Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk, 1e post lezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:58

Nou, pas maar op, en heel groot deel van die mensen zit dus echt in een depressie, (ik doe ook thuis zorg, maar dan huishoudelijk) en die mensen zien et echt niet meer zo zitten,want ze zijn te goed voor een bejaardenhuis, maar ze worden gekort op de paar uur per week die ze dan hulp krijgen.genoeg reden voor depressies,

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:59

Marigold schreef:
om even offtopic door te gaan op de oude mensen..
vriend van mij werkt in de zorg, en laatst zei hij tegen (half sarcastisch) dat over een x aantal jaren mensen op leeftijd van 65 jaar ofzo, een brief zouden krijgen met: "gefeliciteerd met het behalen van de pensioens gerechtigde leeftijd, inbegrepen is een pil..."
omdat er dus écht te weinig personeel is in de zorg, en er steeds meer oude mensen komen.
dus ja..

huhu enne die vriend van jou heeft wel heel veel fantasie..... of niet? Haha! Haha! Slapen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 22:59

Snackie schreef:
Nou vind ik nog best een eind,
vanaf stal deden wij er een half uurtje over.

Voor een paard idd best een eind (als je het in die context bedoeld), voor mij valt het best wel mee. Was het 2 uur rijden geweest oid, was ik waarschijnlijk nóg gegaan, igg 1x.

Maar, je bent er zó, ook voor je gevoel.

Snackie: ja, daar heb je wel gelijk in ja. Die opmerking van mij was ook meer als gein bedoeld hoor Knipoog maar het is inderdaad wel waar ja, groot maatschappelijk probleem.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:00

Ja, ik snapte de grap wel Kusje, maar de realiteit is helaas zo.weer andere discussie

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:03

vinos schreef:
Marigold schreef:
om even offtopic door te gaan op de oude mensen..
vriend van mij werkt in de zorg, en laatst zei hij tegen (half sarcastisch) dat over een x aantal jaren mensen op leeftijd van 65 jaar ofzo, een brief zouden krijgen met: "gefeliciteerd met het behalen van de pensioens gerechtigde leeftijd, inbegrepen is een pil..."
omdat er dus écht te weinig personeel is in de zorg, en er steeds meer oude mensen komen.
dus ja..

huhu enne die vriend van jou heeft wel heel veel fantasie..... of niet? Haha! Haha! Slapen

het was dus quasi sarcastisch bedoeld he.
maar ondertussen spreekt hij daarmee wel zijn zorg uit.
hij werkt dus in een bejaardenhuis he, en ook daar is personeels tekort..
ja, personeel is er wel, maar door de bezuinigingen is de werkdruk onwijs hoog.

maar goed, het ging hier eigenlijk over paarden geloof ik Tong uitsteken Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 23:29

Gezellig kletsen kunnen we blijkbaar bijzonder goed met elkaar Lachen

Maar inderdaad, laten we even weer ontopic gaan, om onoverzichtelijkheid en mod-waarschuwingen te voorkomen Lachen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:35

50 minuten valt idd mee...

Wij hebben 2,5 uur moeten rijden met Flair in de trailer... Gelukkig was ze gek van trailers en boeide de reis haar niks.

Ben benieuwd wanneer er een derde excursie komt... en of ik er dan al aan toe ben om mee te gaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 00:17

Zozo, da's een béste rit voor een paard dat word 'weggebracht'... wel ontzettend fijn dat ze dit aan kon (neem aan dat je het anders ook niet gedaan had natuurlijk Knipoog )

Kan me voorstellen dat het allemaal nog een beetje gevoelig ligt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 00:48

Snackie schreef:
Snackie schreef:
Ow ja, je ziet die hoofden hangen, wat gebeurt er met het hoofd, zit daar ook nog bruikbaar vlees aan?

Mijn wederhelft heeft weleens 3000 kilo paardentongen verwerkt in katten/hondenvoer. Maar dat zal wel niet allemaal bij van Veen vandaan komen... Bloos

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 01:00

Ohja, dacht inderdaad dat dat naar de rendac ging (aangezien ogen e.d. ook niet werden weggehaald, tong wel)..

maar tegenwoordig zijn de regels van het verwerken van slachtafval in diervoeder wel ontzettend veel aangescherpt...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 02:09

Ik vond het wel goed om het filmpje te zien met het schieten van het paard. Ik had het nog nooit eerder gezien en zie nu dat dit helemaal niet veel erger is als een spuitje (zou nog niet weten wat ik zou doen, in eigen omgeving sterven lijkt me mooier)
De foto's van het villen vond ik wel 'schokkend' Dat je er live naar kon kijken...

mikado_36

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk 3de excursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:20

dames ik zou ook wel mee willen hoor als er 3de excursie komt als ikhet maar ruim op tijd weet dan
ik moet even van wat verder komen voor mij is het dan ongeveer 150 km schat ik ,woon onder de rook van groningen stad,maar ga wel een nachtje bij mijn dochter knorren van te voren

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:12

Ik weet wel dat de botten etc opgehaald worden, die gaan vermorzeld het katten/honden voer in , heel fijn gemalen, voor de kalk, dat zei van veen tegen me.

of idd voor lijm of gelatine

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:28

Leuk dat er zoveel positieve reacties zijn op deze excursie, dat mensen bereid zijn zich er een beetje open voor te stellen. Schreef ik een aantal pagina's geleden nog dat ik niet snapte waarom iemand een 2e keer mee zou willen, nu moet ik toegeven dat naar aanleiding van de gestelde vragen je zo'n eerste keer eigenlijk niet veel detail ziet omdat je niet weet wat er komt, en omdat je (ik dan toch) min of meer overrompeld bent door de snelheid en routine waarmee het paard verwerkt wordt... Ook was ik erg verkouden en wat duf in het hoofd. Zou er nu zelfs over na willen denken om een volgende keer tóch, nog eens, misschien, Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:03

MSQuincyTE schreef:
ma_rie_tje dat is alleen maar top dat hij geen gezonde paarden wil slachten

Zo bedoelde ik het ook Knipoog
het zal echt niet zonder overleg met vorige eigenaren zijn geweest.
Heb mijn eigen post niet nagelezen, dus kan heel goed zijn dat het er een beetje raar staat...

Ik was mede verantwoordelijk voor de 1e excursie, dus heb meneer van Veen (en meneer Kroon) zelf dus ook gesproken. In mijn ogen blijven ze topper!

CM_

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk 3de excursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:06

mikado_36 schreef:
dames ik zou ook wel mee willen hoor als er 3de excursie komt als ikhet maar ruim op tijd weet dan
ik moet even van wat verder komen voor mij is het dan ongeveer 150 km schat ik ,woon onder de rook van groningen stad,maar ga wel een nachtje bij mijn dochter knorren van te voren

hou boktmeetings maar in de gaten dan,
ik ben van plan om nog een excursie te organiseren,
ruim van te voren zal de datum geprikt worden

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:14

ok mijn mening ga ik dan niet geveb, ik vind het nogmaals erg leerzaam dat jullie dit doen, het is goed om te zien hoe zoiets er aan toe gaat, het enige wat ik vind is dat jullie er zo lacherig over doen tijdens het filpmje.. zoals bijv. met dat schaap hahah kijk dat staartje... ik snap wel dta je beter zo kan reagere , dan als een penny... maar het komt zo on respectvol over, maar nogmaals heel goed dat jullie dit op bokt willen delen...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:23

pretletter17 schreef:
Leuk dat er zoveel positieve reacties zijn op deze excursie, dat mensen bereid zijn zich er een beetje open voor te stellen. Schreef ik een aantal pagina's geleden nog dat ik niet snapte waarom iemand een 2e keer mee zou willen, nu moet ik toegeven dat naar aanleiding van de gestelde vragen je zo'n eerste keer eigenlijk niet veel detail ziet omdat je niet weet wat er komt, en omdat je (ik dan toch) min of meer overrompeld bent door de snelheid en routine waarmee het paard verwerkt wordt... Ook was ik erg verkouden en wat duf in het hoofd. Zou er nu zelfs over na willen denken om een volgende keer tóch, nog eens, misschien, Knipoog

Mag ik dan weer meerijden? Haha!
Nee ik heb écht precies hetzelfde (behalve dat zieke hoofd) nu pas komen er vragen naar boven.
Ik zou daarom ook nog wel een keer mee willen gaan!

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:58

Ja hoor Miryam dat mag Haha! Is a) gezellig om iemand mee te hebben, b) reuze handig zo'n 'live' tomtom aangezien ik soms het richtingsgevoel van een doperwt heb en c) fijn om even na te kunnen praten op de terugweg *LOL*
Ik zou een volgende keer denk ik beter letten op o.a. de 'aandoeningen' van de paarden, die de slagers op verzoek graag even tonen. En denk dat ik tegen die tijd ook wel (weer) vragen heb die ik dan wel zou stellen waar ik nu niet aan toe ben gekomen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:01

hey stuur die vragen even naar mij, ik ben een vragenlijst aan het maken voor een intervieuw met van veen !

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:07

Crossmonster dat zal ik zeker doen wanneer er een prangende vraag bij me opkomt! Lijkt me nuttig een interview, heb je alle vragen & antwoorden op een rijtje. (En hoeven mensen niet meer 20x dezelfde vraag te stellen omdat ze 'natuurlijk geen 20 pagina's gaan doorlezen'...).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:08

precies !

dus alle mensen die vragen hebbe, stuur ze door als ze hier niet duidelijk beantwoord worden,

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:10

Goed initiatief CM! Ja maar ik weet even niks Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:11

haha nou ik blijf het maar melden, zodat we de 3e excursie een nog beter beeld kunnen geven aan bokt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:07

Crossmonster, ik ben wel beneiwd naar mijn vraag :
wat gebeurt er met het hoofd, word dat nog ergenst voor gebruikt?