Brabantbokkers meeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Brabantbokkers meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:59

maar zoals er wel een paar hebben gezegt; je kan wel ff in 2 groepen splitse

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:00

Miekelover: ik wil gewoon even een duidelijk afspraak daar over, stel dat het WEL gebeurd, ben ik de pineut met mijn pony, want dan gebeuren er zeker te wete ongelukken, als iemand mijn ponytje voorbij crost als we al in rengalop of weet ik het wat zitten dan houd ik hem echt niet meer, en dan?

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:04

Dus als er een aantal willen crossen/racen EN een aantal een handgalopje of drafje willen, dan gaat de groep gewoon in 2? dan is het je eige keus/verantwoording

tammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:32

hej anouk en charlotte, zulle wij dan met zu 3e gaan! haha nee grapje! het maakt mij niet uit ik kan me wel aanpassen hoor om ook rustig te rijden! maar ik weet zeker dat als we in galop gaan dat casper dan toch voorop wil om te showen. En hij wil zowiezo altijd voorop rijden haha de gek! maar de groep in 2e splitsen is misschien niet zo'n heel gek idee. Hoef niet de hele tijd gesplitst maar we kunnen wel tijdelijk even opsplitsen van de groep he!
Maar dat zien we dan allemaal wel joh! het duurt nog zo lang zeg!

En charly laat jij Azratje maar eerst eens mooi warm lopen dan! haha anders is het geen partij tegenover mijn haha, nee grapje!
Ik kom binnekort weer bij je lach charlot, en Anouk tot morge ja!
doeg!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:32

jaa dat snap ik stalhaast. Maar er is nu genoeg over gezegt en dat weten we weten wel

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:36

Dat probleem ken ik tammmie, maar die van mij ben ik nu aan het leren om ook IN de groep te rijden, wat nog best lastig voor m is Tong uitsteken Hij wil altijd zichzelf laten zien, en als de andere bang zijn loopt hij zo onder me kont te pronken van kijk! ik ben lekker toch niet bang Knipoog

tammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:39

leuk is dat he! als ze zo gaan showen! Lijkt me wel tof met zo'n grote groep rijden nieuwe mensen leren kennen. Mijn ponytje is in ieder geval kei en kei braaf en doet niemand kwaad en is niet sjagerijnig na anderen. Het is zelfs zo erg met hem dat wanneer hij een trap krijg van een ander hij zelfs niets terug doet haha! de gek, maar ja het is een goedzak.

Maar ik vind wel dat als je je paard of pony kent en als je een buitenrit ben dat je er baas over moet zijn en hem moet kunnen houden, anders ben je een gevaar voor jezelf je paard en vooral voor anderen. Als er 1 gaat gaan ze allemaal mee he! Dat heb je nou eenmaal met groepsdieren he!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:43

Ja mijn pony lijkt wel erg op die van jou zoals je dat zo schrijft Lachen
Maar ik heb met mijn pony tot kort SGW trainingen gedaan.. en hij is dus al heel heet in het bos, en als er dan nog gaan racen, dan wil hij de eerste zijn, en dan blijftie maar gaan tot hij weet datie heeft gewonne, en dan kan ik doen wat ik wil, maar krijg hem echt niet stil...

tammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:52

wel leuk 2 van diezelfde karaktertjes! dan ben ik tenminste niet de enigste! haha
doegxxxx Vingers aflikken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:15

Tam, je zei laatst zelf dat Casper oud werd dus dat wint Azra makkelijk Tong uitsteken.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:31

Ik wil toch nog even reageren op mijn berichtje van gisteren. Jongens ik vind het ook heerlijk om samen met m'n vriendinnen door het bos te crossen. Alleen ik vind het bij zo'n grote groep gewoon zeer onverantwoordelijk.
De meeste paarden kennen elkaar niet, evenals de meeste ruiters. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe jullie reageren, ook weet ik niet hoe mijn paard reageerd op de andere paarden.
Crossen is leuk, maar door de snelheid is een klein ongelukje zo gebeurd. Een bok van een vreemd paard maakt altijd een grotere schrikreactie als van een bekend paard.
Ik heb mijn verzorgpaard altijd goed in de hand, maar het zijn en blijven beesten en die zijn nu eenmaal onberekenbaar. Indien er mensen zijn die zich willen opslitsen van de groep, mijn zegen heb je. Maar vergeet niet dat de hulpdiensten moeten komen als het fout mocht gaan.
Mss klink ik nu erg oud en zeikerig, maar ik zie het niet zitten om door een bos te gaan crossen. Zoals al eerder is gezegd, dan blijf ik liever thuis en ga ik een keer op eigen gelegenheid naar het bos.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:03

Hetzelfde geld voor mij (en ik denk voor de mensen die evt. met mij mee zouden gaan ook) ^^

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:30

Hmm, als mensen die niet willen crossen het opsplitsen niet erg vinden dan is er niks aan de hand toch?
Ik wil wel graag crossen en niet om stoer te doen (zoals eerder werd gezegd) maar gewoon omdat mijn pony en ik het leuk vinden.
Vorige keer zijn we ook met een groep a 8/10 personen naar het bos gegaan, en hebben we ons ook opgesplitst. De paden in het bos zijn breed genoeg en je gaat met het crossen echt niet allemaal achter elkaar rijden (omdat sommige mensen bang zijn dat je, als je eraf valt, onder het paard van de persoon achter je komt). De lange paden zijn vaak niet zo druk, en paarden die echt niet willen stoppen die stoppen neem ik aan wel als de rest ook alleem tot stilstand is gekomen. Ken je je paard niet goed genoeg om te weten wat ie doet moet je niet meegaan! Rijdt dan zelf een keer met een rustiger groepje. Maar ik denk dat we voor de rest ook gewoon de stap, draf en galopje doen, d.w.z als je niet wilt crossen is er een geschikte omleiding zodat we elkaar aan het einde weer tegen komen. De paarden die via de omleiding gaan zien de paarden die aan het crossen zijn niet, dus geen probleem lijkt me?
Je kunt verwachten dat een deel zich wilt uitleven op de lange paden (zijn ze toch immers voor?).

Je kunt de mensen die wel willen ''crossen'' (om het zo te noemen) niet verplichten het niet te doen, voor de mensen die het niet willen is, zoals ik eerder zei, een goede oplossing Lachen

dit is wat ik er van vind, niet om iemand naar beneden te halen, maar de ''niet-crossers'' mogen de ''crossers'' niet verplichten om niet te gaan crossen en andersom ook niet.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:07

Dat heb je goed gezegd Madeline! Ik zie dan wel weer of ik ga crossen of niet. Ligt eraan hoe druk dat ze is.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:39

dit gaat gezellige rit worden.....

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:03

Mies_Apollo schreef:
dit gaat gezellige rit worden.....

Sorry maar als er zo moeilijk gedaan wordt, blijf ik ook liever thuis. En ik kijk er NIEMAND op aan!

tammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:25

Valentijn, echt heeelemaal met jou eens! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:04

Valentijn, helemaal mee eens.
Ik zelf cross ook wel graag alleen dan nog niet echt omdat ik strax misschien wel een pony kan gaan zoeke. en daar heb ik niet echt zin in. ik doe het dan wel de 1e keer eerst maar alleen (als ik alleen naar het bos ga) voordat ik eraan begin want strax pakt ze der bit vast die ene keer. maar als je wilt crossen moet je gewoon in 2 groepe splitse

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:07

Ik vind alles goed...ik wil ook wel crossen met mijn paard..zolang mensen maar rekening met elkaar houden.
en voor galoperen kunnen we toch gewoon even opsplitsen en probleem opgelost....
en voor tammmie...als je paard zo nodig voorop moet lopen kan dat best....de hele tijd vooraan rijden is veiliger en makkelijker dan iedereen inhalen.....

zullen we verder dit topic houden over wie meegaat, en wannneer.....
je kan toch nog niet veel zeggen over hoe de rit wordt...dat kun je pas op het moment doen als je weet hoe de paarden op elkaar reageren.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:17

Is goed Lachen
Denk dat het allemaal best wel goed komt!

Nienke_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:36

Valentijn schreef:
Hmm, als mensen die niet willen crossen het opsplitsen niet erg vinden dan is er niks aan de hand toch?
Ik wil wel graag crossen en niet om stoer te doen (zoals eerder werd gezegd) maar gewoon omdat mijn pony en ik het leuk vinden.
Vorige keer zijn we ook met een groep a 8/10 personen naar het bos gegaan, en hebben we ons ook opgesplitst. De paden in het bos zijn breed genoeg en je gaat met het crossen echt niet allemaal achter elkaar rijden (omdat sommige mensen bang zijn dat je, als je eraf valt, onder het paard van de persoon achter je komt). De lange paden zijn vaak niet zo druk, en paarden die echt niet willen stoppen die stoppen neem ik aan wel als de rest ook alleem tot stilstand is gekomen. Ken je je paard niet goed genoeg om te weten wat ie doet moet je niet meegaan! Rijdt dan zelf een keer met een rustiger groepje. Maar ik denk dat we voor de rest ook gewoon de stap, draf en galopje doen, d.w.z als je niet wilt crossen is er een geschikte omleiding zodat we elkaar aan het einde weer tegen komen. De paarden die via de omleiding gaan zien de paarden die aan het crossen zijn niet, dus geen probleem lijkt me?
Je kunt verwachten dat een deel zich wilt uitleven op de lange paden (zijn ze toch immers voor?).

Je kunt de mensen die wel willen ''crossen'' (om het zo te noemen) niet verplichten het niet te doen, voor de mensen die het niet willen is, zoals ik eerder zei, een goede oplossing Lachen

dit is wat ik er van vind, niet om iemand naar beneden te halen, maar de ''niet-crossers'' mogen de ''crossers'' niet verplichten om niet te gaan crossen en andersom ook niet.

jaja ook helemaal mee eens!

haha vorige hebben wij nog tegen elkaar geraced, alleen nu ga ik op oats en die houd dat tempo van vorige keer niet bij Tong uitsteken

Maar als we afspreken dat we opsplitsen als mensen willen crossen zijn er toch geen bezwaren Lachen ?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:42

Haha idd, dat ponytje (Rappert toch?) liep Utah er wel uit *LOL*
Ben benieuwd!

Nienke_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:46

haha ja rappert ja Tong uitsteken maja dies stuk sneller dan oatske Lachen
maar ik en oats houden jouw en utah echt niet bij hoor! haha Lachen

tammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:22

Maar jullie zijn dan pas van plan om die rit in Mei pas te doen! Dat is toch veel en veel te laat! waarom niet gewoon op een zaterdag als het weer het toe laat! Als het droog is is er toch geen probleem. We hoeven toch niet te wachten tot helemaal in mei!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:42

van mij ook niet....en het kan altijd in mei nog een keer, alleen voor mij liever op een zondag....