Nieuwe mensen ontmoeten (omgeving Utrecht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:13

Hannah, paste de nieuwe frontriem bij je verzorgpaard? En hoe ging 't rijden?

Amber, ja en lijkt me overal ontzettend druk zo voor de kerst. Spiraaltje is meteen veilig inderdaad :j

Sharon, zou wel fijn zijn als je dan iemand kon vinden om samen mee naar buiten te gaan inderdaad :)

Cinnepin, welkom!

Felicity, 20 november heb ik een afspraak. Wel bij een gynaecoloog. Is sowieso een koperspiraaltje waarvoor die niet zomaar door een ha gezet kan worden. Heb daar dan iets meer vertrouwen in dan in een ha die eens in de zoveel tijd eens een spiraaltje zet. Zo'n gyn ziet heel de dag niet anders.

Linda, wel fijn dat je nu een duidelijke manier hebt om ermee aan de slag te gaan.

Samantha, spiraaltje is wel meteen werkzaam :j Ik krijg een koperspiraaltje.

Wat rot al die 'zieke' mensen hier in 't topic :( Lijkt me vooral heel rot dat je dan op een goede dag alsnog in je achterhoofd moet houden eigenlijk dat je weer niet te veel doet omdat je dat dan de dag erna weer merkt...

Iedereen al wilde weekendplannen? Ik ga vanavond naar Let's Dance in de Ziggodome. Morgen van 8 tot 11 nog even werken. 's Avonds hopen dat ik een date kan regelen. Zondag een beetje niks denk ik, sporten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:19

@igor001: King heeft idd bijtgedrag. Het is op het moment het ergst op de poetsplaats maar hij doet het ook op andere plekken. Daarom ga ik zometeen eens kijken hoe hij doet als ik hem voor zijn stal poets maar ik verwacht eigenlijk dat die het dan ook gewoon nog doet. Een bak hooi voor ze neus zetten vind ik niet fijn, ik vind dan namelijk dat we niet het probleem zelf oplossen en dat is wat ik wil. Het is niets medisch maar het heeft wel ook met zijn innerlijke (ont)spanning te maken denken we.

@Rofah: ik zat eerst te denken om gewoon nog een halstertouw vast te klikken en die in mijn hand te houden terwijl hij vast staat aan het andere touw maar het touwhalster eronder is idd ook een goed idee! Dankje, daar had ik niet aan gedacht. Ga nu bijna naar stal, ik ben benieuwd.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:22

Beter bij de gyn idd Emma, zou ik ook wat meer vertrouwen in hebben := Het is niet dat ze even een zwachteltje aanleggen ofzo :')

Zieken :(:)

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:25

Ik ga morgen naar school (in Utrecht uiteraard) tot een uur of 16, daarna ben ik koos planloos :')

Koper in je lijf klinkt niet echt gezond? :=

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:26

Ik hoop dat allemaal werkt Linn. Zal mooi zijn als het een stapje vooruit gaat. Je zal misschien ook een longeerlijn aan zijn halster kunnen doen, door de ring halen en het uiteinde zelf vasthouden. Dan kan je hem ook corrigeren door een ophouding te geven.

Dat klinkt leuk Tara! Altijd leuk om zoiets in het 'echt' mee te maken!

Dit weekend niet echt super grote plannen. Volgend weekend wel, dan krijg ik mijn verlate verjaardagscadeautje en ga ik met mijn vriend vliegen in zo'n vliegtuigje. Super veel zin in :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:28

Ah okay Tara, ja zit volgens mij ook veel verschil in spiraaltjes? Wel fijn dat ie meteen beschermt!

Ik en vriendlief hadden gisteren een jaartje, vanavond ergens samen eten :)

Vliegen!! Das een tof cadeau!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:43

Linda, misschien juist proberen om die verwachting los te laten? Anders beïnvloedt je onbewust misschien King's gedrag omdat jij verwacht dat hij gaat bijten.

Amber, hier ook meer vertrouwen in de gyn inderdaad :=

Sharon, liever een beetje koper dan hormonen in m'n lijf... En koper komt sowieso voor in je lijf. Niet in zo'n grote hoeveelheid natuurlijk, maar toch.

Igor, wat gaaf dat jullie in zo'n vliegtuigje gaan vliegen! Zo'n Cessna?

Samantha, ja er zijn heel veel verschillende soorten :j Ik krijg een GyneFix.
Leuk, uit eten! Waar gaan jullie heen?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:52

Volgens mij gaan we naar Yakimono in Houten, maar weet t niet zeker. Vriendlief zou reserveren :P

Het was iig in Houten, ligt langs de snelweg. Je kan er ook poolen en bowlen. Toeval wil dat we daar ook onze 1e date hadden.. Nouja.. Het tweede deel van onze 1e echte date. Haha.

Heb niet op t restaurant gelet toen moet k je bekennen (zaten te kletsen bij pool-gedeelte)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 30-10-15 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Abracadabra9

Re: Nieuwe mensen ontmoeten (omgeving Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:53

Ohh lekker Samantha! :D Laat je verrassen haha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:07

_Linn_ schreef:
Dus ze raadde ook aan om het met zijn tweeën te doen, dat 1 iemand hem vast heeft aan het touwhalster (ze adviseerde ook het touwhalster omdat die iets scherper inwerkt) en de ander hem gewoon poetst. Degene die hem dan vast houdt kan hem dan direct corrigeren door een rukje te geven en dan weer te ontspannen zodra die stopt. Dus maar even kijken hoe hij daarop reageert en ik hoop dat we elke twee weken ofzo met Laura aan de slag kunnen maar dat moet dan uiteraard wel uitkomen qua agenda's enzo. We zijn er iig wel een poosje zoet mee.

Leer je het paard hier juist niet mee dat op het moment dat jij alleen bent hij wel kan bijten maar op het moment dat je samen bent hij zich netjes gedraagt?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:09

_Tara_ schreef:
Hannah, paste de nieuwe frontriem bij je verzorgpaard? En hoe ging 't rijden?

hij vond hem zelf ook wel leuk volgens mij! :D
Afbeelding

Afbeelding

Rijden ging ook weer fijn, morgen eerst lesgeven en daarna weer. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:10

Je kan ook gewoon het touw om de paal wikkelen met 1 slag en hem dan vasthouden. Dan staat hij wel "vast" maar dan kan je er wel aan trekken. :j

Man ik moet het hele weekend studeren, had gisteravond een feestje in Tilburg en ik heb zo om half 1 college waar ik eigenlijk niet heen wil. :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:13

Ik doe ook veel aan grondwerken met mn haf. Via academische rijkunst. Mn haf ( Niels ) was ook erg dominant en sleurde me overal heen..Het is al een stuk beter en hij is ook veel soepeler

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:25

Hee Cinnepin! Jij bent van Niels! Ik heb jou weleens gezien.. bij Ruby!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:37

Wat leuk Samantha! Gefeliciteerd.

Ik weer niet precies wat voor een vliegtuigje Tara. Vriendlief heeft het geregeld :)

Wat een leuk paard heb je Captain!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:03

Zag het een en ander voorbij komen over winterberg, wij komen er regelmatig wanneer we willen. Pas nog geweest en de eerste paar sneeuwvlokken gezien ;) (weer genoeg voor dit jaar haha) mijn schoonvader heeft een caravan in Duitsland gekocht. Je loopt zo vanaf de camping naar de ski piste, erg mooie omgeving, mooie bergen om te wandelen.

Mijn planningwas vanmiddag om te gaan mennen met mijn shet en rijden met mijn fuchs maar ik voel me momenteel zo ontzettend beroerd dat ik maar even rustig aan doe..
Ben eind van de ochtend op mijn werk gebeten waar ik nogal beroerd van ben :(

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:32

Samantha, Yakimono die naam komt me wel bekend voor. Veel plezier iig!

Hannah, staat 'm goed hoor :D Hoe vaak in de week ga je naar 'm toe?

Bianca, gebeten door wat? :oo

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:40

Adamootje schreef:
Winterberg valt wel tegen hoor, zeker voor 6 dagen is het geen ideaal skigebied vind ik. Klein skigebied, erg druk en het is er vaak vrij warm waardoor de sneeuw heel slecht is.

Mooie foto's Liiszle. Die laatste spreekt mij erg aan. :j Zo te zien was je bij de Lek.

Thanks! dit was inderdaad bij de lek. heb op het stuk vanaf Tull ent waal naar culemborg en Hagestein foto's gemaakt! lekker de auto stil zetten op mooie stukjes.

Amburtjoz schreef:
Ga ik daar naar kijken! Alhoewel meneer Winterberg toch ook wel leuk lijkt want dan kunnen we skiën :) Ik ga eens kijken wat de verschillen in prijs zijn daartussen ook!

Wat betreft het spiraaltje nog, volgens mij wordt deze tijdens de periode ingebracht en is daarna meteen veilig geloof ik (ik slik al jaren dezelfde pil, maar dit is wat ik op internet had gelezen)

Winterberg is leuk voor 2 dagen als je gewoon het gevoel van op skies hebben staan wil hebben gehad. maar voor de echte wintersporter is het niets.. wel leuk om te wandelen enzo!

igor001 schreef:
Ik hoop dat allemaal werkt Linn. Zal mooi zijn als het een stapje vooruit gaat. Je zal misschien ook een longeerlijn aan zijn halster kunnen doen, door de ring halen en het uiteinde zelf vasthouden. Dan kan je hem ook corrigeren door een ophouding te geven.

Dat klinkt leuk Tara! Altijd leuk om zoiets in het 'echt' mee te maken!

Dit weekend niet echt super grote plannen. Volgend weekend wel, dan krijg ik mijn verlate verjaardagscadeautje en ga ik met mijn vriend vliegen in zo'n vliegtuigje. Super veel zin in :D

Wat een leuk cadeautje zeg! ik ben benieuwd hoe je het vind! spannend nog weekje wachten haha

_Tara_ schreef:
hij vond hem zelf ook wel leuk volgens mij! :D
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Rijden ging ook weer fijn, morgen eerst lesgeven en daarna weer. :D

haha wat een leuk beest zeg! staat leuk! Fijn dat het lesgeven ook goed ging

BianCatjee schreef:
Zag het een en ander voorbij komen over winterberg, wij komen er regelmatig wanneer we willen. Pas nog geweest en de eerste paar sneeuwvlokken gezien ;) (weer genoeg voor dit jaar haha) mijn schoonvader heeft een caravan in Duitsland gekocht. Je loopt zo vanaf de camping naar de ski piste, erg mooie omgeving, mooie bergen om te wandelen.

Mijn planningwas vanmiddag om te gaan mennen met mijn shet en rijden met mijn fuchs maar ik voel me momenteel zo ontzettend beroerd dat ik maar even rustig aan doe..
Ben eind van de ochtend op mijn werk gebeten waar ik nogal beroerd van ben :(

Blehh.. veel mensen voelen zich niet prettig nu :( Waardoor ben je gebeten? klinkt niet fijn? even rustig aan doen hoor..

Rien en Room zijn vandaag bij een masseur/fysio geweest. Romy liep al vanaf juli niet zuiver.. toch maar eens iemand er bij gehaald die verder gekeken heeft. ze zat enorm vast in haar nek en schouder waardoor ze haar benen niet goed kon gebruiken.
Heb nu groen licht gehad om er gewoon weer eens op te stappen om te zien hoe het gaat. Lukt het niet stoppen, volgende dag weer proberen. Hopelijk gaat het nu de goede kant op!

Nu ff snel wat eten en dan weer sporten bij de revalidatie, stiekem niet zo zin.
en het weekend heb ik weinig plannen, behalve morgen dus kort op romy stappen. en misschien zonnebankje en ff naar de markt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:07

Captain schreef:
Hee Cinnepin! Jij bent van Niels! Ik heb jou weleens gezien.. bij Ruby!

Klopt en ook op de dieren praktijk alleen had ik het idee dat je me niet herkende :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:10

Oh dat zou best kunnen, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen idee meer heb hoe je er uit ziet. :') Ik zie zoveel mensen haha!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:12

Volgens mij was jij er dat ik met mn boerenfox er was met die jeuk en bulten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 15:27

Igor: wat leuk dat je gaat vliegen! In wat voor vliegtuigje dan? Mag je ook zelf wat besturen enzo denk je?

Samantha: gefeliciteerd met jullie jaar samen! En veel plezier met het uit eten, geniet ervan!

Hannah: wat een leuke nieuwe frontriem! En wat een leuke fries, doet die dat flemen op commando?

Bianca: oeejj gebeten door wat?? Pas je wel een beetje op?? Goed om jezelf denken hoor!

Lisanne: wat fijn dat die massage heeft geholpen! Hoop dat je er nu weer lekker mee kunt gaan rijden en je paardjes geen last meer hebben!

Nou net bij King ging het eigenlijk best wel oké. Had inderdaad na dit tip van Rofah het touwhalster onder zijn eigen halster gedaan en hem gepoetst aan stal. Hij hapte niet echt heel veel eigenlijk en wanneer hij dit wel deed kon ik hem goed corrigeren via het touwhalster. Dus nogmaals dankje Rofah, was een goede tip! Heb lekker buiten in het zonnetje gereden, nu kan het nog haha. Op een gegeven moment ging die met me aan de ren en ik kreeg hem met veel moeite terug haha. Dat doetie nou nooit....hij is niet zo heel voorwaarts van zichzelf :P
Hij zit momenteel wel echt helemaal onder de bultjes, waarschijnlijk van het kuil. De ene dag is het erger dan de ander maar vandaag was het toch wel echt heel erg. We gaan nu kijken of we het voor elkaar kunnen krijgen dat die voorlopig even helemaal van het kuil af gaat wat die van stal krijgt en alleen het droge hooi van onszelf krijgt wat wij hem af en toe een beetje bijvoeren. Maarja dan moeten we dat hem zelf elke keer gaan geven en dus kost dat meer tijd, dus even kijken hoe en wat. Maar dit is gewoon echt niet tof meer, gelukkig heeft die er geen last van.

En mijn weekendplannen...uhmm morgenochtend puppycursus met de pup (we zijn gepromoveerd naar een hoger groepje, jeej! Dus morgen voor het eerst in die groep beginnen) en in de avond werken.
Zondag eerst naar stal en om 17.00 heb ik basketbalwedstrijd. Verder niet echt plannen...ja schoolwerk helaas...

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:07

Wat fijn Lisanne, dat een masseur/fysio behandeling zo'n verschil kan maken. Laat je weten hoe het eerste ritje net Romy is gegaan? Ik ben zelf ook bezig met opleiding tot paardensportmasseur en zie bij sommige paarden die ik behandel ook zo veel verschil. Dat is zo leuk en dankbaar om te zien!

Linn, ik denk inderdaad in een cessna, maar dat weet ik niet zeker. Vind het zo gaaf. Ik vind vliegtuigen echt fantastisch en stijgen en landen.

Fijn dat de tip van Rofah werkte. Kuil kregen ze hier ook bulten van. Heb mijn paardje nu op hooi staan. De bulten zijn niet allemaal weg, maar wel een stuk minder. Kun je geen bakken hooi klaar zetten, dat ze dar aan je paard geven ipv kuil? Dan hoef je ook niet zo vaak heen en weer. Al is dat natuurlijk ook een mooi excuus om vaker naar je paardje te gaan.

Succes met de puppy cursus en de basketbal wedstrijd!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:27

igor001 schreef:
Wat fijn Lisanne, dat een masseur/fysio behandeling zo'n verschil kan maken. Laat je weten hoe het eerste ritje net Romy is gegaan? Ik ben zelf ook bezig met opleiding tot paardensportmasseur en zie bij sommige paarden die ik behandel ook zo veel verschil. Dat is zo leuk en dankbaar om te zien!

Linn, ik denk inderdaad in een cessna, maar dat weet ik niet zeker. Vind het zo gaaf. Ik vind vliegtuigen echt fantastisch en stijgen en landen.

Fijn dat de tip van Rofah werkte. Kuil kregen ze hier ook bulten van. Heb mijn paardje nu op hooi staan. De bulten zijn niet allemaal weg, maar wel een stuk minder. Kun je geen bakken hooi klaar zetten, dat ze dar aan je paard geven ipv kuil? Dan hoef je ook niet zo vaak heen en weer. Al is dat natuurlijk ook een mooi excuus om vaker naar je paardje te gaan.

Succes met de puppy cursus en de basketbal wedstrijd!

Nou alles goed gegaan! Rien en room kwamen beide in de paddock al van eeeey gaan we wat doen? :D waren beide aan t halster al heel wendbaar en vrolijk. dus goede start.
Romy gezadeld en rustig opgestapt, ging allemaal fijn! kwartier wat gestapt en paar draf pasjes. Stal genoot kwam even kijken en die viel het ook op hoe"relaxed" romy oogde. keek heel rustig uit dr ogen en had een relaxede uitstraling. Normaal is romy een adhd-er dus dat was een groot verschil!
naderhand rek en strek oefeningen met dr gedaan om schouder soepel te houden. ook die gingen super.

idee is nu om om de dag een kwartiertje aan de slag te gaan en dan over 1.5/2 weken uitbouwen naar 20/30 min.

ik heb zelf zoiets dat ik graag nu zadel laat nakijken zodat ze daar niet weer op gaat vast zitten. zou jij dat aanraden?

Linda, hoe is je puppycursus gegaan?

Zijn we een beetje doodgevallen hier? of zijn we gewoon heeel druk in het weekend haha

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:34

Ik ga maandagavond even goed bijlezen en reageren haha XD deze week incl vandaag 5 dagen gewerkt en nu morgen ook weer. Daarna naar een vriendin, gaan maandagmorgen naar de paardenmarkt in Hedel (vaste prik haha) en gaan in de middag naar de paarden dus pas maandagavond weer tijd :')