Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Merens schreef:Alsof er niet genoeg mis kan gaan; is mn paard weer heel, nu is mn zadel weer stuk... ik hoop dat ie voor die tijd gemaakt is want er is bij ons op stal geen een ander zadel dat past... ik hou je op de hoogte\
anders ga ik als groom mee (heb een nieuwe digicam yihoee)!
Jurga schreef:Ik vind dat een trekpaard niet te vergelijken is met de groep warmbloeden waar hij in mee zou moeten lopen. Zowel qua gangen als qua temperament. Koudbloeden zijn sprinters, geen afstandslopers.
Joyce zegt echter dat hij verkeersmak en braaf is en conditie heeft. Volgens haar is hij snel genoeg om de groep bij te houden.
Het touwhoofdstel van de foto's eerder op Bokt en de gebroken beugelriem zijn inmiddels vervangen, toch zitten zulke dingen me niet lekker.
Bovendien denk ik dat er zeker paarden zullen zijn die op hem zullen reageren. Jurga zal waarschijnlijk niet de enige zijn.
Vorig jaar kwam Joyce aan met een kreupele pony, wat ik in eerste instantie niet opmerkte. In de pauze is ze naar huis gegaan. Later hoorde ik dat ze al door meerdere mensen was gewaarschuwd. Laten we het er op houden dat Dit niet nogmaals zou gebeuren.
Daarbij komt dat ik de verantwoordelijkheid niet wil dragen dat er wat gebeurd. Vandaar mijn keuze tot uitsluiting van de rit. Joyce mag van mij wel als groom mee.
Maar dan nu mijn vraag: mag Joyce van jullie mee met Koos?
Ze is zelf (begrijpelijk) boos dat ze niet mee mag, ze heeft er een hoofdstel voor aangeschaft en heeft er al een paar maanden zin in.
Graag jullie mening.
Richtje"]
[quote="Billy schreef:Trouwens, over dure spullen gesproken, op mijn eigen paard rij ik rond met een zadeltje van 225 euro en een hoofdstelletje van 30 euro
ArwenLune schreef:Ik denk dat dit tegenover het paard niet eerlijk is - helemaal als je in Barneveld begint en heen en terug naar Lunteren onder het zadel komt.