Nieuwe mensen ontmoeten (omgeving Utrecht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:23

Mij ook niet gezien hoor zo'n spiraaltje :=

Linda hoop dat ze je kan helpen :j ik heb zelf grondwerkles met mijn aapje omdat hij voor ik hem kocht een heule boel foute dingen had geleerd, dus mocht zij je niet kunnen helpen :)

Ik ga eens kijken of ik iemand kan charteren om met me buiten te rijden, bos is nu zo mooi maar in m'n up heb ik vrijwel geen rem terwijl met een ander paard erbij het veel relaxter is :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 17:30

Rofah schreef:
Mij ook niet gezien hoor zo'n spiraaltje :=

Linda hoop dat ze je kan helpen :j ik heb zelf grondwerkles met mijn aapje omdat hij voor ik hem kocht een heule boel foute dingen had geleerd, dus mocht zij je niet kunnen helpen :)

Ik ga eens kijken of ik iemand kan charteren om met me buiten te rijden, bos is nu zo mooi maar in m'n up heb ik vrijwel geen rem terwijl met een ander paard erbij het veel relaxter is :)

Grondwerken vind ik sowieso ook heel interessant, alleen wil hier niet in me upje mee aan de slag, zou dan inderdaad hier ook hulp bij willen. Via wie doe jij het (mag ook via pb).
En waar staat je paard? Ik wil best mee naar buiten maar heb niet het idee dat we bij elkaar in de buurt staan?

Rofah

Re: Nieuwe mensen ontmoeten (omgeving Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:25

Ik ben erg blij dat ik niet zelf ben gaan aankloten :j
Was heel blij toen ik haar gevonden had, pony liet zich niet wegsturen met longeren, gevalletje ik ga gewoon kaarsrecht tegenover je staan en stampen.
Zij proberen en hop binnen twee tellen liep meneer netjes, blij maar frustrerend tegelijk :')

Ik sta overigens bij Kwintelooijen dus denk idd niet echt in de buurt en trailerladen is het volgende werkpuntje :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:28

Jeetje wat gaat dit weer hard.
Ik ben zelf momenteel niet aan de pil om te kijken wat m'n hormonen voor invloed hebben. Merk eigenlijk geen verschil. Een spiraaltje plaatsen lijkt me eigenlijk ook weer niets.

Ik zag ook wat over weke delen reuma toch (ben even de benaming ervoor kwijt) dat heeft mijn moeder ook, erg lastig om mee om te gaan!

Grondwerk zou ik ook wel meer mee willen doen. Paard lief is namelijk nogal aan het puberen en heeft soms wel een lesje nodig. Als er iemand handig mee is en eens zin heeft om richting Vianen te komen dan ben je welkom. (Heb zelf geen vervoer om ergens anders naar toe te gaan)

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:08

Melisding schreef:
Jeetje wat gaat dit weer hard.
Ik ben zelf momenteel niet aan de pil om te kijken wat m'n hormonen voor invloed hebben. Merk eigenlijk geen verschil. Een spiraaltje plaatsen lijkt me eigenlijk ook weer niets.

Ik zag ook wat over weke delen reuma toch (ben even de benaming ervoor kwijt) dat heeft mijn moeder ook, erg lastig om mee om te gaan!

Grondwerk zou ik ook wel meer mee willen doen. Paard lief is namelijk nogal aan het puberen en heeft soms wel een lesje nodig. Als er iemand handig mee is en eens zin heeft om richting Vianen te komen dan ben je welkom. (Heb zelf geen vervoer om ergens anders naar toe te gaan)

Denk dat je mij bedoelt met Fibromyalgie?

Ik sleep mezelf er tot n toe aardig door heen, maar je moet met zo veel rekening houden... ik pak het gelukkig gelijk goed aan met revalidatie enzo zodat ik als het goed is een vrij normaal leven kan lijden.
doet jouw moeder iets bijzonders er voor

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:52

Jou bedoelde ik inderdaad :)
Mijn moeder doet er niet echt iets bijzonders voor, vooral blijven bewegen maar in mate

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:25

Hallooo, ik zag dit topic voorbij komen leuk! Ik zit ook in prov Utrecht en zag dat mn buurvrouw ( rofah ) hier ook rondspookt :P ( stal buurvrouw :P )

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:26

Zie wat over fibromyalgie....daar ben ik ook gezegend mee :(

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:14

Jeetje zijn best veel mensen die er last van hebben. Is het dan echt zo'n veel voorkomende soort of is het iets waar pas onlangs een naam aan is gegeven waardoor je het veel hoort?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:29

Op dit moment wordt alles waar ze niet achter kunnen komen wat het is onder het kopje fibro geschroven.
en de lolligheid daarvan is dat de meeste artsen het nog steeds ontkennen dat het bestaat. omdat het niet in je bloedbeeld of op fotos of echos te zien is.
weke delen reuma is eigenlijk ook weer achterhaald, fibromyalgie betekend spieren en pezen. en dat is waar je ook last van heb. van de aanhechtingen van je spieren.
Zijn er nu weer achter dat er een bepaalde eiwit in je bloed bij mensen met fibro er teveel aanwezig is en daardoor weer zenuwen triggert ( ben het hele verhaal even kwijt) vroeger dachten ze dat het kwam doordat je met fibro niet in je remslaap komt en daardoor je lichaam geen tijd krijgt om te genezen van de dag maar dat schijnt ook weer achterhaalt te zijn.
maar pijn in gewrichten,chronische moeheid, slecht slapen, allergieën, spastische darmen etc horen allemaal bij het ziektebeeld. En de ene dag heb je een boel energie en de andere dag kan je je bed niet uit komen van de pijn.

fibro in het kort.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:42

Bedankt! Dat was wel even een heldere uitleg voor zover mogelijk. Nu weet ik ook zeker dat het niet aan mij lag dat het zo vaak genoemd wordt. Al blijft het natuurlijk alsnog zwaar poedersuiker in wat voor vorm mensen het dan ook hebben.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:17

Hier ook geen spiraaltjes ervaring. Gewne pil vind ik niet prettig. Ben aan de prikpil, in t begin dipjes gehad en upjes vlak voor ik m weer moest halen weer gevolgd door een dip als ik m net had. Maar dat is aardig afgezwakt inmiddels.

Ben er wel tevreden over, zitten ook wel nadelen aan natuurlijk maar voorlopig vind ik t wel prima :)

Lees wel mee hoor dames alleen niet veel tijd om te reageren op dit moment.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:41

Ik heb de diagnose niet zo maar gekregen, daar is echt een dik jaar aan onderzoek voor doorheen gegaan.
En verder klopt het zo ongeveer wel wat er geschreven is.
Je hebt goede en slechte dagen. Op een slechte dag voer ik bijna niks uit...alles doet pijn en erg moe.
Op een goede dag kan ik de hele wereld aan ( althans in vergelijking met de andere dagen ).
Wat wel erg beroerd is, is dat als je een goede dag hebt je teveel gaat doen je daar achteraf weer voor moet * boeten *. Dan krijg je dus weer een terug val.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:35

He buuf :wave: kom je de volgende x helpen mesten ipv lekker toekijken vanuit een stoeltje? :))

Ik heb ook fibro naast de neurologische variant van Lyme en artrose, binnenkort weer een flinke kuur, jeuj -O-

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:35

Haha wij waren net klaar met mesten en gingen even zitten :P

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:49

Rofah schreef:
He buuf :wave: kom je de volgende x helpen mesten ipv lekker toekijken vanuit een stoeltje? :))

Ik heb ook fibro naast de neurologische variant van Lyme en artrose, binnenkort weer een flinke kuur, jeuj -O-

Jeetje.. das helemaal een mooie combi.. weet je je er een beetje mee te redden?

Cinnepin schreef:
Zie wat over fibromyalgie....daar ben ik ook gezegend mee :(

Cinnepin schreef:
Ik heb de diagnose niet zo maar gekregen, daar is echt een dik jaar aan onderzoek voor doorheen gegaan.
En verder klopt het zo ongeveer wel wat er geschreven is.
Je hebt goede en slechte dagen. Op een slechte dag voer ik bijna niks uit...alles doet pijn en erg moe.
Op een goede dag kan ik de hele wereld aan ( althans in vergelijking met de andere dagen ).
Wat wel erg beroerd is, is dat als je een goede dag hebt je teveel gaat doen je daar achteraf weer voor moet * boeten *. Dan krijg je dus weer een terug val.

Bleg.. zo veel "jonge" mensen die het tegenwoordig al hebben..

Bij mij is de diagnose ook professioneel gegaan, heel traject door en heeel veel uitsluiten.

Het zaagtand profiel is heel herkenbaar.. op slechte dagen in een diep dal en niets doen... op een goede dag veel doen en dus te veel vaak waardoor je daarna weer in het dal uitkomt... zo lastig om een juiste balans te vinden.

Ik heb dus een revalidatie project doorgelopen van 4 maanden, waar je veel leert over de aandoening en handvatten krijgt, ook leer ik er te sporten binnen mijn grenzen en regelmaat op te bouwen.
Nu sport ik weer 4 x per week gemiddeld zonder er extra klachten door te krijgen. Ben alleen soms moe door de inspanning, maar dat vind ik minder vervelend dan moe door niets doen.

Vandaag weer lekker op pad geweest met mijn vader en foto's gemaakt. Begin de camera eindelijk te snappen! nu lekker in lightroom aan het spelen, ook een hoop uitvogelen, maar wel leuk!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 19:07

Pff lijkt me heel vervelend als je zo vaak last heb van je rug...ik weet niet wat het precies is maar zo vaak rugpijn lijkt me erg vervelend. Maar het is dus iets wat vaak voorkomt? Is het een soort van reuma?

Ik heb vaak last van me schouder maar niet continu gelukkig en vaak is het na een nacht slapen ook wel weer over. Maar ook dat is geen pretje, maar rugpijn lijkt me nog vervelender...

Wat leuk Lisanne dat je zo actief bezig bent met foto's maken! Ik heb er het geduld niet voor haha.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:07

Hoe is je tentamen gegaan, Rofah? Wat lekker dat je een week vrij bent. En nu al artrose joh? Jeetje...

Ik durf ook niet aan een spiraaltje. Lijkt me erg pijnlijk om in te laten brengen. Gelukkig heb ik een lichte pil (Meliane) waar ik al jaren tevreden over ben. Wanneer brengen ze dat kreng bij je in?

Leuk, Marlinde. Hoe is het gesprek gegaan?

Amburtjoz, naar Londen is een idee misschien? Heel Londen is dan in een kerstsfeer, heel gezellig. :D

Ik zie dat er een paar meiden zijn die fibromyalgie hebben. Dat lijkt mij erg vervelend om er op zo'n jonge leeftijd al last van te hebben. Een oude schoolvriendin van mij heeft dit ook. Haar handen zwollen altijd heel erg op als ze bijvoorbeeld veel geschilderd had.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van vandaag Liiszle. Foto? :o

Linn, hoe was het gisterenavond met de gedragstrainer? Heb je nog wat nuttige tips gekregen? Ik heb een slijtage in mijn rug, en mijn houding is niet goed waardoor ik mijn tussenwervelschijven en facetgewrichten overbelast. Daarom ga ik ook vaak door mijn rug. Geen reuma gelukkig. Een slechte houding is gelukkig op te lossen. :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 23:14

Ja het was heel interessant gister met de gedragstrainer! We weten niet echt waarom hij zo bijt, we weten niet wat er bij hem in het verleden is gebeurd (eigenaresse heeft hem nu 5 jaar en we weten eigenlijk niks van de eerste 4 jaar van zijn leven, hij is nu 11 jaar). Dus het is gewoon apart wat hij doet, ik was even bang dat die het gedrag niet liet zien gister toen zij er was want hij was vrij oké maar 'gelukkig' liet die het toch zien. Is natuurlijk raar dat ik gelukkig zeg maar ik wilde dat zij wel het echte gedrag zag. We gaan nu proberen om hem eens op een andere plek te poetsen want hij bijt het meeste op de poetsplaats, schijnbaar heeft hij daar toch een negatieve associatie. En niet meer corrigeren met je hand/vinger, maarja dat wordt lastig als je in je eentje bent. Dus ze raadde ook aan om het met zijn tweeën te doen, dat 1 iemand hem vast heeft aan het touwhalster (ze adviseerde ook het touwhalster omdat die iets scherper inwerkt) en de ander hem gewoon poetst. Degene die hem dan vast houdt kan hem dan direct corrigeren door een rukje te geven en dan weer te ontspannen zodra die stopt. Dus maar even kijken hoe hij daarop reageert en ik hoop dat we elke twee weken ofzo met Laura aan de slag kunnen maar dat moet dan uiteraard wel uitkomen qua agenda's enzo. We zijn er iig wel een poosje zoet mee.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:33

Adamootje schreef:
Hoe is je tentamen gegaan, Rofah? Wat lekker dat je een week vrij bent. En nu al artrose joh? Jeetje...

Ik durf ook niet aan een spiraaltje. Lijkt me erg pijnlijk om in te laten brengen. Gelukkig heb ik een lichte pil (Meliane) waar ik al jaren tevreden over ben. Wanneer brengen ze dat kreng bij je in?

Leuk, Marlinde. Hoe is het gesprek gegaan?

Amburtjoz, naar Londen is een idee misschien? Heel Londen is dan in een kerstsfeer, heel gezellig. :D

Ik zie dat er een paar meiden zijn die fibromyalgie hebben. Dat lijkt mij erg vervelend om er op zo'n jonge leeftijd al last van te hebben. Een oude schoolvriendin van mij heeft dit ook. Haar handen zwollen altijd heel erg op als ze bijvoorbeeld veel geschilderd had.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van vandaag Liiszle. Foto? :o

Linn, hoe was het gisterenavond met de gedragstrainer? Heb je nog wat nuttige tips gekregen? Ik heb een slijtage in mijn rug, en mijn houding is niet goed waardoor ik mijn tussenwervelschijven en facetgewrichten overbelast. Daarom ga ik ook vaak door mijn rug. Geen reuma gelukkig. Een slechte houding is gelukkig op te lossen. :D

gewoon wat natuur dingetjes vandaag hoor, niets spannends! en lang nog niet alles bekeken haha maar geen zin meer om achter de laptop te zitten.
http://postimg.org/image/ycy2w0t8p/
http://postimg.org/image/ypu2fy0w9/
http://postimg.org/image/drjb44bnt/

@lin, jeetje dat klinkt interessant! ik hoop dat het gaat helpen

@Amber, wat Felicity zegt, London is echt heel leuk! ik ben paar jaar geleden geweest, erg gezellig en heeerlijk shoppen!

@rofah, Oh wat leuk grondwerk les! dat zou ik ook moeten doen met Romy, das zo'n bijdehand/dominant beest soms.. jij hebt er veel baat bij zo te lezen?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 00:00

Ga ik daar naar kijken! Alhoewel meneer Winterberg toch ook wel leuk lijkt want dan kunnen we skiën :) Ik ga eens kijken wat de verschillen in prijs zijn daartussen ook!

Wat betreft het spiraaltje nog, volgens mij wordt deze tijdens de periode ingebracht en is daarna meteen veilig geloof ik (ik slik al jaren dezelfde pil, maar dit is wat ik op internet had gelezen)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 00:19

Winterberg valt wel tegen hoor, zeker voor 6 dagen is het geen ideaal skigebied vind ik. Klein skigebied, erg druk en het is er vaak vrij warm waardoor de sneeuw heel slecht is.

Mooie foto's Liiszle. Die laatste spreekt mij erg aan. :j Zo te zien was je bij de Lek.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:24

Amburtjoz schreef:
Ga ik daar naar kijken! Alhoewel meneer Winterberg toch ook wel leuk lijkt want dan kunnen we skiën :) Ik ga eens kijken wat de verschillen in prijs zijn daartussen ook!

Wat betreft het spiraaltje nog, volgens mij wordt deze tijdens de periode ingebracht en is daarna meteen veilig geloof ik (ik slik al jaren dezelfde pil, maar dit is wat ik op internet had gelezen)

Denk ik eigenlijk niet. Met starten prikpil moest ik ook eerste paar weken toch even seksloos zijn. Volgens mij is dat niet veel anders met spiraaltje die hormonen afgeeft.

Winterberg is idd niet groot/afwisselend genoeg om je 6 dagen te vermaken

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:38

Vanaf hier een nieuwe poging om alles bij te houden. Jullie gingen zo snel!

Linn, ik heb niet alles gelezen, maar begrijp dat je paard bijt op de poetsplaats? Mijn paard geeft ook nog wel eens een knauw. Heel vervelend! Wisseling van plaats kan werken, nu legt je paard misschien de link van bijten en poetsplaats. Bij mijn paard wil afleiding ook nog wel eens helpen, bijv een hooinet ophangen. Is al het medische al uitgesloten? Een paard kan bijvoorbeeld ook borstelen of zelfs het aan hem zitten al vervelend vinden bij een te hoge spierspanning. Masseren zal dan een oplossing kunnen bieden.

Hoor inderdaad van veel mensen dat Winterberg niet zo groot is en lange rijen bij de liften kent. Wij gingen wel eens naar Willingen, ligt vlakbij Winterberg. Leuk voor een weekendje of als je beginner bent en alles nog moet leren, daarna ben je er snel op uitgekeken. Wij gaan nu steeds naar de Tiroler Zugspitze. Heel mooi daar! Niet zo lang rijden en geen rijen bij de liften, al gaan wij ook altijd buiten het hoogseizoen..

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:54

Ik weet me er wel mee te redden ja maar wel met dank aan m'n vriend en ouders die heel veel voor mij doen :j
Ben eigenlijk volledig afgekeurd maar eigenwijs dat ik ben werk ik nu 7u pw op kantoor en als ik me goed genoeg voel doe ik ook nog wat vanuit huis :)

Adamootje ik denk dat je twee mensen door elkaar haalt, ik heb in december pas een examen :=

Wat fijn dat ze het bijtgedrag liet zien :j Is het geen optie om haar vast te zetten aan gewoon halster met daaronder een touwhalster met lijn wat je over de hals hangt? Kun je toch in je eentje poetsen maar ook corrigeren :)

Ik heb idd veel baat bij grondwerkles, merk het verschil ook onder het zadel :j

Foto's willen niet op m'n mobiel, zal straks eens kijken!