken meetorsen haha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:20

[quote="Nathalie18x"][quote="wilmatj"]
[quote]
Hoppit - Magali - Leersum - pony Dora - buitenrijden/academisch & RR/mennen
SteffiiY - Steffie - Nieuwegein - 3 merrie's - dressuur
Geerte - Geerte - Zeist
Nanne02 - Nanja - Renswoude - 3 mini ponys - /
SaskiaB - Saskia - Leusden - fjord Sjors - recreatief
Bommeltje_ -Hilde - Rhenen - Verzorg ijslander - recreatief
Melisding - Melissa - Vianen - 1 ruin Farlant - dressuur
_yvonne- Yvonne- Maarsbergen - 1 paard 3 pony's Overberg
DarkCupid - Fabienne - Maarsbergen - 1 paard in Woudenberg - Dressuur/ springen/ recreatief
EMMAxSAMMY - Emma - Utrecht (zuilen) - pony in Maarssen, paard in Nijkerk - springen en dressuur
Sweetgirl1 - Patricia - Nieuwegein - Geen eigen paard/verzorgpaard ( Wel opzoek )
Britt_sisi- Britt - Utrecht - geen paard
ArankaM- Aranka - Utrecht - Kwpn merrie - recreatief
SusanH- Susan - Veenendaal - 1 paard, Chaplin du Keske Z - dressuur en recreatief
Sterre34 - Sem - Maarssen - haflinger
Mandarijn - Claudia - Amersfoort/Driebergen - Haflinger & Shet - dressuur/nh
Wilmatj - wilma - montfoort - 5 paarden/ponys - dressuur/recreatief
Saaams - Samantha - Soest/Baarn - connemara Beauty - allround.
Dropneus95 - Lisa - Nieuwegein - tinker en shet - recreatief
xJikke - Jikke - Utrecht - x - x
Calanddra - Jennifer - Hilversum - 2 tinkers - recreatief
xZiva_ - Jerney - Culemborg -shet en bijrijdpaard bwp (in hei en boeicop), stage in vianen.
Lillian__ - Lillian - Wijk bij duurstede - Shetlander Floris en bijrijdpaard Tinker Angus - werkzaam in nieuwegein
Seni - Angelique - Leerdam - geen eigen/verzorgpaarden meer - maar wel een hele toffe hond en kat!
_Dreamer - Franka - De Bilt, Stal Griftenstein - KWPN merrie en Golden Retriever
Animal - Elise- Zuilen- geen dieren helaas
Chiave - Chiave - Bunschoten - Geen paarden op het moment, wel andere leuke beestjes.
Benthhh - Benthe - Maartensdijk - Wave, paint x fries, 2 doggos > een kortharige teckel en een bastaardje
Miiej - Michelle - Utrecht centrum -
Noukie - Utrecht Oost - 1 paard, voornamelijk dressuur
Straww_ - Eva - Utrecht (Hoograven) - 1 ruin, Kenzo - recreatief dressuur
Antics - Maike - Amersfoort - bijrijdpaard, haflingermerrie Ginny, hond (Tibetaanse Terriër) en kat (Britse Korthaar) - Recreatief en NH
theadora99 - Thea - Amersfoort - rijd op de manege - 1 hond (vuilnisbak) en 3 katten
duplo - Mandy - Hilversum - Bijrijdpaard in Hollandsche Rading - recreatief, NH, buitenrijden - 1 poes
Kitlover- Suze- Wijk bij Duurstede - bijrijdpaard in doorn (waar Magali ook staat :)) - recreatief western/dressuur, buiten rondcrossen en begonnen met mennen.
Amburtjoz - Amber - Utrecht LR - geen paard
Dani199764- Doorn
Nathalie18x-Veenendaal- op zoek naar een bijrijdpaard/pony
Tinkermuts_Erichem_8 jarige tinker Dax_staat in Hagestein_fanatiek buitenrijder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:39

Ik had ook gemist dat dat andere topic over een rit met eigen paarden gaat, dan ga ik graag mee uit eten!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:12

Anoniem schreef:
Ik had ook gemist dat dat andere topic over een rit met eigen paarden gaat, dan ga ik graag mee uit eten!

Uit eteb?? Mis ik iets... welk ander topic