KNHS Instructieweek 4B, SGW Paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: KNHS Instructieweek 4B, SGW Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:24

ja met mijn paard :D Prijzen geld wordt gedeeld haha!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 15:26

Zo paard gister avond rustig gereden, alleen los gewerkt en toen weer uit gereden en nu staat ze gewassen en wel op stal zodat ze nog even een middagdutje kan doen, en dan worden er vanavond prijzen in de wacht gesleept!! Haha ben echt super benieuwd hoe ze zich gaat gedragen. Hopelijk gaat het wel door maar dat is nog niet helemaal zeker want de moeder van mijn springinstructeur ligt op sterven dus het is nog een beetje onzeker of hij kan komen of niet. Begrijpelijk natuurlijk als hij niet komt maar het zou wel jammer zijn. Maar zijn zieke moeder gaat voor!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:09

Wauw ik ben zo trots op mijn kleine springkanon :D
Eddy kon gelukkig toch komen (met zijn hele familie :+ ) Dus paardlief opgezadeld en eddy erop.
Ingesprongen en de ring in, eerst 95 cm klassiek. Helaas een balkje op de laatste hindernis (groene hindernis richting het publiek), Ze vond het een spannende hindernis en zat er te veel naar te kijken waardoor ze dat balkje had. Eddy kwam eraf en het eerste wat hij zegt; die kan je zo Z starten maar je merkt dat ze nog weinig parcours ervaring heeft. Af gezadelt en wat wezen drinken toen weer terug gegaan en weer opgezadeld, kort losgesprongen en weer de ring in voor progressief 1.10m (meteen op tijd). Nou en hard en hoog dat ze gingen! Alsof Venthe het wist, ze had echt nog zoveel ruimte over boven de sprong en Eddy reed haar zo snel en korte bochtjes. Nou dat kon niet anders: EERSTE!!

Haha ik stond helemaal te glunderen tijdens de prijs uitreiking en heb van meerdere deelnemers te horen gekregen dat ik zo'n gaaf paard heb met veel vermogen. Ik krijg die grijns gewoon niet meer van mijn gezicht, ik ben zo trots! *\o/* <3 <3

*oke dat was mijn penny momentje weer voor vandaag*

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:21

Oh ik kan me zo voorstellen hoe trots je bent! Ik zit gewoon met je mee te glunderen!!! (muts als ik ben, krijg ik altijd tranen in mijn ogen van dit soort dingen :o)
Echt super fijn dat het zo goed is gegaan! Lekker nagenieten!!!

Ik ben mijn spullen aan het verzamelen voor de oefencross van vanmiddag. Heb lekker muziekje op you tube gekozen om in de stemming te komen! Swingende pussy cat dolls met don't cha. Niet echt toepasselijk, maar ik krijg daar zoveel energie van!! :D *\o/*

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:36

Haha veel plezier en succes vanmiddag dan!!
Waar ga je heen? BN of Putten?

Mijn paard is een topper ollee olleeee
Trouwens ik zat net op de startlijsten voor indoor brabant te kijken en de volle zus van mijn paard doe ook weer mee op vrijdag in het ZZ 1.35m ook daar kan ik zo trots op zijn! :+

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:18

Wat goed Venthe!! Je zal idd wel uber trots op je poown zijn!! :D

@Zucchero: Hoe was je oefencross? :)

Nou, hier wat minder nieuws... Mijn poown loopt niet goed, oude blessure steekt de kop weer op :(
Ik kreeg net een bevestiging dat ik 3 april mee mag doen met de cross maar nu is de vraag of ik mee kán doen.
Wss kan ik dus ook niet naar de instructie week ;(.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:32

;(

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:36

Dat is balen Succubi!!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:51

Jeetje succubi, wat is die oude blessure dan? Instructieweken zijn nog heel ver weg dus nog wel een poosje de tijd om te herstellen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:28

Ohw dat is echt balen!! Waar heeft ie last van dan? Hoe zijn de herstelvooruitzichten?

De oefencross was geweldig, alleen jammer dat ik me niet meer alles herinner :+ Springparcours ging goed. Niet helemaal netjes en we hebben 1 volte gedraaid, omdat ik toen vond dat ik te weinig controle had, maar we hebben hem dus helemaal uit gesprongen. *\o/*
Daarna de cross in en dat ging best super tot hindernis 5. Daar ben ik eraf gelazerd. Ik ben er wel meteen weer op gegaan, maar daarna kan ik me eigenlijk niets meer herinneren... Ik heb schijnbaar nog het hele parcours af gereden inclusief 3 keer waterbak en 2 x hindernis 11, maar ik heb daar helemaal geen herinneringen aan. Gelukkig hebben we de foto's nog ;) Echt bizar om jezelf zo blij op de foto's te zien, terwijl je je het echt niet kunt herinneren...

Ik kwam bij de auto pas weer een beetje bij. Heb zelf Zuc nog op de trailer gezet (en nee, ik ben niet eigenwijs), maar afzadelen etc heb ik niets van meegekregen. Dat hebben anderen voor me gedaan.

Vriendinnetje heeft mij en paard naar huis gereden en is met mij naar de EHBO gegaan. Mocht van zondag op maandag niet alleen slapen, want moest iedere 2 uur wakker gemaakt worden. Heb dus bij die vrienden geslapen. Ben nu al 2 dagen thuis aan het werk. Gelukkig heb ik genoeg compuwerk te doen.

Mijn knie is verstuikt en ik ben dus een stuk van de film kwijt, maar verder gaat het wel goed :+
Ik heb het wel echt naar mijn zin gehad verder... :D
Hopelijk kan ik snel weer rijden, zodat we kunnen oefenen voor de volgende oefencross!! :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:34

Haha zuc wat heftig! Lijkt me echt super vreemd ja dat je niks meer kan herinneren... hopelijk ben je er snel weer bovenop! Ben wel benieuwd naar de foto's

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:35

Heb net van mijn nicht begrepen dat ik nog wel op zeer subtiele wijze de ringmeester van het springen heb proberen te versieren: ik wist niets meer, zelfs niet wat voor dag het was of wat ik daar deed, maar mijn legendarische worden waren: "maar jou ken ik nog wel". Mijn nichtje en een vriendin die mee was, hebben toen echt in een deuk gelegen. ;)
Ik vind het zo jammer dat ik me er nog steeds niets van herinner!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:42

Haha zuc zelfs ik lig hier in een deuk xD Arm kind... moet een flinke klap zijn geweest!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 23:27

Anne-marie, waarom heb ik dat nou niet mee mogen maken?
Daar had ik wel bij willen zijn :D :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:01

Wow Zuc! Heftig! Gelukkig is het met een sisser afgelopen :=

@Venthe: Ze heeft een lichte hoefkanteling en is erg rechts gebogen waardoor ze op links voor kreupel loopt. Op zich heeft ze er geen last van als ik 2 tot 3x per week rechtricht maar momenteel kan ik nergens les vinden om mij daarmee te helpen.
Verder is ze al 17jaar en dus al wel wat op leeftijd en heb ik het idee dat ze echt "oud" begint te worden en ook door haar hoeven niet meer zoveel zin heeft.
Ik ga haar aankomende dagen proberen goed te rijden en 3april nog mee te doen, als dat goed gaat ook nog de oefen cross op de haflingerdagen en thats it.
Aangezien ik dus (met haar) niet verder wil in de cross en ik bang ben dat het dit keer wel echt te veel zou worden vind ik het zonde om zoveel aan een SGW week uit te geven en denk ik dat ik een ander er wel een groot plezier mee kan doen ;).
En... Misschien laten we haar dit (of volgend) jaar dekken en als dat dit jaar is willen we dat rond de tijd van de SGW week :).

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:10

Ohwwww, Succubi, dat zou wel ontzettend jammer zijn zeg ;(

Heftig hoor Zucchero. Heb je er niks aan over gehouden? Wel gek dat je je echt niks meer herinnert.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:12

Wel jammer sucub als je niet gaat, maar snap je keus wel. Het is natuurlijk altijd lastig te bepalen wat je paard wel/niet aankan op lange termijn. Hopelijk komt het wel weer allemaal goed, niets overhaasten! Wel leuk als je haar weer gaat dekken. Ik wil ook nog steeds zo graag mijn paard laten dekkenmaar dan moet ze eerst mee op keuring

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:18

Zelfs als ik het terug hoor komt het me niet bekend voor. Dat is ook echt heel vreemd... en zonde, want ik heb er dus ook de lol niet van. Alhoewel terug horen wat ik allemaal gedaan heb, is toch ook wel een bijzondere ervaring... Ben toch wel extra benieuwd naar de ringmeester :+

Succubi: sterkte! Ik hoop dat het meevalt!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:24

Nou, misschien was het wel een erg leuke ringmeester en moet je hem nog eens opzoeken ;)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:36

@iedereen: Het is idd jammer. Ik ben blij dat ik vorig jaar er wel ben geweest, het was onwijs leuk en zeer leerzaam! En misschien over 2 jaar met mijn nieuwe kampioen :').

@Zuc: Toch wel heftig dat je er niks meer van weet. Soms komt dat nog wel terug maar meestal ben je het wel kwijt. Kan je nergens een foto van de ringmeester vinden?? hahaha

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:39

Moet eerlijk bekennen dat ik nog wel aan hem had gedacht voordat mijn nichtje vertelde van wat ik had gezegd. Hij was me dus toch al een beetje bij gebleven :o Zie je ik ben nog helemaal geen oud vel.... Ik ben een bakvis! :D
Heb geen foto, maar overweeg een contact advertentie in het verslagen topic :')

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:40

Whahaha! Wat let je? Gewoon doen! hahaha

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:01

Succubi... Echt balen! Maar snap je argumenten wel :) & een veulie is ook heeeeell leuk <3

Zucchero :)) gelukkig kun je er zelf om lachen!
Ik ben ook een avond kwijt door keihard van een paard op mijn stuitje te belanden.
Ik wist van 2 maanden daarvoor helemaal niets meer.. En bleef alles herhalen, korte termijn geheugen deed het blijkbaar ook slecht :+
& was pas midden in de nacht, bij de zoveelste keer dat mijn moeder me wakker maakte, weer terug op aarde..
Heb 3 weken niet normaal kunnen zitten & nog zeker 2 jaar lang last gehad van mijn onderrug & stuitje.
Ik hoop dat jij er toch iets beter vanaf bent gekomen :P
Maar het is inderdaad een rare gewaarwording als je je niks kan herrinneren.. (zeker als je wakker wordt met een hoop pijn := :') )

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:23

Oei Partout: dat klinkt nog wel een stuk heftiger! Ik merk dat mijn knie langzaamaan wel wat soepeler wordt. Gelukkig maar, want ik wil RIJDEN :) Ik kan nu niet eens zelfstandig bij de paarden komen ;( Zo maar eens proberen of ik mijn vriendinnetje, dat achter mij woont, zo ver kan krijgen dat ze er even met mij naartoe gaat...

Voor jullie ook nog even een partijtje foto's op een rijtje :)
Even stappen, terwijl voorganger nog bezig is:
Afbeelding
Knap paard!
Afbeelding

En daar gaan we, de eerste hindernis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Braaf paard!!!
Afbeelding

In de verte draven we op naar mijn val ;)
Afbeelding
Afbeelding
En vanaf hier weet ik er niets meer van... Jammer dat deze foto niet scherp is, want hij is wel echt heel leuk :)
Afbeelding
Hier was hij net aan de zijkant de waterbak uit gesprongen. Ik heb de grootste lol, maar geen herinnering :+ Ik kan me overigens wel vaag herinneren dat hij eruit is gesprongen... Zal wel indruk op me hebben gemaakt ;)
Afbeelding
In draf door de waterbak. Schijnbaar ook in draf erin gegaan: braaf paard :)
Afbeelding
En weer braaf door mijn vriendinnetjes afgezadeld en ingepakt bij de trailer :)
Afbeelding

Er komen nog meer foto's, maar ik weet even niet wanneer ik die krijg :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:38

Ik kan je foto's niet zien... Allemaal kruisjes :P

Ik kon 3 tot 4 weken niet zelfstandig naar de paarden, kon niet auto rijden of fietsen..
En lopen vond ik ook iets te ver :)) was dus ook afhankelijk van anderen, dat was echt rot!
Maar des te leuker is het als je alles wel weer zelf kan :D :))