Lunterenrit part three - het langverwachte topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:01

Probleem is al opgelost zie ik.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 10:02

Ik denk ook dat we oktober en november niet moeten riskeren, deze rit gaat iig door en ik hoop echt dat je het red Mayo!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:04

Das mooi idd ga dat stukje wel ff printen en vanavond afgeven. Kijken wat we er nog aan kunnen doen.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 10:06

WIL IEDEREEN MIJ EVEN DOORGEVEN OF JE NOG KOMT JA OF NEE???

Dan weet ik op hoeveel personen ik nog kan rekenen. Ik baal echt dat het zo moet lopen. Boos!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:07

Ilona, jij kan hier niks aan doen, het is balen, maar het zij zo... Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:12

gelukkig is het nu duidelijk, helaas zullen een aantal mensen niet komen nu, zonde.
Iloon ik snap dat je dit niet wilt vooral omdat je je (eigengefokte) kleintjes op stal hebt staan, het is jammer voor de mensen van ZH maar ik denk dat zij het wel begrijpen.
Prisca: Sorry ik ben nog al gevoelig voor dit soort reacties en begin dan te twijfelen of ik nog moet komen, na je uitleg begrijp ik je frustratie maar ik denk dat als je het iets gedoseerde brengt je meer begrip krijgt van mede-bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:15

Okay, er is dus duidelijkheid. Bedankt Ilona voor duidelijk de knoop door te hakken. T is enorm jammer voor Mayo, Miss_Petit en *dinges* maar t is niet anders. Ik ga je zo pb-en met de laatste stand van zaken hier Lachen Iloon

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:27

Nou, ik heb de hele discussie niet echt mee gekregen, maar...

llona, je hebt de knoop doorgehakt en dat bewonder ik. En als de gezondheid van andermans paarden op het spel staan, kan ik me niet voorstellen dat iemand die zijn paarden in dat gebied heeft staan, perse toch anderen aan het risico wil blootstellen.
En het is altijd zinvol om paardenkleding niet ongewassen bij andere paarden te dragen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:28

Ik meld me bij deze in iedergeval af. Ik red het echt niet om te komen. De reden is niet de Droes, maar omdat ik voor mijn paardje nog een heleboel moet regelen, en aangezien dat het alleen in het weekend kan en ik dan de tijd heb moet ik keuzes maken. Met paard zou ik zowiezo toch al niet komen, maar wel als groom.
Iloon, ik kom binnenkort zowiezo nog even bij je buurten dat had ik al beloofd..
Laatst bijgewerkt door youngster op 22-09-03 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:40

Ik meld me bij deze ook af, niet vanwege de droes, maar wel vanwege een hoop mensen die er nu ook niet meer bij zijn... Voor mij is het nl. een eind rijden. Volgende keer beter.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:46

Zoals in pb al aangegeven heb ik me ook afgemeld. Ikzelf heb geen vervoer (heb een lekkende benzinetank), maar de mensen hier uit de omgeving waarmee ik mee had kunnen rijden, gaan nu hoogstwaarschijnlijk niet. Ik ben as. zaterdag dus lekker op het strand te vinden met Sil! Misschien tot het voorjaar!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:34

Dat wordt het pannenkoekenhuis bellen om wat reserveringen te cancellen...

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:39

Ik zou ook meerijden, maar mijn paarden staan dus op Zilfia's Hoeve
(zoals sommige zo onwijs beschoft zeggen: de droesstal )
Dus bij deze meld ik mij af.

Ilona heeft veel tijd en moeite erin gestoken, en heeft gedaan wat haar het beste leek. Heb ik respect voor. OK dan!

Al zou ik meemogen van Ilona, zou ik al niet eens meer willen.

Ik vind het ontzettend misselijk hoe een aantal mensen hier reageren.

Enkele maanden terug is een van mij paarden ontzettend ziek geweest.
Eerst een ernstig virus, vervlogens een keelontsteking en daarna een aanverwant van droes er over heen. Hij was meer dood als levend.
Dat heeft mij ontzettend veel verdriet en zorgen gekost (ik zou het niet over de kosten hebben zoals zoveel bokkers graag doen).
En vind het dan ook verdrietig dat er tegen ons zo moeten worden aageschopt. Scheve mond

De andere 2 paarden waar ook maar enigsinds het vermoeden was
van droes zijn gelijk afgezonderd. De staleigenaren hebben niets anders als hun best gedaan. Maar zoals de meeste paardenmensen (dus niet mensen die toevallig een paard houden) zullen weten, is droes een makkelijk woord om te roepen, maar is het niet 1,2,3 aantoonbaar.
Een kweek kost veel tijd...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:48

en dus is het beter om veiligheid boven alles te stellen, hoe erg iedereen het ook vind. Ik denk dat als de situatie omgedraaid zou zijn, er ook wel op een dergelijke manier gereageerd zou worden, aangezien iedereen zijn eigen paard (plus de hele regio) gezond wil houden en we geen kettingreactie willen starten.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:54

Ik vind het niet erg, gewoon jammer...

Ik weet zeker dat ik nooit zo zou hebben gereageerd.
Andergezien ik mij goed in mensen kan inleven, zou het alleen erg rot vinden voor die mensen op die stal.

En al dat geschop op onze stal, wel eens over na gedacht dat je het hier wel over mensen hun brood hebt?!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:00

Roy dat deden we ook?? Wij weten van niets en schijnbaar hebben andere mensen ALLE info. Sorry als er bij ons op stal een pensionpaard droes heeft valt dat echt wel op. Maar er staan ook nog vele veulens in het weiland die niet te controleren valt. Wij willen hier graag wat aan doen maar mensen schreeuwen van alles zonder werkelijk bewijs (op papier). Ik ga geen aktie ondernemen zonder werkelijk bewijs. Er wordt namelijk zoveel gezegt en de helft is niet waar.

Ik hoop dat er snel aktie wordt ondernomen aan die vage Droes site. Ik kan namelijk zo een bericht plaatsen dat er in Emmen of Bathem droes heerst en dus een hoop paniek veroorzaken vind dit geen juiste aktie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:20

Miss_Petit, ik zeg nog in mijn post dat ik niet weet om welke namen het gaat. Dus benoemde ik het maar als droesstal, sorry als je daarover valt, maar ik kan niet alle stalnamen onthouden waar bokkers staan. En ik denk zo, waar rook is, is vuur... En omdat droes zo'n lastig herkenbare ziekte is (zoals je zelf ook zegt), kan je beter duidelijke voorzorgsmaatregelen nemen. Dus omdat ik geen zin heb in een ziek paard, omdat er paarden meegaan die mogelijk droes hebben, of een infectiebron kunnen zijn, vergal ik jouw plezier? Heb ik ooit gezegd dat jij niet begaan bent met je paard? Heb ik gezegd dat jullie droes welig laten tieren daar? Nee, ik heb alleen gezegd, dat als er onduidelijkheid bestaat of er op een bepaalde stal droes wel of niet heerst. Dat die mensen van die stal, de eer aan zichzelf moeten houden en beslissen niet te komen...

Ik weet wel, dat dit mijn eerste en laatste grote boktrit zal wezen, ik ga nooit meer met zo'n grote groep op pad...

Hoeveel ruiters en grooms gaan er nu eigenlijk nog mee Ilona?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:25

Maya we willen de eer heus wel aan onszelf houden maar we willen daarnaast ook graag de verhalen uit de wereld helpen. Jammer dat die mensen ons daarbij niet willen helpen en steunen zij hebben de info die we nodig hebben.

Zo blijven het geruchten en gaan we ook nog gewoon op wedstrijd of buitenrit. Vooral omdat we weten dat er geen gevallen werkelijk in stal staan. Anders hadden ze heus wel ingrepen.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:26

Maya schreef:
Even kort door de bocht, maar als er mensen van die "droesstal" (om welke namen het gaat, is mij niet duidelijk) naar deze rit willen komen, en daar is droes aanwezig, of de DA kan niet bevestigen dat het niet daar aanwezig is. Dan moeten die mensen niet komen. Klaar. Ik heb heel veel moeite gedaan om alles te regelen, en ik wil sowieso komen, dan wordt het maar een kleinere groep. Maar om het af te lasten omdat een paar mensen van die stal niet kunnen komen, vind ik te ver gaan. Dat kan ik niet maken tegenover alle mensen waar ik dingen mee geregeld heb.

Pardon?

De "stal in kwestie" had toch gekund? weleens gehoord van waar het hart vol van is loopt de mond van over?
Je vergeet dat het mensen hun brood is waar je zo makkelijk over praat.

Wij Mayo, Pris en ik hadden allang besloten dat we niet zouden komen.
Ik heb het van dichtbij meegemaakt, en wens werkelijk het mijn ergste vijand nog niet toe.

En mijn plezier? elke dag geniet ik van mn paarden en heb ik plezier.
Het leek mij gewoon leuk, om eens wat andere bokkers te meeten.
En dat in ombinatie op mn favo paard in de bossen leek mij helemaal geweldig. Maar de gezondheid van de paarden staat voorop.

Lijkt mij alsof jij dr meer moeite mee hebt...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:27

Maya, waarom zou dit je laatste grote boktrit moeten zijn? Eerdere Lunterenritten waren geen problemen en dat zou bij deze ook niet geweest zijn als er geen droesprobleem was. Zou toch zonde zijn?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:58

greetje schreef:
Prisca vraag gewoon aan de Uithof en de staleigenaren of ze je een schriftelijke bevestiging kunnen geven dat er geen droes heerst op de ZH.

Prisca waarom probeer je dit alsnog niet? Als jij hiermee komt dan zijn toch alle problemen uit de wereld?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:00

Ik snap dat mensen er hun brood mee verdienen, maar als er van DA's en/of de Uithof info komt dat er regelmatig droes op de stal voorkomt, dan vraag ik me toch af of er wel genoeg aan veiligheid gedaan wordt. Ik ben het eens dat er niet met vingers gewezen moet worden als er geen gegronde bron genoemd wordt, maar er hoort ook van de andere kant beter geinformeerd te zijn naar de situaties rondom de stal. Al met al erg jammer dat er paarden uitgesloten moeten worden, maar het zij zo. Ik hoop dat er nu niet te veel mensen af gaan zeggen, we doen er alles aan om het risico te ontvluchten, er staan tenslotte ook heel wat paarden bij Ilona op stal die er vatbaar voor zijn, vooral de jonge paarden (veulens).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:12

Greetje denk je niet dat ik dat al geprobeerd heb dan?. Na die meldingen op die vage droes site ben ik gelijk naar de eigenaar gegaan en open kaart gespeeld.

Tot nu toe is het altijd gezegt dat het voorbij was(1 geval).Nu opeens weer andere info. Ben benieuwd wat je te horen krijgt als je morgen belt.
Roy je kan 20x bellen en ik denk dat iedere keer weer andere info krijgt dat is nu het hele probleem.

Roy wat wil je hiermee zeggen?. Je weet denk ik niet waarover je praat dit betreft een stal waar veel paarden staan veel handel loopt dus er kan altijd wel wat de kop opsteken. Griep heeft de afgelopen maanden flink parten gespeelt. Veiligheid is leuk maar zolang ik bij Ilona ook zo het terrein op kan lopen en door de stallen kan lopen is het daar ook slecht geregeld. Morgen kan er ook bij jullie droes zijn wie geef je dan de schuld?. Sorry het is een ziekte die bij veel jonge dieren voorkomt vele blijven leven en sommige gaan ook dood ze werkt het nu eenmaal met dieren. Perfect doe je het nooit maar ik ken me stal al zeker 10 jaar en ze doen het goed in mijn ogen voor zover het in hun mogelijkheden ligt. Iedereen heeft andere eisen en wensen het is toch nooit goed hoe je het ook doet. Maar ga een een paar maanden daar werken en ervaar het zelf eens hoe het daar gaat. Dan pas kan je meepraten.

Maar laten we er nu maar over ophouden heeft toch geen zin. Wij komen niet en zoals ik al gezien hebt komen nu ook een hoop andere mensen niet. Het heerst nu eenmaal een beetje in de provincie en zou het dan ook zeker overwegen het te cancellen totdat het voorbij is. Dit voor de veiligheid van de dieren die je op stal hebt staan. Het is niet leuk maar wel zo eerlijk. Pietje die komt kan het ook meenemen ook al denkt die van niet.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:16

ohhh, in t voorjaar weer eentje!!! TOP! Ik hoop dat ik dan mee kan

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:18

Als er fatsoenlijke controles plaatsvinden moet het toch verkomen kunnen worden? Elke keer opnieuw hebben jouw en andere paarden ook de kans om flink ziek te worden, en ik denk ook niet dat je je paard daarom daar op stal neerzet, toch? En je geeft zelf aan dat het een handelsstal is, en geen particuliere stal, daar horen veel meer voorzorgsmaatregelen te zijn.
En ik ga daar niet werken, juist omdat ik weet wat voor verantwoordelijkheid ze hebben, maar dat weten die mensen zelf ook, en ze weten ook dat ze aangekeken worden als er droes oid de kop opsteekt. Zo gaat dat in de paardensector, maar zo gaat dat in de computerwereld net zo. Als er een probleem is, of er is iets kapot, dan is het altijd de helpdesk of automatiserings medewerker die het gedaan heeft.