Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:28

oja, ik heb ook nog ergens een leren halster liggen... even opzoeken :j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 20:14

even een vetje er over en het is vast weer mooi!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:58

Ik heb best wel veel dekjes, zowel dressuur als veelzijdigheid,
kan eerdaags wel wat foto's maken dan wil ik best wat meenemen voor anderen
als iemand dat wilt.

Ook neem ik mijn 2 'wedstrijd' hoofdstellen mee, een bruine rondgenaaid en een zwarte met mooie bling frontriem. En nog m'n 2 leren halsters bruin met bling en zwart met bling.

Iemand mag gerust wat lenen op het moment dat ik het niet gebruik, als ik het maar heel terug krijg :o

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 06:05

Ik zit in mijn eerste nachtdienst van een reeks van 5, dus ik kan aan de schema's beginnen. :D

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al een uur zit te puzzelen en allerlei opties heb bekeken. Maar het is wel moeilijk plannen om 3 rondes, 10 paarden en 10 fotografen elkaar allemaal tegen te laten komen en dan elkaar ook nog genoeg tijd te gunnen maar elkaar ook niet te lang laten wachten. (shame on me, ik vind het echt erg dat het zo complex voor me is want ik heb voor dit soort dingen notabene gestudeerd |o )

Anyway, ik ben nu dus eindelijk op weg,

Maar qua tijd + om de fotografen zo optimaal mogelijk in te delen heb ik 3 paarden eerst in de losgooi/longeergroep ingedeeld om pas daarna de aan de hand / portret foto's te gaan maken.

Is dat een probleem? Het gaat om:
Loyce_
B_r_e_n
loonew

Ik persoonlijk heb daar geen problemen mee, want met haar zomervachtje en goede conditie zweet mijn paardje toch niet snel en mocht ze rollen in het zand dan kan ik dat er bij de trailer wel af borstelen. Maar ik heb mezelf niet in de 1e ronde ingedeeld omdat het me handig leek dat ik eventuele laatkomers etc nog kan ontvangen en zodat ik mijn handen nog vrij heb om de telefoon aan te nemen etc. ik doe dan mee vanaf de 2e ronde als alles lekker op gang is. :)

Het kan ook voordelen hebben, afhankelijk per paard natuurlijk maar ze worden dan wel gelijk lekker wakker :)*

Voor de zekerheid stuur ik de 3 hierboven even een pb-tje, dan ga ik ondertussen gewoon door met het schema. Als Loyce_, B_r_e_n of loonew het liever niet hebben dan zoek ik graag andere slachtoffers, want het komt het schema echt ten goede :Y).

--- Edit:
Wilde er nog even aan toevoegen dat Loyce_, B_r_e_n en loonew wel pauze hebben na de losgooi ronde en voor de portret ronde. Dus dan heeft het paard genoeg tijd om weer op krachten te komen en een borsteltje te krijgen :D

---- Nog een edit:
Ik vind het schema best mooie vorm krijgen!
Ik zal het volgende nacht even perfectioneren. Maar het programma zoals ik het nu heb duurt 5 uur lang (aankomst etc meegerekend). Vinden jullie dit te lang? Mij lijkt het persoonlijk precies goed, niet te lang en niet te kort.

Ik heb er ook een algemene pauze in gepland van 40 minuten. dan kan men even een boterham eten, de paarden even verzorgen en rustig opzadelen en eventueel losrijden voor hen die dat willen. en bij de 1e rondes zijn er altijd een paar ruiters die niet mee doen, dus in die tijd kan je je paard bv verzorgen etc. Dus ik denk dat we dan wel rust genoeg hebben tussen door.

Heb inmiddels weer een e-mail van defensie dat mijn vraag in behandeling is. helaas heb ik nog steeds geen telefoonnummer kunnen achterhalen |( anders had ik al lang aan de telefoon gehangen -O-

Wilt iedereen mij trouwens zijn telefoonnummer pb-en? Dan maak ik voor mezelf vast een lijst met alle nummers en dan zal ik jullie pb's beantwoorden met mijn telefoonnummer. Dan hebben we die vast uitgewisseld :)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:25

Super dat je al bezig bent met de schema's :) Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien :P

Ik stuur je nu pb met telefoonnummer :P

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:33

Fijn dat je al bezig bent met schema's +:)+

Pb komt eraan

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 01:46

Thnx voor de telefoonnummer inmiddels! Ik heb ze al van de helft van de deelnemers :D
ik ga ze zo even beantwoorden met mijn nummer :D

Ok, het schema tot zover:
(het lijkt misschien weinig tijd voor ronde 1, maar tijdens ronde 2 kan niet iedereen tegelijk in de round pen dus tijdens het wachten kan je gewoon verder gaan met portretfoto's, dat compenseert elkaar wel)

zoals jullie zien spelen ronde 1 en ronde 2 zich tegelijk af en wisselen de fotografen onderling. Je kan je voorstellen dat ronde 1 zich een paar meter verderop afspeelt dan ronde 2. (Ik zal binnenkort de locatie bezoeken om dat nog duidelijker te krijgen)

Ik heb bv 5 fotografen op 3 paarden gezet, ik denk dat jullie dan onderling binnen jullie groepje er zelf voor kunnen zorgen dat je ieder paard op de foto krijgt denk ik.
Zo houden we het schema toch een beetje flexibel en houden we ruimte voor eigen invulling, maar is er toch een rode draad om op terug te vallen.

Vraag aan Chaos en Ulaantje, omdat jullie niet kunnen rijden, wat willen jullie dan doen tijdens ronde 3? Nogmaals portret? Want dan zet ik jullie in het schema bij ronde 3.

Ik hoop dat jullie je er in kunnen vinden

Ronde 1 = Portret / stand foto's (Aan de hand)
Ronde 2 = Losgooien in roundpen / longeren (en eventueel nog portret/stand tijdens het wachten op de round pen)
Ronde 3 = Onder het zadel / rijden

Modellen:
Angela (rijden is optioneel)
Chaos (niet rijden ivm kreupelheid)
Ulaantje (paard nog niet ohz)
iLOVEVIDO
Jameyskatje
xmichxrocky
xJitske
Loyce_
B_r_e_n
loonew

fotografen teams:
Team 1= Lauwttje, horsesm, Kanzi, _L_amanda_L_, xliisa
Team 2 = Vealosz, Laurahh, WiancaR, Linn, Elmobrowny

Afbeelding
Afbeelding

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:58

En een heel prima overzicht! Klinkt goed!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:38

Overzicht ziet er netjes uit :) Echt super :)

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:36

Schema ziet er heel goed uit.

Tijdens het rijden lijkt het me leuk om dan nog portret foto's te doen
als dit mogelijk is in het schema. Als dit niet lukt is ook niet erg dan blijf ik gewoon nog om te kijken.

Tijdens de groepsfoto wil ik wel kijken of dat ik er ook ff op ga dat ik m'n zadel wel mee neem.

(heb er thuis nu 3 keer opgezeten terwijl hij stil staat)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:47

Ziet er super uit het schema :j
Ik ga je zo even mijn nummer pben!

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:06

ik zal ook even een pb sturen!

ik wil mijn pony alleen niet loslaten in de roundpen, hij heeft een keer geprobeert om over de bakrand van de binnenbak tespringen, (meer iets omhoog komen) maar sindsdien durf ik hem niet meer los te laten,
aan de longe kan wel :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:08

Heb je ook gepbt!
Schema ziet er goed uit

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:06

hey bedankt iedereen voor de positieve reacties! Er valt een last van mijn schouders haha, dan houden we dit schema als rode draad :D

@xmichxrocky: Geen probleem. we kunnen toch niet allemaal tegelijk in de round pen en je kan er inderdaad ook voor kiezen om te longeren of nog wat portretfoto's in die tijd te maken.

@ ulaantje: Dat is geen probleem hoor, dan sta je enkel wel voor portret tussen rijdende paarden. Je kan misschien dan een kledingwissel ofzo doen. Of je zadeld je paard wel op en je trekt wel je rijkleding aan en dan ga je er naast staan ofzo?
Dapper dat je het met de groepsfoto wilt proberen!! En voor hen die niet gaan rijden, uiteraard kan je dan gewoon op de groepsfoto hoor! dan gewoon aan de hand ipv er op.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 04:51

jeetje zeg, ik zit inmiddels mijn e-mail contact door te lezen met defensie wat betreft de Ginkelse heide.

Mijn eerste bericht was al verstuurd op 21 maart, dat is dus al dik een maand terug.

Toen is er wat op en neer gemaild en ben ik hier en daar doorgestuurd en kreeg ik wat algemene informatie en het verliep allemaal wel prima. Tot ik met de vraag kwam of we toestemming konden krijgen om buiten de paden te treden ivm een fotoshoot.

Op 5 april kreeg ik:

Citaat:
Goedemiddag,
U kunt contact opnemen met de Regionaal Militair Commandant (RMC) van de 43 Gemechaniseerde Brigade in Havelte. De RMC functioneert als beheerder van de Ginkelse heide. Het e-mailadres is: ***

Toen heb ik dat adres een bericht gestuurd op 5 april en nog eens op 12 april.

Uiteindelijk kreeg ik op 16 april de volgende reactie:

Citaat:
Dag mevrouw,
U wordt eerdaags geïnformeerd over de uitkomsten van de behandeling van uw verzoek.

Inmiddels heb ik dus weer 2 e-mails verstuurd of dat mijn vraag nog in behandeling is en dat we er met smart op wachten. ik heb ook meerdere malen naar een contactpersoon of telefoonnummer gevraagd maar tot nu toe geen uitkomst.

Dus ik ben bang dat we moeten wachten op een e-mailtje terug.

(dit gaat alleen over de toestemming om voor de foto's buiten de paden te treden, we hebben sowieso geen vergunning nodig om daar op de paden te rijden)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:41

Jeetje, mogen ze ook wel mee opschieten dan.. Ik merk wel erg vaak dat je laat(of geen) antwoord krijgt als je zulke dingen vraagt
Wel goed dat je er zo achteraan zit!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:51

En ik ben niet blij.... helaas moet ik afzeggen voor de fotomeeting. Er is iets tussen gekomen waardoor ik geen mogelijkheid meer heb om te komen.... *baalt enorm* Ik keek er echt heel erg naar uit, maar de afspraak die ertussen is gekomen is helaas belangrijker... -O-

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:31

Iemand nog interesse in een vzh zadel? :P

Angela, jammer zeg!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 01:08

hey Angela wat super jammer! ik keek er echt naar uit om je paardje in het echt te zien (en jou ook hoor). Echt heel jammer, helaas.

Ik zal de eerst volgende reserve een pb-tje sturen dat er een plekje vrij is.

Ik kreeg vandaag trouwens een e-mail terug, een hele aparte:

Citaat:
Met gezond verstand kom je een heel eind. U kunt gerust foto´s maken in een oefenterrein, mits daar niet geoefend wordt. Ik kan mij voorstellen dat paarden dan snel kunnen schrikken. U mag dus uw foto´s maken rekening houdend met oefeningen.

Veel succes met het maken van uw foto´s.

Nu dus weer gereageerd op dat bericht en ook gevraagd of ze kan achterhalen of er die dag een oefening is (denk het niet op zondag, maar voor de zekerheid)

'In een oefenterrein' , ik neem aan dat we dan gewoon een veld in mogen dus? en daar mogen rijden en longeren etc? Tenminste, dat had ik duidelijk gevraagd en dit is haar reactie. Anders print ik die e-mail uit en neem ik die mee op onze dag, zodat ik het altijd kan bewijzen voor wat dat waard is.

Tja, ik denk dat defensie zich met andere dingen bezig houd dan met fotografen en ruiters, maar aan de andere kant is het wel hun terrein dus zouden ze daar op moeten kunnen antwoorden.

Ik wacht nog even de reactie op de e-mail af, maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat het zo goed als geregeld is.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:19

Dat soort e-mails altijd meenemen! Defensie is wat dat betreft een vak appart.. Eigk met alles, en ik spreek uit ervaring hihi.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 01:21

Ja zal ik zeker doen!

Ik heb de lijst even up to date gemaakt, als er fouten in staan laat het me dan weten. (of pas het zelf even aan :D)

Citaat:
fotografen:

1. Lauwttje
2. Elmo_Browny
3. xliisaa
4. _l_amanda_l_
5. Kanzi
6. Laurahh
7. Vealosz
8. WiancaR
9. Linn
10.horsesm

reserve:

1.Muurp
2. Ilonavb
3. EquiPhoto
4. zwenneke
5. Leey

ruiters met paard

1. Jameyskatje
2. Zunzuncito (pb verstuurd met de vraag of zij wilt invallen voor Angela)
3. Chaos
4. ulaantje
5. iLOVEVIDO
6. xJitske
7. loyce_
8. B_r_e_n
9. loonew
10. xmichxrocky

reserve:

1. schaapie18
2. ]
3.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:50

-O- wat een dom mailtje krijg je terug zeg... doe je moeite om alles netjes te regelen..
"Met gezond verstand kom je een heel eind." Ja dûh, maar t'is toch wel fijn als we weten wanneer we er wel en niet mogen komen :Y) :z

Jammer dat je niet mee kunt Angela!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 01:51

Ja ik vond het ook heel l*llig overkomen maargoed, ik kan het beter een keer te vaak vragen dan eens te weinig. en ik had verder gewoon hele nette en formele mailtjes gestuurd, maar ag, misschien gewoon een slechte dag :P

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:53

Hebben ze wel eens vaker daarow.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:55

Als je wil kan ik trouwens wel even informeren of er op 27 mei een oefening is?