Fotomeeting omg. Katwijk (Z-H)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:02

ik vind persoonlijk een hoofdstel mooier dan een halster, en western ook wel heel erg gaaf! Als de manen kort zijn zou ik ze knotten en als je paard langen manen heeft gaat mijn voorkeur uit naar los. Ik ben bang dat bandages heel snel vies worden op het strand. Voor dekjes liever geen wit.

hamsterfan

Re: Fotomeeting omg. Katwijk (Z-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:19

En voor dekjes ook liefst geen al te druk patroon er in, dat leid namelijk best af.
Ik vind hoofdstel ook netter staan inderdaad.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:30

Oke... Ik dacht misschien is een halster makkelijker wegwerken? Maar hoofdstel kan ook... Bij mij losse korte manen helaas, beggar is een tink met fjordencoupe.. Dat is de reden dat hij bij ons is komen wonen; exceem! Mja het gaat al stukken beter hoor! Hij zat een paar weken terug nog onder de wonden, nu zijn die bijna allemaal al verdwenen ^^ ff kijken of er wat te knutselen valt... Maar ik vrees dat het daar nog te kort voor is...

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:31

Ik laat halster/hoofdstel altijd gewoon om, simpelweg omdat ik op het paard zelf moeilijk vind iets weg te werken.. Halstertouw/teugels werk ik wel weg :). Dus daar kan ik niet over oordelen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:04

Frits gaat gewoon naturel. Geen vlechtjes of knotjes, dat past echt niet bij hem :P
Met de standfoto's krijgt hij denk ik zijn westernhoofdstel om. Die is wel erg gaaf.

Dit is onze rij outfit (ik trek alleen zelf wel nog wat beters aan ;) ):
Afbeelding

Hoe doen de anderen het trouwens met hun zadel tijdens de standfoto's? Laten jullie die op?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:28

Zou ik niet doen...

Advies als fotograaf zijnde... niet teveel poespas tijdens de standfoto's... gewoon een mooi hoofdstel of haslter.
Laat dan niet de teugels om de hals hangen... veelste storend op de foto en vaak te veel werk om weg te werken.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:06

Ik heb ook een mooi touwhalster, met zwart en bordeaux rood, misschien doe ik die wel om tijdens de standfoto's :) Beggar heeft een groen halsterhoofdstel, maar die vind ik niet zo mooi (ben niet zo'n groen-fan xD) maar om nou een compleet lederen hoofdstel te kopen alleen maar voor een fotoshoot vind ik een beetje ver gaan.... maar ik zal even kijken of hij Cody's westernhoofdstel past :) dan is dat wel gaaf, en anders ga ik op zoek naar een chique halster, of allebei :D

Het nadeel van het touwhalster is dat ik er niet echt mee durf te longeren, ik weet niet hoe Beggar is op het strand maar dan is een touwhalster wel erg scherp achter de oren als hij aan het touw zou gaan hangen... := En een westernhoofdstel is ook niet echt top om mee te longeren.... ik ga ff speuren :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:13

Ok zonder zadel dus. Maar.. Waar laat ik die dan? :') Ik ga hem niet in het zand leggen :P
Of kan die op de parkeerplaats bij iemand in de trailer of auto?

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:35

Ik kan anders wel een kleed meenemen dat we daar de zadels opleggen bijvoorbeeld. Mijn vader gaat mee als chauffeur dus die wil dan wel opletten. Dan liggen ze niet in het zand. Anders kan het ook gewoon in de auto maar weet niet hoever is van het strand. Ben alleen nog maar op langervelderslag geweest.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:07

Waar is deze shoot dan in Katwijk?
Bij de manege?

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:14

Bij een snackbar bennys beach. Ben er niet bekend dus weet niet of dat bij de manege zit wil je wel even de pb sturen anders.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:27

Snackbar Benny's.... geen idee...

Is dat de enige plek van Katwijk waar je overdag het strand op mag?

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 20:43

Strandtent benny beach. En boven de strandtent op de boulevard zit een snackbar.
het is precies aan de andere kant dan waar de manege zit
hier mag je alleen op het strand inderdaad..
ik ga even een PB samen stellen nog voor iedereen..

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:50

Bij Willy zuid dus, want bij Benny beach mag je al niet komen met paarden in de zomer.

En ja het is dezelfde plek als vorige keer, toen Roos, Beauty en King mee waren. Helaas mag nergens anders het strand op.

Qua zadels is het handig om ze in een auto te leggen op de boulevard.

Spreken we trouwens af bij dat snackbarretje op de hoek, tussen sportlaan en boulevard?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:54

Daar konden we toen prima de wagen kwijt...

Is er eventueel iemand van de fotografen met wie ik kan mee rijden?

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 20:55

Gemmeke schreef:
Bij Willy zuid dus, want bij Benny beach mag je al niet komen met paarden in de zomer.

En ja het is dezelfde plek als vorige keer, toen Roos, Beauty en King mee waren. Helaas mag nergens anders het strand op.

Qua zadels is het handig om ze in een auto te leggen op de boulevard.

Spreken we trouwens af bij dat snackbarretje op de hoek, tussen sportlaan en boulevard?

Je moet wel bij benny's beach het strand op want je kunt nergens anders het strand op

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:18

ps. De pb die ik stuur staat ineens alles aan elkaar getypt terwijl het alinea's waren..

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:31

Na lang wachten is het dan bijna zover. Aanstaande zondag is de fotoshoot. Daarom nog eventjes alles op een rijtje.
Hieronder staan de groepen en de tijden dat je aanwezig wordt verwacht. Mocht je er tussen staan en toch niet kunnen laat het mij dan zo spoedig mogelijk weten.

Het idee is om eerst stand/portret foto's te maken voor degene die dat ook willen. Desnoods kunnen we nog foto's in het duin maken, maar dat moeten we even bekijken.
Daarna gaan we rijden en kunnen de fotograven plaatjes schieten.
De tijd dat je moet wachten op de foto's hangt af van de fotograaf en hoeveel tijd die heeft om de foto's te bewerken.
Houdt er rekening mee dat er ook amateur fotograven bijzitten (zoals ik ) die dit ook doen om meer te leren en betere foto's willen maken.

[i][i]We zijn natuurlijk aardig van het weer afhankelijk dus houdt ook Zondag ochtend nog bokt in de gaten of het nog wel door gaat.[/i][/i]

Verder hoop ik dat we er een leuke dag van kunnen maken en dat er voor de fotograven tijd is om tussen door even wat te eten/drinken bij de strandtentjes in de buurt. En dat alle modellen/fotograven op tijd zijn zodat we lekker kunnen beginnen..En dat het weer mee zit.

Ochtendgroep 11.00uur verzamelen
Sanne_shelly - beggar
NiKip - Frits
Corinda - Jack
Selmah - celeste
Arianne (muppett)- Babs
Marlies - darca

Middag groep 14:00 uur verzamelen
_inge_-Sjuul
- Liedjuh2 - Toran
- Carola - beau
- Petra - amiro
- kelly - Bandito

Fotograven 11:00uur verzamelen- DesireeK
- Nescafe
- Elaine
- Gemmeke
- Maybritt
- Nicollol
- juliette17
- annetjee19
- suzanne
- hamsterfan

Hier alvast de route. De route is naar de strandtent die precies staat op het stukje waar je met de paarden het strand op loopt. Dus je kunt exact deze route beschrijving aanhouden.

Vanuit Leiden / Den Haag

U volgt de N206 richting Katwijk / Haarlem en neemt de afslag Katwijk aan Zee
Einde afslag linksaf, Zeeweg
1e rotonde rechtdoor
2e rotonde linksaf, Meeuwenlaan
Rotonde rechtsaf, Parklaan
Rontonde rechtdoor
Als maar rechtdoor tot er een bocht naar rechts komt (dit is al aan zee) (links op de hoek in de bocht staat een snackbar)
Daar je auto parkeren of als daar geen plek is net even eerder op de weg waar je overheen bent gekomen.
Naast de snackbar trap naar beneden het strand op
Rechts zie je dan Benny’s Beach inn (blauwe strandtent)

Vanuit Noordwijk / Haarlem

U volgt de N206 richting Katwijk / Leiden en neemt de afslag Katwijk
Einde afslag rechtsaf, Hoorneslaan
1e grote stoplichten linksaf, Biltlaan
1e rotonde rechtdoor, Kon. Julianalaan
2e rotonde rechtsaf, Zeeweg
Rotonde linksaf, Meeuwenlaan
Rotonde rechtsaf, Parklaan
Rotonde rechtdoor
Als maar rechtdoor tot er een bocht naar rechts komt (dit is al aan zee) (links op de hoek in de bocht staat een snackbar)
Daar je auto parkeren of als daar geen plek is net even eerder op de weg waar je overheen bent gekomen.
Naast de snackbar trap / afrit naar beneden het strand op

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:32

Sanne, Corinda met jack staat er tussen, maar ik zag aan het begin van het topic staan (vriendin van Sanne) ik heb dus geen PB kunnen sturen naar haar. Gaat zij nog wel mee?

En Ik kon ook de bokt naam van Elaine niet meer terug vinden. Dus heb haar ook geen PB kunnen sturen. Iemand die de boktnaam nog weet/is tegen gekomen ?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:37

Ik kom misschien ook... als ik misschien met iemand mee kan rijden?

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:38

Ik zou graag zaterdag avond horen of de meeting door gaat, want ik moet om 9 uur al van huis.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:40

Ja moet je zelf het weer even in de gaten houden ook. Als het mooi weer wordt voor strand gaat het niet door. maar tegen woordig kan je niet echt meer op het weer bericht af gaan.. dus is het ook beetje zondag ochtend kijken..

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:40

Stal_Fiore schreef:
Zou ik niet doen...

Advies als fotograaf zijnde... niet teveel poespas tijdens de standfoto's... gewoon een mooi hoofdstel of haslter.
Laat dan niet de teugels om de hals hangen... veelste storend op de foto en vaak te veel werk om weg te werken.

Ik vind een western hoofdstel wel mooi, je kan de teugels er anders afhalen en dan een hengsten ketting door het bit doen.
Ik snap wel wat je bedoeld, geen fel gekleurden halsters of hoofdstellen.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:40

Stal_Fiore schreef:
Ik kom misschien ook... als ik misschien met iemand mee kan rijden?
waar woon je ?

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:42

Maybritt90 schreef:
Ja moet je zelf het weer even in de gaten houden ook. Als het mooi weer wordt voor strand gaat het niet door. maar tegen woordig kan je niet echt meer op het weer bericht af gaan.. dus is het ook beetje zondag ochtend kijken..

ik wil het zelf wel in de gaten houden maar ik weet natuurlijk niet of jullie het ook goed genoeg vinden. Zo is er een afgelopen zondag ook een meeting afgelast terwijl hier het weer goed te doen was. kan je anders zaterdag avond laten weten wat jij zelf van het weer vind?