Echt zin in! Whiehoe! Ja gaat echt snel! Raar! Maar ben nu wel banger met cameron, zodra hij wat onregelmatig is zit ik gelijk in de stress, van strax artrose ofzo! Brr.
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Hoe oud is Cam? Ik heb dat ook wel met Niaff omdat haar hoefbeen ooit gebroken is geweest. Maar ze is tot nu toe 1x kreupel geweest van slecht bekappen, en heeft 1x iets onregelmatig gelopen bij -16 vorig jaar maar dat vink niet gek.
Dott
Geplaatst: 18-09-12 13:18
Hahaha Ilona, kom ik aanzetten met mn 1,5 jaar en de ander net een week xD
Ik ga zo eens lekker ouderwets dressuren met ido. Ik had m pas weer heel even als vanouds lopen. Dat voelde super zeg. Ik ben trouwens nooit zo bang voor artrose. Het hoort gewoon bij ouder worden,maar zolang ze er niet kreupel van zijn is er geen probleem. Ik houd bij ido wel rekening met zn leeftijd, hij kan bv erg goed springen, maar om hem langer heel te houden, doe ik dat niet meer. En goed lang losrijden enz..
Hmmhmm, ja. Ligt natuurlijk ook gewoon aan hoe t paardje zelf is. Ik weet dat Niaff lichte artrose heeft doordat dat hoefbeen gebroken is geweest, maar ik spring nog wel gewoon met haar. Nu is zij ook (nog maar) 15 en gedraagd zich als 4. Hahaha.
Ja met cammy spring ik dus ook nog wel. Laatste tijd dus niet meer, maar wil het wel weer oppakken, die start ik ook nog in de wedstrijden. Maar toch schrik ik wel als ie onregelmatig is ofzo. Ook meer omdat hij nog nooit kreupel is geweest! Laatst wel 2 x in een maand kreupel, nou toen kneep ik uhm behoorlijk. Maar nu niks meer aan de hand, ik ben zelf ook wel iemand dat ik snel denk te zien dat ie niet goed loopt maar een ander ziet er dan niks aan. Moet het dan maar aannemen van de de rest. Haha. Is alleen zo irri dat ik de leeftijd niet zeker weet haha. Tandarts van de winter maar vragen hihi.
Ja, heb ik ook. Maar ook wel eens andersom. Dat iemamd zegt: goh ze loopt kreupel, em dan is ze gewoon wat stijf omdat ze de dag ervoor wat geks heeft gedaan of hard heeft gewerkt. Je leert je eigen paard toch aanvoelen.
Ja, je kent je eigen paard toch altijd het beste hoor. Ik heb een speciale band met mijn shet, hij en ik voelen elkaar echt aan. Ik wou dat hij een groot paard was.
marjan1986
Geplaatst: 18-09-12 18:04
Haha, grappig is dat! Das dan wel jammer dat het zo'n ukkie is. Bij archy merk ik het gelijk, zou eigenlijk zo'n kak meisje moeten zijn, die heeft zo'n lage pijn grens, hoeft maar iets te hebben en je merkt het gelijk. Cameron moet je goed kennen, die geeft niks aan! Lijkt soms ook als of ie ons kan verstaan. Heb hem ooit op 3 benen naar de kliniek gebracht, door ongeluk met onweer in het land, stapt op 3 benen de kliniek binnen, arts zegt gelijk dit is niet best, als paard op 3 benen binnen komt is het eigenlijk einde oefening. Been lag tot op bot en pezen etc open, het leek wel dat cameron hoorde want hij zet zo zijn been neer en wandelt zo zonder ook maar een spat kreupel te lopen weg! Heel apart!
Dott
Geplaatst: 18-09-12 20:07
Haha, das wel apart ja
Wat vinden jullie van hoe dit zadel ligt? (voor zo ver je dat op een foto kunt beoordelen) Ik kan onder de bladen makkelijk met mijn vingers door, en ook bij zijn schoft kan ik mijn hand er gewoon neerleggen, dus hij heeft ruimte genoeg. Hij ligt stabiel en recht op zijn rug, en komt niet verder dan zijn laatste rib. Alleen als ik die foto vergelijk met hoe het zadel van Niaff ligt bijv lijken deze kussens achter tot minder ver zijn rug te raken (als je snapt wat ik bedoel). Het liefst zou ik meteen een perfect zadel hebben, maar moet me ook beseffen dat dit alleen voor het in en doorrijden is, zodra hij echt goed doorgereden is ed laat ik gewoon een zadel aanmeten door een zadelmaker. Vraag is dus eigk, is dit zadel voor zo ver jullie kunnen beoordelen acceptabel om hem in/door te rijden. (de singel was te groot, die heb ik ff van Niaff geleend, dus hij is niet goed aangesingelt hier)
Sorry dak zo vaak dingen vraag hoor.. in sommige dingen ben ik gewoon wat onzeker
Jij vind hem dus niet acceptabel? of? Ja hij kent het zadel, en ik heb er zelf ook al op gezeten (bij de vorige eigenaar, met hun zadel).
marjan1986
Geplaatst: 18-09-12 20:48
Hmm, vind hem ietwat achter wat laag liggen en voor hoog, op foto lijkt ie goed, maar ben bang dat het gewicht niet eerlijk verdeeld word omdat hij achter bij de kussens niet helemaal aansluit lijkt het. Dus ga je dan zitten lijkt het mij dat ie kantelt na achter.
Ja zou ik wel doen, heb zelf al vaak genoeg een zadel gekocht waarvan ik dacht dat het goed lag terwijl het niet zo was. maybe dat die het zadel kan aanpassen. Vind hem niet heel raar liggen.
Hmmhmm, ja het lastige daaraan vind ik (ja en noem me een zeikerd hoor) dat de zadelmakers hier in de buurt allemaal zadels hebben waar je minimaal 400 euro voor neerlegd, zelfs 2e hands. En dat is dan voor een zadel waar ie waarschijnlijk over een jaar weer uitgegroeid is. Nou is het niet zo dat ik geen geld aan hem uit wil geven, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Maar heb dan liever dat ik over een jaar 600 of meer uitgeef voor iets waar ik een tijd mee vooruit kan, helemaal gezien zadels momenteel voor geen meter verkopen.
Zo zit ik dus ook! Haha Maar er zijn ook zadel makers waar je je eigen zadel kan laten aan passen zonder dat je bij hun een zadel koopt. Komt er binnenkort niet een zadel maker bij je op stal voor een ander?
Dott
Geplaatst: 18-09-12 21:49
Nee. Meeste bij ons rijden western, of hebben een passend zadel/kopen ze zelf 2ehands
Ik zou het niet gebruiken obv deze foto. Waar is de tijd gebleven dat ik voor 300 gulden het perfecte zadel kocht en 17 jaar mee gereden heb? Ik heb trouwens een tijd terug op de gok via bokt een ruitergilde salto zadel gekocht voor mn jongste fjord en die past perfect, was van een haflinger geweest en ik durfde obv de foto's wel de gok te wagen. Dus ik had mazzel.