[BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Re: [BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:10

Dat is braaf! Wat leuk dat je een vriend op bezoek hebt! Nou longeren had de fysiotherapeut liever niet... Omdat hij dan uit zijn natuurlijke houding loopt, kon er beter op stappen en gewoon rustig aan wat rond stappen en draven zonder wat te vragen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:16

Hmm. Ja oke.. rustig stappen en draven dus xD
Ik kan me je ongerustheid voorstellen :)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:22

Ja rustig stappen draven, weet alleen niet af dat nu in archy zijn woordenboek voorkomt, weet hoe gek het kan gaan, dat ding kan zo mega erg tekeer gaan, dan gaat ie zo knoerd hard en giga bokken en voor omhoog.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:23

Body protector niet overbodig dus xD

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:34

Dan moet ik die wel snel aanschaffen. Haha

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:37

Hahahaha. Lenen van iemand?

Is het al oktober???????? :o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:04

Goedemorgen, hoe is het hier? :)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:44

nee helaas nog geen oktober. Maar ook wel gelukkig nog niet! Was nu niet goed gekomen met mister archy Hi Hi. Hier alles prima! Zal straks weer op stal kijken. Jij en de rest nog plannen?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:56

Neu, dagje relaxen, straks nog ff rijden denk ik :)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:46

Zo, haai, even druk gehad, maar hoe is het hier?
Vandaag roostervrij ipv morgen en vanochtend met de kids naar een vriendin van me geweest. Zij heeft ook een fjord en daar mocht ik even op rijden, erg leuk was dat.
En nu thuis lekker chillen, baby in de buitenbox en peuter is met water en zand aan het kledderen.

Hoop dat ik vanavond nog even met ido kan gaan rijden.
Maandagavond ga ik bij iemand op stal kijken bij wie ik mogelijk mijn Fries ga laten inrijden. Normaal zou ik dat zelf doen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor. Ik zit ook steeds meer te overwegen om mijn fjordenmerrie weg te doen, want ik heb er dit jaar zelf misschien 10x op gereden. Ik zou het wel rot vinden voor mijn verzorgster, dus dat houd me nog wel tegen. En het is echt een hele mooie lieve merrie.
Wat zouden jullie doen?
Oh en ik heb t veulen ook nog.. pff.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:34

Ik denk dat je daarin je gevoel moet volgen. Ik zou zelf geen paard aanhouden voor een ander, maar goed nu kan ik dat financieel ook niet.
Weet niet of die verzorgster haar evt zou kunnen kopen? Miss bij jou zou kunnen laten staan? Weet niet hoe de situatie is..

Hier is alles verder goed, stond net opeens de vorige verzorgster van Niaff hier op de stoep. Mijn duits is matig dus stond er een beetje met mn bek vol tanden.
Ze heeft Niaff even geaait, maar die liep steeds voor haar weg..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:09

Zo, goedemorgen.. middag maar weer :)
Vind echt jammer dat ik niet naar Horse Event ga als ik dat allemaal zo lees :o Maar ja, volgend jaar beter :)

Ging goed met Archy las ik Marjan?
De rest nog leuke plannen dit weekend?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 12:11

Ik heb echt zin in horse event :D

Net fijn gereden met Jimmy :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:25

Wrijf het er maar in ;) hahaha

Ja las het :) voetjes helemaal goed dus? :) ben blij voor je!!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 13:16

Sorry....
Helemaal goed inderdaad :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:42

Ach ja, ik heb bank dagje. Ben aan t snotteren en hoesten en hoofdpijn.. stom gedoe

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:29

beterschap!

lekker dat het hier nu goed lijkt te gaan met ieders paard
ik heb ook zo'n zin in oktober.. heerlijk.

Ik heb gisteren een heel goed gesprek gehad met de verzorgster van mn fjordenmerrie. ik heb haar mijn overwegingen verteld, gezegd dat ik haar heel erg waardeer, haar niet kwijt wil, maar dat ik dus wel er steeds meer toe neig haar verzorgpony te verkopen. ze heeft nu niet de financiën om haar te kopen, maar dat wist ik wel. Ik heb wel gevraagd of ze als het inderdaad zover komt dat ik d'r verkoop, of dat ze dan op mijn fries zou willen rijden. ze rijd namelijk erg goed, en ze is super aangenaam gezelschap, dus ik meen het echt dat ik haar niet kwijt wil.
Ik heb nu met haar afgesproken dat we nu afwachten hoe de fries het met inrijden gaat doen en dat we kijken of we dat rijden met friesje wel leuk vinden, en dat ik daarna het nog eens met haar bespreek.
het is echt een hele leuke meid, dus ik hoop echt dat ze meent wat ze zei, maar dat denk ik wel. ik wil gewoon dat ze me niets kwalijk neemt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:39

Vind dat je dat goed hebt aangepakt :)
Denk dat veel verzorgers/bijrijders blij mogen zijn dat de eigenaar met ze in overleg gaat (las laatst iets van een paard wat zo opeens verkocht was zonder dat bijrijder wist dat paard te koop stond).
Hoop dat dat allemaal goed uit pakt.

Hihi, ik vind Zac met de dag leuker.
Als ik smorgens buiten kom hinnikt hij naar me, en net toen ik even frisse neus ging halen met de honden ook. Nu weet ik niet of ie echt naar mij hinnikt of dat hij gewoon hinnikt naar mensen in het algemeen.. maar vind het zo lief <3 hoop dat hij onder het zadel uiteindelijk ook zo lief en meewerkend is als in omgang.

Vroeg me trouwens iets af, misschien dat jullie dat weten, heb weinig ervaring met jonge paarden. Maar als ik smorgens het draadje ga verzetten dan draven de paarden daar vast heen. Nu weet ik dat geen paard gelijk loopt, maar als ik de draf van Zac vergelijk met een 6 jarige die hier staat, lijkt de 6 jarige zijn draf meer.. ja af te maken. Weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Is dat normaal? En verbeterd dat met ervaring/meer voorwaards rijden en longeren?

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:42

oh dat lijkt me vrij normaal die draf van zac. die jonkies lopen meestal echt gruwelijk op de voorhand. Maak eens een filmpje?

oh ik zou bij deze bijrijdster echt niets buiten haar om doen. Ze komt al best een tijdje, is een hele leuke verstandige meid en ik kan heel goed met haar praten. Ik wist wel dat ze mn fries heel leuk vind dus ik denk wel dat ik haar daar wel een plezier mee doe als ze op die fries kan en mag rijden.
ik heb wel eens een shet van de een op de andere dag verkocht, daar waren die twee jongere paardemeisjes van mij wel een beetje pissig om.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:47

Kan ik me voorstellen hahaha.
Zal morgen wel eens een filmpje proberen te maken (als k mn mobiel niet weer binnen laat liggen).
Heb wel nog een (ouder) filmpje van longeren, maar daar is het niet zo duidelijk op te zien.
Had al het idee dat dat niet vreemd was, maar vraag soms liever iets voor de zekerheid..

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:46

heb geen ervaring met draf van jonge paarden dus ik kan je niet helpen :n

haha dat hinniken doet Jul ook, als ze haar dag heeft ook naar vreemde, krijg dan nog wel eens verbaasde gezichten te zien :P gekke brulaap :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:53

Niaff doet het praktisch nooit, dus voel me altijd heel bijzonder als een paard naar me hinnikt of echt in galop op me af komt.
Niaff wandeld lekker sloom op je af, ze heeft ooit 1x gehinnikt toen ik Sjelmar net had en hem uit de wei ging halen. Echt zo van: hallo? Ik sta hier?

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:58

whahaha ja jul kan ook zo jalours zijn dan word ze echt nijdig. :')
Helaas komt ze nooit in galop op me af, daar is ze te lui voor. :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:05

Hahaha. Niaff ook denk ik. Zac komt van achter uit de wei wel aan galloperen, maar ja dat doet ie bij de mensen die hij al vanaf veulen kent.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:19

fjordido schreef:
beterschap!

lekker dat het hier nu goed lijkt te gaan met ieders paard
ik heb ook zo'n zin in oktober.. heerlijk.

Ik heb gisteren een heel goed gesprek gehad met de verzorgster van mn fjordenmerrie. ik heb haar mijn overwegingen verteld, gezegd dat ik haar heel erg waardeer, haar niet kwijt wil, maar dat ik dus wel er steeds meer toe neig haar verzorgpony te verkopen. ze heeft nu niet de financiën om haar te kopen, maar dat wist ik wel. Ik heb wel gevraagd of ze als het inderdaad zover komt dat ik d'r verkoop, of dat ze dan op mijn fries zou willen rijden. ze rijd namelijk erg goed, en ze is super aangenaam gezelschap, dus ik meen het echt dat ik haar niet kwijt wil.
Ik heb nu met haar afgesproken dat we nu afwachten hoe de fries het met inrijden gaat doen en dat we kijken of we dat rijden met friesje wel leuk vinden, en dat ik daarna het nog eens met haar bespreek.
het is echt een hele leuke meid, dus ik hoop echt dat ze meent wat ze zei, maar dat denk ik wel. ik wil gewoon dat ze me niets kwalijk neemt.
Ah joh die neemt jou vast niks kwalijk!
En nu hoor ik net dat Archy waarschijnlijk erg kreupel loopt... -O-

Dott schreef:
Ik denk dat je daarin je gevoel moet volgen. Ik zou zelf geen paard aanhouden voor een ander, maar goed nu kan ik dat financieel ook niet.
Weet niet of die verzorgster haar evt zou kunnen kopen? Miss bij jou zou kunnen laten staan? Weet niet hoe de situatie is..

Hier is alles verder goed, stond net opeens de vorige verzorgster van Niaff hier op de stoep. Mijn duits is matig dus stond er een beetje met mn bek vol tanden.
Ze heeft Niaff even geaait, maar die liep steeds voor haar weg..
haha die niaff! Die zal wel denken wahhahaa heb je die weer! nee grapje hoor. hihi.

fjordido schreef:
Zo, haai, even druk gehad, maar hoe is het hier?
Vandaag roostervrij ipv morgen en vanochtend met de kids naar een vriendin van me geweest. Zij heeft ook een fjord en daar mocht ik even op rijden, erg leuk was dat.
En nu thuis lekker chillen, baby in de buitenbox en peuter is met water en zand aan het kledderen.

Hoop dat ik vanavond nog even met ido kan gaan rijden.
Maandagavond ga ik bij iemand op stal kijken bij wie ik mogelijk mijn Fries ga laten inrijden. Normaal zou ik dat zelf doen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor. Ik zit ook steeds meer te overwegen om mijn fjordenmerrie weg te doen, want ik heb er dit jaar zelf misschien 10x op gereden. Ik zou het wel rot vinden voor mijn verzorgster, dus dat houd me nog wel tegen. En het is echt een hele mooie lieve merrie.
Wat zouden jullie doen?
Oh en ik heb t veulen ook nog.. pff.
Waar ga je kijken? Is wel een rot keuze, maar je moet haar niet houden om je verzorgster.. Je moet gewoon je hart volgen met je beslissing. :(:)