Fotomeeting (Honden) Noord Nederland ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Re: Fotomeeting (Honden) Noord Nederland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:05

Ik ben het wel eens met CoronaLime, dat is zeker niet aanvallend bedoeld, maar is gewoon voor de andere fotografen...
Ik doe dit met plezier en ben zeker niet professioneel, ik doe dit gewoon voor de hobby. Maar je krijgt al geen geld voor de fotoshoot zelf, en als er nu een foto tussen zit die wel goed genoeg is om geld voor te vragen? De eigenaar van de hond zal zelf wel bepalen of hij de foto goed genoeg vindt om na te bestellen ja of nee, de rest heeft diegene mooi met logo, wat maakt dat logo dan nog uit?!
Maar als jij gratis de foto's weg gaan geven op het originele formaat zonder logo, en daardoor andere fotografen misschien geen nabestellingen krijgen, dan is dat niet zo leuk..
Maar wat maakt het nou uit om er nou wel of niet even een logootje erin te zetten? Als je de anderen daarmee een plezier doet?

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:09

Je kan er toch wel geld voor vragen maar dan gewoon wat minder als een professionele fotograaf? Ik vind mezelf ook niet de beste, dus dan is het juist leuk als mensen wel foto's van me willen kopen. Kopen ze niets dan vind ik het ook geen probleem want dat heb ik in ieder geval wel een leuke en leerzame dag gehad. Zo moet je het bekijken ;)

En ze krijgen hun foto's zowiezo wel, als ze nou betalen of niet de kleine bestandjes met copyright krijgen ze altijd, en veel mensen zijn daar al blij mee ;) Ze hebben er heus wel een paar euro voor over als ze een foto echt mooi vinden. Dat jij ze niet goed genoeg vind wil niet zeggen dat de 'klant' niet tevreden is..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:56

Spytignieske, dat is precies wat ik bedoel.
Eigenlijk "verkoop" ik liever afdrukken, dat kan ook een stuk goedkoper dan originelen. Voor een foto van 10x15 vind ik 2/3euro een nette prijs incl verzendkosten. Originelen tussen de 15 & 25 vind ik redelijk. Hoe denken jullie hier over?

Trouwens, als alle fotografev de fotos nou op een hyves pagina zetten, per hond een album? Lijkt jullie dat niet handig:) heb je als "klant" ook gelijk een mooi overzicht van alle fotos van je hond :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:08

Corona, ik vind het goed :)
Ik doe het fotograferen nog niet zo lang, dus moet nog even kijken wat ik voor afdrukken zou kunnen vragen, maar daar kom ik ook wel uit :)
Waar laten jullie je foto's drukken? Bij profotonet???

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:27

CoronaLime schreef:
Spytignieske, dat is precies wat ik bedoel.
Eigenlijk "verkoop" ik liever afdrukken, dat kan ook een stuk goedkoper dan originelen. Voor een foto van 10x15 vind ik 2/3euro een nette prijs incl verzendkosten. Originelen tussen de 15 & 25 vind ik redelijk. Hoe denken jullie hier over?

Trouwens, als alle fotografev de fotos nou op een hyves pagina zetten, per hond een album? Lijkt jullie dat niet handig:) heb je als "klant" ook gelijk een mooi overzicht van alle fotos van je hond :j

Ik was van plan een speciale pagina achter mijn site te maken voor mijn foto's van de meeting, daar ga ik ze denk ik op zetten, waar ze dan bij kunnen via een wachtwoord intikken die ze van mij krijgen :) Moet nog even kijken of ik dat voor elkaar krijg :j

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:29

Ik heb geen hyves :D

Maar okee, dan doneer ik mijn (mogelijke) inkomsten aan een goed doel! :D Dan krijg ik er geen geld voor, een goed doel weer iets blijer en jullie blij. Goeie oplossing zo? :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:31

Ik vind het prima, als de foto's maar niet gratis weg gaan ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:32

Nope, they won't! Beloofd! :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:47

Ilona, niet iedereen heeft dat he, en dan krijg je weer dat je alles overal moet opzoeken :)

Als ik nou gewoon een hondenfotomeeting-hyves aan maak, en dan gewoon een centraal wachtwoord dat iedereen de foto's erop kan uploaden?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:48

Volgensmij kun je ook instellen dat iedereen foto's erin kan zetten :)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:51

Ja maar dan gaat iedereen dat ook doen (in heel nederland) en dat is niet de bedoeling :P

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:52

Hoeft niet, je kan ook alleen voor leden van de hyve doen toch, en dat je dan lid moet worden na goedkeuring van beheerder?

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:00

Oja :+

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:06

Haha, helder momentje? :P

Maar zo'n gewone hyvespagina met ww voor alle fotografen lijkt mij persoonlijk handiger omdat waarschijnlijk niet iedereen zelf hyves heeft.

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:08

Ik vind het prima :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:10

Helemaal goed hoor!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:34

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:39

Ik zet mijn foto's op mijn eigen site, ivm kwaliteitsverlies via hyves.
Ik stuur de eigenaren een pbtje met een link met foto's, zo houd ik zicht op mijn foto's en weet ik dat de uploadkwaliteit 100% is.
Hyves verprutst je foto's :o

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:43

Dat weet ik corina, maar zo kunnen ze wel mooi zien welke foto's er allemaal van hun hond zijn ivm evt nabestellingen :) Foto's om hier te showen enzo doe ik ook gewoon via andere site :j

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:45

Ik zet misschien wel op hyves om te showen, daarvoor is het een heel leuk medium, maar ik ga dus alles aan de eigenaren geven via mijn site, ik kan prachtige webalbums maken en met 100% uploadkwaliteit dan ga ik dat niet doen met slechte uploadkwaliteit van hyves.
Maar eerst maar zien of het door gaat!

(als er dan een slechte kwaliteit foto via hyves op bokt komt (pixels, verscherpt) krijg je 'praatjes' en daarvoor ben ik net iets te serieus bezig met fotografie :) )

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:53

Ik zet op beide, ik zet ook de goede kwaliteit foto's achter op mijn site voor goede kwaliteit te zien :j

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:38

Maar het weer word nog niet zo best voorspeld voor zondag -O-

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:39

nee -O-

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:41

Had er net zo'n zin in {:)-:(

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:41

Nee he -O-
Ik kijk het dan ook nog even aan, mocht het wel doorgaan en het is extreem koud of nat ofzo, kom ik denk ik niet of alleen de ochtend met de hond... Ik moet een beetje aan mijn gezondheid denken.. Zeker omdat ik best wel wat kilo's ben verloren en mijn immuunsysteem ligt plat, niet zo'n lekkere combi dus :=