Ja misschien wel een goed idee. Heb foto's enzo gekeken en vind het toch wel belangrijk te weten hoe en wat als ik de keuze moet maken. Dit topic heeft me in ieder geval aan het denken gezet!
Had het gister met mijn moeder nog eens over het overlijden van onze merrie Sjiek, die hebben we pas laten slachten bij Jan.
Mijn moeder zei dat ze er eerder nooit voor gekozen zou hebben, maar omdat ik pro-slachten was hebben we ervoor gekozen dat wél te doen. Mijn moeder zei dat als ze nu weer de keus zou moeten maken ze (indien mogelijk) het paard zeker wil zou laten slachten (bij Jan). Positief dus.
Dat is zeker een positieve reactie! Ik ben vandaag hier een paar mensen tegengekomen die ook naar Jan gaan nadat ze vandaag van mij hoorde dat ik daar rondloop. Die hebben 3 paarden staan die wegmoeten.
Dus men komt echt uit het hele land naar Nijkerk toe... Dat zegt meer als genoeg!
MonteKarlo
Geplaatst: 05-01-11 16:09
De filmpjes doen het bij mij niet, maar ik wil het toch 'graag' zien. Iemand een oplossing ? Al meerdere keren vernieuwd maar dit helpt niet. Heeft iemand anders een link hiervan ? (evt. in pb)
Ik vind dit erg heftig. Ben toch wel ''blij'' dat ik het een keer gezien heb. Het schieten gaat idd erg snel, maar ik zou het niet uit mijn gedachten kunnen zetten dat mijn paardje daar op de grond ligt terwijl z'n benen eraf worden gehakt en het vel eraf gestroopt. Vreselijk idee.. Maar las in je post dat het ook mogelijk is om alleen te schieten zonder het slachten. Dat wist ik dan weer niet!
Ik vind het erg knap dat je dat van je af kunt zetten, veel respect daarvoor! Voor geen goud dat ik dat zou kunnen. Maar daar ben ik dan ook vegetariër voor denk ik
Ik ben 10 jaar vegetariër geweest..... Dus dat gaat niet op
gootje12
Geplaatst: 09-01-11 18:51
Ik heb het verslag met veel interesse gelezen. Mijn respect en grote dank, ook namens alle paarden die niet op transport naar Italiè hoeven. Dat je dit laat zien. Misschien dat al die mensen die het slachten van een paard zielig vinden,het nu eens eerlijk kunnen beoordelen. ik heb al heel wat paarden laten afmaken en heb er nooit spijt van gehad. Dat waren altijd paarden die of oud,ziek of onverkoopbaar waren. Ik ben er altijd bij gebleven, zodat ze zich niet in de steek gelaten voelden. Voor mij naar ,maar het paard bleef tot het laatste moment naar mij kijken. Waar ik mijn paarden liet doen was geen schietbox, daar werden ze zo uit de hand geschoten. Daarna was de procedure hetzelfde. Als ik dan al die paarden in Utrecht op de markt zie,............die nog weer op transport moeten ,omdat de eigenaar meer geld wil, draait mijn maag om. Nee, een goed slachthuis is een waardevolle instelling voor het voorkomen van leed voor de paarden.
Mooi in beeld gebracht, maar toch moet ik ergens zeggen dat het 'in het echt' anders is... Omdat je dan ook de rust ziet waarin alles gebeurt denk ik. Op het filmpje lijkt het daardoor toch wat heftiger ofzo...
Klopt, ik vind op film alles heftiger... Maar kwam deze reportage vandaag tegen.
Ik was aanwezig, en ook helpend te zien, toen dit gemaakt werd, was erg benieuwd naar het resultaat, maar nooit meer aan gedacht, tot ik het vandaag toevallig tegenkwam.