Bokkers omgeving Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:54

Dani199764 schreef:
Hoppit schreef:
Buurtweg 12 in Leersum? Hebben een hele grote mooie dubbele buitenbak. Paarden staan al de hele winter lekker buiten en zo aan het bos. Geen idee of er een website is, maar hebben denk ik zelfs ook een binnenbak.

Ik sta op die stal. Zeker aan te raden wat betreft paarden welzijn. 365 dagen per jaar de hele dag weide gang in een grote wei. Onbeperkt ruwvoer, en stro om de stal te mesten. Veel vrijheid en inderdaad direct aan het bos. Binnenbak kan ik alleen nog van dromen hoor :D Die is er niet haha. Buitenbak is er wel, 1 enkele van 20x40 en een longeercirkel, maar moet zeggen dat de kwaliteit daar van niet heel geweldig is, soms maar zo 2 a 3 weken niet begaanbaar bij "slecht" weer. Echter heeft mijn paard het daar zo goed, dat ik de dagen dat ik niet kan trainen maar voor lief genomen heb.
Ik denk alleen niet dat er een plek vrij is nu, die heb ik ingepikt volgensmij :D Mocht je meer willen weten mag je ook een pb sturen

Oh grappig, ik sta wat verder bij een boer, rij er langs als we een klein rondje doen. Voor mij meer dan fantastisch. Ook wel eens een verzopen bak maar dan ga 'k er net zo lief niet op zitten (want dan is ze wss toch zeiknat van het buitenstaan :') )
Heb 2 weken bij P'utman in Ame'rongen gestaan. Wat een drama die stalgenoten -O- . Doe mij maar lekker rustig.

wilmatj

Re: Bokkers omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:08

Ik ga graag mee met een groepje, groot of klein maakt mij niet uit.
Ik ga gewoon met mijn bomproef fjordje. Die laat zich niet opfokken dus dat komt zoizo wel goed!

En dat terwijl ik zelf echt een schijterd ben en ook echt niet een race type.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:55

plutolover schreef:
Anoniem schreef:
Ik neem mijn merrie ook niet mee in grote groepen, wordt ze veeelte druk van en haalt ook gerust uit als er eentje te dicht bij loopt :=

En daar moet ik mee op. Buitenrit :') arme Stanley :D

Met z'n 2 kan ze prima :D

En een rustige rit is ook niet ons ding, wij hopen graag het gas open :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:29

Als ik het zo lees is er best veel animo, dus opsplitsen in kleinere groepjes die hetzelfde idee hebben over tempo :Y) lijkt me ook een mooie optie. Buitenrit met echt een grote groep vind ik vaak ook te onrustig. en dan achteraf met zijn allen wat drinken :) .

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:45

Mij lijkt het ook erg leuk om mee te gaan! Moet dan wel een paard huren. Een hele brave, want ik ben echt een schijterd als het om onbekende dieren gaat en sinds de quarter die ik verzorgde in 2015 overleden is, heb ik nog maar een keer of 5 op een paard gezeten. Dat wordt dan dus ook weer even inkomen :o

Ik heb geen voorkeuren voor tempo trouwens. Ik kan genieten van een rustige rit, maar ook van een snelle galop mits ik me veilig voel op het paard. :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:02

Ik ben ook wel een keer in voor een rit!
Alleen we moeten nog even conditie opbouwen. :')

Rustige rit is prima, maar gas open vinden we ook leuk. :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:43

Mij lijkt het ook leuk! Alweer een tijdje geleden dat ik op een paard heb gezeten (doe mij overigens maar een pony) dus het zal wel even wennen worden :') Leersumse Veld is wat mij betreft prima, heb daar weleens eerder gehuurd (bosritje met onervaren vriendlief).

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:53

Mijn paard kan opzich prima met groepen naar buiten, maar alleen met paarden die een beetje een hoog looptempo hebben en zo nu en dan ook het gas even open trekken, anders kan ze haar energie niet kwijt en krijg ik een hobbelpaard.
Heb net de site van ruiterenmennen gevonden, echt ideaal, kan precies zien hoe ik vorige keer gegaan ben en waar ik eventueel af kan slaan en waar niet. Naar het leersumse veld zou de kortste (maar niet meest ideale) route ongeveer 6km zijn, maar dat is eigenlijk net te ver, want als ik daar dan zelf ook nog wil rijden en ook nog die 6km terug moet ben ik toch wel erg lang onderweg. Dat zou dan dus met de trailer moeten.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 07:32

Ik weet daar de weg goed dus ik wil wel een groep(je) rondleiden. Tempo maakt mij niet uit. Ik vind beide leuk.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 07:58

Seni schreef:
Oeh ik zou gerust inderdaad paardje ergens willen huren en meegaan op rit hoor! Leuk!
Maar als iemand wil wandelen met/zonder hond vind ik dat ook leuk!

Een wandeling kan altijd :j

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:00

Mij maakt tempo ook niet uit, Dax vind alles prima

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:04

Dani199764 schreef:
Mijn paard kan opzich prima met groepen naar buiten, maar alleen met paarden die een beetje een hoog looptempo hebben en zo nu en dan ook het gas even open trekken, anders kan ze haar energie niet kwijt en krijg ik een hobbelpaard.
Heb net de site van ruiterenmennen gevonden, echt ideaal, kan precies zien hoe ik vorige keer gegaan ben en waar ik eventueel af kan slaan en waar niet. Naar het leersumse veld zou de kortste (maar niet meest ideale) route ongeveer 6km zijn, maar dat is eigenlijk net te ver, want als ik daar dan zelf ook nog wil rijden en ook nog die 6km terug moet ben ik toch wel erg lang onderweg. Dat zou dan dus met de trailer moeten.

Wat een superhandige website, ik zie nu aansluitingen die ik op andere kaarten niet snapte
Deze ga ik opslaan alvast, komt vast een keer van pas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:30

Ik dwaal altijd maar een beetje rond en zien wel waar we uitkomen :D

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:01

Ik sta ook open voor het huren van een paard! Lijkt me erg leuk en gezellig om eens met andere te rijden. Ik vind het leuk om ook wat te draven, maar verder vind ik alles prima qua tempo en routes.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:04

Als het hier bij Rhenen is, kan ik Niels wel meenemen denk ik. Maar verder weg wil ik dan ook wel eventueel een paard huren.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:15

Als ik een braaf paard heb vind ik alles wel leuk!
Een stuk hard is ook gaaf maar hoeft niet de hele tijd haha. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:58

Ik geef ook de voorkeur aan een rustig ritje.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:00

Een rustig ritje betekend niet alleen maar in stap wat sukkelen he ;) Ik vind draven en een galopje ook prima, maar gewoon naar gelang de dynamiek van de paarden onderling. Alleen ff gas er op zodat ie te moe wordt voor een bokspurt is gewoon niet mijn ding :') #heldopsokken
Wij zijn bv echte bosklauteraars, lekker over boomstammetjes, door poortjes en hellingen op en af, gaat niet zo hard maar is wel superleuk =D

Leersumse veld zijn wij ook nog een keer van plan om paarden te huren, hebben vrienden die wel eens langs komen en graag rijden. Weten we meteen wat je daar onder de kont kan hebben.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:01

Hoppit schreef:
Een rustig ritje betekend niet alleen maar in stap wat sukkelen he ;) Ik vind draven en een galopje ook prima, maar gewoon naar gelang de dynamiek van de paarden onderling. Alleen ff gas er op zodat ie te moe wordt voor een bokspurt is gewoon niet mijn ding :') #heldopsokken
Wij zijn bv echte bosklauteraars, lekker over boomstammetjes, door poortjes en hellingen op en af, gaat niet zo hard maar is wel superleuk =D

Leersumse veld zijn wij ook nog een keer van plan om paarden te huren, hebben vrienden die wel eens langs komen en graag rijden. Weten we meteen wat je daar onder de kont kan hebben.

Ben ik compleet met je eens wat ik zie als rustig ritje :j En met ons zullen er meerdere zijn dus kunnen we groepjes vormen :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:46

Ik ben ook een rustige-ritjes-persoon! (En misschien moet ik dan weer eens op een zadel stappen :) )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:46

Idd galop is prima maar scheuren is niet mijn ding. Vroeger kon het niet hard genoeg maar ik ben met de jaren een steeds minder grote held geworden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:48

Ik vind een rustige rit ook prima hoor! Alleen dan niet op m'n eigen paard, want dan ben ik alleen maar aan het "vechten" om mijn blije ei bij me te houden ;)

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:07

als iemand mij en paard kan langs halen in Nijkerk ga ik graag mee!
haha..
mijn ruin is super makkelijk en relaxed..

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:10

Ik kom me hier ook melden,
ik ben Nathalie ,20 jaar en wonend in Veenendaal.
Helaas niet de beschikking over een eigen paard en ook bijrijdpaardloos helaas.
Het lijkt me leuk om mee te gaan op een buitenrit, mits ik een paard kan huren! Tempo maakt me niet veel uit,al ligt de voorkeur bij een wat meer ruig ritje.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:17

Hoeveel paarden hebben ze te huur daar? :Y)