Fotomeeting omgeving Monster - 1 juli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Re: Fotomeeting omgeving Monster - 1 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 20:28

Zo, de middag is gevuld, 4 modellen erbij ;)

Ik zit nu mobiel en dus is quoten niet zo heel handig, maar ik heb in de aanbieding;

Een fries x KWPN, ruime 1.65m en veel body, leuk paard!
Een ponypaard, bruinbont
Een fjordenmerrie, lekkere eigenwijze tante (+ eigenaresse :P)
En last but not least; de gra fjord :D

De laatste 3 rijden altijd samen, dus de grijze zei alleen ia als de andere 2 ook mee mochten.
Al met al zeker wel een leuk groepje denk ik zo!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:55

Leuk dat ik ook mee mag doen Jitske! Nu nog even snel verzinnen welk dekje. Altijd zo handig een bonte....Hoewel de blauwe vandaag ook wel leuk stond of die roodachtige.....denk, denk haha.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:25

Heeey Diaan! Ik wist niet eens dat jij bokt had!! Leuk :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 21:26

Hej Diaan, top dat je het topic ook hebt gevonden!
Ik zOu denk ik met Bink voor blauw gaan. Rood kan hem zelf misschien een beetje rossig maken. Dat is soms met fotograferen wel last lig met zo'n bonte ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:26

Die extra modellen klinken goed, Jitske :D

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:26

Die klinken zeker goed :D.
Ik vind Rood op een bonte ook gaaf, maar blauw kan ook prima :j.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:31

Goed geregeld Jitske!

En Ash: ah, nu snap ik 'm :)* Maar denk dat voor die foto alleen een statief meesjouwen zonde is, rest van de tijd zit je er ook mee.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:08

Hahaha, ik lees meestal meer dan dat ik iets zeg lovehaffie! Gewoon als ik ergens info of ervaringen over zoek. Maar nu weten jullie het, gezellie :) .
Het was even goed zoeken, maar heb het gevonden Jits!
Dan ga ik gewoon lekker voor blauw! Rood vind ik zelf ook heel leuk, maar het is een beetje een oranje rode kleur en dat is idd misschien lastiger voor de fotograven.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:23

Oja, het verhaal van Uraya.

Er was eens, in 2001, een merrie welke een schattig veulentje kreeg. Dit veulentje kreeg de naam Uraya Delin, en groeide op tot een mooie zwarte merrie, welke keuringen prima doorliep en zo mooie predikaten kreeg om fokmerrie te worden. Uraya heeft diverse veulens gebaart, helaas ging het bij het laatste veulen gruwelijk mis, en heeft zij hier een zenuwbeschadiging/spierverslapping aan over gehouden. Dit heeft dus als gevolg dat ze een heleboel spierkracht en spiervulling mist in haar achterhand. Wij noemen haar vaak liefkozend ons "Brooks Hospitalpaard".
Ook is de merrie iets aan de magere kant, dit vertekend echter door de missende spieren. Zij krijgt volop ruwvoer, echter doordat zij ook nog eens gevoelig is voor hoefbevangenheid, kan ze niet al te suikerrijk gevoerd worden.
Deze merrie heeft tevens een goedaardig gezwel op haar hals zitten, hiervoor staat zij onder controle en behandeling in Utrecht. Dit gezwel is echter duidelijk zichtbaar, het is een zogenaamd "sacroid".

Ondanks de arm bespierde conditie van het paard, word zij nog wel bereden. 2, 3 keer in de week stapt zij een rondje strand, of hobbelt ze wat in de bak. Want ze moet wel iets aan spierkracht opbouwen om correct haar grote lichaam te kunnen dragen. Zij geniet hier zichtbaar van en deze belasting is zeker niet te zwaar voor haar, het ziet er echter uit alsof we een paard berijden welke op droog brood en water staat, om de dag.

Zoals gezegd, het is een scharminkel om te zien, maar staat onder controle van een team van artsen in Utrecht, ostheopaat en veearts.

Daar zij de moeder is van zowel Banto als Adelin, heb ik besloten haar een kans te geven toen ik hoorde dat ze anders afgemaakt zou worden. Uraya geniet van haar leventje momenteel en ondanks haar uiterlijk doet vermoeden, is het een gezond paard.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:05

Leukleukleuk heb er zin in :D

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:31

Utixo schreef:
Oja, het verhaal van Uraya.

Er was eens, in 2001, een merrie welke een schattig veulentje kreeg. Dit veulentje kreeg de naam Uraya Delin, en groeide op tot een mooie zwarte merrie, welke keuringen prima doorliep en zo mooie predikaten kreeg om fokmerrie te worden. Uraya heeft diverse veulens gebaart, helaas ging het bij het laatste veulen gruwelijk mis, en heeft zij hier een zenuwbeschadiging/spierverslapping aan over gehouden. Dit heeft dus als gevolg dat ze een heleboel spierkracht en spiervulling mist in haar achterhand. Wij noemen haar vaak liefkozend ons "Brooks Hospitalpaard".
Ook is de merrie iets aan de magere kant, dit vertekend echter door de missende spieren. Zij krijgt volop ruwvoer, echter doordat zij ook nog eens gevoelig is voor hoefbevangenheid, kan ze niet al te suikerrijk gevoerd worden.
Deze merrie heeft tevens een goedaardig gezwel op haar hals zitten, hiervoor staat zij onder controle en behandeling in Utrecht. Dit gezwel is echter duidelijk zichtbaar, het is een zogenaamd "sacroid".

Ondanks de arm bespierde conditie van het paard, word zij nog wel bereden. 2, 3 keer in de week stapt zij een rondje strand, of hobbelt ze wat in de bak. Want ze moet wel iets aan spierkracht opbouwen om correct haar grote lichaam te kunnen dragen. Zij geniet hier zichtbaar van en deze belasting is zeker niet te zwaar voor haar, het ziet er echter uit alsof we een paard berijden welke op droog brood en water staat, om de dag.

Zoals gezegd, het is een scharminkel om te zien, maar staat onder controle van een team van artsen in Utrecht, ostheopaat en veearts.

Daar zij de moeder is van zowel Banto als Adelin, heb ik besloten haar een kans te geven toen ik hoorde dat ze anders afgemaakt zou worden. Uraya geniet van haar leventje momenteel en ondanks haar uiterlijk doet vermoeden, is het een gezond paard.

Goed om te weten!.. Wel mooi dat jullie haar nog een leven bieden, na ze mooie veulens op de wereld heeft doen zetten!!

Ik ben er klaar voor.. Ik ga jullie morgen zien!! gezellig..

Gr Nicole

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:43

Mooi verhaal over Uraya! En dat ze wellicht niet zo mooi is, maakt het des te meer een uitdaging om haar wel mooi op de foto te zetten :))

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:56

Jullie allemaal heel veel plezier morgen.. vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn.. maar heb morgen ook weer een leuke uitdaging :D

@Szan: helemaal mee eens..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:57

Het bizarre is dus wel dat ze een bloedmooi paard is. Maar we werken er hard aan om haar weer goed in haar velletje te krijgen.

Afbeelding

Ik hoop haar over een jaar weer in deze conditie te hebben :)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:03

Gaat vast goed komen Utixo... met al jullie zorg..

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:39

Inderdaad, Mooi verhaal ook :)!
Ik heb zo een feestje van een vriendin (examen/verjaardag feestje). Heb zin in morgen, gelukkig beginnen we niet vroeg dus dat scheelt in slaap aangezien het vast niet vroeg wordt :=.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:47

Ik heb iedere meeting wel iets, rugpijn, hersenschudding noem maar op.

En sinds vanmiddag, een zwaar gekneusde grote-teen. Dus morgen zal ik wat meer zitten, of wat gekker lopen of whatever, dan weten jullie dat alvast!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:49

Dus als we een manke zien, weten we dat je bij ons hoort :+
Nee hoor, grapje. Komt vast wel goed! Zolang er maar geen paard op je teen gaat staan.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 20:47

Haha dan zou ik bij Uraya uit de buurt blijven! Ze is een van de allerliefste paarden die ik ook in mijn handen gehad heb, doet niemand kwaad, maar is wel een mega kluns!
Uit Utrecht kwam ik met een gekneusde kleine teen terug. En nee Bent, dat kwam niet doordat ik slippers aan had. Met schoenen had het net zoveel pijn gedaan :P

Maar juffie kluns ziet er nu nog gehavender uit, ze heeft weer eens de staldeur mee getrokken. Een jaap van 10 cm op haar heup! En ze was net hersteld van de vorige keer |(

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:57

Jitske, was vandaag nog even naar madestein gegaan, maar is het dus op dat parkeerterrein voor een meertje ofzo? Voorbij de westernmanege? Daar verzamelen we?!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:06

Madepolder weg is dat de weg die je over kan rijden vanaf rijswijk en dan uiteindelijk rechts levende have hebt?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 22:20

De levende have ligt aan de orberlaan. Die ligt idd wel aan de madepolderweg. In Madestein ligt een heel groot meer, bijna alles is dus aan het meer ;)
Maar BB, vanaf jouw kant is het voorbij de westernmanege. Bij het bruggetje. Aan de overkant van de parkeerplaats staat een huis te koop (nr 35 was het geloof ik). Dat te koop bord valt wel op denk ik.
Als jullie het niet kunnen vinden mogen jullie ook bellen op sms/WA-en natuurlijk!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:33

Jits ik ga je nu even whats appen!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:36

Oke dan ga ik gewoon richting levende have en dan zie ik het wel. Mogelijk ga ik iemand bellen. Maar wanneer het kruist ergens met de orberlaan en ik 35 kan vinden kom ik er wel.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 00:12

Als je vanuit Rijswijk komt, ga dan over de veilingroute; Na de wippolderlaan links, langs HCW (condor city) eerste rotonde rechts, alle rotondes rechtdoor. Bij de t-splitsing ga je rechts (levende have zou je linksaf slaan) en bij het bruggetje is de parkeerplaats ;)
Het is heel simpel maar kom je er niet uit dan laat je het maar weten!

Overigens geldt bovenstaande routebeschrijving voor iedereen die van de A4 afkomt (afrit DH zuid)