Bokkers op bezoek bij Pavo! 21 maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: Bokkers op bezoek bij Pavo! 21 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:44

Help, zie nu pas de achterkant van dat formulier met al die eenheden. En mijn voer was al op de post. Dat wordt nog een gepuzzel, voor ik dat kan namailen. Heb er wel rekening mee gehouden in de samenstelling, maar dan door het met ander pavovoer te vergelijken en dan een beetje meer of minder te kiezen, niet exact in cijfers dus. Mijn voer was gebaseerd op toevoegingen die ik zelf aan het voer moet doen om het geschikt te maken voor de sportpaarden in bepaalde situaties. Na jaren experimenteren blijkt dat de prestaties wel te beinvloeden. En het leek me ook praktisch om in mijn eigen vakgebied te blijven.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:45

Pavo_GT schreef:
:D

Maarre foei, Natural Balance is van Havens := Ik denk dat je de Nature's Best bedoelt? ;)

Ik schaam me diep :o Dan weten jullie gelijk van welk merk ik overweeg over te stappen op Pavo ;)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:50

Klinkt erg interessant. Ik ben niet op de dag geweest, maar zou eigenlijk wel heel graag de lijst willen hebben waarop staat wat bepaalde ingredienten doen / invloed hebben.... :D Iemand die me die zou willen toe mailen / scannen toevallig?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:51

ik heb m ook, als ik eraan denk kan ik hem wel kopieren en in de bus gooien?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:55

Als je wilt doen, heel graag! Lijkt me heel interessant!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:58

is eht ook :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:03

Jammer dat ik deze niet eerder heb gezien!

Gaan jullie dit nog eens doen?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:43

Haha, ik wil wel hoor! Welke voerfabrikant zullen we om een uitnodiging vragen? ;)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:09

Havens

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:12

Havens? Of Mijten?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:14

Mijten zit in Belgie... das zo ver weg. En dat heb ik al gevoerd. Goed spul, maar een beetje duur (en zonder conserveringsmiddelen heeft zo zijn pluspunten, maar ook minpunten) Keertje zien hoe de brokken gemaakt worden wil ik nog wel :j

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:05

@Koenlover ;)
Realiseer je wel dat de Natural Balance heel veel energie bevat en de Nature's Best heel weinig (als je die overstap hebt gemaakt). Dus daar moet je dan even rekening mee houden.
De Balance bevat nl meer zetmeel en vet dan de NBest.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:13

Pivanti schreef:
Klinkt erg interessant. Ik ben niet op de dag geweest, maar zou eigenlijk wel heel graag de lijst willen hebben waarop staat wat bepaalde ingredienten doen / invloed hebben.... :D Iemand die me die zou willen toe mailen / scannen toevallig?

Kan deze niet gescand worden bv.? Ben ook erg nieuwsgierig!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:21

Squawk schreef:
Pivanti schreef:

Kan deze niet gescand worden bv.? Ben ook erg nieuwsgierig!

Een lijst met wat voor invloed de ingrediënten hebben, hebben wij niet gehad...
Alleen een lijst met hoeveel vet, suikers etc de ingrediënten bevatten.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:28

Zit er veel energie in de natural balance ja??? Ik had deze gekocht omdat er geen melasse in zit. Wil weinig suikers enz voor m;n paard omdat ze nogal heet is ;) Heb het wel gemengd met Dodson and Horell voer (pasture, speciaal voor hete paarden). D&H was niet goed gegaan met bestelling dus uit nood moest ik even ander voer kopen en heb toen dus de natural balance genomen

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:34

Kijk maar op de site van Havens. Is hun meest energierijke voer.
Inderdaad laag in suiker, maar hoog in zetmeel en ook aardig hoog in vet. Eigenlijk dus een sportpaardenvoer.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:39

Alleen staat er op de zak dat er geen suikers inzitten en het percentage zetmeel van 35% is daar nergens op te vinden :+

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:41

hhmmm dat is niet zo best dan voor de mijne... Ze heeft van zichzelf al meer dan genoeg (teveel) energie... Gelukkig krijgt ze maar halve schep per dag(half om half gemengd met D&H voer) dus kwart van Natural Balance... Heb nog een zak D&H, die er ook maar doorheen mengen, wordt het nog wat meer verdund ;)

En anders ga ik alleen nog maar een vit & mineralen brok voeren zonder energie e.d. (In D&H zit ook al extra veel vit/min in)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:45

Is Healthy Herbs van Voergezond dan geen optie voor je? Ik voer dat naar alle tevredenheid :))

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:48

Pavo_GT schreef:
@Koenlover ;)
Realiseer je wel dat de Natural Balance heel veel energie bevat en de Nature's Best heel weinig (als je die overstap hebt gemaakt). Dus daar moet je dan even rekening mee houden.
De Balance bevat nl meer zetmeel en vet dan de NBest.

Nee dat was niet de overstap.. Wij voeren voornamelijk green vet (reform kruiden muesli)... We zitten nu nog te twijfelen wat we het beste van Pavo zouden kunnen gaan voeren.

Sowieso een muesli maar ik heb 3 kleine pony's (2 shets, 1 welsh) 3 paarden die niet veel nodig hebben om dik te worden maar wel regelmatig flink aan het werk worden gezet en twee paarden die de neiging hebben om zonder te werken toch nog snel mager te worden. En bijvoorkeur voer ik alles het zelfde (makkelijker bewaren en inslaan) met eventueel iets erbij (haver). Met Green vet ging dat eigenlijk heel goed, was het een kwestie van hoeveelheden aanpassen.

mijn paarden krijgen trouwens zo goed als onbeperkt ruwvoer en staan zo veel mogelijk (= in de zomer 24/7 en in de winter 10 uur) op de wei.
Laatst bijgewerkt door koenlover op 29-03-12 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:55

Ananas, Ziet er wel goed uit Is de healthy herbs de basisbrok of? En hoeveel voer je er van? Ik zag 175 gram per 100kg paard dus 787 gram ongeveer bij 450 kg paard.
Zie alleen dat er geen verkooppunt in de buurt is.... en verzendkosten zijn heel duur...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:10

Zelf voer ik de basis +, net wat ondersteuning met extra kruiden, darmsysteem is nogal in de war geweest. Ik voer 2 x daags twee handjes :+ Paard doet weinig momenteel dus is eigenlijk alleen een aanvulling op het ruwvoer. Toen ze meer deed kreeg ze een a twee handjes per keer extra. Voordeel is dat ze zich niet overeet. Heeft ze genoeg dan laat ze het staan. Ze is cool maar heeft genoeg energie.

Heb eerder in mijn zoektocht graan gevoerd (Kentucky lite E) en van twee handjes per dag werd ze zo heet dat ik niet meer kon wandelen aan een halster :+ Granen zijn daarom in alle opzichten niet mijn ding (heet, scheve C/F verhouding en veel zetmeel :+ )

Omdat ze zo weinig krijgt doe ik er twee handen Daily plus bij zodat ze wel even staat te eten en ze start met een ruwvoer omdat ze bij ons op stal helaas met krachtvoer beginnen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:15

Ik heb wel hartog luzerne mix. Wat is verschil met Daily Plus? Zit daar niet veel suikers en eiwitten enzo in?

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:26

Eh dames, willen jullie niet teveel afwijken van het onderwerp? Dat ging over Pavo bezoek en de muesli-opdracht. Bespreken van andere merken en waar te verkrijgen svp via het VS gedeelte ;)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:59

excuses ;)