Ow, hoe moeten we eigenlijk niveau bepalen? Want er zijn bvb dingen die wel lukken van een bepaald niveau, terwijl er andere dingen niet gaan. Bvb mijn paard kan wel contragalop en eenv wissel (bijna ) maar bvb schouderbinnenwaarts lukt niet zo goed, en zelfs het wijken moet nog een hoop aan gewerkt worden De indeling van de niveaus is ook anders dan in Nederland (althans bij de federatie) bvb in hrov rij ik E5 en A5 (A6) maar ik ben nu ook net begonnen in de lrv, en daar begin ik dan weer in B1. Wat moet ik dan doen qua niveau? xxx
Ga er maar gewoon van uit wat je officieel kan en wat je graag met me wilt doornemen.
Dat je desnoods piaffe kan lopen is voor mij niet echt relevant, het gaat me er meer om wat je graag wil bereiken en wat je problemen zijn.
Laat ik het dan als volgt indelen waar ik per niveau het meest aandacht aan schenk:
B niveau: basis(over)gangen, voltes, jonge paarden L niveau: wijken, middengangen, voltes 15 meter M niveau: schouderbinnenwaarts, keertwendingen, travers, voltes 10 meter Z niveau: uitgestrekte gangen, appuyementen, eenv. en vliegende wissels
Zie zelf waar jij jezelf en paard het meest geschikt voor acht. Deel jezelf niet te hoog in als je twijfelt. Voornamelijk ben ik bij aanvang van de clinic meer bezig met het rijtechnische aspect, en in het verloop van de clinic gaan we meer proeftechnisch aan de slag
Goh moeilijk... Ik wil graag aan de vliegende wissels werken aangezien ik daar maar problemen bij blijf hebben en ik wel heel erg benieuwd ben naar jouw tips om ze op te lossen. Maar aan de andere kant zijn de uitgestrekte gangen nog niet aan ons besteed, omdat er in Licor zijn gangen (als Andalusier zijnde) al hard aan de middengangen moet worden gewerkt Ik zou mezelf dus bij de M indelen, maar wil wel werken aan dat wisselprobleem Nu ja, we zullen het op het moment zelf ook wel zien denk ik Het meest interessant lijken mij jouw tips om een paard los te rijden, eerder dan de oefeningen zelf
Ik ga dan B doen met mn monstertje, aangezien ik met haar af en toe nog heel veel moeite heb met de overgangen. Hoop dat ze niet te veel gaat borsthappen aangezien ik dan waarschijnlijk niet aan veel dressuren ga aankomen, maar langs de andere kant kan dat natuurlijk ook wel weer interessant zijn om daar weer eens een ander visie op te horen...
Dan denk ik dat L niveau wel goed is Mijn wijken is nog niet geweldig, dus moet ik zeker niet aan schouderbinnenwaarts gaan prutsen he. Waar ik wel eigenlijk aan wil werken zijn eenvoudige wissels. Die zitten nl wel al in mijn proef, ook al rij ik geen Z (duitse proeven) Maar eerst maar goed werken aan de basis, de rest komt dan wel. xxx
Een stalgenootje van mij is ook geïnteresseerd. Als er straks nog plaats is, wilt ze ook graag meerijden.
Ik dacht me eerst in te schrijven als B-zijnde, maar nu we ook met wijken zijn begonnen en dat nog absoluut niet wilt lukken, ga ik me toch als L inschrijven. Ook de middendraf moet nog bevestigd worden, dus dat komt goed uit.
Tot wanneer is inschrijven mogelijk? Ik weet echt nog niet of ik kan meedoen en als ik zou meedoen moet ik nog vanalles regelen(ivm vervoer ed) maar daar heb ik nu echt geen tijd voor. Ik zou dat dan pas in Februari weten maar is het dan al te laat om nog te beslissen?
Goh maar dan wil ik ook moeite doen om naar daar te geraken hoor. 't Is al een paar jaar geleden dat ik daar nog gewandeld heb, en ik vond 't altijd zalig in bos.
Je kunt je tot uiterlijk 3 weken voor aanvang inschrijven.
Hopen dat ik tegen dan de lotto win, zo'n miljoen euro daarmee een trailer koop, en eventueel een paard erbij dat z loopt ofzo, want met mn huidig paard..