[BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:44

Hihi nu ik ook maar!
Ik ben Femke, 21 jaar & woon ook nog thuis.
Tot 2 weken geleden studeerde ik in Antwerpen & had ik daar ook een kamer, maar ik heb helaas moeten stoppen met de studie, dus nu ben ik weer lekker thuis..
Ik heb ook een fjord ( :P ); Aagje!
Aag is de halfzus van Archy.. :D
We zijn afgelopen zaterdag voor het eerst gestart in de B & dat viel me echt alles mee! Ze was super braaf, maar wel een beetje afgeleid.. =P Dus helaas geen punten gereden, maar wel een super leuke dag gehad (wat ik véél belangrijker vind!)
Ook houden we van lekker buiten rijden, maar dat gaat de laatste tijd niet zo denderend :P Ze gaat de laatste weken alleen maar aan de kletter buiten, dus dat wordt nog even oefenen voor oktober ;)
Maar ik hoop dat als ze de wei op gaat, het weer over is (was vorig jaar iig wel zo!)
Verder is Aagje een échte merrie :P Met buien en al O:)
Maar meestal is ze ontzettend lief hoor! Ze is echt een knuffel/ik-wil-aandacht-paardje <3
Nou.. volgens mij heb ik zo alles wel..
Oh ja! Ik ben vaak genoeg op de Veluwe geweest, maar nog nooit met paardje! (Heb Aag ook nog niet zo heel lang, sinds juli 2011..) Héél misschien dat ik voor oktober al een keertje naar camping Boszicht ga met m'n mams & hondje, maar dat moeten we nog even plannen allemaal :D

Dott

Re: Fjordenweekendje op de Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 04:21

Haha, ik dan ook maar (je moet wat als je niet kunt slapen *spiekt op klok*).

Ik ben Lianne, nu nog 23, in oktober 24.
En ik kom met mijn eigenwijze maar oh zo lieve ruin Sjelmar, vaker Sjel genoemd.
Meneer is al 15, en daarmee volgens mij van de paarden de oudste?
Hij is een echte Fjord, en ik lig dan ook regelmatig slap van het lachen.
ik woon op mezelf met 5 katten, ik werk op stal waar mijn paarden staan en heb ook nog mijn drukke bijzondere merrie Niaff.
Heb nog niet zo heel lang eigen paarden, Niaff nu bijna een jaar en Sjel een paar maand en tis nog steeds een onwerkelijk gevoel.
Sjel en ik rijden eigk alleen maar buiten, omdat ik nog bezig ben met zijn conditie opbouwen.
Hij heeft een beetje een 'kom ik er vandaag niet dan morgen wel' instelling, maar op nieuwe paden mag ie toch ook graag een lekker voorwaards drafje doen :)
Galopperen is geen probleem, maar op dit moment doen we dat nog maar kleine stukjes.

denk wel genoeg info zo :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 06:44

Een paar race fjorden zie ik. Jimmy is inderdaad ook zo van nou morgen kunnen we ook nog aankomen hoor :P

Femke wil je alvast gaan spieken op de camping haha?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:19

Neem het haar niet kwalijk :) zou ik ook wel willen :p
Ja, Sjelmar en ervandoorgaan... kan ik me nou helemaal niks bij voorstellen, als we nu al kleine stukkies galop doen dan hoor je hem al denken: ja nou, als het moet hoor..
Maar goed, als t goed is is ie tegen oktober ook nog weer wat meer afgevallen en gaat t allemaal wat makkelijker :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 08:21

Ik bij Jimmy ook niet hoor, maar zeg nooit nooit ;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:26

Nee precies, het blijven vluchtdieren...
Maar ja Sjel is ook niet bepaald type sportfjord xD hihi

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 08:27

Haha Jimmy ook niet hoor.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:30

Hihi dat valt alweer mee, op stal kreeg ik in t begin elke keer: oh jij hebt echt nog het 'oude' type fjord :D

ga jij trouwens nog weer mee doen aan die 4 daagse rit? heb vorig jaar je hele verslag gelezen :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 08:35

Joh je moest eens weten hoe erg in baal dat ik dit jaar niet mee kan doen om financiële redenen.....

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:40

Ja kan ik me wel wat bij voorstellen, lijkt me echt heel erg gaaf. Zo baal ik zo dat Sjelmars entingen 'verwaarloosd' zijn, hij miste 5 jaar voor de afgelopen enting, en heb een nieuwe basisenting geven is geen optie want hij wprd ontzettend ziek van 'normale' entingen.. Dus al zou ik voor de lol een x een endurance willen rijden ofzo, dat kan dan niet :(

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:05

oh vergeten te melden! Aag is de stoere halfzus van archy! Hi hi. Archy vinden ze op stal behoorlijk slank voor een fjord, zal zo ffies foto zoeken van hem en zijn buurman! Ze hebben al de bijnaam de dikke en de dunne... Maar wat leuk femke dat je aag nu ook start!! Die punten komen vanzelf wel. Ik heb me afgemeld voor vandaag. Had 2 weken geleden 164 en 177 oeps. Wat rot dat sjel zo gevoelig reageert op enten! Word ie er ziek van? Of krijgt hij zo'n vocht bult?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:12

Nee hij word echt ziek, zweten, koorts enz.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:19

oh das echt minder! is er niet een enting met een andere stof erin?

buurman & buurman ofwel de dikke en de dunne... :+
Afbeelding

Afbeelding

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:47

Lianne, ido is 24 dus die wint het hoor :D

Femke, wat zonde dat je moest stoppen, waarom is dat? Dierenarts was het toch waar je voor studeerde?

We zijn dus met
Sandra
Saskia
Lianne
Femke
Marjan
Ik ([***])

Toch?

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:19

zal ik me dan ook maar ff voorstellen :D

Ik ben saskia 21 jaar en heb een fjordenmerrie van 13 jaar.
Julia is een lieve merrie die erg sociaal is naar anderen, maar wel een beetje dominant als het om eten gaat O:) .
( ben zelf gewoon sociaal, maar het liefst wel na een bak koffie s'ochtens, haha :D )

Julia en ik rijden altijd buiten, met anderen paarden erbij loopt jullia gewoonweg hard, als ik alleen ben is het zo van: gaan we al terug ? Galop is vaak een geval appart of erg braaf of }:) .

Zelf woon ik nog bij mn ouders, zit ik in een voorjaar van de kunstacademie en bezorg ik de post.

meer info in mijn profiel.

(julia kan ook een varkentje zijn zie verhaal profiel.)

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:15

Ik ga dit jaar niet echt op vakantie, behalve dan een weekje 'pony'kamp met Aag in Drenthe (in juli). Dus ik dacht.. misschien dat ik nog wel een lang weekendje naar de Veluwe kan O:) in augustus of september ofzo.. Maar we moeten nog even kijken hoor, of het allemaal wel doorgaat ;)

Ik ging de opleiding gewoon niet redden Ilona :( Ik heb 2 jaar m'n uiterste best gedaan, maar ik deed het gewoon niet goed genoeg. België heeft toch een heel ander systeem als Nederland..
Ik mag dit jaar nog één keer meeloten in Utrecht, dus daarvoor heb ik me weer ingeschreven & als dat 'm weer niet wordt dan ga ik (waarschijnlijk) hippische bedrijfskunde in Dronten studeren vanaf september.

Aagje is ook niet heel dik (meer). Ze was een heel stuk dikker toen ik haar in juli kocht & had ook weinig bespiering. Ze is alleen wel rond gebouwd :P
Dit zijn foto's van afgelopen zaterdag (wedstrijddag!! :D )

Haha, toch ging ze redelijk snel de trailer op (al lijkt het hier of ze aan het muiten is :P )
Afbeelding

En hier nog een foto van voren! Hihi, zo is ze idd lekker rond <3
Afbeelding

Dit zijn echt al m'n foto's van de wedstrijd.. M'n mams zou foto's maken, maar ze was steeds te laat met fotograferen... Dus ik heb allemaal foto's van klapstoeltjes, de grond, Aagje haar billen ... :+
Zucht.. volgende keer toch m'n paps maar weer lief aankijken.. :o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:19

Leuke foto's :)

Ilona, oooh valt mee, dan is Sjel nog een broekie :) hij is nu ook wel geent, maar idd voor volgend jaar eens kijken of er andere entstof is ofzo ^^

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:04

't is net archy die ik zie staan! Oh leuk ponykamp! Waar dat? Lijkt mij ook echt weer een x leuk! Hi hi. Zo'n instructie kamp lijkt mij ook wel wat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 19:50

Hehe eindelijk heb ik vandaag Domein de Bever in België gevonden met Jimmy :D
Je wilt niet weten hoeveel pogingen ik daar al toe gedaan heb, dacht dat ik hem nooit zou vinden _O-
Hier kun je heerlijke pauze houden met je paard.
Nu nog niet heel uitgebreid gedaan aangezien het de eerste keer was, maar nu we dan eindelijk de weg weten gaat dat zeker vaker gebeuren.

Jimmy voor het restaurantje.
Afbeelding

Samen bij het meertje dat erbij ligt. Kijk maar Jimmy is ook blij dat we het gevonden hebben, ook hij lacht :+
Afbeelding

En weer op de terugweg.
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:09

Hihi :) leuk :)
Sjelmar zal de komende week wel niet bereden worden :( hijs te kort bekapt en loopt nu heel zielig...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:10

Ach gossie..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:18

Ja. ben heel bokt aan t afsporen of ik iets kan doen voor hem, maar op zachte ondergrond, niet rijden en afwachte. is t enige..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 22:20

Ja klopt was ook het enige wat ik kon doen voor Silence toen hij tekort bekapt was.

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:57

Hè, wat rot voor Sjelmar!!
Ik heb daar geen last meer van..
Aag moet verplicht op ijzers |( Haar hoeven groeien niet hard genoeg & het was voor haar heel pijnlijk om op harde ondergrond te lopen.
Maar ik vind het altijd wel lastig hoor. Rijden op de weg of in nat gras is een stuk enger geworden.
Elke keer als Aag nu aan de kletter gaat op het asfalt vliegen de vonken om m'n oren en met bochten glijden we steeds een stukje.. DOODENG! >;)
Ik ga naar het ponykamp voor volwassenen bij het Fjordenpaard, Marjan! (in het plaatsje Een geloof ik)
Ik dacht dat het iets van westernweek heet :P We gaan slapen in een ranch :)
Heb er echt zoveel zin in!! Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat... :D
We moesten al een cowboyhoed meenemen, voor het linedancen :P en er zijn dagtochten gepland & ook uitjes naar een meer (met paardjes :D ) & voor de rest lekker veel buiten rijden.
Hahaha, volgens mij wordt dat ook een super week!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 07:25

Klinkt wel erg gaaf :j