JoyCiej007 schreef:Heel fijn, bedankt voor de leuke reactieen inderdaad, het klopt allemaal wat je zegt
ik ergerde me helemaal dood aan alle negatieve reacties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoyCiej007 schreef:Heel fijn, bedankt voor de leuke reactieen inderdaad, het klopt allemaal wat je zegt
katiavl schreef:Bij ons op unief word er in de snijzalen toch erg serieus gedaan
patsur schreef:ulinoco_maud schreef:euhmmm jullie hadden geen band met het dier nee maar wel je eigen paard ernaartoe brengen ????
wie zegt dat ik mijn paard er zelf heen ga brengen en er bij ga blijven als het geslacht word?
Ik ben alleen pro slacht, ik zou er een fijn gevoel bij hebben als mijn paard daar zou overlijden.
JoyCiej007 schreef:fallenangel3 schreef:Ik heb tot pagina zes gelezen en daarna kon ik mijn commentaar echt niet meer voor me houden hoor
Dames ik vind het geweldig dat jullie deze excursie aandurfden. Het lijkt mij ook erg interessant maar zie het persoonlijk toch liever op foto en film dan in het echt.
Voor de tegenstanders van de excursie:
Ieder heeft zijn eigen mening. Lees dit topic en het vorige topic even goed door. Sta je er nog steeds niet achter? Nou jammer dan! Er zijn al genoeg mensen die argumenten (alhoewel.. echte argumenten heb ik niet kunnen ontdekken) hebben aangedragen waarom ze het niet vinden kunnen.
Voor de dames die niet tegen de foto van het meisje die haar tong bij een koeienhoofd uitsteekt kunnen:
De meiden zochten wat ontspanning tijdens een zeer spannende dag. De foto's zijn een leuk souveniertje, meer niet en minder niet. Ik zou niet inzien waarom het respectloos is. Hebben jullie nog nooit een stuk vlees gegeten? Of met een plakje worst gespeeld of wat dan ook! Aai jij je biefstuk liefjes voordat het de pan in gaat. Het beest is dood! Dood is dood! het is geen mens, dus die vergelijking hoef je niet te maken.
Of misschien een beetje een vergetrokken vergelijking: waarom is het wel ok om foto's te maken van mensen in rampgebieden die hun overleden kinderen in hun armen hebben of mensen die dood langs de weg liggen maar niet van dit??
Voor de dames die niet tegen het gelach van de dames tijdens de excursie kunnen:
Spanning! Spanning en nog een spanning! Moet je je eens voorstellen, je staat daar. Er komt een paard binnen. Het paard heb je even daarvoor ontmoet geaaid etc. Je weet wat er gaat gebeuren maar niet precies hoe. Als het gebeurd schrik je enorm: reactie = lachen. Zo werkt het menselijk lichaam nou eenmaal. Als een van je vriendin valt dan begin je toch ook te lachen (nadat je gechecked heb of alles goed met haar is!).
Nogmaals dames: jullie zijn erg dapper! En ik ben blij dat jullie het met ons delen.
ps. ik ben een vegetariër... ben dus helemaal niet dol op vlees, vis of de slacht. En toch vind ik de excursie een goede actie!
Heel fijn, bedankt voor de leuke reactieen inderdaad, het klopt allemaal wat je zegt
fallenangel3 schreef:JoyCiej007 schreef:Heel fijn, bedankt voor de leuke reactieen inderdaad, het klopt allemaal wat je zegt
ik ergerde me helemaal dood aan alle negatieve reactiesvandaar
![]()
Tam_ schreef:Ik heb de foto's gezien en het filmpje van het schieten, de rest(van het villen enzo) durf ik nog niet te bekijken
Ik ben nu van mening verandert..
Ik dacht met slachten dat het veel ruwer ging!
Dat het paard/koe in een klein hokje wordt gezet volledig in paniek hokje onder bloed en dan werd 'afgemaakt'
En dat inslapen gelijk na dat de vloeistof er in is gespoten, het paard dood is. Maar het kan dus ook mis gaan?
Ben blij dat ik het gezien heb, als ik ooit een paard ga krijgen, en dat ziek wordt en niet meer te redden is, kies ik voor de slacht.
Mischien niet fijner voor de eigenaar, maar wel voor het paard.
Vind het super dat jullie er een topic overgemaakt hebben!
sronnie schreef:Ik vind het goed dat jullie gegaan zijn, mocht ik een keer de mogelijkheid hebben zou ik het ook een keer ''live'' willen meemaken
ulinoco_maud schreef:nou dan brengen sommige van jullie je paardje naar de slacht en word er door zijn lieve hoofdje een grote pin geschoten.....
en paarden zijn gevoels dieren die voelen dat echt wel aankomen....het paardje in het filmpje ziet er niet echt vrolijk uit
ulinoco_maud schreef:jullie hebben respeckt voor mijn mening wil je zeggen ??
Elles schreef:Oke, ik heb een enorme berg offtopic gezeur over leren tassen/zadels/schoenen/hoofdstellen, een discussie over wel of niet vegetarier worden en nog een berg gemiep verwijderd.
Jullie posten en temmen sneller dan ik bij kan houden, dus ik sloop nog even rustig verder.
Pascale, als je niks nuttigs toe te voegen hebt aan dit topic, doe je er goed aan om niet mee te reageren.
cissie schreef:ulinoco_maud schreef:jullie hebben respeckt voor mijn mening wil je zeggen ??
Ik neem maar even aan dat jij je paard laat inslapen (net als ik overgens), waarom vind jij die manier het best/fijnste voor het paard?
savath schreef:wel ik vind het knap van jullie dat jullie de filmpjes gemaakt hebben zo weten nu meer mensen hoe het er aan toe gaat.Dat was toch de bedoeling denk ik van het topic.
Puik werk meisjes,!!