Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ahtnamas

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:00

JoyCiej007 schreef:
Heel fijn, bedankt voor de leuke reactie Lachen en inderdaad, het klopt allemaal wat je zegt Knipoog

ik ergerde me helemaal dood aan alle negatieve reacties Bloos vandaar Haha! Haha!

slimmerik

katiavl schreef:
Bij ons op unief word er in de snijzalen toch erg serieus gedaan

En staan die 8 uur per dag te snijen dan?? Vind ik knap dat je dat vol houdt.

Ik heb een kennis gehad die assistent was van een toxoloog anatoom. Nou er werd daar respectvol gesneden maar tussendoor werd er wel over privé dingen gepraat en gelachen.

Sunrise19

@Kelly_ann: Idd niemand die ernaar kraait. Omdat niemand dat ooit gezien heeft..En dit wel dus is dit weer zo zielig. Paardje is rustig heengegaan. Ik heb met een spuitje een paard ook ineen zien zakken. En viel ook keihard neer. Dus tja..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:01

Laatst bijgewerkt door Mri op 23-02-07 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:02

patsur schreef:
ulinoco_maud schreef:
euhmmm jullie hadden geen band met het dier nee maar wel je eigen paard ernaartoe brengen ????

wie zegt dat ik mijn paard er zelf heen ga brengen en er bij ga blijven als het geslacht word?
Ik ben alleen pro slacht, ik zou er een fijn gevoel bij hebben als mijn paard daar zou overlijden.

Inderdaad; ik héb niet eens een 100% eigen paard. ik heb ook NOOIT hier in dit topic gezegd dat ik het paard naar de slacht zou sturen, ik denk dat dat ook per paard en situatie verschilt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:02

JoyCiej007 schreef:
fallenangel3 schreef:
Ik heb tot pagina zes gelezen en daarna kon ik mijn commentaar echt niet meer voor me houden hoor Knipoog

Dames ik vind het geweldig dat jullie deze excursie aandurfden. Het lijkt mij ook erg interessant maar zie het persoonlijk toch liever op foto en film dan in het echt Haha!.

Voor de tegenstanders
van de excursie:
Ieder heeft zijn eigen mening. Lees dit topic en het vorige topic even goed door. Sta je er nog steeds niet achter? Nou jammer dan! Er zijn al genoeg mensen die argumenten (alhoewel.. echte argumenten heb ik niet kunnen ontdekken) hebben aangedragen waarom ze het niet vinden kunnen.

Voor de dames die niet tegen de foto van het meisje die haar tong bij een koeienhoofd uitsteekt kunnen:
De meiden zochten wat ontspanning tijdens een zeer spannende dag. De foto's zijn een leuk souveniertje, meer niet en minder niet. Ik zou niet inzien waarom het respectloos is. Hebben jullie nog nooit een stuk vlees gegeten? Of met een plakje worst gespeeld of wat dan ook! Aai jij je biefstuk liefjes voordat het de pan in gaat. Het beest is dood! Dood is dood! het is geen mens, dus die vergelijking hoef je niet te maken.

Of misschien een beetje een vergetrokken vergelijking: waarom is het wel ok om foto's te maken van mensen in rampgebieden die hun overleden kinderen in hun armen hebben of mensen die dood langs de weg liggen maar niet van dit??

Voor de dames die niet tegen het gelach van de dames tijdens de excursie kunnen:
Spanning! Spanning en nog een spanning! Moet je je eens voorstellen, je staat daar. Er komt een paard binnen. Het paard heb je even daarvoor ontmoet geaaid etc. Je weet wat er gaat gebeuren maar niet precies hoe. Als het gebeurd schrik je enorm: reactie = lachen. Zo werkt het menselijk lichaam nou eenmaal. Als een van je vriendin valt dan begin je toch ook te lachen (nadat je gechecked heb of alles goed met haar is!).

Nogmaals dames: jullie zijn erg dapper! En ik ben blij dat jullie het met ons delen.

ps. ik ben een vegetariër... ben dus helemaal niet dol op vlees, vis of de slacht. En toch vind ik de excursie een goede actie!

Heel fijn, bedankt voor de leuke reactie Lachen en inderdaad, het klopt allemaal wat je zegt Knipoog

Haha! erg fijne reactie!
THNX!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:03

fallenangel3 schreef:
JoyCiej007 schreef:

ik ergerde me helemaal dood aan alle negatieve reacties Bloos vandaar Haha! Haha!

Haha, net als wij 'excursiegangers' dus Knipoog

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:06

Ik heb de foto's gezien en het filmpje van het schieten, de rest(van het villen enzo) durf ik nog niet te bekijken Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben nu van mening verandert..

Ik dacht met slachten dat het veel ruwer ging!
Dat het paard/koe in een klein hokje wordt gezet volledig in paniek hokje onder bloed en dan werd 'afgemaakt'
En dat inslapen gelijk na dat de vloeistof er in is gespoten, het paard dood is. Maar het kan dus ook mis gaan?

Ben blij dat ik het gezien heb, als ik ooit een paard ga krijgen, en dat ziek wordt en niet meer te redden is, kies ik voor de slacht.
Mischien niet fijner voor de eigenaar, maar wel voor het paard.

Vind het super dat jullie er een topic overgemaakt hebben! OK dan!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:07

Marigold

omg ik durf de foto's of filmpjes ECHT niet te kijken....

cissie

Willen de mensen die tegen het slachten van paarden zijn (en ongeloofelijk zielig en kortzichtig reageren), zich proberen in te denken hoe voor iemand moet zijn geweest die haar grootste vriend heeft moeten in laten slapen.
Expres niet voor de slacht gekozen had omdat ze dacht er goed aan te doen het paard vredig in te laten slapen, dit paard heeft ruim 2 uur liggen worstelen, schuimbekkend en zwetend op de grond gelegen, 3 keer geprobeerd op te staan, z'n ogen weggedraaid omdat de spierverslappers wel hun werk goed deden. Na 2 spuiten in hart en een epeleptische toeval uiteindelijk niet meer kon en de strijd tegen de dood verloren heeft.

Probeer je dat eens voor te stellen als een soort filmpje...................................probeer het dan eens te vergelijken met het filmpje in dit topic en denk dan vervolgens lang na, heel lang na.............

Niet dat je moet gaan denken dat slachten helemaal okee is, maar heb op zn minst respect voor de mensen die net wat meer gezien hebben op dit gebied!!!
Laatst bijgewerkt door cissie op 23-02-07 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

@Patsur: wie is diegene op die foto? Bloos

Nijn

Ik vind het goed dat jullie gegaan zijn, mocht ik een keer de mogelijkheid hebben zou ik het ook een keer ''live'' willen meemaken Ja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:08

Tam_ schreef:
Ik heb de foto's gezien en het filmpje van het schieten, de rest(van het villen enzo) durf ik nog niet te bekijken Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben nu van mening verandert..

Ik dacht met slachten dat het veel ruwer ging!
Dat het paard/koe in een klein hokje wordt gezet volledig in paniek hokje onder bloed en dan werd 'afgemaakt'
En dat inslapen gelijk na dat de vloeistof er in is gespoten, het paard dood is. Maar het kan dus ook mis gaan?

Ben blij dat ik het gezien heb, als ik ooit een paard ga krijgen, en dat ziek wordt en niet meer te redden is, kies ik voor de slacht.
Mischien niet fijner voor de eigenaar, maar wel voor het paard.

Vind het super dat jullie er een topic overgemaakt hebben! OK dan!

En ook @ sronnie:
Bedankt voor de fijne reactie Vork Fijn dat er ook nog een beetje positieve reacties los komen Lachen

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:10

sronnie schreef:
Ik vind het goed dat jullie gegaan zijn, mocht ik een keer de mogelijkheid hebben zou ik het ook een keer ''live'' willen meemaken Ja

Ik zou het ook best een keer mee willen maken puur om te willen zien hoe het er dus aan toe gaat.

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:10

Even een berichtje zodat ik dit terug kan vinden. Kan ik vanavond even de filmpjes kijken.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:11

ulinoco_maud schreef:
nou dan brengen sommige van jullie je paardje naar de slacht en word er door zijn lieve hoofdje een grote pin geschoten.....
en paarden zijn gevoels dieren die voelen dat echt wel aankomen....het paardje in het filmpje ziet er niet echt vrolijk uit

misschien op het filmpje niet, maar wel als je er zelf bijstond. (ik heb hem niet dood zien gaan, wel zien staan voor de ruimte).

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:11

fallenangel3 : ik sluit me bij je aan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:13

ulinoco_maud schreef:
jullie hebben respeckt voor mijn mening wil je zeggen ??

Ik neem maar even aan dat jij je paard laat inslapen (net als ik overgens), waarom vind jij die manier het best/fijnste voor het paard?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:14

Moderatoropmerking:
Oke, ik heb een enorme berg offtopic gezeur over leren tassen/zadels/schoenen/hoofdstellen, een discussie over wel of niet vegetarier worden en nog een berg gemiep verwijderd.
Jullie posten en temmen sneller dan ik bij kan houden, dus ik sloop nog even rustig verder.

Pascale, als je niks nuttigs toe te voegen hebt aan dit topic, doe je er goed aan om niet mee te reageren.

lorainne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:16

ik vind het best interessant wat ik heb gezien hier op het forum hoor ( kun je me bod vinden). ik heb geen eigen paard dus kan niet zeggen of ik het wel of niet zou doen. een dier in laten slapen en dan door de rendac op laten halen gaat ook niet altijd even "respectvol" ik heb ooit gezien dat een paard uit elkaar klapte toen ze hem op hadden gepakt dus ja dat is ook niet leuk om te zien.( niet om de rendac slecht te laten zijn) iedereen zijn eigen mening maar sommigen gaan wel erg ver hoor.! ik vond zo'n excursie interessant hoor.
Laatst bijgewerkt door lorainne op 23-02-07 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:16

wel ik vind het knap van jullie dat jullie de filmpjes gemaakt hebben zo weten nu meer mensen hoe het er aan toe gaat.Dat was toch de bedoeling denk ik van het topic.
Puik werk meisjes,!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:18

Elles schreef:
Oke, ik heb een enorme berg offtopic gezeur over leren tassen/zadels/schoenen/hoofdstellen, een discussie over wel of niet vegetarier worden en nog een berg gemiep verwijderd.
Jullie posten en temmen sneller dan ik bij kan houden, dus ik sloop nog even rustig verder.

Pascale, als je niks nuttigs toe te voegen hebt aan dit topic, doe je er goed aan om niet mee te reageren.

Bedankt Elles, fijn dat er eens een mod komt kijken. dit topic heeft zich inderdaad rázendsnel ontwikkeld. Fijn dat er een hoop zooi verwijderd kan worden; dit maakt het interessante gedeelte van dit topic (vragen, interesse tonen e.d) veel overzichtelijker.

Naast de reacties en posts van Pascale, vind ik ook dat ulinoco_maud beter ergens anders kan bokken dan in dit topic. volgens mij is iedereen dat doorgezeur een beetje zat.... zonder goed onderbouwde argumentatie overigens.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:19

cissie schreef:
ulinoco_maud schreef:
jullie hebben respeckt voor mijn mening wil je zeggen ??

Ik neem maar even aan dat jij je paard laat inslapen (net als ik overgens), waarom vind jij die manier het best/fijnste voor het paard?

omdat ik een pin door de kop cru vind
ik heb mijn pony laten inslapen ging echt zooo vredig
en ik weet dat paarden gevoels dieren zijn als je er met een beetje stress op gaat zitten weten ze het al
dus als ze bij zo een huis zijn voelen ze dat echt wel
en met een spuitje hoeft het niet een half uur te duren mijn pony was na een minuut vertrokken
kijk ik heb echt geen problemen met die mensen die hun paardje laten slachten..
maar ze weten hoe het slachten gaat warom er dan naar gaan kijken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:20

savath schreef:
wel ik vind het knap van jullie dat jullie de filmpjes gemaakt hebben zo weten nu meer mensen hoe het er aan toe gaat.Dat was toch de bedoeling denk ik van het topic.
Puik werk meisjes,!!

Bedankt voor het compliment Lachen (ook even namens de rest v/d excursiegangers)