Dressuurmeeting Limburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:17

Haha ja Ymke, ben dr maar zuinig op!
Nu je laarzen nog en dan is de set compleet of niet?

@Alexandra: Het oorspronkelijke idee was inderdaad een dressuurmeeting, maar uiteindelijk is het de bedoeling om een buitenrit van 2 uur te maken op de brunsummerheide.

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:18

Hoi!
Even over het op de brunsummerheide rijden, daar hoef je helemaal niks voor te betalen hoor, als je met je eigen paard komt! Ik doe het wel eens en heb ook gebeld of er een vergunning of iets dergelijks nodig is en die heb je alleen nodig als je over de grens gaat en in het duitse gebied gaat rijden, maar dat is echt niet nodig want het NL gedeelte is groot genoeg! Gewoon met je paard en trailer erheen rijden, paard uitladen en gaan rijden . Betalen is echt onzin, weet niet van wie dat moest maar hoeft niet hoor. Misschien als je ze daar n dag wil zetten of zo maar lijkt me sterk.

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:24

Haha Ymke, ik neem mijn verrekijker wel mee

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:25

Lottew schreef:
Hoi!
Even over het op de brunsummerheide rijden, daar hoef je helemaal niks voor te betalen hoor, als je met je eigen paard komt! Ik doe het wel eens en heb ook gebeld of er een vergunning of iets dergelijks nodig is en die heb je alleen nodig als je over de grens gaat en in het duitse gebied gaat rijden, maar dat is echt niet nodig want het NL gedeelte is groot genoeg! Gewoon met je paard en trailer erheen rijden, paard uitladen en gaan rijden . Betalen is echt onzin, weet niet van wie dat moest maar hoeft niet hoor. Misschien als je ze daar n dag wil zetten of zo maar lijkt me sterk.

nou aangezien er begeleiding mee gaat denk ik dat je daarvoor moet betalen ook met eigen paard

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:26

Dat zal t dan idd zijn. Maarja, 6 euro is dan best veel dacht ik zo.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:30

dat is dus voor mij 24 euro (en voor alle andere die een paardje huren) haha heeft niemand een paard in bruikleen voor 2 uurtjes!!! idd brunssummerheide in nl dat stuk hoef je niks voor te hebben ging er altijd rijden met de arabier van mijn vriendin en soms ook nog met mijn verzorghaflinger...(nouja dat was ze maar heb haar niet meer)
ja je betaalt gewoon een rijles voor die 6 euro...

fijnste was als meerdere mensen hun paardje aanbieden waar iemand op mag rijden zodat we zonder begeleiding konden gaan!!!
maar huur je een paard moet er ook begeleiding mee

#Ymke#

Re: Dressuurmeeting Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:31

Is goed!! en geen fototoestel he, want dan moet je aan mij betalen als ik ergens mijn zadel op de foto ontdek

Ik denk dat die 6 euro te maken heeft met de begeleiding. Moet er perse onder begeleiding gereden worden??? Ik geloof dat er wel een paar volwassenen tussenzitten of niet?

Ik heb wel nog een extra paard, maar daar durf ik echt niemand op te zetten

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:34

ja denk wel dat het moet komt omdat er paarden verhuurt worden en je niet verplicht bent een of ander bewijsje te hebben voor je rijkunst denk ik dan he!!!

haha ik wil dolgraag mee alleen die 24 euro zit me in mijn maag....kwou werkelijk dat ik iemand vond die zijn paardje aan mij uitleent want 6 euro kan wel!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:36

Alexandra, die 6 euro is ook per uur...

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:36

ja maar die andere 6 euro krijg ik wel van mn moeder als ik dr lief aankijk dat heeft ze nog wel in dr beurs

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:39

dr is wel een pony die ik misschien mag lenen (mn vorige verzorgpony) maar ik weet niet hou zij reageert in een groep...ze wil altijd vooraan rijden en we wil altijd racen met galop (dan is ze echt onwijs moeilijk altijd) in de mond is ze al hard doordat de eigenaar nooit de handen stil kan houden met rijden en op been enzo luistert ze ook alleen als ze wilt...(ook op zweep) niet geweldig om die in een hele groep te zetten...en ben bang dat degene die de haf leuk vind met mij mee moet met zijn eigen paardje om haar bij de wei af te zetten!!! aangezien ze niet meer vooruit loopt als paarden van haar weg lopen dus lijkt me niet zoon strak plan

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:40

Ja, maar ik denk dat weinig mensen hun paarden aanbieden, dat is ook een hele verantwoording he. Ken je niemand in de buurt met een eigen paard???

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:42

nee helaas.... woon hier niet zo heel lang dus ken ook niet iemand...zeker is dat een hele veranwoording..ik weet niet of ik zomaar als ik een extra paard had daar jan en alleman op lied

rijden!!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:44

ik ben daar normaal heel makkelijk in, als ik een betrouwbaar paard had gehad en ik er zelf bij ben.. Maar helaas heb ik niet zo'n paard

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:46

ach ja

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:34

Volgens mij moet er wel een oplossing zijn om die 6 euro p.u te om zeilen haha

Die begeleiding is er ook om de weg niet kwijt te raken haha

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:37

Denk dat die 6 euro inderdaad voor de begeleiding is... Maar dat zal ik anders ook wel meteen vragen

Volgens mij was het de bedoeling om met begeleiding te gaan rijden, omdat niemand de weg goed kent en iedereen het liefste toch met begeleiding wilde gaan rijden.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:38

hebben we ook voor gestemd, dus de begeleiding blijft voor de mensen die zich daardoor zekerder voelen

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:51

dat snap ik
ik ken de heide wel rijd er vaak genoeg maar zou zelf niet de verantwoordelijkheid van zoveel mensen op mij nemen aangezien we wel meer moeten betalen als het 3 uur gaat duren

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:12

Het ljkt mij het beste dat niemand de verantwoordelijkheid op zich neemt en vooral niet, omdat bijna iedereen een paard huurt.

maar goed dat is mijn mening

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:27

nee dat bedoel ik ook
net daarom omdat het bijna allemaal huurpaarden zijn!
laat dat maar aan de begeleider over van de manege

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:04

Tot nu toe heeft alleen gekkesies aangegeven dat ze (zeer waarschijnlijk) niet op de zondag kan.

Maar kan voor de rest dan wel iedereen op zondag 12 februari?

*als voor de rest wel iedereen meegaat, kan ik namelijk deze week contact met de manege opnemen, denk namelijk dat we wel ruim op tijd aan moeten geven dat we met zo'n grote groep komen *

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:12

Geen probleem

Heeft iemand enig idee of er wat te doen is in de buurt? Mijn vriend is zo lief om mij te brengen, maar anders moet ie 2 uur gaan duimen draaien!

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:16

Er is een skibaan?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:17

Hahaha,, lijkt me geen goed plan..dan moet ik halverwege omkeren naar het ziekenhuis...