[Besloten] Zeeuwen naar Wolfheze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:24

@Maya: Ja, mogelijkheden zat voor vegetariërs tegenwoordig, dat komt helemaal goed!
Hier ook geen dekens die gewassen worden, geen tijd voor :P Dekjes wil ik wel graag nog even doen, kijken of dat lukt..

@Kelly: He dat is balen. Het is dat mijn andere paard nog niet klaar is om mee te gaan boscrossen, anders had ik er nog wel één voor je staan.

Lekker ritje gedaan Ing! Ik heb vanavond toch ook nog maar even een (klein) rondje gedaan, gezellig met vriendlief op de fiets ernaast :) Weinig dazen gezien, wel een hoop muggen :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:30

Wij zitten goed qua dazen bij ons op stal.
Op mijn oude stal waren de paarden net binnen gehaald, omdat die gek werden van de dazen. Ik heb bij ons gisteren pas de eerste gezien.

Sita_

Re: [Besloten] Zeeuwen naar Wolfheze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:26

Als t even meezit wil ik Dinsdag een dagje mee komen boscrossen. Dat ligt even aan onze auto, die heeft wat mankementjes, dus het is even onder voorbehoud.
Maar als ik kom neem ik 2 paarden mee, dan kan Kelly ook gewoon lekker meerijden. :) En dan mag Kelly nog even kiezen welke ik dan voor dr mee mag nemen, :))

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:04

Wat lief Siet! Doe mij maar degene die het hardste toe is aan een rondje bos en hei ;)

Ik zit nog ff vast in Spanje, vlucht gaat morgen pas dus verplicht nog een dagje strand... heel vervelend natuurlijk! Ik stap dinsdagmorgen in de auto richting jullie!
Hoe laat denk jij er te zijn Siet?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:04

Vervelend Kel. Geniet nog van je dagje strand extra :-)
Siet, leuk dat je komt!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:44

Ja, ik zit alleen nog even met de auto he. weet niet wanneer die gemaakt word. maar anders probeer ik een andere auto teregelen :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:43

Bedankt meiden voor afgelopen week! Liep allemaal een beetje raar voor mij, maar ik heb het naar mijn zin gehad!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:02

Maya en Daisy inmiddels ook veilig thuis hoop ik?
Ik heb heerlijk genoten, bedankt voor de heerlijke week!!!

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:54

Ik vond het ook echt super, jammer van Terra haar been, maar verder echt onwijs genoten!
Hartstikke leuk dat ik mee mocht, meiden!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:15

Wij zijn ook veilig thuisgekomen :j Paarden waren wel drukker dan op de heenweg, dus onderweg nog eens gestopt om te kijken of alles nog heel was, maar dat was gelukkig wel het geval :)

Ik vond het echt een topweek! Bedankt!

Ik ga eens rondkijken voor leuke vakantiebestemmingen met paard in zeeland :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:02

Fijn dat de terug weg, ondanks dat wat onrustig zijn, goed is gegaan. ALlemaal weer veilig thuis, al had ik nog wel even kunnen vertoeven daar :)
Wiet had de eerste dag wat last van stijfjes en niet geweldig loopjes, maar dat was al snel over. En wat nou bijkomen van de vakantie, vandaag ging ze mee op crossles, gaaf! Arme paard :P

Leuk Dais, kijken of er die kant op ook wat leuke dingen zijn!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:36

Simone & Ingrid, ik wil jullie even op de hoogte stellen van het feit dat Andros op dit moment met hoge koorts staat. Er is bloed afgenomen voor allerlei onderzoeken want het is niet duidelijk waardoor het komt.

Hij heeft gele slijmvliezen, hoge koorts (40.8 hoogst gemeten), wankele gang (ataxie?), benauwdheid.
Kortom, het gaat niet goed.

Ik heb hem gisteravond aangetroffen met hoge koorts en hij was heel loom. De dierenarts is geweest en heeft antibiotica toegediend en koortsremmers, maar vanochtend om 11 uur was zijn temperatuur al weer flink aan het oplopen. Vanmiddag is er weer een da geweest om hem weer koortsremmers en antibiotica te geven.

Ze gaan testen op de ziekte van lyme, Ehrlichiose & Babesiose (tekenziektes) en verder kijken ze zijn bloed na op leverwaardes etc (vanwege het geel zien van zijn slijmvliezen!)

Ik zal jullie op de hoogte stellen. Intussen wil ik jullie attenderen om jullie paarden ook in de gaten te houden. Natuurlijk doen jullie dit al :D, maar wees extra waakzaam zou ik zeggen..

Ik hou jullie op de hoogte!

Iemand trouwens nog tips hoe ik het beste elektrolyten kan aanvullen? Middels drinken (mengen door water) of over het voer? En kunnen jullie nog een product aanraden?

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:46

He jakkes Dais, dat is niet zo mooi! Dat kan er ook nog wel bij..
Fijn dat je het doorgeeft, we gaan er zeker op letten! Terra en Wiet staan er overigens heel blij en alert bij, maar zo te horen is het best wel acuut opgetreden bij Andros?

Wat elektrolyten betreft: ik heb geen ervaring met producten, maar zover ik weet is het het makkelijkste om het via het water toe te dienen. Ik weet dat ze dat bij wedstrijden ook altijd op die manier doen.

Veel succes! En hou ons idd maar op de hoogte als je wil!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:36

Jeetje Daisy, wat een narigheid! Schrik daar wel van, wat vreemd dat het zo acuut is opgetreden..... hou ons op de hoogte, ik duim dat hij snel weer opknapt! Bedankt voor de waarschuwing, paarden staan gelukkig onder goed toezicht hier, maar hou ze wat extra in de gaten! Hele dikke knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:59

Vwb Andros gaat het niet zo jofel, maar er wordt volop onderzocht nu. Wat ik begreep is er ook best een lange incubatietijd van de mogelijke opties, we duimen iig...

Ik had trouwens nog een topic aangemaakt : [RIJ-ITP] Vakantie met eigen paard, Veluwe en Limburg/Duitsland

Zou ik trouwens ook jullie foto's nog mogen Ing en Simoon? :+ :) Voor m'n foto album :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:59

Ik heb vandaag de eerste uitslag van anaplasmose (ook wel Ehrlichiose) en deze is positief, maar Andros heeft ook wel degelijk kenmerken van de piroplasmose (ook wel babesiose) en daar heb ik nog geen uitslag van.

Wellicht hadden jullie de site ook al gevonden, maar dit [ http://paarden.dapbodegraven.nl/teken-b ... paard.html ] vind ik persoonlijk een hele fijne site met goede uitleg. Let goed op de kenmerken die gegeven worden bij de verschillende mogelijke ziektes van tekenbeten. Ik denk dat we meer niet kunnen doen dan hopen dat jullie paarden gezond blijven en dat Andros snel terug beter wordt en de overige testen negatief zullen zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:59

Ik duim nog steeds heel hard voor jullie, dat hij snel weer beter wordt!

Na je berichtje vanmiddag ben ik gelijk langs de kliniek gereden, ik was toch in de buurt, en heb het er ook nog even met mijn Dierenarts over gehad. Maar de rest kan niet meer doen dan gewoon de boel in de gaten houden. Een bloedtest is mogelijk, maar als er antistoffen worden gevonden, wilt niet zeggen dat ze ook direct er ziek van gaan worden. Dus eigenlijk zegt dat dus ook niet heel veel. Als ik heel slapeloze nachten zou houden wilde hij het best doen, maar hij vond het verder niet nodig. Misschien dat ik Bodegraven er nog even over bel wat die vinden, maar ik ben iig wat gerustgestelder.
Hopelijk zijn de andere testen negatief en knapt hij snel op! Hele dikke knuffel :(:)

Stomme STOMME teken ook, zulke kleine diertjes, en zoveel ellende kunnen veroorzaken.