Buitenrit Drunense Duinen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiim

Re: Buitenrit Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:20

Hehe, nu ik zelf met trailer kan rijden zal ik ook maar weer eens reageren in dit topic.

Ik zou graag een keer met jullie mee gaan op een mooie rit door de duinen, als daar geen bezwaar tegen is?
Ben een keer eerder geweest, zijn toen 1 dag vanaf de rustende jager naar een of ander vennetje gereden (rit van 2,5 uur heen oid :+)
Prachtige tocht maar na 5 uur had ik wel een zere kont :+.

Hoe lang gaan jullie gemiddeld rijden? En wat voor tempo?
Ik en poown zijn wel crossers maar niet met een hele goede conditie :+

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:24

idefix4 schreef:
In september hebben we volgens mij nog niks. Mss horse Event, maar ik weet zo niet welk weekend dat is.

En idd Alicia, we hadden het nog wel over je, toen we aan kwamen rijden. Frank wees me nog waar je paard in pension staat. ;)

Kelly: Wat leuk die kontjes. Ik herken volgens mij Goldie, Desmond en P... (gut de naam kwijt. :o ) Ik mis een foto volgens mij? Konden ze van jou niet even een foto maken? :P Die oortjes, volgens mij vond Zya het wel heel erg leuk! Is Dimona echt te oud hiervoor nu, dat Antje Desmond rijdt?

Moontje is er niet meer, Marjolein zit op Kim.
Haha, ik was al blij dat ik dit gemaakt kreeg. Mijn telefoon is al zo krakkemikkig en zonder telefoon is ook zoiets he :=.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:41

kelly: antje natuurlijk helemaal in d'r element? ging het op zich wel goed met ziya?

kim: meestal een rit van zo'n dikke 2 uur incl een 20 minuutjes pauze. veel stap, af en toe draf en galop op een bospad. op de zandvlaktes uiteraard een keer of 2 racen. sam en sonja zijn daarin de koplopers, maar de mijne bijv. is niet zo'n crosser dus wij doen daar wat langer over.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:44

Kelly: Goh, was dat erg onverwacht? Dus ik kan niet meer testen of Sam onderhand sneller kan dan Dimoontje. En Kim ken ik volgens mij niet. Moet nodig weer eens op de koffie lees ik wel! ;) Ga je volgende keer ook mee?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 21:45

mijn fries was pas snel :P haha
moet wel toegeven dat het mijn huidige paardje de laatste keer niet tegeb viel hoe hard hij ging (sam ging niet helemaal vol uit) maar hij deed zijn best!!!

owja 12 sept heb ik wedstrijd dus kan ik niet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:26

Dat ligt vast aan de naam dan! haha :P

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 08:45

Jullie sam ging toen niet vol uit!!
Maar mijn arme paardje probeerde hem bij te houden ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:58

Ow, sorry, ik dacht te lezen dat jouw paard Sam heette. :o Hij zal nu ook niet voluit gaan. Conditie is nog niet optimaal ...

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:59

Hee!
Nou ik ben ook weer terug van het zonnige oord.
Ik kan in principe alle datums, alleen de tijden van de voetbal zijn nog niet bekend, maar de zaterdagen zou ik vrij kunnen nemen.
Alleen de eerste zaterdag kan ik niet.

EL4a1990 schreef:
Zal ik dan maar beginnen met het roepen van datums!!!

Zaterdag 4 september: Diandra,
Zondag 5 september: El4a1990, Marcella, Djulita

Zaterdag 11 september:Diandra, Djulita
Zondag 12 september:El4a1990 (als ik geen wedstrijd heb moet ik ff checken), Marcella, Djulita

Zaterdag 18 september:Diandra, Djulita
Zondag 19 september: Djulita

Zaterdag 25 september: Diandra, Djulita
Zondag 26 september: El4a1990, Marcella, Djulita

Zal wel eerst even een klein ritje moeten maken anders gaat hij het niet volhouden denk ik haha.
Alweer tijdje geleden dat we echt lekker in het bos konden rijden, weinig tijd gehad ..

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:22

Wow wat een leven hier !
Heb even bijgelezen :D
Ik kan helaas nog niet mee, kan nu pas weer beginnen met rijden, en haar conditie is 0,0. Heel veel plezier!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:42

Joyce: Hoe komt dat? Ik heb volgens mij iets gemist. :o Nu fijn gaan bouwen. Bij Sam is de conditie ook maar een tikkie beter hoor. ;)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:32

Prada is vanaf April hoefbevangen geweest. Nu kan ik weer beetje gaan opbouwen, ze staat snachtst nog wel binnen. Maar sochtends moet ze buiten met een graaskorf en smiddags mag ze zonder iets erop. Als ze iets is afgevallen moet ze getest worden op suikerziekte. Dus hoop dat het allemaal mee valt.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:42

EL4a1990 schreef:

Zondag 12 september:El4a1990 (als ik geen wedstrijd heb moet ik ff checken), Marcella, Djulita, Kiim

Zondag 19 september: Djulita, Kiim

Zondag 26 september: El4a1990, Marcella, Djulita, Kiim

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:51

frankiej schreef:
kelly: antje natuurlijk helemaal in d'r element? ging het op zich wel goed met ziya?

kim: meestal een rit van zo'n dikke 2 uur incl een 20 minuutjes pauze. veel stap, af en toe draf en galop op een bospad. op de zandvlaktes uiteraard een keer of 2 racen. sam en sonja zijn daarin de koplopers, maar de mijne bijv. is niet zo'n crosser dus wij doen daar wat langer over.

Met Ziya ging het heel goed. Ze vond het in het begin wel spannend maar daarna liep ze dapper door hoor :).
Ik zat er het eerste op dus ik heb wat rondjes gestapt over het parkeerterrein bij de drie linden en daar werd ze een stuk relaxter van, dat viel me dus alles mee. Andere paarden waren ook helemaal niet zo eng, alleen erg interessant.
Ben er erg blij mee :j.
Wij hebben denk ik wel 3,5 onderweg gezeten :=.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:52

idefix4 schreef:
Kelly: Goh, was dat erg onverwacht? Dus ik kan niet meer testen of Sam onderhand sneller kan dan Dimoontje. En Kim ken ik volgens mij niet. Moet nodig weer eens op de koffie lees ik wel! ;) Ga je volgende keer ook mee?

Antje heeft haar in laten slapen, Moon was niet zo goed meer.
Kim is niet van Marjolein, maar ze heeft haar een soort van 'in bruikleen'.
Ik zou graag meegaan, maar ik ben natuurlijk wel behoorlijk afhankelijk... :\

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:53

Pradaatje schreef:
Prada is vanaf April hoefbevangen geweest. Nu kan ik weer beetje gaan opbouwen, ze staat snachtst nog wel binnen. Maar sochtends moet ze buiten met een graaskorf en smiddags mag ze zonder iets erop. Als ze iets is afgevallen moet ze getest worden op suikerziekte. Dus hoop dat het allemaal mee valt.

Ai, wat een verhaal Joyce. Ik hoop dat ze geen suikerziekte heeft, lijkt me lastig bij een paard zeg! Sterkte!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:54

Kiim schreef:
EL4a1990 schreef:

Zondag 12 september:El4a1990 (als ik geen wedstrijd heb moet ik ff checken), Marcella, Djulita, Kiim

Zondag 19 september: Djulita, Kiim

Zondag 26 september: El4a1990, Marcella, Djulita, Kiim

Ik kan alleen de eerste twee weekenden en heel misschien de laatste zondag.
Echter ga ik me er niet bij zetten want ik wil jullie datum niet van mij af laten hangen, is nogal onzeker. Prikken jullie maar een datum en dan kijk ik wel of ik wat kan regelen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:56

Joyce: Hopen dat het allemaal meevalt met je paardje!

Kelly: Dan ken ik Kim wel.haha Ik heb haar eens zien rijden op concours. Jammer dat Dimoontje zo 'oud' werd. Het rijden ging ook niet meer zo hè? Als ze eenmaal op stal komen te staan is het zo afgelopen. Hoe is het met haar zoon? Heeft Antje die ook nog?

Ik heb in elk geval een uitnodiging staan voor Frankiej en mezelf met anderen op de 19e. Ook een bokker met man. Die van haar is een P.R.E. en ze wil niet over het zand. Dus als het even kan: Dat weekend houd ik liever vrij voor hen. Een grote groep lijkt me dan niet handig. Andere weekenden kunnen wij gewoon.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:58

ff offtopic: was je niet verkeerd gereden naar het parkeerterrein in giersbergen kelly? is helemaal veranderd daar he

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:27

@ frank: Het staat nu wel allemaal heel mooi aangegeven he, waar de parkeerplaats is enzo. Volgens mij is het ook praktischer zo, we hadden er op zondag nogal een last van als we naar huis wilden rijden. Ik heb alleen wel steeds ruzie met fietsers als ik naar stal wil rijden, want daar hebben we een eigen parkeerplaats, maar de fietsers zijn het er niet mee eens dat ik toch door rijd.

Ik kan volgens mij nu nog alle data, maar prikken jullie er maar een en dan kijk ik of renee en ik mee kunnen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:39

Wel mooi aangegeven, maar dat bord moet ietsje naar voren. Mss ook wel gewoonte, maar de laatste keer zijn we toch nog verkeerd gereden en met ons nog meer mensen. :+

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:11

Hahahah We hebben er toen het er net stond ook allemaal over zitten mopperen dat het niet handig stond, dus hebben ze het een beetje verplaatst. Er staan nu geloof ik 3 borden. Maar ach, jullie weten inmiddels hoe je er komen kunt.

Nu zijn we nog aan het zeuren dat ze de uitrit van de parkeerplaats veilig maken, want het is daar absoluut niet duidelijk wie er nu eigenlijk voorrang heeft. En het zou toch mooi banketstaaf zijn als er daardoor iets gebeurt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:42

tja die drunenseduinenfietsers zijn regelmatig erg dwars. velen menen het alleenrecht op bijv. het fiets/wandelpad door de bossen te hebben.
vorige week ben ik met de auto helemaal tot het eind doorgereden totdat je bij dat stenen stroomhuisje het pad naar de hoge heide in kunt. past net

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:52

Het lijkt me logisch dat de Margrietweg voorrang heeft? Het is immers duidelijk een uitrit. Althans, dat vind ik dan. :+

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:07

Hahaha ja fietsers zijn ook vreselijk irritant! Vooral op zondag. Dan ga ik altijd herrie maken zodat ze wel aan de kant moeten. En heel hard voorbij scheuren enzo. Net alsof zijn het alleenrecht hebben. Niet dus!

En toch is het dat niet :P het is geen officiele uitrit, maar een aparte weg op zich. Want het is de weg naar de parkeerplaats. Maar dat gaan ze aanpassen. Waarschijnlijk dmv haaientanden en een voorrangsbord. Het is namelijk nog steeds een 60 km weg, dus heeft rechts eigenlijk voorrang.