Buitenrit Drunense Duinen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Re: Buitenrit Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:33

owja.. ja sorry ik wist het echt niet meer.. :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:45

goh wat een drukte hier ineens. komt er nog ff eentje ons de les lezen hier. hoezo bemoeizuchtig en gelijk willen hebben haha.

prikken jullie maar een datum, ik of wij kijken dan wel of we het in kunnen passen. valt ammel nie mee: oppas regelen, werkperikelen en dan ook nog het weer.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:45

ja hier bij mij hetzelfde, behalve dan die oppas..:P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:27

griebels schreef:
Ok, ik reageerde zo omdat Diandra nu ook niet bepaald volwassen en netjes reageerde...

Wat ik erg vind is dat jullie wel de pezen van je paarden op het spel zetten met dat duinzand...
Weet je dat je door te galoperen in zwaar zand ernstige peesblessures kunt krijgen?
De hoef zakt diep weg en de trekkracht is enorm die er op een pees komt te staan met mul zand.

Persoonlijk vind ik draven zwaarder voor mijn paard. Dan zakt ie veel meer weg :+ Een goeie rengalop zorgt dat ze nauwelijks de grond raken! Mijn concoursmaatje was er ook al op tegen, maar ja, mijn paard loopt al 7 jaar door de bossen en de peesblessures liep hij altijd op in een bak van 20x40 als ie ze al had, want hij heeft ze echt zelden! De paarden mogen bij ons de ruimte pakken en als ik kijk naar Despi, die zoekt zelf de hardere stukken op hè? En een zo'n sprintje van wat zal het zijn? kan volgens mij absoluut geen kwaad. We vinden het leuker om een mooie bosrit te maken met zo'n kleine spurt, dan dat we om dat mulle zand blijven toeren om er 100 te maken. Maar het hoort er zekers te weten wel bij!

Persoonlijk vind ik Griebels ook een beetje aanvallend. We verplichten je nergens toe hè? Je mag er ook in een handgalopje achteraankomen of drafje of whatever. We wachten altijd tot de groep weer compleet is. ;)

Zoe: Er loopt van alles bij! Mijn paard is 1.70, maar onze andalusier is 1.53 en begint sinds kort pas te ontdekken dat je harder kan in galop, en dan is er nog Sonja... ;) Alle soorten en maten dus. En we redeneren altijd: Samen uit, samen thuis. Ik heb eigenlijk nog nooit een onvertogen woord horen vallen. Het leuke aan deze groep is, dat we iedereen in hun waarde laten. Echt. Jong en oud, het gaat prima samen!

Diandra: Bij jou moet de oppas altijd mee hè? Haha!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:05

Hoihoi!

Ik cross ook gewoon mee hoor. Doe ik zelf ook vaak zat. Maar ik doelde meer op het ongecontroleerde ;) Als wij namelijk weleens met de rijvereniging gingen rijden ging dat allemaal nogal ongecontroleerd en daar heb ik een schijthekel aan. De fries waar ik op rij is namelijk een van de weinigen die niet meteen meeracet en daarom probeer ik bij zulke stunts haar meestal rustig achter de rest aan te laten draven. Maar vaak resulteert het erin dat ik dan boos op haar moet worden en dat vind ik oneerlijk tegenover haar. Want het zijn nu eenmaal kuddedieren :D

Maar ik heb al vaker met mensen van bokt afgesproken, heb ook al eens met Frankiej gereden. Dus dat komt allemaal wel goed. Als ik nu tijd heb wanneer jullie gaan denk ik dat ik wel mee ga, lijkt me gezellig.

En over dat door de duinen racen gesproken, mijn vriendinnetje doet dat al haar hele leven en heeft nergens last van. Maar als je het nooit doet en ineens in volle galop de duinen over vliegt is het misschien niet het meest bevorderlijk voor je paard. :P
In ieder geval lopen ze in de wei tijdens het spelen eerder een peesblessure op dan van het racen door het zand.

Ik sta zelf met de paardjes in Giersbergen, echt aan de rand van het bos dus. Dus mocht iemand zin hebben om mee te gaan, onafhankelijk van deze rit, dan ben je altijd welkom!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:42

Owkee! Haha, klein wereldje. Ja, Frank gaat nog wel eens zo op pad. Ik ben met hem getrouwd en als we geen oppas kunnen krijgen, ben ik het haasje en mag ik thuis blijven. :'( Maar als het even kan, ben ik ook van de partij...

Tot nu toe is het altijd op het zand ieder zijn eigen tempo en we zijn elkaar weer op het einde. Geen ongecontroleerd zootje dus. Persoonlijk heb ik daar ook een hekel aan.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:02

hihi, nou moeten de "nieuwelingen" hier niet verkeerd gaan denken over mij he :P
alicia: rij je nog bijna dagelijks met renee door de bossen?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:04

frank als ze dat nu niet doen doen ze dat later wel..:P

maar wat zie ik, doe je je mooie zadel weg..?

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:05

Jep zeker weten! Het is nu weer steeds beter te doen. En we hebben een rondje wat bijna daasloos is: vanaf ons naar de drie linden, dan naar de rustende jager, daar rechtsaf en aan het eind rechts het zand weer op.
Heerlijk dus :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:36

Was je er zondag soms ook daar? We hebben wel een paar ruiters getroffen...

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:55

Nee zondag was ik volgens mij richting roestelberg met onze quarter. Ik rijd altijd samen met mijn vriendin 'druppeltje' hier op bokt. Zij heeft een hele leuke fjord met punkhaar en ik rij dan met de fries. Een combi die je bijna niet kunt missen, want wij zijn eigenlijk de enigen die in die combi rijden.
Mocht ik niet op de fries zitten dan zit ik meestal op een mega-drukke bruine quarter.
Wie weet komen we jullie wel tegen ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:03

diandra: yep. er komt een gewoon zadel op maat gemaakt op te liggen.

alicia: dat rondje hebben we toen ook gedaan. en nee we zijn je niet tegengekomen

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 08:16

Zal ik dan maar beginnen met het roepen van datums!!!

Zaterdag 4 september:
Zondag 5 september: El4a1990, Marcella

Zaterdag 11 september:
Zondag 12 september:El4a1990 (als ik geen wedstrijd heb moet ik ff checken), Marcella

Zaterdag 18 september:
Zondag 19 september:

Zaterdag 25 september:
Zondag 26 september: El4a1990, Marcella

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:26

EL4a1990 schreef:
Zal ik dan maar beginnen met het roepen van datums!!!

Zaterdag 4 september: Diandra
Zondag 5 september: El4a1990, Marcella

Zaterdag 11 september:Diandra
Zondag 12 september:El4a1990 (als ik geen wedstrijd heb moet ik ff checken), Marcella

Zaterdag 18 september:Diandra
Zondag 19 september:

Zaterdag 25 september: Diandra
Zondag 26 september: El4a1990, Marcella

hm bij mij worden het wel alleen de zaterdagen..

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:45

Haha sjips ik alleen op zondag!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:50

En nu, mijn debuut:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:26

In september hebben we volgens mij nog niks. Mss horse Event, maar ik weet zo niet welk weekend dat is.

En idd Alicia, we hadden het nog wel over je, toen we aan kwamen rijden. Frank wees me nog waar je paard in pension staat. ;)

Kelly: Wat leuk die kontjes. Ik herken volgens mij Goldie, Desmond en P... (gut de naam kwijt. :o ) Ik mis een foto volgens mij? Konden ze van jou niet even een foto maken? :P Die oortjes, volgens mij vond Zya het wel heel erg leuk! Is Dimona echt te oud hiervoor nu, dat Antje Desmond rijdt?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:46

Hahah hebben jullie nou nog niet gedate?

Is er nog een plekje voor iemand zonder knollie? Of iemand die een knollie overheef? :p

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:59

Veerle: Ik ken er al een paar, maar idd, is dit jaar van meeten nog niet veel terecht gekomen. We zijn vaak meer tijd kwijt met plannen, dan met echt gaan. Wij dan hè? Maar ja, wij moeten oppas regelen voor onze kids en dan eerst nog een half uur rijden, de rest is opstappen en wegrijden.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:00

ja dat is ook zo!

Zijn wel sommige afgehaakt en hele ander bijgekomen of lijkt dat maar? :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:08

Hmm, volgens mij valt dat wel mee. Maar zo lang kom ik hier ook nog niet. Een aantal zie ik toch wel regelmatig. Of ik hoor over ze... Frank gaat vaker dan ik. :+ Nog wel tenminste!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 07:42

ff off-topic:
Horse-event is 11 en 12 september!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:49

heej, ik ga misschien morgen een rondje duinen doen.. iemand zin en tijd om mee te gaan..?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 12:09

Sorry beetje laar ;)
Zin altijd om mee te gaan maar vervoer helaas niet!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:13

Diandra: Zeker zin, helaas voor mij ook te laat om opvang enzo te regelen en Frank moet gewoon werken....