Boktmeeting omg Eersel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:25

ben jij zo klein dan? Haha!

Ik heb zelf ook schoenen met een aardig profiel Lachen dat scheelt dan weer Haha! Alleen bedacht ik me net dat ik ook geen cap heb Verward Naja, dan maar zonder. Dee doet eigenlijk niks, dat scheelt dan weer..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:28

Ik ben ehm wel redelijk klein met m'n 1.59 om precies te zijn Haha! (moet er wel bij vermelden dat Renske volgens mij ook wel erg lang is) jah rijd ook zonder cap hoor. Zulke beginners zijn we allemaal toch niet dus dat mag best wel op eigen risico Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:45

ik ben net zo groot als renske Haha!

Mwah, wat is geen beginner meer? Zelfs de beste dressuur/spring ruiters kunnen het in het bos in een keer moeilijk krijgen...

Gelukkig ben ik een bosruiter, en weet ik dat ik voor takken ed moet oppassen *LOL*

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:59

ik heb nog wel 2 oude caps liggen machie dan is ons mam wat geruster denk ik, al rijd ze zelf altijd zonder cap, maarja die rijdt zelf alleen in de bak Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 10:55

Gisteren met Desiree de bossen in gegaan. Sommige paden zijn best te doen, ook voor een drafje. Ik heb alleen besloten om Winnie niet mee te nemen. Ik kan hem wel bij me houden maar hij loopt mijlenver voorop door het snelle stappen en dat is voor mij ook niet leuk rijden als ik alleen maar bezig ben om hem in te houden. Dinsdag ga ik wrs met Desiree buiten rijden op Thymo om te kijken hoe hij het doet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:09

Q heeft weer last van zn drukplekken, die hij heeft overgehouden aan de postelrally omdat hij zo dik was geworden dat zn op maat gemaakte zadel dus niet meer paste....het is weer dik+haartjes eraf

zadelmaker komt over 2 weken, als steffi is geweest en ik dus weet of ik Q wel/niet kan blijven rijden....
mn eigen zadel gebruikte ik al niet meer, gebruikte het zadel van Dee, en voor de rit zou ik dee dr oude zadel gebruiken die had ik al speciaal laten opvullen daarvoor, zodat dee dr eigen zadel gewoon op kan.

maar nu kan er dus nix op.....t zal ook eens een keer goed gaan hier met de paarden Verdrietig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 11:15

Geen enkel zadel of miss wel een ander zadel?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:25

Ik ga straks op quick rijden in t bos dus dan weet ik hoe hij loopt, zal wel niet denderend zijn als t zo nat is..
Quick heeft ook wat lichte drukplekjes

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:35

ik heb 4 zadels, alle4 geprobeerd, 1 valt sowieso af, dat is die op maat gemaakte waardoor hij die drukplekken heeft gekregen
ander is mn vzh zadel, was van desje maar is vorigjaar voor hem vermaakt, op zijn(toen nog smalle) maat dus die ligt ook niet geweldig, dat zijn trouwens alle kieffers maatje 1(= 17/17,5 inch Verward ) wat normaal goed op hem past...

dezelfde als zn eigen zadel heeft Dee maar dan een maat groter(maat 2, is dus 18/18,5 inch toch Verward ) die leek er goed op te liggen, maar die is inmiddels ook opgevuld omdat dat na een jaar gebruiken(was vorigjaar nieuw gekocht) toch weleens moet, en nu heeft ie daar dus opnieuw drukplekken door

laatste zadel is oude zadel van dee, ook een kieffer maar zie alleen niet welke maat, die had ik netjes laten opvullen en wilde ik voor Q gebruiken zodat dee dr eigen zadel op kan, maar die druf ik er echt niet op te leggen, eigenlijk geen enkel zadel meer, want alles lijkt goed te liggen maar geeft dus toch drukplekken

hij had eerst 2 grote bulten, na de postelrally, dat werden 2 mega kale plekken, toen werden het grote witte plekken met een dun laagje nieuwe haartjes
nu is het na halfuurtje rijden gister, met net opgevulde zadel van dee, een beetje kaal+weer dik, vlak boven de plek waar eerst die bulten zaten Scheve mond

als het dikke wegtrekt, en iemand heeft een bonten onderlegger over wil ik er over nadenken, maar zn rug is al zo vern**kt dat ik eigenlijk liever de zadelmaker afwacht, die wilde ik eerder laten komen, maar die zei zorg dat ie weer op conditie is en dat is niet meer zo dik is, anders zit je strax weer met een zadel wat niet past omdat hij zo is afgevallen, en ja je kan een zadel niet oneindig blijven aanpassen. en ja Q liep niet goed, dus daarom leek het hem ook beter eerst af te wachten wa verder ondrzoek opleverde, nu loopt ie dus wel weer goed en over 2 weken komt steffi hem onderzoeken, daarna komt de zadelmaker dus.

maargoed die van dee leek goed te liggen, nu dus ook niet meer Scheve mond

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:11

En een wintec vzh zadel? Ik kan eventueel wel vragen of we van zadel mogen ruilen met de rit?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:28

lief aangeboden Lachen maar ik ben bang dat ook die niet zal passen, Q past alleen kieffers ben ik na lang passen&meten met de zadelmaker uitgekomen, dit ivm de teruggesneden kamer, had een ainsley op t oog maar die paste echt niet, heb toen ook wintec geprobeerd omdat de leren zadels dus allemaal niet goed pasten
uiteindelijk toch voor de kieffer gekozen omdat die boom te verstellen is zodat t zadel beter passend op de rug komt te liggen, en een teruggesneden kamer heeft ivm zn hoge schoft

dus dat ie nu zelfs met kieffers drukplekken krijgt zorgt ervoor dat ik t echt niet meer zie zitten met hem&zn rug, hij was met de postelrally echt niet zo heel veel dikker meer als de maanden voordat hij stil kwam te staan, en toch met zn op maat gemaakte zadels die mega drukplekken gekregen Scheve mond

heb de zadelmaker gebeld en gevraagd of ie iig wil komen kijken welke van de 4 het beste ligt en waar ik mee zou kunnen rijden tot zeker is dat ik met hem kan blijven rijden, dan komt er wrsch een nieuw zadel, of mn eigen wordt helemaal aangepast.
maar hij komt pas als de bulten wegzijn, nu kan je niet zien of t zadel wel/niet goed ligt vanwege die bulten...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:06

Hm jah Winnie was aardig snel al had ie zich nog redelijk gedragen. Ook Liekie is makkie Haha! wel baasje maar braaf. Hopen dat die bulten snel weg zijn!

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:19

ik ontdekte deze topic pas best laat maar ik zou wel graag mee gaan. Kan dat nog?

Zo ja, wanneer is het en om hoe laat enz.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:42

het is zaterdag 27 november (deze zaterdag dus Knipoog) Maar volgensmij kan je nog prima mee hoor Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:24

Ik ben wel van mening dat je verantwoordelijkheidsgevoel hebt, en over een paard beschikt wat je mee kan nemen. Een paard huren gaat niet meer
Ik wil als tijd 14u aanhouden. Volgens mij kan iedereen dan!?
Het wordt wrs een stap-klets-rit vanwege het weer. Miss dat er een klein drafje bij kan zitten, ligt aan het pad. Een galop zal er zeker niet in zitten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:37

heb je t weerbericht al gezien, vanaf vrijdag gaat het weer regenen Verdrietig

maar Q en ik kunnen mee, hij is afgevallen, heb met zn eigen zadel gereden, nergens last van!
alleen zag je, door mn dekje heen, zn gelpad liggen op de rug, de afdruk ervan, terwijl t gelpad tussen zadel&dekje had gelegen Verward
dus mocht er iemand een bontonderlegger overhebben of voor 1x ff willen ruilen tegen een gelpad voor deze rit, dan graag!
over 2 weken komt de zadelmaker en dan wordt t helemaal opgelost

maar Q liep weer(nogsteeds) als een trein bij de clubles gelukkig OK dan! en dee heeft ook braaf een uur dr rondjes gelopen, die is ook klaar voor de rit!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:17

Ik las t weerbericht Scheve mond hoop toch niet dat t regent, dan ga ik toch niet mee..
Ik moet nog ff kijken of ik wel meega..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:10

weet alleen 1 ding nog niet: waar laat ik mn trailer?
ik kan iig niet in mn eentje met Q+trailer t bos in, daar kom ik met de auto niet door met dit weer, en krijg Q niet alleen eraf+opgezadeld omdat hij erg veel praatjes begint te krijgen...

marleen+dee zet ik af bij iris op stal, die komen te paard naar de manege, maar ik moet dan dus nog helemaal terug naar hoogeloon, Q halen, terug naar eersel en dan dus ergens mn trailer neer kunnen zetten en Q opzadelen...

hoelang duurt de rit?dit ivm het vroeg donker worden, want marleen+iris moeten nog terugrijden naar stal (en ook ivm de conditie van dee&Q Knipoog )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 17:39

We hebben 40% kans op regen zaterdag...
Dat is dus het nadeel van de rit later houden. Vandaag dat ik nog in sept. of okt. eigenlijk al wilde gaan...

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:25

IS er eens een meeting 10 minuten fietsen van mij uit de buurt ( ongeveer Tong uitsteken ) Heb ik weer geen paard

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:28

ik weet nog niet zeker of ik mee ga al het gaat regenen want wanda haat regen, dan gaat ze alleen maar lopen klieren en dat is voor mij en voor de rest niet leuk. Ik heb ook nog geen trailer kunnen lenen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 18:34

Graag wel optijd laten weten.. Niet dat we dadelijk vertrekken terwijl jij nog moet komen, of dat we staan te wachten en jij besluit dat je niet komt...
Geldt voor iedereen trouwens.. Ik kijk zaterdag ochtend nog eens in dit topic om te kijken of er mensen uitvallen, dus tot een uur of 12 kun je je nog afmelden. Dan weten we ook meteen hoe het met het weer is...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:42

60% kans op regen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 19:48

Op teletekst staat 40%.. maar dat maakt helemaal niets uit. Eerst zien, dan geloven... Zaterdag om 12u is aan de lucht wel te zien of het droog blijft of niet...
En degene die van suiker zijn... je MOET niet mee, je mag Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:49

je moet niet teletekst kijken, en anders alleen bij de bels, in de krant staat 60% en dat gaat over brabant dus geloofwaardiger dan teletekst