Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:20

savath schreef:
wel ik vind het knap van jullie dat jullie de filmpjes gemaakt hebben zo weten nu meer mensen hoe het er aan toe gaat.Dat was toch de bedoeling denk ik van het topic.
Puik werk meisjes,!!

Dank je wel,

het was niet altijd even makkelijk om alles te filmen, ieder heeft een ander stukje (denk ik) alles bij elkaar heefthet wel een goed en duidelijk beeld!

groetjes

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:20

Ik zal vanaaf kijken of ik de 'witte pakjes" en de 'Mac' fotos kan plaatsen die zijn wat luchtiger:)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:21

Karin_88 schreef:
ik zag wel spanning bij het paard, maar dat lijkt me logisch..

Ik ben een van de 3 meiden die het niet IRL heeft gekeken en hebben buiten bij de trailer staan wachten. Het paard stond daar op zijn gemakt zijn hals te schuren aan de deur. Was zich niet bewust van wat er ging gebeuren. Eenmaal binnen zal het misschien gedacht hebben van 'wat moet ik hier' ofzo, maar verdere spanning was zeker niet aanwezig bij het paard

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:22

ik ben nr 2 van de 3, paard stond er idd zo verschrikkelijk rustig bij.. stond ook gewoon een soort hek (?) af te likken echt heel rustig. op het moment dat hij naar binnen ging, hop deur dicht en nog geen minuut later kwam de man ons vertellen dat het gebeurd was.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:22

@uniloco_maud dan ben ik van de mensen die niet precies wist hoe dat ging, tuurlijk in grote lijnen wel!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:23

Laatst bijgewerkt door Leo op 26-02-07 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's --> links

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:25

ulinoco_maud schreef:
omdat ik een pin door de kop cru vind
ik heb mijn pony laten inslapen ging echt zooo vredig
en ik weet dat paarden gevoels dieren zijn als je er met een beetje stress op gaat zitten weten ze het al
dus als ze bij zo een huis zijn voelen ze dat echt wel
en met een spuitje hoeft het niet een half uur te duren mijn pony was na een minuut vertrokken
kijk ik heb echt geen problemen met die mensen die hun paardje laten slachten..
maar ze weten hoe het slachten gaat warom er dan naar gaan kijken

De discussie is hier niet wel/niet naar de slager. Sterker nog, dit is HELEMAAL GEEN discussietopic. Het is een verslag van een bezoek aan een slachterij, niks meer en niks minder.
Graag de wel/niet slachten-discussie hierbuiten laten.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 18:25

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:29

ulinoco_maud schreef:
ulinoco_maud schreef:
jullie hebben respeckt voor mijn mening wil je zeggen ??

Ik neem maar even aan dat jij je paard laat inslapen (net als ik overgens), waarom vind jij die manier het best/fijnste voor het paard?

omdat ik een pin door de kop cru vind
ik heb mijn pony laten inslapen ging echt zooo vredig
en ik weet dat paarden gevoels dieren zijn als je er met een beetje stress op gaat zitten weten ze het al
dus als ze bij zo een huis zijn voelen ze dat echt wel
en met een spuitje hoeft het niet een half uur te duren mijn pony was na een minuut vertrokken
kijk ik heb echt geen problemen met die mensen die hun paardje laten slachten..
maar ze weten hoe het slachten gaat warom er dan naar gaan kijken

Hij hebt je mening ondertussen gegeven en komt niet meer met nieuwe argumenten om een goede discussie mee te voeren. Wij hebben je mening gehoord en gerespecteerd. Er is weliswaar geprobeerd om je andere meningen te laten respecteren en je op een ander idee te brengen. Dit is helaas niet gelukt. Hou op met het plaatsen van 'nutteloze' berichten in dit topic totdat je jouw mening met nieuwe argumenten kunt onderbouwen. Want aan tien keer hetzelfde hebben we weinig.

Om ontopic op jouw berichtje te reageren:
zoals al meerdere malen in dit topic is vermeld gaat inslapen niet altijd even vredig. Sommige paarden voeren een echt gevecht tegen de dood. Als ze geschoten worden zijn ze in een keer weg (uitzonderingen daar gelaten).

Nu mijn mening: de keuze tussen naar de slacht brengen of inslapen zou ik laten afhangen van de situatie. Als het paard niet of moeilijk te vervoeren is zal ik het niet naar de slacht willen brengen. Ook een paard dat kopschuw is zou ik niet naar de slacht brengen: kijk maar naar het filmpje er wordt veel gefriemeld bij het hoofd van het paard. Een paard weet zowel bij inslapen als bij slachten wel dat er iets aan de hand is... maar of ze nou echt weten wat dat is? dat vraag ik mij af.

Deze dames hebben jou en alle andere bokkers de mogelijkheid gegeven om te kijken naar hoe het er aan toe gaat als je een dier laat slachten. Van hieruit zal iedereen zelf een mening moeten vormen: ben ik voor of tegen de slacht. Wees blij en dankbaar dat zij jouw en de rest van bokt deze mogelijkheid hebben gegeven. Nu kan je er in ieder geval zeker van zijn dat jouw beslissing om je paard/pony in te laten slapen de keuze is die jou geruststeld.

vraag aan de dames:
Hoe staan jullie tegenover deze stelling (n.a.v.):
De slacht is niet vriendelijk voor kopschuwe paarden! (of paarden die snel bang zijn in kleinere of vreemde ruimtes)

kaspertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:33

Hallo, ik snap niet zo goed waar al die ophef voor nodig is?? Als je een paard hebt weet je dat het ooit eindigt, ze zijn (helaas) niet onsterfelijk, en ieder z'n eigen keus toch wat je dan doet? Ik ben zelf ook een keer bij die slager geweest en het gaat altijd super netjes, en als je je paard daar heen brengt en je houd hem zelf vast (wat ik eigenlijk een verplichting vind naar je paard toe....jij bent toch het vertrouwtst voor em )geven ze je daar de tijd om afscheid te nemen en kan je weglopen,dan wachten zij ermee om het paard op te hijsen dus dat hoef je helamaal niet eens te zien!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:35

griebels schreef:
Karin_88 schreef:
ik zag wel spanning bij het paard, maar dat lijkt me logisch..

Ik ben een van de 3 meiden die het niet IRL heeft gekeken en hebben buiten bij de trailer staan wachten. Het paard stond daar op zijn gemakt zijn hals te schuren aan de deur. Was zich niet bewust van wat er ging gebeuren. Eenmaal binnen zal het misschien gedacht hebben van 'wat moet ik hier' ofzo, maar verdere spanning was zeker niet aanwezig bij het paard

Wat ik zie in het filmpje is een paard dat een beetje gespannen is. Maar dit puur omdat er een vreemde man naast hem stond en iets met zijn hoofd ging doen.(en de meeste paarden houden er niet zo van om aan hun hoofd gezeten te worden Knipoog). dit leek mij ook absoluut niet echte angst of blijk van dat het paard wist wat er ging gebeuren.

Ik vond het er vrij rustig uit zien idd.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:36

fallenangel3 schreef:
Ik heb tot pagina zes gelezen en daarna kon ik mijn commentaar echt niet meer voor me houden hoor Knipoog

Dames ik vind het geweldig dat jullie deze excursie aandurfden. Het lijkt mij ook erg interessant maar zie het persoonlijk toch liever op foto en film dan in het echt Haha!.

Voor de tegenstanders
van de excursie:
Ieder heeft zijn eigen mening. Lees dit topic en het vorige topic even goed door. Sta je er nog steeds niet achter? Nou jammer dan! Er zijn al genoeg mensen die argumenten (alhoewel.. echte argumenten heb ik niet kunnen ontdekken) hebben aangedragen waarom ze het niet vinden kunnen.

Voor de dames die niet tegen de foto van het meisje die haar tong bij een koeienhoofd uitsteekt kunnen:
De meiden zochten wat ontspanning tijdens een zeer spannende dag. De foto's zijn een leuk souveniertje, meer niet en minder niet. Ik zou niet inzien waarom het respectloos is. Hebben jullie nog nooit een stuk vlees gegeten? Of met een plakje worst gespeeld of wat dan ook! Aai jij je biefstuk liefjes voordat het de pan in gaat. Het beest is dood! Dood is dood! het is geen mens, dus die vergelijking hoef je niet te maken.

Of misschien een beetje een vergetrokken vergelijking: waarom is het wel ok om foto's te maken van mensen in rampgebieden die hun overleden kinderen in hun armen hebben of mensen die dood langs de weg liggen maar niet van dit??

Voor de dames die niet tegen het gelach van de dames tijdens de excursie kunnen:
Spanning! Spanning en nog een spanning! Moet je je eens voorstellen, je staat daar. Er komt een paard binnen. Het paard heb je even daarvoor ontmoet geaaid etc. Je weet wat er gaat gebeuren maar niet precies hoe. Als het gebeurd schrik je enorm: reactie = lachen. Zo werkt het menselijk lichaam nou eenmaal. Als een van je vriendin valt dan begin je toch ook te lachen (nadat je gechecked heb of alles goed met haar is!).

Nogmaals dames: jullie zijn erg dapper! En ik ben blij dat jullie het met ons delen.

ps. ik ben een vegetariër... ben dus helemaal niet dol op vlees, vis of de slacht. En toch vind ik de excursie een goede actie!

OK dan!
Top verwoord, zou het zelf niet beter kunnen zeggen. Ik ben zelf vegetariër, de foto's heb ik durven bekijken maar de filmpjes durf ik niet aan (na het slachten van een varken op tv gezien doe ik het niet nog een keer Haha!). Even nog een paar vraagjes: Wordt de staart er direct afgehaald? En waarom hebben de slachters eigenlijk geen handschoenen aan, lijkt me niet zo fris als ze dat met hun blote handen doen. Nagelbijten / Gniffelen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:36

capraibex70 schreef:
De bewegingen die het paard maakt, zijn onwillekeurige spiertrekkingen. Daar is het paard zich niet meer van bewust, die is immers al overleden.

Precies, dat kan net zo goed gebeuren als je je paard laat inslapen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:38

slimmerik schreef:
katiavl schreef:
Bij ons op unief word er in de snijzalen toch erg serieus gedaan

En staan die 8 uur per dag te snijen dan?? Vind ik knap dat je dat vol houdt.

Ik heb een kennis gehad die assistent was van een toxoloog anatoom. Nou er werd daar respectvol gesneden maar tussendoor werd er wel over privé dingen gepraat en gelachen.

Drie vier uur ik toch Lachen maar prive dingen gepraat en gelachen vind ik iets anders. Daar doe je geen onrespect toe. Dat is gewoon om de job aangenaam te houden. Anders ga je er ook onder door.

Maar daar dulde ik niet op, had het over de fotos, en de foto met de kop Clown

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:38

Moderatoropmerking:
Elles schreef:
De discussie is hier niet wel/niet naar de slager. Sterker nog, dit is HELEMAAL GEEN discussietopic. Het is een verslag van een bezoek aan een slachterij, niks meer en niks minder.
Graag de wel/niet slachten-discussie hierbuiten laten.

Ik zal mezelf nog even quoten....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:39

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:39

_Nicky schreef:
OK dan!
Top verwoord, zou het zelf niet beter kunnen zeggen. Ik ben zelf vegetariër, de foto's heb ik durven bekijken maar de filmpjes durf ik niet aan (na het slachten van een varken op tv gezien doe ik het niet nog een keer Haha!). Even nog een paar vraagjes: Wordt de staart er direct afgehaald? En waarom hebben de slachters eigenlijk geen handschoenen aan, lijkt me niet zo fris als ze dat met hun blote handen doen. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben niet meegeweest met de excursie maar het lijkt me dat al het vlees nog schoongemaakt moet worden. Dus handschoenen zijn in het begin niet echt nodig. Of doelde je meer op het feit dat het voor de slachters niet zo fris is??

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:41

Voor de slagers zelf. Ik neem aan dat ze regelmatig handen wassen, maar toch...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:42

Die gasten maakt het volgens mij niks uit, die ene deed zelfs zijn kunstgebitje uit met zn bloedhanden om het vervolgens weer terug te stoppen met koeienbloed eraan..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:43

patsur schreef:
Die gasten maakt het volgens mij niks uit, die ene deed zelfs zijn kunstgebitje uit met zn bloedhanden om het vervolgens weer terug te stoppen met koeienbloed eraan..

ieeeuuuw Clown
Geef mij toch maar handschoenen ben er echt een mietje in Bloos

Wel leuk dat hij het met de hoef zo heeft uitgelegd Lachen leuke fotos

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:46

Kimmie_girl schreef:

Waarom werd de Belg eigenlijk geslacht? Of het daar overheen gelezen?

Ik durf er zelf niet heen maar heb wel alle filmpjes en foto's gekeken. Gaat idd erg snel en netjes.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:50

patsur schreef:
ik ben nr 2 van de 3, paard stond er idd zo verschrikkelijk rustig bij.. stond ook gewoon een soort hek (?) af te likken echt heel rustig. op het moment dat hij naar binnen ging, hop deur dicht en nog geen minuut later kwam de man ons vertellen dat het gebeurd was.

Uhh zeg maar gerust enkele seconden Knipoog

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:51

Interessante excursie meiden! Ik denk dat het goed is om dit een keer te zien. Dan weet je wat er gebeurt en kun je alle verhalen die verteld worden weerleggen met eigen ervaringen.

Ik heb zelf een keer bij een kleine slager bij mij in de buurt het slachten van een koe gezien. Ik was nog vrij jong, maar erg nieuwsgierig toen mijn vader die koe weg ging brengen (ik ben opgegroeid op een boerderij vandaar...). Maar op het moment dat de koe geschoten werd ging een van de slagers voor mij staan zodat ik het niet zou zien Boos! . Ik heb wel langs hem op gekeken Haha! Toen heb ik ook het verdere verwerken van de koe gezien. Dit was een kleine slager die nog zelf slacht en het gebeurde daar allemaal erg netjes en snel.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:54

Hallo allemaal,
Wat een rel topic is het geworden Haha! hahaha.. en ik gokte dat het topic met de 2de pagina gesloten werd.. haha...
Nou meiden, het was zeer leerzaam.. En dat die hersenen zo klein ze hé..
Waar is het topic van Rendac?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:55

TeeGee schreef:
Waarom werd de Belg eigenlijk geslacht? Of het daar overheen gelezen?

Ik durf er zelf niet heen maar heb wel alle filmpjes en foto's gekeken. Gaat idd erg snel en netjes.

omdat ie een ontsteking aan het been had, naderhand is dit been opengesneden en hebben we het kunnen zien( staat ook op foto) het was zéér diep!