Nieuwe mensen ontmoeten (omgeving Utrecht)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: Nieuwe mensen ontmoeten (omgeving Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:38

Bedankt voor het duimen allemaal! Het kan 2 of 3 weken duren voor ik een cijfer krijg!
Felicity kon de fysio het toch niet fixen? Goed dat je naar het ruggencentrum gaat! Hoop dat er uit uitkomt!

Wat gaaf Jenn een eigen landje! Zit het op die lange weg van utrecht naar Hilversum (groenekan Maartensdijk Hollandse rading Hilversum die weg, geen idee hoe die heet) is wel een mooi stuk daar! Kom er wel eens langs haha! Wel jamm er van de zondag, dat is voor mij vaak juist de dag dat ik denk ik ga een lekker bosritje maken oid!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:20

Liisle, fijn dat de yogales bevallen is. Lijkt me erg ontspannen om te doen.

Succes met je tentamens, Daphne.

Jen, wat een fijn nieuws! En leuk dat je je veulen er dan bij kan zetten. Er is vaker onderzoek gedaan naar mijn rug. Op de foto bleek dat ik slijtage in mijn onderrug heb (ruimte tussen L4 en L5 is klein, zit een knik in) en er is een beenlengteverschil.

De fysio gaat de rugpijn fixen, maar het traject duurt 6 tot 9 maanden. Dat gaat een periode worden waarbij ik 2 dagen in de week naar het ruggencentrum moet. Ik zal een paar stapjes terug moeten doen met werk en ik mag nog even niet zelf aan de slag in de sportschool, alleen onder begeleiding van de fysio. Het is de bedoeling dat met dit traject mijn (zit- en sta)houding blijvend veranderd waardoor de slijtage in mijn rug niet meer zal verergeren. Die wordt nu o.a. verergerd door mijn extreem actieve houding als ik sta, waardoor de facetgewrichten overbelast raken en mijn passieve houding wanneer ik zit, waardoor de tussenwervelschijven overtoeren draaien. Daarnaast helpt het beenlengte verschil ook niet mee. Ik vond het wel een logisch verhaal en heb echt het vertrouwen dat ze me kunnen helpen.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:29

Bah wat naar van je rug! maar wel fijn dat ze en plan hebben waar jij je ook in kan vinden. Ik hoop dat het aanslaat voor je.
Ik heb ook een grote slijtage in mijn onderrug en moet dus ook goed op mijn houding letten om dit niet te verergeren. Succes!

Tevens was de Yogales verre van ontspannen haha, dat had ik ook verwacht, was juist kei hard werken!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:51

Vandaag koeien op de foto gezet :') voor de kenners, dit is in vianen bij de grindput!Afbeelding

mala26Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:55

coole koe!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:39

Jenn, ben heel benieuwd wat ze je gaan sturen. Een metaaldetector misschien? :P

Wat ontzettend leuk dat je een landje hebt gevonden! Ga je samen met dat meisje van die Fjord? Er was toch een meisje met een Fjord of niet? := Waar je ook vaker samen mee naar buiten ging?
Baileigh die dan dichterbij staat is wel echt een groot pluspunt!

Linda, je moet vaak veel op je handen steunen inderdaad. Leuke foto van die koe :D

Felicity, pfff lang traject. Mja dat heeft ook gewoon tijd nodig natuurlijk. Wel goed dat je er vertrouwen in hebt! Dat is toch wel al heel belangrijk.

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor 't plaatsen van een spiraaltje (GyneFix). Ben benieuwd := Had al een hele tijd geleden intakegesprek maar m'n menstruatie was heel onregelmatig steeds. Week te vroeg, 2 weken te laat, geen pijl op te trekken. Dus nu tijdelijk weer even aan de pil zodat ik iig weet wanneer ik ongesteld ben. Heb nu al stress ervoor :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:45

Oeh knap dat je dat durft! Ik zou dat echt nooit laten doen, volgens mij doet dat zo ongelofelijk veel pijn. :') Aan de andere kant, ben je er wel vanaf! Ik slik de pil wel gewoon. :')

Vandaag weer lekker even paardrijden, nieuwe frontriem gekocht dus ook even passen.. <<)
En vandaag nieuwe pc komen om gewoon eens die-hard te kunnen gamen want op deze laptop gaat dat niet echt lekker.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:51

Nee de pil ging bij mij echt niet goed. Als ik dan niet lekker in m'n vel zat, zat ik ook echt niet lekker in m'n vel. Constant huilen enzo. Geen hormonen voor Emma :P

Veel plezier met rijden vandaag! Wat voor games speel je zoal?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:56

Oh ja dat is vervelend! Ik herken het wel, zat altijd aan de microgynon30 maar ging toen over naar de 50 versie.. Wat een ellende.. Echt overal om janken, chagarijnig zijn, afgestompt.. Bleeeegh! Maar weer terug naar de 30 haha.

Vooral beetje open wereld games zoals Far Cry en Dying Light, die zijn nu favoriet! :)) Maar ook zoo tycoon en de sims hoor haha.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:27

Jullie gaan hard :wow:

Drinken tijdens het stappen doe ik ook amper. Hooguit één drankje.

Jennifer, Oeps gaatjes. Lijkt me niet fijn. En fijn dat jullie een stukje land hebben gevonden zeg! *\o/* *\o/*

Emma, dat is een eind rijden voor je tandarts dan inderdaad :=
Ik heb nooit gaatjes oid gehad gelukkig :D

Britt, spannend. Hoop dat je je tentamen hebt gehaald!

Zowel de serie als de manege kan ik niet over meepraten :Y)

Oh metaaltje in je brood moet niet mogen. Niet netjes dat ze daar zo makkelijk vanaf willen komen met het aanbieden van een gratis brood of geld terug.

Chagerijnige buschauffeurs ken ik ook ja. Buschauffeur was boos op mij, omdat ik de rit bezig was met mijn telefoon. Gek hé als het een lange saaie busrit is en in de bus gratis wifi is. >;) _O- Maar die buschauffeur deed sowieso lelijk tegen zijn passagiers.

Felicity, Ik hoop dat ze iets kunnen doen voor je bij het ruggencentrum. Last van je rug hebben is echt een hell.

Hilde, wat naar van Mees zeg :(:) Maar wel heel erg awesome dat je lessen van Emiel Voest gaat volgen.

Cherry, Veel plezier in Schotland! :wave: :*

Lisanne, coole koe! 8-)

Succes met je spiraaltje Emma. Lijkt me zo naar als ze dat plaatsen := Ik ben blij dat mijn lichaam het goed doet op een pilletje.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:29

Ik moet zo weer werken en heb echt geen zin -O- Gelukkig nog alleen vandaag en zaterdag voor dit project *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:29

Wat vreselijk van je paardje hilde. :(:)
En ik heb gelukkig nergens last van met de pil. :j

Ik heb zo een stage sollicitatiegesprek in Doorn op een middelbare school!

mala26Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:33

Succes Marlinde!
Succes of nou ja sterkte Emma, zou der niet aan moeten denken, hou het wel bij de pil.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:36

Succes Arianne en Marlinde! *\o/*

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:44

Spannend Marlinde, succes! +:)+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:46

Succes Marlinde!! Ik duim voor je!
En spannend emma! Lijkt mij niets een spiraaltje haha

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:56

Bedankt allemaal voor de positieve woorden. Geeft me moed! :P Nee komt wel goed. Kan wel wat hebben en ben dat weekend verder vrij.

Hannah, Far Cry zegt me wel wat maar geen idee... Zoo Tycoon en De Sims ken ik sowieso wel natuurlijk :D

Succes met je gesprek Marlinde!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:11

Spannend Emma! Ik heb er ook over getwijfeld een spiraaltje te nemen maar ben eigenlijk altijd heel constant met mijn pil (elke avond) dus ik vind het niet nodig (en vind het stiekem ook gewoon eng).

Heeft iemand van jullie een leuke tip? Ik wil een paar dagen weg met vriendlief in de kerstvakantie, niet te duur, maar heb geen idee waarheen. Het liefst vliegen of op max. 6 uur in de auto

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:40

Lian schreef:
Even een korte post vanaf de Uithof, terwijl ik eigenlijk een essay moet schrijven O:)

Captain schreef:
Lian, op welke manege rijd je paard?

Blauwendraad, is dat veilig om te zeggen hier? :+ Op bokt zijn er nogal wat mensen met slechte ervaringen daar. Voor mij als recreatieve ruiter is het dikke prima, het liefst maak ik een rustig bosritje en die kans heb ik daar.

Bij mij niet, sta ernaast gestald met ponybeest en wat een rampenplan is die eigenaar :')

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:50

Ik ga eens even bijlezen, het gaat veel te hard hier.
Dreamy schreef:
Jeutje jullie gaan echt heel erg snel :))
Bijna een boekwerk om bij te lezen. Wordt nog erger, want ik ga morgen een paar dagen naar Schotland dus dan zal er van dit topic, eer ik terug kom, wel al een deel twee zijn! :')

Wauw Schotland! Zo gaaf, wil ik ook altijd nog eens heen :)
Veel plezier daar!

XmissdaphX schreef:
Ik meld me toch weer af bij dit topic omdat het zooo hard gaat!
Volgende week heb ik tentamenweek dus ik ben nu gewoon ontzettend druk met mijn studie en met het sporten! Na al mijn tentamens en onzin kom ik wel weer langs :D

Succes! :)

Calanddra schreef:
Hier wel nieuws :D heel onverwachts hebben een vriendinnetje en ik een soort van eigen landje gevonden voor de paarden bij een veehouder op het terrein (heeft ook nog 2 grote weilanden met nog 2 kuddes, maar omdat wij met meerdere paarden komen mochten we ook een eigen weilandje). Wel iets verder weg dan nu (richting Maartensdijk/Hollandsche Rading), maar ze kunnen hier 24/7 buiten staan, krijgen onbeperkt hooi en alles wordt voor je gedaan. Groot bos zit op 700m, een manege met alle faciliteiten op 500m afstand. En voor een klein prijsje. Enige is alleen dat ze op zondag dicht zijn, maar daar kan ik wel mee leven.

Ben er sowieso voor dat de paarden dag en nacht buiten staan, maarja, vind dat maar eens hier in deze regio. Nooit verwacht maar nu dan dus toch gevonden :D

Dit betekent ook meteen dat ik mn kleine meisje naar huis kan halen <3 ze staat echt wel goed nu, maar heb het er best wel moeilijk mee dat ze zo ver weg staat (een gemengde kudde 24/7 buiten voor een leuk prijsje was in deze regio echter niet te vinden..).

Vind het wel erg spannend, maar heb er ook erg veel zin in. We gaan rond eind nov/begin dec over :)

Ah dat klinkt echt heerlijk! Wel jammer van de zondag, maar als dat het enige nadeel is!

Adamootje schreef:
Er is vaker onderzoek gedaan naar mijn rug. Op de foto bleek dat ik slijtage in mijn onderrug heb (ruimte tussen L4 en L5 is klein, zit een knik in) en er is een beenlengteverschil.

De fysio gaat de rugpijn fixen, maar het traject duurt 6 tot 9 maanden. Dat gaat een periode worden waarbij ik 2 dagen in de week naar het ruggencentrum moet. Ik zal een paar stapjes terug moeten doen met werk en ik mag nog even niet zelf aan de slag in de sportschool, alleen onder begeleiding van de fysio. Het is de bedoeling dat met dit traject mijn (zit- en sta)houding blijvend veranderd waardoor de slijtage in mijn rug niet meer zal verergeren. Die wordt nu o.a. verergerd door mijn extreem actieve houding als ik sta, waardoor de facetgewrichten overbelast raken en mijn passieve houding wanneer ik zit, waardoor de tussenwervelschijven overtoeren draaien. Daarnaast helpt het beenlengte verschil ook niet mee. Ik vond het wel een logisch verhaal en heb echt het vertrouwen dat ze me kunnen helpen.

Wat vervelend van je rug! Wel fijn dat ze je helemaal gaan helpen, hopelijk slaat het goed aan!

_Tara_ schreef:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor 't plaatsen van een spiraaltje (GyneFix). Ben benieuwd := Had al een hele tijd geleden intakegesprek maar m'n menstruatie was heel onregelmatig steeds. Week te vroeg, 2 weken te laat, geen pijl op te trekken. Dus nu tijdelijk weer even aan de pil zodat ik iig weet wanneer ik ongesteld ben. Heb nu al stress ervoor :')

Brr dat lijkt me zo eng. Pil werkt bij mij prima sinds ik een andere heb gekregen, dus daar houd ik het mooi bij haha.

MarlindeRooz schreef:
Ik heb zo een stage sollicitatiegesprek in Doorn op een middelbare school!

Succes wensen is waarschijnlijk te laat, dus hoe is het gegaan? :)

Amburtjoz schreef:
Heeft iemand van jullie een leuke tip? Ik wil een paar dagen weg met vriendlief in de kerstvakantie, niet te duur, maar heb geen idee waarheen. Het liefst vliegen of op max. 6 uur in de auto

Dublin of Kopenhagen. Al valt dat misschien niet in de categorie niet te duur.
Berlijn, Wenen of Budapest? :)

Rofah schreef:
Lian schreef:

Blauwendraad, is dat veilig om te zeggen hier? :+ Op bokt zijn er nogal wat mensen met slechte ervaringen daar. Voor mij als recreatieve ruiter is het dikke prima, het liefst maak ik een rustig bosritje en die kans heb ik daar.

Bij mij niet, sta ernaast gestald met ponybeest en wat een rampenplan is die eigenaar :')

Hahaha kan me voorstellen dat je dat vind :+
Maar wat grappig, jij hebt een haflinger toch? Reed laatst in het bos achter iemand met een haflinger en die liet ons er toen langs, grote kans dat jij dat was dan denk ik? :D

Ik heb gisteren mijn essay ingeleverd, dus nu maar weer fijn studeren voor mijn tentamen statistiek van morgen. Die ze overigens op een fantastisch tijdstip hebben gepland, van 17-19. :')
Vrijdag nog een laatste college en dan volgende week lekker een weekje vrij!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:06

Denk dat dat de buurvrouw is geweest met een vrij donkere haf, die van mij kent vaak alleen 1 gang in t bos en dat is hard :+

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:08

Rofah schreef:
Denk dat dat de buurvrouw is geweest met een vrij donkere haf, die van mij kent vaak alleen 1 gang in t bos en dat is hard :+

Oh kan ook! Weet niet meer precies of het een donkere haflinger was of niet. Maar deze ging iig niet standje hard :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 16:49

Oh boy jullie gaan echt te snel :P Ik lees elke keer wel bij maar heb dan geen tijd of zin haha om helemaal te reageren :P

Ik las iets over een ruggencentrum...pfoe dat lijkt me wel heftig zo allemaal! Zo jong en dan al zo'n last van je rug moeten hebben. Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen op het ruggencentrum en dat het snel weer over is of in ieder geval een stuk minder!

@Emma: ik zag dat jij iemand anders hier in het topic Linda noemt maar dat ben ik haha! Of er moet opeens nog iemand anders Linda heten en ik heb daar gewoon overheen gelezen?
En een spiraaltje...jeetje. Nee zou ik ook niet willen, ik doe het gelukkig erg goed op de pil. Mijn moeder heeft wel ook een spiraaltje gehad en bij haar deed het er weer uit halen na 5 jaar vooral erg veel zeer. Ik hoop dat het bij jou allemaal mee valt!

@Marlinde: wat spannend een sollicitatiegesprek! Voor wat solliciteer je? Als juf op die basisschool?

Ik zal eens proberen iets meer te posten hier haha, ik ben namelijk dit topic begonnen maar reageer eigenlijk te weinig haha.

Vanavond komt er een gedragstrainer naar mij op stal om naar mijn (of nouja hij is niet van mij, ik rij hem bij) paard te komen kijken of we wat aan zijn gebijt kunnen doen. Ben het ondertussen een beetje zat en nadat hij zondag opeens raak beet vond ik het tijd om er eens naar te laten kijken. Diegene die komt is in opleiding via Annemarie van der Toorn en kan dit daarom kosteloos doen. Ze is dus geen pro maar kan ons waarschijnlijk wel helpen. Ik ben heel benieuwd!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:12

Linda, je hebt gelijk! Ik bedoelde Lisanne. Begint hetzelfde :P
Ach dat er uit halen is hopelijk over 5 jaar pas inderdaad. Dat zien we dan wel weer :=

Amber, het innemen is bij mij ook niet zo'n ramp. Maar m'n humeur word er zo ontzettend door beïnvloed (+ nog anderen dingen, m'n motivatie tot bedactiviteiten enzo :P ).
Lastig, in de kerstvakantie weg... Willen jullie wel een beetje warm?

Lian, succes met je statistiek! Wat een rottijd zeg.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:20

_Tara_ schreef:
Amber, het innemen is bij mij ook niet zo'n ramp. Maar m'n humeur word er zo ontzettend door beïnvloed (+ nog anderen dingen, m'n motivatie tot bedactiviteiten enzo :P ).
Lastig, in de kerstvakantie weg... Willen jullie wel een beetje warm?

Ah, hmm ja de welbekende moodswings die ken ik ook wel.. En zeker als ik in mijn periode zit ben ik soms echt een emotioneel wrak :o Wat betreft de bedactiviteiten heb ik er (gelukkig) niet zoveel last van. Maar een spiraaltje heeft deze bijwerkingen allemaal niet dus voor jou heel erg fijn! :)

Ja in de kerstvakantie is het ook weer lekker duur natuurlijk.. Ik heb de volgende periode (jan) geen school dus eventueel dan zou ook wel kunnen afhankelijk of vriendlief inmiddels een stage heeft gevonden of niet. Warm hoeft niet, gewoon iets leuks als verrassing!